» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Postingstijd interval gedetecteerd van 41.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 4  [ 199 berichten ]
Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Testfilm x-Driven <--> Blackvue 400G-HD

De x-Driven start sneller op, dat filmpje kun je dus als beste eerst starten.
Je hoort op de achtergrond de Blackvue opstarten.

x-Driven
Link

BlackVue
Link

Foto's van de opstelling, de x-Driven (zwart toestel) zal er op termijn uit gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit: Hoewel beide filmpjes op 30fps gemaakt zijn, zal er met omzetten naar .avi van de x-Driven waarschijnlijk daar wat in veranderd zijn.
Ze zijn helaas niet goed synchroon af te spelen :-?

Speedy J
Master
 Bericht 
Zo vind ik het beeld van de Blackvue vele malen mooier.

Wat is dat voor jeep trouwens?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Speedy J schreef:
..Wat is dat voor jeep trouwens?..
RangeRover P38a

Blackvue is inderdaad een hele verbetering t.o.v. de x-Driven, zou willen dat ik die veel eerder had. :oops:
Toch raar, meende dat in het verleden de x-Driven beelden toch beter waren, maar volgens de instellingen staat alles op maximaal qua kwaliteit.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
crap... :fp:
Link

Startmotor wilde niet draaien, accu en alles gewoon in orde. Zekering netjes schoongemaakt, maar nee.
Relais voor vrijgave automaat-selecteur overbruggen liet de startmotor wel draaien, maar auto startte niet, mogelijk door immobilizer.
Te veel mogelijkheden om 'langs de weg' even uit te zoeken, dus maar afslepen na het loskoppelen van de assen (automaat).

CasB
Master
 Bericht 
Je bent wel lekker aan het bumperkleven zeg... Wacht maar tot A4L dat ziet...

:biertje:

BartHimself
Pro
 Bericht 
Wel relaxt filmen zo :)

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Relaxed ?
Gelukkig is de rembekrachtiging electrisch, dus dat ging wel, maar dat sturen was alles behalve relaxed.
Of dacht je dat dat piepende geluid op 0:46 van de auto kwam, nee man, dat waren mijn longen.... :lol:

(offtopic: dacht dat de [yhd] tags gelijk wezen naar de HD versie van een youtube filmpje, is die veranderd?)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik vind het sowieso doodeng dat slepen.
Ik heb één keer gesleept.
Toen moest mijn auto weg en zei ik tegen mijn vader: ik rijd wel in jouw auto want anders ben ik bang dat ik straks een Hatchback van je sedan maak. :lol:

Grappig trouwens die oude Suzuki Alto aan het eind van je filmpje.
Schiet me ineens te binnen dat mijn zus zo'n auto heeft gehad die mijn broer laten overgenomen heeft en dat was KH-43-GS.
Dus het kenteken leek er nog op ook.
Wat een lol gehad met die auto, ik was 12 en dan zochten we soms een bospaadje op en mocht ik daar auto gaan rijden! :)

Maar goed, sterkte met je auto, hopen dat die snel weer klaar is! :)

Flierefluiter
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
ik was 12 en dan zochten we soms een bospaadje op en mocht ik daar auto gaan rijden!

Laat Aygo of Gian dat maar niet lezen! :lol:

ZX-driver
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Laat Aygo of Gian dat maar niet lezen!

Je bent jong en je wilt wat fun... :P

Karbargenbok
Master
 Bericht 
En het was op een afgesloten terrein natuurlijk. O:)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
En het was op een afgesloten terrein natuurlijk.

Dat niet. :oops:
Of ben ik nu te eerlijk?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Zo vind ik het beeld van de Blackvue vele malen mooier.

Ja kunst. De xdriven is 240p en de blackvue start standaard op in 360p

Cweepz
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik vind het sowieso doodeng dat slepen.

Paar weken terug een Mercedes 4-asser af laten slepen omdat de versnellingsbak (half automaat) steeds in neutraal schoot tijdens het rijden.
Dat was pas spannend sleepwerk! :woop:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Persoonlijk heb ik ook liever een trekstang dan een sleepkabel.

Helemaal de sleepkabel die ik nog in de auto heb rondslingeren, ding kon zogezegd 5ton trekgewicht aan, maar heb daar een paar struiken en boompjes met wortel en al mee uitgetrokken, en op één of andere manier denk ik niet dat die nog 5ton aan kan.... :lol: (beetje rafelig geworden)

De trekstang die ik heb kan 2.8ton aan volgens beschrijving, maar toch heb ik daar een beter gevoel bij. Vooral bij remmen; feitelijk hoef je als getrokken voertuig alleen maar een beetje te sturen, en het prettigst is als de stang in een rechte lijn loopt, remmen is eigenlijk niet echt nodig.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Paar weken terug een Mercedes 4-asser af laten slepen omdat de versnellingsbak (half automaat) steeds in neutraal schoot tijdens het rijden.
Dat was pas spannend sleepwerk!

Met de polo? :o

TommyGun
Master
 Bericht 
Waar heb je 'm gekocht? Via eBay zie ik 1 dure aanbieder uit de UK, verder alles Hong Kong...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bedoel je de black vue?
Betaalbare exemplaren uit Korea. Lees verder in het dashcam overzicht topic van Archibald. Er zijn aanbieders die het als gift versturen zodat je geen import rechten hoeft te betalen. Ik mocht 20€ aftikken.

Walker
Master
 Bericht 
Op wat voor scherm heb je de Black Vue aangesloten, en welke aansluiting(en) heeft ie?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
@TommyGun: gekocht bij Dream-seller, Zuid-Korea.
- edit: zie dat hij nu ook de 400G-HD II verkoopt, met vanaf 24/08 de Engelse firmware er al op, als ik het goed begrijp. linkje -

@Walker: aangesloten op 3.5mm plugje aan zijkant van VDO/Dayton MM5300/42 monitor, maar volgens mij kan elke VDO/Dayton monitor daarop, zolang ze maar een 3.5mm aansluiting hebben. Instelling van de BlackVue stond op (PAL) full-hd en 30fps, dat was een beetje te veel voor de monitor, maar ach, gaf goed genoeg beeld om uit te lijnen. 8)
Heb de bij de BlackVue geleverde kabeltjes gebruikt, eerste de stekkertjes in de apparaten, daarna pas de kabeltjes met elkaar verbonden.

TommyGun
Master
 Bericht 
Thanks, besteld :thumb:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Is het mogelijk om de voedingskabel van de xdriven aan te sluiten op de Blackvue 400G-HD? Ik heb namelijk al een paar jaar een xdriven in mn auto zitten, maar de voedingskabel is helemaal weggewerkt. Zou wel mooi zijn, want dan hoef ik niet alles weer los te halen.

En moet je alles weer omzetten naar een bepaald video formaat op je pc om het naar youtube te kunnen zetten of kan je gewoon 1 op 1 op youtube zetten. Zal wel niet, maar wellicht is er in de 3 jaar dat ik met de xdriven rijdt iets op dat vlak veranderd.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
MRE schreef:
Is het mogelijk om de voedingskabel van de xdriven aan te sluiten op de Blackvue 400G-HD?
Ja, dat is mogelijk.

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Top bedankt. Heb er net eentje aangeschaft. Is wel de Season 2 versie wat het ook maar exact in mag houden. Volgens mij iets met warmte. Kan die logge xdriven er binnenkort uit. :D

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
MRE schreef:
Top bedankt. Heb er net eentje aangeschaft
...nu is het echter wel zo dat ik een pathologische leugenaar ben.
Kijk, het is mogelijk hem aan te sluiten, werkend krijgen daarintegen....maar dat vroeg je niet :roflol: :P :wink:

TommyGun
Master
 Bericht 
Tja, je moet wel kijken naar het voltage, ampère en zo... de connector zal wel passen.

Mijn 400G-HD wordt trouwens flink warm, de jouwe ook Mathijs?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Draadje is net zo dik, stekkertje pas, denk dat het allemaal wel lost loopt. :lol:
Heb het toen wel even geprobeerd, en dat werkte gewoon en zonder dat het draadje warm werd.

Van mijn camera weet ik niet hoe warm die wordt, auto staat sinds de afsleepactie nog steeds in de garage :x
Tijdens het proberen werd die in elk geval wel goed warm, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr een goed-plaatselijk-alternatief voor voorruit verwarming voor de komende winter.

TommyGun
Master
 Bericht 
:thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Leuke avatar. :thumb:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Hoe bedoel je ongelukkig je navigatie midden in beeld plakken... :x
Afbeelding

Was nog een klein mannetje ook achter het stuur, zag ik toen ik hem inhaalde.
Die zat echt pal tegen het scherm van de navigatie aan te kijken en de rest van de weg er om heen.

Ritsen, waarom doen mensen dat niet meer bij het aangegeven bord ?
Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Waarom rijdt die zooi nou gelijk 0.5 x Vmax :[

keokiracer
Master
 Bericht 
Ziet er gaaf uit met ook een rear-view cam :thumb:

En die navigatie, tsja.. :fp:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
LoverD schreef:
Waarom rijdt die zooi nou gelijk 0.5 x Vmax
Omdat dat tegen de max. toegelaten snelheid van 80 km/h was, in die bocht bij Rotterdam waar de A16 richting Nieuwerkerk a/d IJssel de A20 op gaat. Waarom die a) in de linkerbaan blijft hangen terwijl die afrit Capelle a/d IJssel (gaat rechterbaan worden) gaat nemen en B) iets later na de bocht alsnog een puist op de remmen geeft, is weer een andere vraag. :huh:

Weet niet hoe je een streetview linkje maakt, maar hier was het : http://maps.google.be/maps?hl=nl&ll=51. ... =12,0,,0,0

Lekker ruzie maken met elkaar om het schuif/kanteldak, en elkaars hand wegslaan.
Let op witte auto'tje, en kijk ter hoogte van de binnenspiegel aldaar. Vooral net na de verkeerslichten.
Link

...zag je het ? Wie sloeg wiens arm weg ?

En in het kader van 'Ritsen, geef elkaar de ruimte', dat wilde mevrouw in deze Mini dus effe niet geven... :dag:
Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
dat wilde mevrouw in deze Mini dus effe niet geven.

Dat is wel mislukt.
Wat maakte ze nog rare slingers trouwens!

Mathijs4600 schreef:
...zag je het ? Wie sloeg wiens arm weg ?

Ik zag de ruzie wel maar zag niet wie wiens arm wegsloeg.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Ik zag de ruzie wel maar zag niet wie wiens arm wegsloeg

Iedem, ga jou niet meer quoten Mathijs.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Volgens mij sloeg de bestuurder de arm van de bijrijder weg op 1 minuut 9 :nah:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
oh zo heerlijk, om gelijk te krijgen.
Dacht 'die zou toch niet de kruising optrekken, toch?'
WEL dus... :o

Link

Daarna gaf ik weer flink gas, en door synchronisatie probleem geluid<->beeld leek het alsof ik net voor de kruising al flink op het gas ging.
Dus, filmpje zonder geluid, even topic doornemen hier hoe dit weer in sync te krijgen.

keokiracer
Master
 Bericht 
Kom je vaker in de regio? Ossendrecht is niet zo ver weg hier. Dat is dat kruispunt waarbij een tijdje geleden nog een dodelijk ongeluk gebeurd is en ook de politie al eens een ongeluk heeft gehad. Met rijles ook eens op gereden, maar daar ging alles gelukkig wel goed :lol:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Daar kom ik wel vaker ja.
Dat ongeluk heb ik meegekregen, we werden toen omgeleid door Ossendrecht heen.
Afbeelding

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Even twee (of drie eigenlijk) inhaal acties die mij niet echt lekker zaten.
Kijk en vloekhuiver zelf.

het kan altijd kouder, gladder, en vooral: sneller, dus aan de kant...
Link

nee joh, die bocht is hardstikke overzichtelijk joh, wat zeur je no...oeps
Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
wat zeur je no...oeps

Ja, wat zeur je nou, je hebt gewoon domme pech dat je niet een frontale aanrijding met dodelijke afloop op beeld hebt.
Better luck next time (f) Russians still rule :respect:
:x

ZX-driver
Master
 Bericht 
Dat was dus een domme Belg. :fp:

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Even twee (of drie eigenlijk) inhaal acties die mij niet echt lekker zaten.
tsk, jijbuis betwist mijn rechten op filmpje 1 :huh:
Of ik even kan aantonen de rechten voor publiek gebruik te hebben. Vraag mij af hoe zij zich zoiets voorstellen dan.

keokiracer
Master
 Bericht 
Qua muziek? Of zegt iemand dat je zijn filmpje ten onrechte gebruikt?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Muziek?
Ik hoor alleen herrie van de motor en te goedkope klöte voorbanden.
Als dit over muziek gaat, dan zijn ze behoorlijk ver doorgeschoten in de ars van de muziek-belangen-behartigers.

Er zal wel een klacht over gekomen zijn denk ik.
't-is toch echt mijn eigen gemaakt filmpje. Al versta ik mijzelf niet eens, het is wel mijn gemompel-stem.

Misschien één van die auto's die mij ingehaald hebben, maar zo goed is hun kentekenplaat toch niet te lezen ?

keokiracer
Master
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Muziek?
Ik hoor alleen herrie van de motor en te goedkope klöte voorbanden.

Sorry, keek bij verkeerde filmpje :oops:

Voor zover ik weet zijn klachten van mensen in het filmpje alleen terecht als er een gezicht zichtbaar is, gebeurt de laatste tijd behoorlijk bij de Britse fietsers met helmcamera. Over nummerbord kun je volgens mij geen klacht over indienen.

Wat is de letterlijke klacht die youtube je heeft gestuurd?

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
keokiracer schreef:
Wat is de letterlijke klacht die youtube je heeft gestuurd?

Citaat:

Beste mathijs4600,

We kunnen je video('s) op dit moment niet goedkeuren omdat we niet voldoende informatie hebben over je rechten voor commercieel gebruik.

Als je kunt verifiëren dat je over de rechten beschikt om alle elementen van je video's voor commerciële doeleinden te gebruiken, kunnen we je video's in overweging nemen voor verdere inzage. Elementen van je video's zijn video-, beeld-, muziek- en videogamemateriaal en andere audio- of video-elementen. Meer informatie

YouTube behoudt zich het recht voor de definitieve beslissing te nemen over het genereren van inkomsten voor een video, en YouTube kan het genereren van inkomsten uitschakelen voor partners die herhaaldelijk ongeschikte video's indienen. Alle video's moeten voldoen aan onze Servicevoorwaarden en Communityrichtlijnen en kunnen van de site worden verwijderd als ze hier niet aan voldoen.

Geef hieronder je aanvullende informatie op:

Denk eraan dat een aantal factoren, zoals videoprestaties, invloed kunnen hebben op de beoordelingsduur. We kunnen wellicht niet elke inzending verwerken, maar we controleren deze factoren voortdurend en passen waar nodig onze prioriteiten aan.

Hartelijk dank,

Team YouTube

keokiracer
Master
 Bericht 
Hmm. Dit gaat om geld verdienen met je video's. Heb je bewust geklikt om geld te gaan verdienen met je video's (heb je op je kanaal een knopje voor) of kwam deze mail van youtube zomaar ineens binnenvallen?

Komt de mail voor jou ineens binnenvallen dan kun je de mail als ongelezen beschouwen. Mogelijk heeft er wel iemand het wachtwoord van je kanaal, dan is het verstandig die even te veranderen. Of youtube heeft wel héél erg geblunderd en heeft random een mail naar je gestuurd...

Mocht je het wel bewust hebben aangeklikt dan kan ik je helaas niet verder helpen, daar heb ik geen ervaring mee.

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Ja wacht, had een mail gehad van youtube over iets met adsense wat ik moest activeren.
Alleen dit gedoe stond er niet bij. Dus nu uitvogelen hoe dit te de-activeren ofzo en dan ben ik er vanaf ?
Alsof ik wat zou verdienen met die paar views :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
Lijkt me wel, ja

kijk eens of je dat op deze pagina kunt doen: http://www.youtube.com/account_monetization

Pagina 1 van 4 [ 199 berichten ]