» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 62.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 81 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
1000 onderzoek + 950 boete + 550 EMA cursus

Ah, dus gewoon 4 maanden ontzegging cadeau!

zandbak
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Is dat een moraalpaal in je broek of ben je gewoon blij me te zien?

Ik heb ondertussen gewoon een baan gevonden. Netjes al mijn boetes afbetaald en verder geen domme dingen gedaan.
Hiervoor ook nooit in aanraking met justitie geweest, en ik moet ook wel heel dom zijn om nu een 2e keer in aanraking te komen met justitie.

Jij liep te klagen in je openingspost dat het lastig zou zijn om een eventuele boete te betalen.

Rhynd schreef:
Bij de psychiater gewoon eerlijk geweest over mijn drankgebruik. Ofterwijl een stevige weekend drinker.

En dan ga je een keer lekker de fout in met een stevige promillage. Ik had inderdaad liever gezien dat je 4 maanden langer had kunnen fietsen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
+ 550 EMA cursus

Als je een EMA krijgt als resultaat van een onderzoek hoef je de oplegginskosten niet te betalen?

cursus alcohol en verkeer: € 552,00 cursuskosten, en € 342,00 opleggingskosten

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

zandbak schreef:
Jij liep te klagen in je openingspost dat het lastig zou zijn om een eventuele boete te betalen.

Het is een wonder wat een maand lang 60 uur per week werken en stoppen met drinken allemaal wel niet doet.

zandbak schreef:
En dan ga je een keer lekker de fout in met een stevige promillage. Ik had inderdaad liever gezien dat je 4 maanden langer had kunnen fietsen.

Mensen maken fouten. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Feitelijk schreef:
Als je een EMA krijgt als resultaat van een onderzoek hoef je de oplegginskosten niet te betalen?

cursus alcohol en verkeer: € 552,00 cursuskosten, en € 342,00 opleggingskosten

Heb hier even niet de precieze bedragen maar het komt ongeveer hier op neer:
750 Bloedonderzoek
350 Opleggingskosten
559 Cursus
959 boete van het OM

Dus al met al net iets meer dan €2500,-
Tijdens de zitting werd mij verteld dat ik of een vermindering kon krijgen op de geldboete of vermindering op de rijontzegging.
Gezien het OV bij mij verschrikkelijk is, ik alle kosten al had betaald, en mijn weekelijkse boodschappen al hinderlijk waren heb ik uiteraard voor het laatste gekozen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Klopt wel want het onderzoek is:
Citaat:
Onderzoek naar uw alcoholgebruik: € 744,00 onderzoekskosten, en € 342,00 opleggingskosten

Maar als daaruit komt dat je een EMA moet volgen dan zou je de opleggingskosten daarvan ook moeten betalen. Ik kan in de WVW en de RMRG niet vinden dat dat dan niet hoeft. vandaar mijn vraag. (f)

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Maar als daaruit komt dat je een EMA moet volgen dan zou je de opleggingskosten daarvan ook moeten betalen.

Nog even de bijbehorende documentatie gedubbelcheckt, gelukkig niet nogmaals de opleggingskosten erbij.
Ondertussen wel een beetje :loco: van dit hele gebeuren. Ben alleen maar heel blij dat het ergste achter de rug is.

TommyGun
Master
 Bericht 
Jeee wat een kosten zeg :o

zandbak
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Gisteravond ben ik bezweken onder groepsdruk om na een flinke avond drinken een stukje met vrienden door de polder te rijden.

TommyGun schreef:
Jeee wat een kosten zeg :o

Leuk avondje geweest doordat hij zich liet opnaaien door zijn vriendjes :x :x

TMFKAV
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Leuk avondje geweest doordat hij zich liet opnaaien door zijn vriendjes

Met 1.8 promille ben je snel over te halen .......

maggie
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste Rhynd. Hoe lang heeft het geduurd vanaf het moment dat je de brief hebt ontvangen van uitslag psychologisch onderzoek en dat je de EMA cursus hebt afgerond en je rijbewijs terugkreeg.
Op de site staat daar 21 weken voor?
Ik krijg op zijn vroegst op 28 dec de uitslag (ook incidenteel) en moet dan nog het EMA traject in. Dat zou inhouden nog eens 4 maanden niks en ik ben in bijna hetzelfde weekend als jou aangehouden op een brommer met teveel op en ook jonge rijder. Dan ben ik dus 10 maanden mijn rijbewijs kwijt.
Net nog gebeld met cbr of ik dan als jusitie rijbewijs naar CBR stuurt ik dan kan brommeren. Nee hoor , ligt nog vordering om. Mag wel brommer rijden maar kan geen AMrijbewijs aanvragen. ??

(ps je krijgt een aantekening voor 2 of 3 jaar op je Verklaring voor goed gedrag, na die 2 of 3 jaar mag niemand je hier meer iets mee doen, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn voor je toekomstige werkgever of verzekeringen is mij aangegeven door de rechtsbijstand)

Kenji
Master
 Bericht 
En hebben de "vrienden" die je hebben opgenaaid nog wat munten ingelegd?

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Het cbr lijkt toch niet iedereen in de 10 jarige molen te willen stoppen als ik dit zo lees.

Misschien had ik toch een tweede onderzoek moeten aanvragen voor weer 900

:D Fijn dat je er vanaf bent en ervan hebt geleerd.

2500e is een ''goedkope'' les geweest voor het leven.

Mvg

Kwibus
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
post4272538.html#p4272538 schreef: 2500 knopen; dat lijkt me een flinke les.
In deze context mag "me" gewoon hoor.

Rhynd schreef:
moraalpaal
:lol:
Mooie forumtitel voor Lanse :woop:

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Wat heb jij tegen je verzekering gezegd dan?? Ik heb mijn verzekering gewoon stopgezet en een verhaal opgehangen dat mijn auto is beschadigd terwijl ik op een parkeerplaats stond, even wandelen, dader was spoorloos en dus word het moeilijk om dat te achterhalen, schade was meer dan dat auto waard is en aangezien ik wa verzekerd was had het voor mij geen zin meer, bij rijbewijs terug en nieuwe auto kan ik gewoon weer terug naar mijn oude verzekeraar

Plague
Die hard
 Bericht 

Denk je dat? De verzekeraar gaat jou vragen stellen, waaronder: bent u de afgelopen 5 jaar wel eens veroordeeld c.q. Heeft u een strafblad, zo ja, waarvoor? Of een vraag van soortgelijke strekking.

Volgens mij moet jij dan 'ja' antwoorden. Ergo: je zal worden geweigerd of je kunnen verzekeren tegen een veel hogere premie...

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Helaas voor jou maar ik heb contact gehad met verzekering, is toen stopgezet omdat ik mijn auto ook weg heb gedaan.hun eigen woorden waren

Als je weer een auto heeft kunt u zich bij ons weer aanmelden en uw schadevrije jaren blijven staan.ik heb ook niks met de schade gedaan ten tijde van mijn ongeluk he?die weten hier niet eens van af.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

En als laatste al was er geen alchohol in het spel en het ongeluk was gekomen door niet goed op te letten dan nog had mijn verzekering geen zin, ik had een schadepost van rond de 3000 euro aan mijn auto die ik in 2012 gekocht heb voor 1500 euro, wa verzekerd, kortom auto zou totall loss worden verklaard als ik ze er bij zou hebben gehaald. Om over de alchohol dan maar te zwijgen

Pietert
Master
 Bericht 
Techno12 schreef:
Helaas voor jou maar ik heb contact gehad met verzekering,

En dus gelogen :) zo kan het ook natuurlijk.

Bedenk wel dat als ze daar achter komen jou met terugwerkende kracht de verhoogde premie laten betalen, je schadevrije jaren naar -5 gaan en je er uit wordt gegooid.

Is mij een keer overkomen vanwege een fout in hun administratie. Uiteindelijk binnen een week allemaal weer goed gekomen, maar ik had medelijden met degene die ze echt moesten hebben.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Tuurlijk heb ik gelogen daarover, maar wat ik al zei al was er geen alchohol in het spel dan nog had mijn verzekering geen zin, had waarschijnlijk een ander verhaal geworden als ik tegen een auto aan was gekomen toen maar gelukkig was dat niet het geval.

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Pietert schreef:
En dus gelogen :) zo kan het ook natuurlijk.

Bedenk wel dat als ze daar achter komen jou met terugwerkende kracht de verhoogde premie laten betalen, je schadevrije jaren naar -5 gaan en je er uit wordt gegooid.

Is mij een keer overkomen vanwege een fout in hun administratie. Uiteindelijk binnen een week allemaal weer goed gekomen, maar ik had medelijden met degene die ze echt moesten hebben.

Dit. Elke rijontzegging wordt geregistreerd bij het CIS; https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consu ... ragen.aspx

Ze komen er vroeg of later achter en dan hang je.

Wat ie wel goed heeft gedaan is er zelf uitstappen. Er zit een verjaringstermijn op (ik dacht 5 jaar). Als je na 5 jaar weer een verzekering neemt mogen ze het niet meer meenemen.

Als de standaard vraag dan komt; bent u de ooit geweigerd voor een verzekering (of de afgelopen 5 jaar eruit gegooid door strafbaar feit) dan kun je oprecht ''nee'' beantwoorden.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Die snap ik niet helemaal, wie registreert mij daar dan, wat ik er uit op maak is dat de verzekeraars dat doen, die hebben geen notie dat ik een ongeluk heb gehad, had idd anders geweest als.er een andere auto bij was betrokken.

Pietert
Master
 Bericht 
Techno12 schreef:
wie registreert mij daar dan

Citaat:
Ook worden meldingen ontvangen die vallen onder de verantwoordelijkheid van het Verbond van Verzekeraars, RDW (namens het Openbaar Ministerie) en van Stichting Waarborgfonds Motorrijtuigen.

Als er totaal geen politie bij dat ongeluk is geweest en je hebt niet hoeven blazen kom je er inderdaad mee weg. Alleen staat het nu op internet ;)

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

We gaan het meemaken iig was het niet zo dat ik een nieuwe verzekering moest aanvragen mij gegevens bleven staan en schadevrije jaren, ga het meemaken als ik een auto heb wat ze gaan vragen

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Techno12 schreef:
Die snap ik niet helemaal, wie registreert mij daar dan, wat ik er uit op maak is dat de verzekeraars dat doen, die hebben geen notie dat ik een ongeluk heb gehad, had idd anders geweest als.er een andere auto bij was betrokken.

Ontzeggingen van de rijbevoegdheid (OBM)
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft goedkeuring verleend voor registratie van ontzeggingen van de rijbevoegdheid in de CIS databank. Het is voor de verzekeraar of gevolmachtigde van motorvoertuigen van belang te weten of het rijbewijs van een verzekerde (tijdelijk) is ingetrokken. De gegevens van de rijontzeggingen worden aangeleverd door het Openbaar Ministerie nadat de betrokkene door een rechter is veroordeeld tot een rijontzegging.
Let op: Als een ontzegging van de rijbevoegdheid in de CIS databank is opgenomen en u bent het daar niet mee eens, kan CIS geen bemiddelende rol spelen. Voor discussie over de juistheid van een geregistreerde rijontzegging moet u contact opnemen met het parket van het Openbaar Ministerie van de Rechtbank die de rijontzegging heeft opgelegd.

Het OM registreert je veroordeling bij het CIS (die heb je al) of het cbr nu je rijbewijs teruggeeft of niet.

De verzekering controleert al hun klanten op CIS.

Misschien komen ze er niet direct achter maar uiteindelijk zullen ze je vinden. Al betaal je premie en je komt in een ongeluk terecht (nuchter, niet jouw schuld) kan de verzekeraar weigeren de schade uit te keren (omdat jij ook ''meldingsplicht'' naar hun hebt en in deze gelogen).

Interessant stuk voor onze situatie:

Een ontzegging van de rijbevoegdheid wordt na vijf jaar verwijderd geteld vanaf de laatste dag van de ontzegging. Een Vertrouwelijke Mededeling in verband met Royement niet nakomen contractuele verplichtingen wordt na vijf jaar verwijderd.

Komende 5 jaar zijn je beste opties; of peperdure rialto (die iedereen nemen) of niet autorijden. Of de auto door iemand anders laten verzekeren (ook niet altijd waterdicht).

zandbak
Master
 Bericht 
Techno12 schreef:
Ik moet binnenkort onderzoek ondergaan van het cbr vanwege een te hoog alchohol gehalte, 630 ugl, nu lees ik van veel mensen die bij de psychiater komen daar ook hun bloedonderzoek word gedaan, kan ik dit ook gewoon via het ziekenhuis doen mits deze is aangesloten bij het cbr?? Welke worden aangeraden en welke niet? Veel hoor ik
Negatief nieuws over wpex, hoe weet ik via het cbr of het om dit bedrijf gaat??

Dat ik het onderzoek krijg helemaal goed, ik heb zelf die fout gemaakt, maar er mag wel met zorg naar gekeken worden en niet dat er met de bloedonderzoeken word gesjoemeld,

Graag jullie bevindingen.

Techno12 schreef:

Nou uh....volgens mij ben je al bekend in de molen.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Jij schrijft het en ik zat het net te lezen, het wordt niet gelijk gecheckt maar meestal pas bij een claim.

Nu ga ik mijzelf geen schouderklopje geven maar de afgelopen jaren geen schade gereden en geen rijontzegging gen gehad, geld voor een gloednieuwe auto heb ik ook niet dus het zal weer wa worden, dus ik ga het toch proberen straks en kijken wat ze zeggen daar,

Immers ik ben er zelf uitgestapt toen en mijn polis is nu "bevroren" en hopen dat ik geen ongeluk krijg.

Ik ben best bereid wat meer te betalen voor een polis maar als ik ts lees dat hij 140 euro p maand moet dokken tegenover de 30 die ik normaal moest betalen vind ik dat nog wel wat

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Maar is het per definitie zo dat elke verzekeraar je weigert of zijn er behalve rialto dan toch niet moeilijk hoeven doen??

Scaniafan
Master
 Bericht 
Techno12 schreef:
hopen dat ik geen ongeluk krijg.

Of misschien de gevolgen aanvaarden en via Rialto verzekeren of geen auto hebben?

Als je wel een ongeluk hebt is doorrijden "uit angst" voor de verzekeringskwestie de beste optie zeker? :x

zandbak
Master
 Bericht 
Tsja, daar had je aan moeten denken voordat je met je zatte hersens achter het stuur kroop.

Janklaassen30 schreef:
Komende 5 jaar zijn je beste opties; of peperdure rialto (die iedereen nemen) of niet autorijden. Of de auto door iemand anders laten verzekeren (ook niet altijd waterdicht).

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

zandbak schreef:
Tsja, daar had je aan moeten denken voordat je met je zatte hersens achter het stuur kroop.

Natuurlijk. Dit hoort bij de gevolgen van een onbesuisde daad.

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

Scaniafan schreef:
Als je wel een ongeluk hebt is doorrijden "uit angst" voor de verzekeringskwestie de beste optie zeker?

Dan moet je wel hopen dat er geen getuigen waren en je niet je kenteken bent verloren op de plaats van het ongeval. :P
Na een eenzijdig ongeval te voet vertrekken en je auto (all risk verzekerd) achterlaten kan in bepaalde gevallen wel betekenen dat je zelf moet opdraaien voor de kosten.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2015:1828

Ik weet niet of de uitkomst van die zaak hetzelfde zou zijn als het ging om een WA-verzekering en de boom een geparkeerde auto zou zijn geweest.

Er is (of was) toch ook een stichting waar de verzekeraar een PV kan opvragen wanneer ze twijfelen aan de omstandigheden van een ongeval bij een schadeclaim? Deze:
http://www.stichtingpv.nl

Ik meen over die stichting te hebben gelezen in een andere zaak waarbij een autoverzekeraar weigerde uit te keren, maar die uitspraak kan ik niet vinden dus misschien zit ik ernaast.

Pagina 2 van 2 [ 81 berichten ]