» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 46 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 4  [ 199 berichten ]
Mathijs4600
Pro
 Bericht 
merkwaardig, kaartmateriaal klopt niet van de VD8000
Links in beeld hetgeen via de applicatie weergegeven wordt, rechts daarvan wat Google maps van hetzelfde stukje weergeeft.
Afbeelding

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Gek, ik zou denken dat dat draait obv Google Maps :huh:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Vind het ook raar.
Vandaag vreselijke verdwaald, terwijl we qua tijd nog wel netjes ruim eerder vertrokken waren dan nodig.
Met 2 minuten respijt de incheck limiet van vliegtuig gehaald, en die waanzinnige stress wil ik een eventuele volgende keer voorkomen.
Vandaar dat ik aan het kijken was waar het misging, en toen zag ik dit toevallig.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Vertel ff verder. Neem aan dat je niet op VD8000 navigeert en ook niet op GM

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
oh, maar dit heeft niets met navigeren te maken. Navigatie kon ook niet wijs worden uit wat ze aan het doen waren aldaar.

Alleen aan de hand van de rit, steeds in- en uitzoomende, probeerde ik te ontdekken wat we anders hadden kunnen doen.
Aangezien flink in/uitzoomen nog steeds als turen door een sleutelgat is, nam ik de browser erbij om in google-maps wat meer beeld te krijgen, en toen zag ik de verschillen met het in VD getoonde kaartje, en die in de browser, waarbij de browser de meest recente (juiste) bleek.

Dacht het eenvoudig met VDtracker te doen, maar die weigerde dienst.
Denk dat daar de GoogleMaps-Api-Key ook van verlopen is :-?

viffer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Denk dat daar de GoogleMaps-Api-Key ook van verlopen is

:kniktja: Bij mij ook

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Zo, een hele zoot in ene keer.

afval dumpen voor dummies, de Poolse bierblikverdwijntruck
Let op de grijze campingsmokingdude
Link

Tsja, ook 'stoere' rijders moeten weleens naar het gemeentepark
Raar gezicht eigenlijk
Link

Zelfs sommige vluchtautos rijden nog voorzichtiger dan deze muts, in haar witte Fiat
Link

Gewoon niet kijken als je met je skateboard de weg oversteekt
(god zegene deze Opel remmen)
Link

Voor uw veiligheid, zoeken (en vinden) wij van de overheid hier een plekje
(zie links op fietspad)
Link

Onduidelijke voorrang met claxongekke Connexion chauffeur
Link

Eigen rechtertje spelen, mij (ongeduldig geworden) met twee wielen in de berm duwen.
Weet nu niet meer of je er nu 80 of 100 mocht voor de verkeerslichten.
Link

Joop_
Pro
 Bericht 

Mathijs4600 schreef:
Zelfs sommige vluchtautos rijden nog voorzichtiger dan deze muts, in haar witte Fiat

Zo vlot zie je Fiat rijders niet vaak rijden, en maar goed ook :o

Mathijs4600 schreef:
Onduidelijke voorrang met claxongekke Connexion chauffeur

Ik ben zelf ook geen heilige met claxonneren, maar wat win je ermee met elke keer de claxon te beantwoorden :huh:

Mathijs4600 schreef:
Eigen rechtertje spelen ...

Als je ziet waar de TomTom houder hangt, wist je al dat enig verkeersinzicht ontbrak en dat het oppassen geblazen was :x

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Joop_ schreef:
maar wat win je ermee met elke keer de claxon te beantwoorden
niets.
Hooguit toon je er de 'zinloosheid van' mee aan.
Iets van '...het laatste woord hebben' ofzo, kan ook nog. Is er een psycholoog in de zaal ? :lol:

Joop_ schreef:
Als je ziet waar de TomTom houder hangt
goh, was mij niet eens opgevallen, had meer de indruk dat zij continue in de achteruitkijkspiegel aan het kijken was wat ik aan het doen was. :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joop_ schreef:

Als je ziet waar de TomTom houder hangt, wist je al dat enig verkeersinzicht ontbrak en dat het oppassen geblazen was

Volgens mij hangt die wel laag genoeg, je kijkt nogal naar beneden.

Door de goot rijden :fp:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Door de goot rijden :fp:
...dat was niet gepland hoor. :oops:
Planning was dat het in één vloeiende beweging (zij naar rechts, ik gelijk er voorbij) zou gaan, maar ze bedacht zich en bleef ineens hangen in haar strook, sterker nog, ze kwam terug :o .
Ze wilde natuurlijk zien of ik van dichtbij ook zo knap ben <kuch kuch> zal behoorlijk tegengevallen zijn, vrees ik

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
in de herkansing, hopelijk doet die het nu wel:
afval dumpen voor dummies, de Poolse bierblikverdwijntruck
Link

edit: overigens, de camera staat in de parkeer stand op te nemen.
Pas (of vanaf) er iemand vlak voor de auto langs loopt, gaat die blijkbaar 'full-frame' opnemen.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Raar gezicht eigenlijk

Ik moest drie keer kijken, maar hij is leuk! :lol:

Mathijs4600 schreef:
Eigen rechtertje spelen, mij (ongeduldig geworden) met twee wielen in de berm duwen

Als je gewoon even geduldig gewacht had...
Bij sommige mensen gaat het reageren en optrekken nu eenmaal wat langzamer, maar ze ging wel naar rechts. Op dit moment gaf jij haar niet de gelegenheid en ging door de berm.

Mathijs4600 schreef:

Behalve de verdwijntruc loopt hij ook niet helemaal recht meer...
Misschien al heel wat blikjes op?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Op dit moment gaf jij haar niet de gelegenheid en ging door de berm
Helaas, zo is het niet. En welke gelegenheid gaf ik haar niet dan ?
De gelegenheid om weer volledig naar links te komen, ja, maar niet de gelegenheid om naar rechts te gaan. Zij begint ook al met claxoneren op het moment dat ik gas bijgeef om snelheid te maken.

Je ziet haar in de eerste 2 tot 4 seconden van het filmpje naar de linkerbaan gaan.
Waarom ?
Kijk eens naar mijn GPS snelheid, blijkbaar reed ik te snel, hoewel ik niet spectaculair op haar inliep op dat moment.

Dan gaat het licht op groen, nog voor we stilstaan, maar ze laat het gas los, en blijft etterig tussen de 20 en 30 km/h voor mij rijden.

Al het verkeer in de rechterbaan wat wel normaal doorrijdt, zie je ook pas aan het einde van het filmpje pas weer terug in beeld komen.
Zo rond de 34 seconden, als ook een vrachtwagen haar rechts dreigt te passeren, wordt het haar te veel, of de vrachtwagen is het nieuwe doelwit, kan ook nog. In elk geval trekt ze op dat moment wel (stevig zelfs) op.

Op seconde 37 zie je haar nog best rap naar rechts gaan, maar ineens stagneert ze. Op dat moment heb ik de inhaalactie al ingezet (ongeduldig of anticiperend).
Zij besluit haar rijbaanwisseling af te breken, en weer naar links te komen. Waarom?
Ik zit op dat moment met mijn voorwielen al goed naast haar, zij zit te claxonneren, zo van 'heb het lef niet mij in te halen' en heeft mij al die tijd in de gaten gehouden, en zet zich weer terug naar de linkerbaan.
Ik zet echter door omdat ik geen zin heb in deze moraalridder voor mij, en beland met twee wielen in de afwateringsgoot.

Die vrouw is een typische moraalridder die haar auto er even voorzet op het moment dat zij vind dat jij te snel rijdt en dan een tijdje voor je gaat hangen. Iedere inhaalpoging zal ze pareren, al moet ze je er voor van de weg drukken.
Had zij het naar rechts gaan in hetzelfde tempo doorgezet, was ik er netjes voorbij gekomen. Waarom weer naar links komen, waarom die actie afbreken. Ze kon met alle gemak veilig naar rechts, zoals gepland en ook ingezet door haar.

Als je bovendien op de contouren van haar zonnebril let (was zo een met overdreven grote ronde glazen), zie je die al voor de verkeerslichten vooral op de binnenspiegel en achteropkomend verkeer gefocust. Er was voor haar geen enkele reden om naar de linkerbaan te gaan, de auto voor haar was al die tijd sneller dan zij.

Één en ander verdient zeker geen schoonheidsprijs, helemaal mee eens, maar ik rijd niet bewust/willens en wetens door de berm.
De kans zo de macht over het stuur te verliezen is veel te groot. :x
Maar ik heb ook een broertje dood aan moraalridders (à-la baddriver™) die vaak met hun gedrag meer kwaad dan goed doen. Die ben ik liever kwijt dan rijk en altijd het liefst zo snel mogelijk voorbij.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Weet nu niet meer of je er nu 80 of 100 mocht voor de verkeerslichten.

Hoe hard mag je op niet-auto(snel)wegen buiten de bebouwde kom?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Laat ik de vraag beantwoorden met de vraag hoe een autoweg te 'herkennen'.
Helaas is aan de inrichting van de weg (belijning etc.) niet altijd op te maken welke regels van toepassing zijn.
Via een bord aan het begin van de weg kunnen immers afwijkende regels/snelheden opgegeven worden.

salush
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Eigen rechtertje spelen, mij (ongeduldig geworden) met twee wielen in de berm duwen

Na de blauwe mazda kon je rechts inhalen. Je bent veel te geduldig ;)
Mathijs4600 schreef:

Autoweg = bord g3.
Dit is gewoon een weg buiten bebouwde kom. Dus 80.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Helaas is aan de inrichting van de weg (belijning etc.) niet altijd op te maken welke regels van toepassing zijn.

Na de kruising een B1 dus bubeko 80.

En inderdaad aan het begin van het weggedeelte waar je voor de kruising reed staat ook geen G3: http://goo.gl/maps/ld1uN

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Één en ander verdient zeker geen schoonheidsprijs, helemaal mee eens, maar ik rijd niet bewust/willens en wetens door de berm

I understand.
Iemand die bewust het leven (rijden :P) van anderen bemoeilijkt dus!

Mijn idee was meer dat het gewoon iemand was die niet kon rijden.
Links staan, niet op durven trekken, niet naar rechts durven omdat ze inmiddels rechts ingehaald wordt, etc.

Dus ik dacht: als ze dan uiteindelijk toch naar rechts ging waarom doe je dan dát?
Maar als ze willens en wetens de boel blokkeerde en weer naar links ging zelfs, gauw achter je laten! :thumb:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Gewetensvraagje, zodra je klaar bent met op het juiste moment op PAUZE te drukken:
- zouden jullie haar meegenomen hebben ? (ja, je zit alleen in de auto)
Link

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Nou, nog één dan:

Hoewel ik tegen snelheidbegrenzers ben, kan ik mij ook het nut ervan wel voorstellen.
Zou dit busje van http://www.standingconstructktm.com/ net zo snel stil kunnen staan als ik ?
Je ziet de lampen opdoemen in de achteruitkijkcamera, en het is toch niet dat ik traag rijd. :x
Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Gewetensvraagje

Liftster of prostituee :roll:
Eerste heb ik geen moeite mee dus misschien wel evn gestopt om te vragen wat de bedoeling is.

Ennuh, laat die begrenzer lekker van dat busje afblijven.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Net vreselijk ongeval met motorfiets voor mijn neus gebeurd.
Motorrijder is helaas overleden. Heb de politie verteld dat ik een dashcam heb en dus beelden.

Aangezien beelden ter plaatse niet konden worden bekeken, komen ze zo dadelijk langs met een usb stick.

Deze beelden zet ik dus maar niet op youtube.

De moeder van het slachtoffer reed voor, en kwam terug gereden om te kijken waar haar zoon bleef, toen ze ons zag staan en de paaltjes op de weg zag liggen.

Heb gelijk na ongeval gevoeld in de hals en pols, maar geen hartslag meer waargenomen. Toch kwam die nog even terug en ademde weer zelfstandig, om vervolgens weer weg te zakken. Moet zowat alles gebroken hebben wat je kon breken :cry:

Door de positie waarin ik mijn auto neerkwakte, is waarschijnlijk werkelijk alles gefilmd.
Nu moet ik de beelden omzetten voor de politie, zodat zij ze op USB stick kunnen zetten zodadelijk, gadver, moet ik ze terugzien, ik kijk zo min mogelijk. :fp:

Ben helemaal leeg van binnen nu.
Wat een intens verdriet. ;(

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Sterkte (f)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
@Mathijs4600

Sterkte met het verwerken (geestelijk dan). Ik heb zelf vroeger aan de dijk Amsterdam - Lelystad gewoond, daar genoeg gezien, Ik weet wat je nu doormaakt.

viffer
Master
 Bericht 
Sterkte, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten :aai:

keokiracer
Master
 Bericht 
... :( :(

Sterkte!

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
De pest is, ontdek ik nu, dat de beelden schuin tegen de zon zijn opgenomen.

De Audi die het ongeval veroorzaakte door zo plotsklaps de weg op te draaien, waar de motorrijder voor moest uitwijken, en vervolgens gewoon is weggereden, gaat er waarschijnlijk mee wegkomen, tenzij de politie de beelden voldoende kan opkrikken om het kenteken leesbaar te krijgen.

Dit zou ik heel erg vinden.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Hoop dat het de politie lukt (f)
Check ook even andere opties, en ik bedoel niet youtube.
Wellicht zijn hier video experts.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
zouden jullie haar meegenomen hebben ? (ja, je zit alleen in de auto

Ik kon haar niet goed zien maar als het een lekkere meid is: gezellig! :)
Al heb je kans dat er dan uit de bosjes ineens een man springt. :lol:

Verder sterkte... Klinkt niet leuk!

Vroeg op
Master
 Bericht 
:o shit hee. Sterkte man!

Mdw
Master
 Bericht 
:nah: , sow.... sjezus ,....das niet best zeg :(

Sterkte de komende tijd (f)

Yootzin
Master
 Bericht 
Dammm :o :o :o
Heftig Mathijs! :nah:
Sterkte (f)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Bedankt voor jullie medeleven.
De beelden zijn gisteravond door de politie opgehaald.

Ik bleek de enige getuige te zijn die de Audi gezien had, zelfs mijn passagier had deze niet gezien, noch de inzittenden van de auto voor ons. Het busje wat achter mij stopte, polshoogte nam en toch maar weer is doorgereden heeft de Audi misschien ook gezien. Dat kenteken van busje is fatsoenlijk leesbaar op de camera.

Hoewel de agent onder de indruk was van de beelden en zou willen dat elke auto zo'n systeem had, is mijn 'eisen' lijstje en verlangenlijstje wel aangepast na deze ervaring.

Zo kan ik je nu vertellen dat een ingebouwd monitortje compleet waardeloos is, een leuke gadget, meer niet, zolang de afmeting ongeveer 2 postzegels groot is.

Tevens kan het handig zijn een papiertje in de auto te hebben met instructies hoe één en ander te bedienen.
Ik was het even compleet kwijt op welke knoppen ik moest drukken. Best kans dat de handleiding gewoon in de auto lag, maar had ook geen clou meer waar te zoeken daarnaar. :fp:
Dus : papiertje met duidelijke Jip&Janneke taal instructies op goed bereikbare plaats.

Tevens valt elke camera beneden de 1090p voortaan af. Leuk hoor, een 'HD' camera van 720p, maar niet voldoende. Liet de agent ook wat beelden zijn van de Blackvue toen die nog in de Range zat, ja wow, dat was even andere koek.

DualCam absoluut een must. Van wat ik getuigde, en later terug zag op beelden....oei oei.
Gelukkig hebben we de beelden dan maar. Dacht dat die motorrijder al een tijdje achter mij zat, klopte dus niet. Dacht dat die net vanaf de snelweg achter mij was gekomen, snelweg was kilometers verwijderd (wist totaal niet meer waar ik was op dat moment), dacht dat de Audi een sedan was, nou, maak daar maar een station van :fp:

Ook GPS absoluut een must. Mij boeit die prent niet meer en het boeit de politie ook niet hoe hard ik reed (en laat ik nu net netjes gereden hebben op moment van ongeval), maar ze willen wel inschatten hoe hard het slachtoffer reed, zeker gezien het enorme spoor van ravage, positie lichaam en positie motorfiets.

Geluid beter aanhouden in auto. Ik zet het altijd uit als we met meer in de auto zitten, dan kunnen we ongestoord praten.
Wanneer met meer in de auto, heb je aan elkaars getuigenis voldoende wanneer het op getoeter aan komt, voorafgaand aan een ongeval of verkeersconflict.
Nu had ik spijt van dat ik geluid uit had, omdat het inhalen van de motor met een enorme geluidsexplosie ging, waar mijn passagier zo van schrok dat ze zelfs even gilde.
Nu zie je de motor wel voorbij'spuiten', maar het geluid had een indicatie kunnen geven hoe ver het gas was opengedraaid, en of die (als het ware) een aanloop had genomen toen die nog achter mij reed.

Boel leermoment en punten voor verbetering.
Maar vanmorgen is een mevrouw wakker geworden,
zonder zoon.
...en ik bazel over een camera... ;( :fp: :fp:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nogmaals heel veel sterkte (f)
En ik hoop dat ze ahv de beelden de Audi kunnen achterhalen.

FordFiasco
Die hard
 Bericht 

Sterkte Matthijs!

Goed dat je relativeert :thumb: maar anderzijds overweeg jij nu wat JIJ "beter" had kunnen doen voor een volgende keer (die hopelijk niet komt in dergelijke vorm). Gezien de situatie is dat het enige wat jij kunt en kon doen, en wat jij doet / hebt gedaan. Je toont dus introspectie en denkt na, itt teveel andere mensen :thumb:
Nogmaals sterkte!

djidee
Master
 Bericht 
Sterkte gast... Heftig.

Al is de impact in zijn omgeving natuurlijk helemaal enorm.

Heb je voldoende mensen in de omgeving waar je hierover kan praten?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
djidee schreef:
Heb je voldoende mensen in de omgeving waar je hierover kan praten?
Er is mij slachtofferhulp aangeboden, maar die heb ik geweigerd. Vind dat meer voor de moeder, die ik ter plaatse ontmoet heb.

Blijkbaar woonden ze vlakbij, want de 'hele familie' was er razendsnel bij. Wist niet wat ik moest zeggen, kon alleen iets onverstaanbaars mompelen van 'mijn innige deelneming' ofzo. Weet niet wat zij daarvan meegekregen heeft.
De vrouw van de motorrijder bleek te werken in het ziekenhuis waar de ambulance en latere noodarts van afkomstig waren.
Wreed.

Voelt allemaal heel onwerkelijk aan, eerlijk gezegd.
Heb iemands laatste minuten en dood van zijn leven op beeld staan.

Hij lag daar als een hoopje vefrommelde kleren, geen bloed gezien. Waarschijnlijk omdat zijn hart al gestopt was. Toch is die wel even weer begonnen met slaan, en hebben ik en twee getuigen hem (vanaf rugzijde net boven heup) nog zien ademen. Maar dat stopte weer.
Toen ambulance-personeel bezig was ben ik maar op afstand gaan staan, maar zag evengoed dat zijn buik niet meer bewoog. 'Adem nou joh' dacht ik, 'ze zijn er nu voor je, ze komen je helpen'
Toen even later de defibrillator te voorschijn kwam, vreesde ik al, toch gingen ze daarna door met reanimeren. Dan moet die toch gewerkt hebben ?

Stomme is, toen er twee witte doeken uit de wagen werden gehaald, dacht ik toch nog 'mooi, ze gaan hem klaar maken voor transport, dan komt nu de brancard en gauw naar ziekenhuis', hoewel ergens een stemmetje in mij...
Dat was een afknapper, die doeken werden over hem heen gelegd en de ambulancier die er bij geknield was gebleven stond op en ging bellen :-?

Voel mij wel schuldig, had daar niet moeten rijden.
Ik was zo ver mogelijk naar rechts gegaan, zodat hij voorbij mijn auto kon kijken. Dat is een gewoonte die ik aangeleerd heb met mijn vorige (hogere) auto zodat motorrijders goed zicht blijven houden op verkeer voor mij. Nu besef ik dat hij hier van gedacht kan hebben dat ik hem uitnodigde om in te halen, wat hij dus ook deed.
Dus ja, in mijn ogen heb ik wel schuld. Maar waar stopt het, of juist, begint het. Dat oranje licht waar ik nog net doorslipte ? Dat busje wat ik nog inhaalde vlak voor het ongeval ? Het toch wel stevige rijden waardoor hij mij misschien niet eerder op een veiliger plek kon inhalen ? Moet er niet te veel aan denken nu, hou het niet droog namelijk.

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Wat heftig zeg. Veel sterkte in ieder geval. (f)

Als ik je laatste alinea lees, zou ik toch overwegen met slachtoffer hulp te gaan praten. (f) Je moet het niet jezelf aanrekenen, ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is.

JayJay
Master
 Bericht 

Sterkte man. En slachtofferhulp is er ook voor mensen zoals jij. Ik zou je toch willen adviseren van hen gebruik te maken, ook al is het maar een keer dat je met iemand van hen om tafel gaat zitten. Baat het niet, schaadt het niet.

djidee
Master
 Bericht 
JayJay schreef:
Sterkte man. En slachtofferhulp is er ook voor mensen zoals jij. Ik zou je toch willen adviseren van hen gebruik te maken, ook al is het maar een keer dat je met iemand van hen om tafel gaat zitten. Baat het niet, schaadt het niet.

With ^^

Dit gaat je niet in de koude kleren zitten, je bent getuige geweest van een vreselijk ongeval, en je zit ook erg negatief naar je eigen rol te kijken. Daar moet je over praten, bij voorkeur met mensen die weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Ik zou je echt aanraden om toch contact te zoeken met slachtofferhulp. Om nare gevolgen later (tussen je oren) te voorkomen.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Langzaamaan duiken de berichten nu op in de lokale kranten online.
Onvoorstelbaar wat die er van maken, ze schrijven elkaar na.
Zal er maar niet op in gaan, maar er klopt maar weinig van.
Deze man krijgt nu de schuld, terwijl hij er niets aan kon doen. :boos:
Waarom.

Zal nadenken over slachtofferhulp, maar ik ben geen slachtoffer hé. :huh:
De aandacht moet uitgaan na de nabestaanden.

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
maar ik ben geen slachtoffer hé.

Na dit soort gebeurtenissen ben jij ook slachtoffer.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Sterkte Mathijs.
Probeer de schuld niet bij jezelf te zoeken, iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen veiligheid.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Als ik jouw verhaal lees raad ik je, net als iedereen hierboven, aan om gebruik te maken van slachtofferhulp. Het is niet zo dat de nabestaanden dan minder hulp krijgen en tekort worden gedaan (f)

salush
Master
 Bericht 
Slachtofferhulp heeft wel een softe uitstraling, maar er zitten toch mensen die je kunnen helpen om het te verwerken. Of gewoon vragen beantwoorden om het beter te verwerken. Probeer het op zn minst een paar keer.

Dus +2 voor slachtofferhulp.

Sterkte!

FordFiasco
Die hard
 Bericht 

LoverD schreef:
Het is niet zo dat de nabestaanden dan minder hulp krijgen en tekort worden gedaan (f)

+1

Ik zeg: doen. Dat je medelijden hebt met het slachtoffer en diens familie pleit alleen maar voor je: je bent een mens met gevoel.
Je hoeft niet zelf op de grond te hebben gelegen of je naaste verloren te hebben om de impact te voelen die een confrontatie met de dood heeft. :hug:
Sterkte nogmaals!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Man, man wat een verhaal! :o
Zo te horen zou slachtofferhulp je nog best eens kunnen helpen. Dat je in eerste instantie nee gezegd hebt boeit ze niet, ze helpen je alsnog graag.

Mathijs4600 schreef:
Ook GPS absoluut een must. Mij boeit die prent niet meer en het boeit de politie ook niet hoe hard ik reed (en laat ik nu net netjes gereden hebben op moment van ongeval), maar ze willen wel inschatten hoe hard het slachtoffer reed,

Dat gaat zonder GPS ook wel hoor.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat gaat zonder GPS ook wel hoor.
...zelfs nog preciezer en betrouwbaarder dan....
Punt is alleen, ze wilden enkel een inschatting kunnen maken.

Volgens de GPS van de dashcam reed ik 71km/h. (toegestaan is 70)
Die motor accelereerde fel, en over het stukje waar je je meetpunten kunt kiezen ivm goed zichtbaar zijn daarvan, krijg je niet één snelheid maar 'slechts' een gemiddelde snelheid. De gemiddelde snelheid zou waarschijnlijk wel de 90 ofzo aantikken, alleen als je de beelden goed bekijkt (in combinatie met het gegeven dat ik 71 reed) is wel op te maken dat de piek even over de 100 geweest kan zijn.

Maar inderdaad, een GPS moet niet op het 'eisen' lijstje maar op het 'verlang' lijstje. Daar staat die bij mij dan ook :)

renew40
Master
 Bericht 
sterkte na het meemaken van die ongeval.

Getuigen van zware dodelijke ongevallen zijn ook slachtoffer,
als mensen na inbraak het al aangeboden krijgen waarom zou jij het dan niet accepteren.

Schok kan later komen misschien niet nu maar onbewust gaat dit verder in je gedachte
en kan ineens naarboven komen als je weer motorrijder ziet rijden praten helpt in dit soort
situatie's, doen medewerkers hulpdiensten ook.

Pagina 2 van 4 [ 199 berichten ]