» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 601.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 4  [ 199 berichten ]
Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Met 'streng' zjin geen moeite, zolang het maar 'rechtvaardig' is.
En dat is het niet. :nono:

De muziek op de achtergrond is geen 'key'-ingrediënt van getoonde, speelt zelfs geen enkele rol in getoonde, zelfs niet ter ondersteuning of dergelijke. Het is eerder een storende factor, maar het deleten de moeite niet waard.
Het is verder mijn materiaal/tijd/inspanning, die muziek is puur toeval.

Toch is dat voor hen aanleiding mij zo te behandelen, als soort van kennisgeving dat ze er reclame naast gaan zetten, dat ik het niet in mijn hoofd moet gaan halen aanspraak te gaan maken op ook maar 1-zoveelste deel van de opbrengsten daarvan, want boef, onze muziek... :dag:

De gekende bluf-brul van de entertainment mafia met hun juridische knokploegen. Het is niet gelijk hebben, maar de financiën hebben het jou moeilijk te maken (en dit lang genoeg vol te houden) om zo hun 'gelijk' te krijgen.

Dat ik alles verwijderd heb (voor zover dat opgemerkt zou zijn, en reken daar maar niet op) is voor hen geen impuls zich achter de oren te krabben, maar eerder een bevestiging voor ze dat ze gelijk hadden en ik eieren voor mijn geld gekozen heb. :fp:

-

Overigens ben ik (toen ik aan het zoeken was gegaan hoe mijn youtube account te stoppen (wat dus niet kan, je moet alles van google stoppen door de koppeling van diensten)) er achter gekomen dat er zich steeds meer mensen tegen google/google+ beginnen te keren.

Had al lang zorgen over koppeling van profielen, en de informatie die je zo prijsgaf.
Je zou 10 keer nadenken als je die informatie in één keer aan één bedrijf moest geven, en denken aan privacy/wetgeving daarover. :x
Dat doe je niet als je aan 10 verschillende 'bedrijven/diensten' een stukje geeft, wat logisch lijkt voor de verleende dienst.

Het is ook daarom dat ik een account had waar niets van klopte, en dus makkelijk om het op te zeggen. :dag:
Kortom, ik verlies er maar weinig aan, eigenlijk zelfs minder dan zij aan het vertrek van een gebruiker, als je er echt over nadenkt.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Tractor drukt door, recht van de sterkste, right ?
* not * !

Link

Kan iemand uitrekenen hoe snel ik reed ? GPS deed het niet en ik weet zeker dat dit nog een staartje gaat krijgen.

Link

Brandjuh
Master
 Bericht 
Flinke topickick!

Welkom terug, welke tag heb jij voor vimeo gebruikt? Mij lukte dat laatste niet meer....

Had je die fietser nog geraakt?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
De tag die ik gebruikte was
Code:
[v]https://vimeo.com/121980738[/v]
tag.

De fietser heb ik net aan weten te missen, ter elfder ure trok hij zijn voorwiel terug.
Het verhaal staat onder de link, maar zal het hier ook nog even bijzetten.
Omdat ik enorm aan het 'brullen' was (en hij schreeuwde ook lekker, mag ik wel zeggen), heb ik het maar zonder geluid gedaan.
In het lichtschijnsel zie je overigens de walmen van de blauwe banden rook.

Citaat:
Deze man handelt wel volgens de letter, maar niet volgens de geest van de wet.
Uiteindelijk is altijd de automobilist fout, al gaat de andere partij echt niet altijd vrij-uit, zoals hier te zien.

Deze man besluit pal voor de auto (tegen de 50km/h, zwaar hout in aanhanger) plotseling over te steken en door te zetten ongeachte de piepende banden.
Let op dat de beelden vertekenen, één en ander lijkt verder weg dan in werkelijkheid.

Niemand met gezond verstand steekt zo vlak voor een auto over.
De fiets diende als 'buffer' om een doorgang te creëren.
In het schijnsel van de koplampen zie je de walmen rook van de banden die de auto omringden vervliegen.
De geur van rubber was intens.

Wegens het geschreeuw maar zonder geluid, transcriptie hieronder.
Even voor de duidelijkheid, meneer had ik met alle plezier voorrang GEGEVEN had ik hem op tijd gezien, maar geef een automobilist WEL DE KANS om te remmen en dwing dat niet zo af door zo van de stoep af het zebrapad over te denderen.

In het verkeer is het geven en nemen, deze man is uitsluitend een nemer, zonder respect voor andere verkeersdeelnemers, en bleek bijzonder agressief in houding en woordkeuze.

Kwam op mij over als een intens vals mannetje die je graag een loer draait als die ook maar de minste kans daarvoor krijgt.
Maar dat is mijn mening, en pech, dat recht heb ik ;-))
---
Bestuurder - (bijrijderraampje stukje open doende) Kerel, je bent net zo fout als ik !
Voetganger - (onverstaanbaar) idioot !
Bestuurder - Je moet niet zo lullen, je bent net.zo.fout.als.ik ! (voertganger loopt voor auto langs)
Voetganger - Ik heb het RECHT om over te steken, hufter !
Bestuurder - Ja! Maar dat hoef je niet zo te NEMEN jonge!
Voetganger - (onverstaanbaar, iets met recht en veel met vinger op eigen borst tikken)
Bestuurder - Recht hebben is één ding, maar recht nemen (onderbroken door voetganger)
Voetganger - Dat neem ik ja, omdat Ik HIER over wil steken
Bestuurder - Je was bijna DOOD geweest!
Voetganger - Ja, jammer dan! (nog wat er achteraan onverstaanbaar, iets met recht van oversteken)
Bestuurder - Oh joepie, maar ik had wel het recht, maar ik lig (nu) wel in mijn graf, ben je dan slim bezig ?!
Voetganger - (onverstaanbaar, iets met rechten en idioot en hufter)
Bestuurder - Zo Oud, En zo dom! Hoe ben je zo oud geworden ? (auto begint op te trekken)
Voetganger - kom maar hier, idioot !
Bestuurder - Ah joh, hou je kop toch man! (auto rijdt weg en alarmknop camera wordt ingedrukt)

----
Google streetview van de andere kant : google.nl/maps/@51.413981,4.763417,3a,75y,320.19h,72.19t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQ-1xDE4RkqwivUuitl50dQ!2e0

En een paar kilometer verder, in Wuustwezel de volgende :

Link
Gewoon blind vol gas onoverzichtelijke kruising over. :fp:

Brandjuh
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Code:

Link

Hm werkte bij mij niet meer, volgende videos nog eens proberen.

Mathijs4600 schreef:
De fietser heb ik net aan weten te missen, ter elfder ure trok hij zijn voorwiel terug.
Het verhaal staat onder de link, maar zal het hier ook nog even bijzetten.
Omdat ik enorm aan het 'brullen' was (en hij schreeuwde ook lekker, mag ik wel zeggen), heb ik het maar zonder geluid gedaan.
In het lichtschijnsel zie je overigens de walmen van de blauwe banden rook.

Ik heb daar z;n hekel aan dat mensen dit soort acties uitvoeren, je leek mij wel wat te hard te rijden maar om zo roekeloos over te steken is ook niet handig. Had het erger gevonden voor de hond dan voor die kerel.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Door het schokkerige beeld lijkt het harder, weet zeker dat ik onder de 50 zat en zat erg op de uitgang van de Aldi parkeerplaats te letten, de man verderop ging een beetje op in het beeld van de boom enzo.

Baal enorm dat de GPS nog geen fix had !

Blaataap
Master
 Bericht 

Wanneer begon je met remmen? Want bij 0:02 zie je al een voetganger met fiets in de hand de VOP naderen.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Op 4 seconden, zie reflectie van de remlichten op de aanhanger.
Zal de volgende keer eens kijken hoeveel meter het is, google streetview laat me in de steek op dat stukje.

[edit: correctie, op 3 seconden al, maar nogmaals, zat erg op de uitrit van de Aldi te letten]

Blaataap
Master
 Bericht 

Tsja, dan reed je wellicht te hard voor het remvermogen dat je voertuig met die lading kan leveren, maar dat maakt de actie van die voetganger niet minder bizar natuurlijk. Rare plaats ook voor een VOP op zo'n lange rechte weg.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
hmm, zal ik dan ongemerkt toch sneller gereden hebben ?
Was wel heel erg moe na 5 uur intensieve non-stop arbeid in een bos.
Die VOP was er in het verleden ook niet, als je de google streetview bekijkt.

Wat proberen dergelijke individuen toch te bereiken met hun rare 'ik heb rechten' gedrag.
Hij heeft óók plichten, oa het verkeer niet in gevaar brengen, wat die wel deed. Eerst kijken alvorens over te steken, wat die waarschijnlijk wel deed maar met de gedachte 'ze remmen maar'

Zelfs als ik echt te snel gereden heb vind ik dat zijn actie niet rechtvaardigen :boos:
Het is niet dat je rechten hebt dat je dan je eigen verstand maar uit moet schakelen toch ?

plankie
Master
 Bericht 
Het lijkt idd harder dan 50, maar misschien kun je hetzelfde stukje weg nog eens doen als je wel een fix hebt met 50 (indien op dat moment veilig) op de teller, dan kun je dat er naast laten lopen en kijken hoeveel verschil er in zit.

Voorrang moet je krijgen, niet nemen. Deze dwaas nam bewust een heel groot risico om aangereden risico te nemen.
Mocht dit verhaal inderdaad nog een staartje krijgen (herkenbare auto/bus?) dan kunnen deze beelden nog wel eens heel waardevol blijken. Zal me niets verbazen als die dit vaker zo doet.

Black98
Master
 Bericht 
Tja, je kunt ook stellen dat TS gas had moeten terugnemen bij het naderen van een VOP, omdat je er vanuit moet gaan dat mensen over kunnen/willen steken. Zeker als je dan nog zwaar beladen bent moet je daar meer rekening mee houden.
Persoonlijk vind ik dan ook dat de voetganger weinig kwalijk is te nemen.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
plankie schreef:
Het lijkt idd harder dan 50, maar misschien kun je hetzelfde stukje weg nog eens doen als je wel een fix hebt met 50 (indien op dat moment veilig) op de teller
Goed idee, volgende keer de teller strak op de 50 houden, beelden bewaren en kijken hoeveel seconden er dan verlopen tot diezelfde afstand is afgelegd. :thumb:
Als er een gps fix is, is dat helemaal mooi.

plankie schreef:
... (herkenbare auto/bus?) ...
Is gewoon een 13-in-1-dozijn auto'tje, maar de agressie van die man (type ruziezoeker op café, je kan het maar beter met hem eens zijn) was enorm, die was op een confrontatie uit, en volgens mij begon die toen ik wegreed zelfs ruzie te maken met de tegenligger.
Je ziet in de achterruitcamera dat de remlichten van de tegenligger opnieuw oplichten (rond 38~40 seconden, dus hij kon blijkbaar niet doorrijden; meneer terug zebra opgelopen?) en zelfs de auto achter mij leek heel even te aarzelen of die nu wel of niet moest doorrijden. De andere rij blijft staan.

off-topic: vind de beeldkwaliteit van Vimeo velen malen beter dan van Youtube, wat een verademing.

Black98 schreef:
Persoonlijk vind ik dan ook dat de voetganger weinig kwalijk is te nemen.
tsja, ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind het een dwaze actie met een hoge inzet, zelfs al vind ik die man geen knip voor de neus waard, je leven inzetten om een punt te maken, sorry hoor, maar dan ben je niet slim bezig.
Daarbij zat ik op de uitrit te letten, daar is al menig auto de weg opgeschoten, en voorwaar, ik zag een auto, en keek dus iets langer tot ik zag dat het een geparkeerde auto was. Het is soms net die ene seconde, pas daarna werd ik de VOP echt gewaar, die er nog niet zo lang ligt trouwens.

[edit: Volgens Google is de afstand van woning begin video tot aan VOP 57.27 meter welke ik in 4 (of 5) seconden aflegde wat neerkomt op 14.3 meter per seconde wat zou neerkomen op 51.5 km/h]

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Heb ook even gemeten wat de afstand is van moment dat de remlichten gaan branden, tot volledige stilstand.
Die is volgens <<Google Maps>> 14.42 meter. (rechtsklikken op de map, dan kan je afstanden meten)
Remmen begon achterin de 3 seconden (net geen 4) en volledige stilstand op 5 à 6 (krap aan) seconden, dus max 2 seconden om te stoppen van ~50km/h tot 0.

Wanneer ik de site van <<Nederlandveilig.nl>> en de site van <<gratisrijbewijsonline.be>> raadpleeg dan kom ik respectievelijk op een reactie afstand van 13.9 meter en een remweg van 13.8 meter, en bij de andere site reactie tijd van 15 meter en een remweg van 12.5 meter.

Die reactie afstand is ín tijd net die seconde, waarvan #Blaataap zei 'Wanneer begon je met remmen? Want bij 0:02 zie je al een voetganger met fiets in de hand de VOP naderen. 50 Km/h is 13.9 meter per seconde.

Tevens vind ik tot volledige stilstand komen in 14.4 meter met ongeremde aanhanger toch niet slecht om eerlijk te zijn. O:)
Daarbij staaft het mijn overtuiging toch echt wel op de snelheid gelet te hebben, ook al lijkt het op de beelden heel snel.
Geeft me toch een stukje zekerheid en geruststelling, om eerlijk te zijn.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ja, en ik zei ook: "dan reed je wellicht te hard voor het remvermogen dat je voertuig met die lading kan leveren", en dat blijft wat mij betreft wel gelden.
Waarom rij je trouwens niet met een geremde aanhanger? Zeker als je regelmatig iets achter je bus knoopt zou ik ervoor zorgen dat het een geremde aanhanger betreft.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Ten eerste heb ik het rijbewijs niet voor een geremde aanhanger, ten tweede rij ik zelden met aanhanger.
Dat ik überhaupt een aanhanger heb is al overbodig gezien het matige gebruik ervan, doorgaans zijn het containerparkritjes met tuinafval van een half jaar, het is overigens gewoon een personenwagen en geen bus.

En ik deel je mening niet dat ik te snel reed voor het remvermogen van de auto met lading.

14.4 meter terwijl er 13.8 meter voor staat in ideale omstantigheden vind ik niet slecht.
Ideale omstandigheden zijn perfecte banden, verse remblokken, superdroog en voldoende weerstand biedend wegdek.

Ik heb me netjes aan de snelheid gehouden, hoef ook geen 40 te gaan rijden voor dergelijke malloten, what's next, 30 gaan rijden wegens de malloten die dan nog voor je oversteken omdat je toch zo traag rijdt ? :duh:
Ja, als het nat is, maar dat was het niet.

Wat dat betreft had de afstand ook niet uitgemaakt, als ik op 10 of 5 meter van het zebrapad verwijderd was geweest, was hij hem ook gewoon opgelopen, want * rechten * , dat heeft die. Zijn gedrag was niet wat een voetganger normaler wijze hoort te doen of wat je in redelijkheid en billijkheid mag verwachten.

We zitten samen in het verkeer, de voetganger en ik. Hij heeft niet alleen rechten en ik alleen maar plichten.

Maar zo draaide hij het verhaal wel. Had ik hem 'platgereden' dan zou ik juridisch 100% de klos zijn, maar de beelden zouden wel aantonen wat zijn rol in het geheel is, en ik denk dat menig rechter daar niet ongevoelig voor is en de 100% wat zou afzwakken ivm eigen inbreng van gevaar door voetganger.
Nou ja, dat hoop ik dan, weet dat het wel eens gebeurd. :fp:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen, en een boel rook van rubber...

Blaataap
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
En ik deel je mening niet dat ik te snel reed voor het remvermogen van de auto met lading.

Je kwam tot stilstand óp het VOP. Dan reed je te snel voor de omstandigheden (en die houden ook die ongeremde aanhanger in). Begrijp me niet verkeerd, ik vind wat die voetganger deed erg bizar, maar dat wil niet zeggen dat jij hieruit geen les kunt trekken.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
...of de voetganger liep snel, me dunkt dat die in elk geval wel flink de pas erin had. :wink:

Hier valt geen les uit te leren, op 10 meter afstand zou die ook gewoon het VOP op gelopen zijn, waar ieder ander weldenkende voetganger even zijn pas zou inhouden, zou hij versnellen.
Feitelijk gewoon een vorm van uitlokking.

Er is ook een verschil met een voetganger die aanstalten maakt van een VOP gebruik te maken, en één die er praktisch op springt. Bij de één kan je anticiperen, bij de ander alleen maar schrikken.

Notabene, na mij kwam niet direct een wagen, dus wat was de noodzaak om er toch voor langs te gaan ?
Oja, * hij had dat recht... *
2 seconden....
2 seconden wachten en hij had k.r.u.i.p.e.n.d het zebrapad over kunnen gaan zonder iemand te storen.

Echter, hij wilde willens en wetens een statement maken. Allicht was die al opgefokt door iets anders vooraf.
Voor zover je op uiterlijkheden af kan gaan; deze man komt niet over als een 'lieverdje' .

De enige les die je kan leren is dat er een boel mafkezen rondlopen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Feitelijk gewoon een vorm van uitlokking.
Ben jij wel helemaal fris :loco:
Ik vind dat je vrij agressief door dat dorpje heendendert.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Werkelijk ?
Door 50 te rijden waar 50 is toegestaan ?
nou nou. :fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Hier valt geen les uit te leren

Jammer dat je dat zo ziet. Ik zou zeggen dat één van de lessen die je minimaal had kunnen trekken het eerder vertragen voor een VOP zou zijn geweest, sowieso om je aandacht op de VOP te hebben en niet op de uitrit van de Aldi. Een derde les die je zou kunnen trekken, zou kunnen zijn dat je je E-achter-B-rijbewijs gaat halen zodat je met geremde aanhangers mag rijden. (Sowieso een rare regeling die jullie in België hebben, maar dat terzijde.)

Maakt dat het gedrag van de gekke voetganger minder bizar? Natuurlijk niet, maar met een beetje zelfreflectie kom je een heel eind (f)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Hmmm, daar heb je wel een punt Blaataap.
Alleen blijf je voetgangers houden die zo van het voetpad af de fietspad over op het zebrapad stappen.
Dat bedoelde ik.
Dan kan je hem wel op het voetpad zien lopen, maar kan je dan ook verwachten dat die in 1 grote stap het fietspad oversteekt het zebrapad op ?

Zal er natuurlijk beter op letten.

Ben overigens gewoon een Nederlander hoor, dat dit nu in Belgïe gebeurde, soit.
Heb een NL rijbewijs.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Door 50 te rijden waar 50 is toegestaan ?
50 betekent niet dat 't veilig is, het is niet de 'veilige snelheid'. Soms is stapvoets veilig, soms zou 70 wel kunnen (dat 't dan niet mag is een tweede).
Ik denk liever zelf na over m'n snelheid 8)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Prima Bruintje beer
Kijk je dan ook even naar de drukte op de weg ?
Niemand voor me, niemand achter me.
50 was daar prima te rechtvaardigen, alleen had ik zoals Blaataap al opmerkte mijn prioriteit bij de VOP moeten hebben en niet bij die uitrit.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
50 was daar prima te rechtvaardigen, alleen had ik zoals Blaataap al opmerkte mijn prioriteit bij de VOP moeten hebben en niet bij die uitrit.
Dusss...

Blaataap
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Ben overigens gewoon een Nederlander hoor, dat dit nu in Belgïe gebeurde, soit.
Heb een NL rijbewijs.

Dan mag je gewoon met geremde aanhangers rijden! Dus in het vervolg even die geremde aanhanger aanknopen i.p.v. de ongeremde :thumb:

Edit:
Zie ook de site van de Rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... turen.html

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
dusss, rij ik de volgende keer weer met 50 daar 8)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dan mag je gewoon met geremde aanhangers rijden! Dus in het vervolg even die geremde aanhanger aanknopen i.p.v. de ongeremde
Nou moe ?
Met hetzelfde laadvermogen ?
750 kg totaal ?
Had ik veel liever gehad, maar ja, heb nu deze al, 2 jaar oud.

Blaataap
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Nou moe ?
Met hetzelfde laadvermogen ?
750 kg totaal ?
Had ik veel liever gehad, maar ja, heb nu deze al, 2 jaar oud.

Jep, zie de link hierboven. Ze kijken alleen naar gewichten. En ach, verkoop je toch dat ongeremde ding aan een Belg :wink: :lol:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
dusss, rij ik de volgende keer weer met 50 daar
Moet je vooral doen, dan zien je vanzelf weer terugkomen. Via dit forum of via een of andere nieuwssite 8)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Moet je vooral doen, dan zien je vanzelf weer terugkomen. Via dit forum of via een of andere nieuwssite
Prima.
Alleen zeg je zelf
bruintje beer schreef:
soms zou 70 wel kunnen (dat 't dan niet mag is een tweede).
Ik denk liever zelf na over m'n snelheid
Dus ik moet je maar geloven dat jij op die weg waar menigeen met 70 overheen dendert met de leegte waar ik nu in reed met 30 gaat rijden ? :loco:
Mag ik hopen dat je die voetganger tegenkomt, want die zal NOG voor je over gaan steken.

Je mag er 50, menigeen zou sneller gereden hebben hetgeen ik niet deed.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Jep, zie de link hierboven. Ze kijken alleen naar gewichten. En ach, verkoop je toch dat ongeremde ding aan een Belg
De meeste Belgen lijken wel standaard een aanhangwagen te hebben. En dan wel een 100 jaar oude die ze nog lang niet van plan zijn om op te geven :lol: Wat je aan bij-elkaar-getaped spul zit rijden, je schrikt ervan.

Overigens zie ik op die link helemaal niets meer over geremde assen.
Wet wederom gewijzigd of was ik al die tijd al 'in de bonen' wat dat betreft. :huh:

Blaataap
Master
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Wet wederom gewijzigd of was ik al die tijd al 'in de bonen' wat dat betreft. :huh:

Die wijziging is inmiddels alweer oud ja, maar er is ook niet veel ruchtbaarheid aan gegeven dus het is niet zo vreemd dat je het hebt gemist.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Citaat:
Die wijziging is inmiddels alweer oud ja, maar er is ook niet veel ruchtbaarheid aan gegeven dus het is niet zo vreemd dat je het hebt gemist.
Dus met een auto van 1750Kg mag ik een aanhangwagen met een totaal gewicht van 1750kg trekken ?
Zie ook niks meer staan over dubbelassers , gadver, nu baal ik :lol:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Dus ik moet je maar geloven dat jij op die weg waar menigeen met 70 overheen dendert met de leegte waar ik nu in reed met 30 gaat rijden ?
Ik had het over weggedeeltes waar Vmax 50 geldt in z'n algemeenheid (f)
Ik vertraag altijd voor een VOP als ik geen vrij zicht heb. Jij hebt je hier laten verrassen door de situatie; dan moet je niet gaan piepen dat die vent niet goed snik is. Er had ook een hond voor je auto kunnen springen.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ik vertraag altijd voor een VOP als ik geen vrij zicht heb.
ah, geen vrij zicht dan in mijn situatie ?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Tsja, soms zit je vast in een treintje die bij elke verkeersheuvel vol in de ankers gaat, tot bijna stilstand.
Daar wilde ik aan voorbij, maar vertrouwde de auto verderop niet.
Terecht, naar later bleek, onder de kentekenplaat zit de ticketmachine

Link

Ondertussen, met de andere auto ...

Link

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
- Straatje keren op een provinciale weg ...
- Net na een bocht ....
- Waar ze in verband met het vele aantal ongevallen, met wegwerkzaamheden bezig zijn

Lekker bezig, vooral als je met je voorwielen net over de rand van de weg vast komt te zitten.
Jammer genoeg kon ik je niet helpen, te weinig power in de auto en te gevaarlijke locatie

Beelden gemaakt met een HP f800g dashcam EN met een Visiondrive 8000, kan je een beetje vergelijken. :)

HP dashcam

Link

Visiondrive 8000

Link

sorry voor 'meneer ongeduld' achter mij, wegens werkzaamheden mag je 50, maar ach, 100 is 2x 50 toch?

Link

oja, en de claxon, dat ben ik niet!

Blaataap
Master
 Bericht 

Waarom rem je daar als reactie op zijn tüter?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Blaataap schreef:
Waarom rem je daar als reactie op zijn tüter?

schrik, omdat er ook wat van links kwam afdenderen op me (net buiten beeld), het is een gevaarlijke bocht, het is niet voor niets dat de gemeente deze eindelijk eens aanpakt.

Middle
Die hard
 Bericht 
Is dat vlakbij De Kar (B)?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Ja, dit de kruising er voor.
Die bij de Kar is al ergens in 2003/2004 aangepakt, de plannen voor deze (de Keienhof) waren er toen ook al, maar worden nu pas in werking gezet. :o
http://www.gva.be/cnt/bleva_02527387/nu ... -van-start <-- met daarin weer een linkje met bouwtekening.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Zo, wat een megaschop! :lol:

Die Vectrarijder was inderdaad wel erg ongeduldig (en dan dat rare slingeren... :fp:) maar waarom rij je dan ook 35@50????

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Omdat ik niet wilde optrekken tot max (50km/h) om daarna gelijk wéér in de remmen te duiken voor de bocht naar links, die je pas kan nemen als je goed naar rechts hebt gekeken of daar niet iemand aan komt vliegen vanaf de genoemde 'De Kar'.
Vond dat een beetje zinloos voor dat korte stukje, wat anderzijds toch weer wat langer (b)leek dan ingeschat. Vond het zelfs de moeite van het opschakelen niet waard :fp:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Vond het zelfs de moeite van het opschakelen niet waard

Dat hoorde ik ook duidelijk terug ja! :lol: :lol:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Tijdje geleden dat ik door Zundert heen kachelde, maar dat zebrapad, SUPER !

Blackvue dr400g

Link

Werkt dus alleen als er ook gebruik van gemaakt wordt.
(moet even filmora weer onder de knie krijgen, beelden blijven wat donker, anderzijds, dan zie je de lampjes bij de zebra beter, dus maar zo gelaten in dit geval. O:) )

Feitelijk
Master
 Bericht 
We hebben hier zo'n fietspad rond een rotonde met die lampjes. Leek eerst goed te werken maar ze blijven te lang branden na een fietser en gaan te vroeg aan. de alarmering is er nu dus wel weer vanaf.

Rinoceros
Respect
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Tijdje geleden dat ik door Zundert heen kachelde, maar dat zebrapad, SUPER !

Werkt dus alleen als er ook gebruik van gemaakt wordt.

Die ken ik al jaren, zitten overal op het terrein van Schiphol. Is erg duidelijk, mogen ze van mij wel overal doen. :thumb:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
de alarmering is er nu dus wel weer vanaf.
Okay, dus niet perfect, maar anderzijds voor diegenen die niet bekend zijn in de omgeving misschien toch nog wel handig.

Pagina 4 van 4 [ 199 berichten ]