» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video   

Pagina 31 van 31  [ 1541 berichten ]
RAH
Master
 Bericht 
Is het wel ieder zijn eigen schade? Is het niet de totaal schade delen door 2? Stel jij rijdt daar in je nieuwe peperdure bolide waar een zijspiegel van € 2500.- kost en ik kom er in mijn brikje van 23 jaar oud waarvan een zijspiegel € 25.- kost. Waarom zou ik in zo'n geval dan nog stoppen? Gewoon door drukken en als we mekaar raken, pech, kost het me slechts € 25.- Maar daarmee jaag ik jou wel op een kostenpost van € 2500.-. Mijns inziens zou dan de totaalschade (€ 2525.-) door beide gedeeld moeten worden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vandaar dat de wetgever doorrijden strafbaar heeft gesteld.

bruintje beer
Master
 Bericht 
RAH schreef:
Mijns inziens zou dan de totaalschade (€ 2525.-) door beide gedeeld moeten worden.
Nou nee hoor. En zijn zoveel situaties denkbaar waarbij verwijtbaar gedrag (zoals in dit filmpje van Boersma) toch uitdraait op ieder z'n eigen schade betalen. En dan moet ik gaan meebetalen aan een spiegel van 2500 euro van een of andere patjepeeër, omdat hij zonodig door moest drukken of niet kan rijden anderszins? Dacht 't niet :nothanks:
Als je het breed hebt laat je het maar lekker zelf breed hangen.

boersma
Master
 Bericht 
RAH schreef:
Maar daarmee jaag ik jou wel op een kostenpost van € 2500.-. Mijns inziens zou dan de totaalschade (€ 2525.-) door beide gedeeld moeten worden.

Nee, in dat (uitzonderlijk) geval jaagd de ander zichzelf op kosten van 2500 euro omdat diegene zelf ook besloot om door te rijden terwijl het misschien niet paste.
Ieder eigen kosten in dit geval.

Vind het totaal ander verhaal als er duidelijk 1 schuldige is zoals bij een geparkeerde auto schade toebrengen.
In dit geval met ieder zijn eigen spiegel die inklapt zie ik het niet als doorrijding na ongeval. Er is geen sprake van ongeval omdat er geen schade is voor zover ik kan beoordelen en de ander blijkbaar ook de moeite niet genomen heeft om te stoppen.

Maar je punt is duidelijk ;-).

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder op die plek heb gezien dat iemand doorreed terwijl er al een andere auto in die versmalling reed. Dat past namelijk gewoon net niet. Het is daar altijd om en om. Misschien dat de ander doorreed juist omdat jij zover naar rechts reed?

boersma
Master
 Bericht 
Mmm... hád ik geen schade, maar nu wel (deuk en krassen): (stond een filmpje van een fiets die tegen onze auto valt).

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
boersma schreef:
Mmm... hád ik geen schade, maar nu wel (deuk en krassen):

:[

Gemiddelde fietser is totaal niet met dat soort zaken bezig...
Fiets oppakken en in berging zetten om schade te verhalen optie?

boersma
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Fiets oppakken en in berging zetten om schade te verhalen optie?

Ik heb haar (vrouwtjesfiets) meteen aan de ketting gelegd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
auto kan er toch niet lelijker van worden :P ;)
wel balen natuurlijk.

boersma
Master
 Bericht 
auto kan er toch niet lelijker van worden

Haha nou kan hij wel weer!
Ding is nog best redelijk wat waard, is namelijk volledig aangepast voor rolstoelvervoer.
En met 140 k op de teller valt het ook nog wel mee.
Is allrisk verzekerd, morgen even afspraak maken om het weer netjes te laten maken.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Praktisch hok kan er toch niet lelijker van worden
FTFY

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Ding is nog best redelijk wat waard, is namelijk volledig aangepast voor rolstoelvervoer.
En met 140 k op de teller valt het ook nog wel mee.
Is allrisk verzekerd, morgen even afspraak maken om het weer netjes te laten maken.

ik zeg ook niks over waarde, alleen over de styling ;)
Maar dat blijft helemaal persoonlijk natuurlijk, voor rolstoelvervoer is zo'n ding ideaal natuurlijk.

boersma
Master
 Bericht 
k zeg ook niks over waarde, alleen over de styling ;)
Maar dat blijft helemaal persoonlijk natuurlijk, voor rolstoelvervoer is zo'n ding ideaal natuurlijk.

We hebben hem nu ruim 9 jaar en ik kijk wel eens naar wat anders, bijv. een nieuwe peug.partner.
Alleen vind ik het een beetje zonde van het geld, deze rijdt nog prima eigenlijk. En wat bruintje beer zegt: praktisch is hij zeker, eigenlijk onmisbaar.

Ik heb ook nog een andere auto hoor, ziet er iets anders uit.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Alleen vind ik het een beetje zonde van het geld, deze rijdt nog prima eigenlijk

zonde om weg te doen dus, maar ik snap het gevoel van iets nieuws willen na 9 jaar wel. Verstand vs gevoel.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
boersma schreef:
Ik heb haar (vrouwtjesfiets) meteen aan de ketting gelegd

:thumb:

Hou ons op de hoogte :wink:

Blaataap
Master
 Bericht 

boersma schreef:
Ik heb haar (vrouwtjesfiets) meteen aan de ketting gelegd.

Nice :lol: Succes met de afhandeling :thumb:

boersma
Master
 Bericht 
Een heel booskijkende meneer omdat hij bijna geen voorrang krijgt bij een voetgangersoversteekplaats:

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
En hij was nog wel zo netjes van zijn fiets afgestapt...

viffer
Master
 Bericht 
boersma schreef:
voorrang

:huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Begin ik er een keer niet over....

boersma
Master
 Bericht 
Ohja zo heet dat niet. Excusez.
Je moet ze voor laten gaan hetgeen anders is dan dat ze voorrang hebben.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ach, aardappel, erdappel, de uitwerking is hetzelfde: Je moet remmen.

boersma
Master
 Bericht 
RWS met blauw blauw
Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Kwam ze gisteren ook tegen...
Gelijk nadenken, rijopleiding? Wanneer toestemming?
:roll:

boersma
Master
 Bericht 
Allang toestemming nadat ze de opleiding gehaald hebben.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Agenten hebben opleiding gehaald maar krijgen toestemming via meldkamer.. WIS bepaald het zelf?

Freddy
Master
 Bericht 
nee ook meldkamer.

boersma
Master
 Bericht 
Had nog winterbanden liggen van Minerva, 6mm profiel. Deze heb ik achter erom gelegd, maar wat een waardeloze sloffen zijn dat zeg! Ik nam een rotonde niet eens zo heel snel maar hij brak volledig uit.
Volgende week er meteen weer af en Michelin's Crossclimate eronder (liggen ook om de voorwielen).

Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
boersma schreef:
Minerva

Belgisch maar " made in Russia" .. Goedkoop is duurkoop. Alhoewel, die gekkigheid scheelt een tientje de band bij een standaard maat band.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Wat was het profiel van de cross climates voor?
Slechtste banden achter gezet?

boersma
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Wat was het profiel van de cross climates voor?
Slechtste banden achter gezet?

@Dave: helemaal mee eens. Begrijp niet dat zulke slechte banden gemaakt worden, of dit is echt een fabrieksfout, er valt niet mee te rijden. Waardeloze troep en gevaarlijk ook nog.

De Cross climate die ik er voor op heb zitten, zitten er nu een jaar onder en ze hebben nog steeds 6 mm profiel, slijt nauwelijks en ligt als een huis, ook met de sneeuw. Dus ik ga volgende week ook twee nieuwe daarvan achter erom zetten.

Ik doe altijd de nieuwste banden achter (met het beste profiel, maar omdat ik die winterbanden nog in de opslag had liggen (achter had ik nog zomerbanden eronder) had ik die er vandaag onder gedaan... tot mijn spijt.
Voordeel van cross climate is dat ik geen zomer/winter wissel meer hoef te doen, gedoe elke keer.
Vanaf nu alleen nog maar cross climate van Michelin onder de auto, zijn wat duurder maar heb je wel kwaliteit.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Top nieuwe, achter :thumb:
Wist ik ook niet zo heel lang

boersma
Master
 Bericht 
De nieuwe liggen erom ;-)

Gistermiddag een idioot op de N50. De eerste 6 seconden zie je bovenlangs van links naar rechts een wit busje over de N50 rijden. Deze komt voor de vrachtwagen te rijden die de N50 opdraait. Op 1.40 min besluit het busje op de N50 (Autoweg) te keren! Helaas geen kenteken, volgens mij een koeriersdienst?

Link

ZX-driver
Master
 Bericht 
Wat een gek! :o

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat is een lompe zeg. Zo zijn er wel wat ongevallen gebeurd op dat soort wegen :thumb_d:

snovvdog
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Top nieuwe, achter :thumb:
Wist ik ook niet zo heel lang

Blijf dit onzin vinden, overstuur is makkelijk te corrigeren en ook nog eens leuk, onderstuur is dramatischer (en daarnaast totaal niet leuk/werkt ergernis op). Aandrijving en vrijwel al het remmen gebeurt met de voorwielen, alsmede het sturen.

Nu ik splinternieuwe sport bandjes voor heb, en +-6mm eco bandjes achter, is de auto ten minste nog een beetje leuk! Lekker de bocht in hoeken en abrupt gas los in de bocht in de HOOP dat de achterkant gaat 8) .

Slechte bandjes op achter voor iedereen die van (echt) rijden houdt, voor tante truus is voorkant wellicht wat veiliger.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja als je enigszins voertuigcontrole hebt en er altijd op bedacht bent dat de achterkant kan gaan glijden kun je je beste banden voor doen. Voor 95% van de Nederlanders is dat nvt, dus maar gewoon standaard de beste bandjes achter.
Ik heb zelf ook de beste banden achter, de 307 is in bochten best een boot en helt ook best over, voor de zekerheid maar de beste achter dat die in ieder geval niet gaat glijden. In de Seat die veel strakker op de weg lag zaten de beste banden wel voor, voor 6.5mm, achter 3mm.

snovvdog
Master
 Bericht 
Laat ik het zo zeggen, ik ben over de afgelopen 8 jaar ca. 3x verrast door overstuur, en prima kunnen corrigeren, 1x daarvan zelfs in niet mijn eigen auto en uit een slip kunnen komen met 100+ km/h (al moet ik toe geven, het was niet ver naar de vangrail, die ik door de voorruit zag).

Ik ben zeker wel 5x ''verrast'' door dramatisch onderstuur, dat de auto gewoon rechtdoor ging, en dus op de verkeerde helft belandde, op een rotonde, een strook op schoof (met 160-170 over een fly-over en vervolgens stukje bij stukje een strook opschuiven zonder dat er je er wat aan kan doen was één van mijn engste momenten in de auto), een stoep raakte, etc... Daarnaast heb ik ook vele malen vaker last van onderstuur, in de Galant was er niet veel voor nodig, ietsje te enthousiast op het gas en gelijk power-understeer, verschrikkelijk, banden zo weggekrijt, ook gewoon in z'n 2 van een rotonde afrijden, vervolgens tientallen meters doorslippen op je binnenstewiel (als je vol gas blijft) :dood: .

boersma
Master
 Bericht 
Misschien ligt het ook aan je auto?
Ik zorg ervoor dat ik altijd voldoende profiel heb, vervang ze liever te vroeg dan te laat, bezuinig er niet op.
De Minerva is gewoon een fout van me dat ik die ooit gekocht heb, ik wil voorlopig niet anders dan de Michelin Crossclimate. Auto ligt als een blok, huis? op de weg.

De beste banden achter, de kans dat je achterkant een eigen weg gaat leiden is (naar mijn idee) groter dan dat je onderstuur krijgt. Maar nogmaals: misschien is dat per auto verschillend? Ik heb een relatief lichte auto met 180 pk en dan wil bij mij de achterkant in een bocht graag rechtdoor. Ik heb eigenlijk nooit dat hij over de voorbanden gaat rollen, dan moet ik het wel heeel bont maken.

snovvdog
Master
 Bericht 
boersma schreef:
dan moet ik het wel heeel bont maken.

;).

Maar inderdaad ik heb alleen auto's gereden met wat meer gewicht op de achterwielen. Ergste overstuur ervaring was met een hatchback.

Walker
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Misschien ligt het ook aan je auto rijstijl?

Volgende stap is een boomklever-award...

Pagina 31 van 31 [ 1541 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast