» Off-"Flitsservice" » Auto's » On-board video Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 31  [ 1532 berichten ]
boersma
Master
 Bericht 
Oke, mijn eerste filmpje hier dan ;-)

Afbeelding

Ik had hem al in het 'oude' topic gepost, maar goed.
Deze fietster zat volledig in mijn A-stijl en zie ik pas op het allerlaatst.
Mijn banden slippen en abs grijpt in... gelukkig nèt goed gegaan!

liquid_force
Master
 Bericht 
hoezo gebruik je photobucket en niet gewoon zoals iedereen youtube? dat scheelt weer een keer clicken inclusief een nieuw scherm wat opent ....

Kami
Master
 Bericht 
Scheelt niet veel :-) Maar genoeg. Dat is in Zwolle toch ?

boersma
Master
 Bericht 
yep: Hanzelaan.
@LQF: tis ook nooit goed :[ bij Youtube downgrade hij de kwaliteit heb ik het idee.

volvorijder
Master
 Bericht 
Ze doet er niet moeilijk over :D

Ik had nog wel een keer achterom gekeken...

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Op de camera zie je het wel ruim op tijd. Lijkt dan zo raar dat je hem pas later ziet, beetje erg vertekend beeld :wink:

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
boersma schreef:
yep: Hanzelaan.
@LQF: tis ook nooit goed bij Youtube downgrade hij de kwaliteit heb ik het idee.

Eens met LQF. EN die filmpjes op youtube worden echt niet gedowngrade hoor. Hang af in watvoor qualiteit jij ze upload.

boersma
Master
 Bericht 
maar ik heb dan dat bij mij 'Laden' de hele tijd in beeld blijft als ik daar een video wil uploaden!
Oftewel: ik wil wel maar het lukt niet!

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Dat percentage balkje als je daarwerkelijk aan het uploaden bent of in het overzicht van je flimpjes dat hij blijft staan op laden. Daar moet dan op een gegeven moment LIVE staan. Ik doe meestal een paar keer een refresh en dan werkt het gewoon hoor.

Freddy
Master
 Bericht 
nou t is al een verbetring tov het zelf hosten van de avi's, maar er is nog ruimte voor verbetering :)

Maar wat IT zegt, het ziet er apart uit, omdat wij die fietser wel allang zien

tha steef
Master
 Bericht 
ik bedenk me ineens dat ik nog een filmpje uit dat ding moet trekken met als titel: "Steef ziet straat van rechts over het hoofd... laat dik remspoor achter"

boersma
Master
 Bericht 
@MRE: nog voor ik wat ga uploaden (dus zodra ik op de button Video uploaden klik).
En dat stopt maar niet.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Freddy schreef:
omdat wij die fietser wel allang zien

De camera hangt waarschijnlijk meer naar rechts en zit niet achter de A-stijl

boersma
Master
 Bericht 
klopt, die hangt onder de binnenspiegel.

DaPeet
Master
 Bericht 
@Boersma: erg goed dat je dit hier post! Normaal gesproken krijg ik de indruk dat de meesten hier vinden dat ze perfect rijden. Zodra er artikelen of filmpjes hier verschijnen waarin te lezen/zien is dat andere weggebruikers of vooral de politie een fout maakt, wordt er moord en brand geschreeuwd. Eindelijk iemand die zich kwetsbaar opstelt en laat zien mens te zijn! En je ziet ook gelijk: een mede FS-er krijgt die kritiek niet (vooralsnog aan de reacties te zien).

boersma
Master
 Bericht 
Ik vind ook wel dat ik goed rij hoor ;-) maar weet wel dat je dingen over het hoofd kunt zien.
Die A-stijl is mij ook bekend dat dat een rot dooie hoek is, maar toch ondanks dat ging het bijna mis... Ik denk dat zo'n vrouw raar terecht kan komen (hoofd op het asfalt) als ik haar van de zijkant ram met behoorlijk letsel als gevolg.

Iedereen kan het overkomen. Ik heb dit ook al een keer bij een zebrapad gehad, een voetganger die blijkbaar precies in mijn A-stijl overstak en daar bleef lopen en waarbij ik op het laatst zwart rubber op de weg zette (toen ik hem of haar ineens zag).
Ook deze persoon was boos... maar tis ook wel zo: voorrang hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen en daar hoeft geen opzet van in het spel te zijn, een auto wint het dan toch.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Je stopt niet eens. :o
Volgende keer toch even stil blijven staan en even naar voren leunen.

Ik spreek uit ervaring, alleen toen zat er een auto in de a-stijl.. (f)

lorat
Master
 Bericht 
Heb precies zo'n situatie meegemaakt, alleen was ik de fietser... :x
Ik reed op een fietspad dat ongeveer vijf meter naast de rijbaan ligt. Auto kwam van rechts, en remde af. Daarom ging ik er vanuit dat de bestuurder mij had gezien, en voor mij zou stoppen.
Dit gebeurde niet en mijn fiets werd aan de achterkant geraakt.
Bestuurster had mij ook helemaal over het hoofd gezien, ze remde alleen voor de kruising verderop.
Je kunt in zo'n geval best raar terechtkomen, maar dat viel bij mij wel mee.
Had alleen een paar schrammetjes en blauwe plekken.

Ga er sinds toen niet meer zomaar vanuit dat ik gezien wordt, en ook voorrang krijg. Heb geen zin om nog een keer over de kop te gaan. Ook niet voor die nieuwe fiets die ik er aan overhield. :D

DaPeet
Master
 Bericht 
En juist omdat iedereen wel eens iets over het hoofd kan zien, snap ik niet dat mensen zeggen: ik scheur gewoon met een rotgang op een kruising of rotonde af, want dat schieten we met z'n allen het snelste op. Hoe kan een ander dan weten dat hij/zij je gezien heeft? Zeker op de fiets laat ik 't in zo'n geval wel op voorrang af te dwingen en wacht ik wel ff af of die auto écht stopt...

Okkie68
Master
 Bericht 
Een serieus interessante reeks artikelen over waarnemen in het verkeer is hier te vinden:

http://www.running-lights.com/bestand-e/promotor1.htm

Persoonlijk vind ik dat dit verplichte kost zou moeten zijn voor iedereen die zichzelf een goede chauffeur wil vinden. Slaaprijders hoeven het niet te lezen want die snappen dit toch niet...

En misschien kan Dexter deze artikelen ook even lezen voordat hij besluit weer door rood te knallen omdat er toch niks aan komt... Ook hij is een mens met menselijke beperkingen.

Kenji
Master
 Bericht 
DaPeet schreef:
@Boersma: erg goed dat je dit hier post! Normaal gesproken krijg ik de indruk dat de meesten hier vinden dat ze perfect rijden. Zodra er artikelen of filmpjes hier verschijnen waarin te lezen/zien is dat andere weggebruikers of vooral de politie een fout maakt, wordt er moord en brand geschreeuwd. Eindelijk iemand die zich kwetsbaar opstelt en laat zien mens te zijn! En je ziet ook gelijk: een mede FS-er krijgt die kritiek niet (vooralsnog aan de reacties te zien).

+1. En nog netjes je excuses aanbieden aan die mevrouw. :thumb:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
boersma schreef:
Deze fietster zat volledig in mijn A-stijl en zie ik pas op het allerlaatst.

Dat probleem ken ik. Bij beide auto's verdwijnt een complete vrachtwagen in de A-stijl. Ik kijk de laatste jaren 2 of 3 maal of er echt niets aankomt. Met name op rotondes heb ik er erg veel last van.

Forza!
Master
 Bericht 
boersma schreef:
gelukkig nèt goed gegaan!

goeie berschermengel.. 8)

geen fietsers omver rijden, dat is een beschermde diersoort in dit land... :lol:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ik zoek nog steeds een onboard. Als ik filmpjes zou hebben van wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt in Rotterdam dan kon ik daar met gemak een dik topic over vullen. :x

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Je ging best vlot op die kruising af. Ik doe het meestal wat rustiger aan

boersma
Master
 Bericht 
tja... rond die tijd rijdt er meestal niet zoveel meer, net als deze keer (dacht ik).
Overigens kun je heel prima die straat inkijken (links) hoor, maar deze keer hoefde ik niet te remmen want er reed immers niks?

boersma
Master
 Bericht 
Kan iemand deze topic naam even veranderen in "X-Driven filmpjes Boersma" ?
Dan doe ik dat net als Schep.

Ivo
FS Getrouwd²
 Bericht 
Jawel.... :wink:

boersma
Master
 Bericht 
(f)

dexter79
Master
 Bericht 
Okkie68 schreef:
En misschien kan Dexter deze artikelen ook even lezen voordat hij besluit weer door rood te knallen omdat er toch niks aan komt...
Interessante artikelen. Er staat niets in dat ik niet al wist, maar beter twee keer geïnformeerd dan niet geïnformeerd, dus toch dank voor de tip. :thumb:

Wat ik er trouwens niet erg duidelijk in terugvind, is het gegeven dat iemand langere tijd in je dode hoek kan blijven zitten als je dezelfde snelheid hanteert als de rest van het verkeer (zoals in het filmpje van boersma duidelijk geïllustreerd), maar dat dit tegelijkertijd bijna onmogelijk is op het moment dat jij een andere snelheid hanteert dan de rest van het verkeer, en dit laatste dus veiliger is.

Okkie68
Master
 Bericht 
dexter79 schreef:
Wat ik er trouwens niet erg duidelijk in terugvind, is het gegeven dat iemand langere tijd in je dode hoek kan blijven zitten als je dezelfde snelheid hanteert als de rest van het verkeer (zoals in het filmpje van boersma duidelijk geïllustreerd), maar dat dit tegelijkertijd bijna onmogelijk is op het moment dat jij een andere snelheid hanteert dan de rest van het verkeer, en dit laatste dus veiliger is.

Ik ben het helemaal met je eens dat de snelheidsverschillen op de snelweg te klein zijn geworden, waardoor het verkeer enorm op elkaar klontert. Iedereen zit zich maar "aan de snelheid te houden" met al die afwijkende tellers en allemaal met het idee dat zij en alleen zij de juiste snelheid rijden met de bekende gevolgen. Erg irritant ook als een klever nadat je naar rechts bent gegaan op 'Resume' van z'n CC tikt en met 1.5 km/u door je dooie hoek kruipt. Maar als dat allemaal ook in die artikelen moet worden opgenomen, ben je zometeen een encyclopedie (soort wikipedia, maar dan op papier) aan het schrijven.

Maar ook jij kan last hebben van aandachtsblindheid of afdekking of wat dan ook. Als je echt drie keer hebt gekeken mag je van mij door rood knallen, maar in je filmpjes kan ik dat natuurlijk niet zien. Je haalt o.a. ook een auto rechts in die misschien wel een ligfietsers of een kinderfietsje afdekt. Die ligt er dan wel mooi onder. Die snelheid rem je er echt niet meer uit...

dexter79
Master
 Bericht 
Klopt. Het specifieke geval waar jij op doelt, is dan ook een verkeerslicht dat ik al een jaar of zes 5x per week passeer, en echt heel goed weet hoe die staat afgesteld (en dan met name: dat die elke zoveel seconden op rood gaat om te treiteren). Daarom maak ik er ter plaatse gewoonte van, om al ver van tevoren te kijken of daar fietsers/voetgangers staan te wachten, die het licht op rood zetten. Is dat niet het geval, en staat het licht blijkbaar in de treitermodus, dan negeer ik het.

Maar ik begrijp je zorgen, en ik kan je verzekeren dat ik dit zeker niet bij elk verkeerslicht doe (sterker nog: afgezien van doseerlichten en vri's die alleen voor lijnbussen werken, zijn er op dit moment in heel Nederland maar twee kruisingen en twee oversteekplaatsen waar ik structureel rood negeer als dat veilig mogelijk is).

Maar dit is boersma's topic, dus niet geheel de geschikte plaats om mijn rijgedrag te bespreken, denk ik. (f)

boersma
Master
 Bericht 
ja opzouten! (nee hoor geintje) discussie is toch juist goed?
Ik wilde alleen maar aangeven met mijn filmpje dat 'hoe goed ik ook het overzicht altijd denk te hebben, je toch wel eens wat over het hoofd kunt zien wat behoorlijk ernstig zou kunnen aflopen'.
Dit keer ging het gelukkig goed.

Ivo
FS Getrouwd²
 Bericht 
Ging wel erg net goed... Tijdens m'n rijlessen met de vrachtauto heb ik altijd geleerd dat je ook wat naar voren moet gaan hangen als je een kruising goed over wilt gaan kijken. In een vrachtauto is je dode hoek nog veel groter door die onwijze spiegels. Beetje bijremmen en dus voor en achter de dode hoek (spiegels, raamstijl etc) langs kijken. Ik heb het vroegah en keer gehad met een bestelbusje. In de dode hoek van die stijl cq spiegel pastte toen een complete trekker oplegger :o

Vjenne
Master
 Bericht 
Vanmorgen ook zo'n A-stijl moment gehad op 'n rotonde. Schrik je wel ineens van die auto. En m'n vriendin maar uitvallen tegen mij "Die zag je toch wel aankomen?"

boersma
Master
 Bericht 
Duurdere auto;s hebben al in de achteruitkijkspiegels een camera zitten die bij het inhalen je waarschuwt (volvo meen ik).
Dat komt misschien ook nog wel voor de A stijl.

Tomcat
Respect
 Bericht 
Ik zag dit systeem laatst bij een Mercedes (geloof ik); een rood lampje in zijn linkerbuitenspiegel dat even aanging toen ik hem inhaalde. Even later bleef ik, door de file, een beetje in z'n dooie hoek hangen en brandde dat lampje continu.

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
Dat is idd het BLIS systeem van Volvo, maar andere merken hebben dat ook:
Link

Chemical
Master
 Bericht 
Is een prachtig systeem wat ook werkelijk een bijdrage aan de veiligheid geeft.

boersma
Master
 Bericht 
Vandaag ook weer een smurf die zonder kijken naar links komt.
Zal straks het filmpje eens opzoeken.
Ook nog een heel mooie X6 gezien en er was nog iets... mmm ik vergeet het steeds zo snel.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Afgelopen zondag had ik er ook één, terwijl die naar links kwam heb ik hem de claxon gegeven en deze even vastgehouden. Uiteindelijk is hij weer teruggevlucht naar rechts en keek erg schuldig terwijl ik passeerde. Mijn claxon is best wel luidruchtig en dat kan handig zijn. :o

boersma
Master
 Bericht 
So am I.
Alleen de vrouw is nog niet thuis... en de camera zit in haar auto... dus kan nog niet uploaden.

Walker
Master
 Bericht 
Hmmm... vannacht de hele nacht de cam laten draaien. Beetje saai beeld vanuit een stilstaande auto :slotje:

boersma
Master
 Bericht 
Volgende keer: eerst kijken dan knipperen... zucht

Afbeelding

Sinds wanneer mogen brommobielen 60 km/uur (bult op !!) en hoeven ze geen blauwe verzekeringsplaat?
Of mogen deze karretjes met de gele plaat blijven rijden?

Afbeelding

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
boersma schreef:
Sinds wanneer mogen brommobielen 60 km/uur

Liever 60 dan 45 op een 80km weg :[
PS. wat muziek aan het mixen onder het rijden? :lol:

boersma
Master
 Bericht 
Oh dat, dat is een oud cd-tje met de Weekendmix van Caz (twee jaar oud ofzo)

boersma
Master
 Bericht 
Hadden we het al eens over wielrenners gehad?
Buiten de bebouwde kom op een provinciale weg.
Rechts ligt dus een fietspad, gescheiden van deze weg, aan het eind kun je dat zien (bij die wegwerkzaamheden).
Deze keer had ik er geen last van gelukkig:

Link

Met Internet Explorer werkt YouTube niet, met Mozilla wel ben ik nu achter...
LQF weer blij ;-)

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Wel weer lekker lomp breed :slotje:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
boersma schreef:
LQF weer blij ;-)

Hij niet alleen (f)

boersma
Master
 Bericht 
Filmpje is nog best scherp eigenlijk, nou dan zal ik in het vervolg op Youtube mijn zooi plaatsen!

Pagina 1 van 31 [ 1532 berichten ]