» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Postingstijd interval gedetecteerd van 119.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 81 berichten ]
Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Gisteravond ben ik bezweken onder groepsdruk om na een flinke avond drinken een stukje met vrienden door de polder te rijden.

Dit ging uiteraard fout, en ben ik aangehouden.
Uit de tests op het politiebureau bleek dat ik 954 ug/l blies en is mijn rijbewijs terecht ingenomen.

Nou ben ik een beginnend bestuurder en is dit mijn eerste aanraking met justitie.
Ook ben ik net afgestudeerd en heb ik geen vaste baan momenteel. Eventuele boetes zullen hierdoor lastig worden om te betalen.

Ik heb helaas geen idee wat er nu verder gaat gebeuren of wat ik moet verwachten, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen meer informatie hierover te krijgen?

Nogmaals, ik snap hoe dom het is geweest om met drank op achter het stuur te stappen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Reken op:

€ 350 boete
4 maanden OBM onvoorwaardelijk
EMA-cursus van ongeveer € 1.000

Dus ga maar sparen.

chopmax
Respect
 Bericht 

Als je bent aangehouden voordat je iemand aanrijdt, dan ging het heel erg goed. Dat is een service van de politie die je heeft behoed om een ernstiger delict te plegen. overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/rijden-onder-invloed-het-slachtoffer-t74551.html

Kenji
Master
 Bericht 
Even bij dezelfde "vrienden"groep die je gisteravond onder druk zetten met de pet rondgaan.
Dat zijn zo te horen dusdanig goede "vrienden" dat ze het echt niet erg vinden om je in ieder geval de financiële aderlating te besparen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
EMA-cursus van ongeveer € 1.000

Denk het niet met 945 uggeltjes. boven de 570 is het een onderzoek. http://wetten.overheid.nl/BWBR0030613/2016-01-01

Maserati Teun schreef:
€ 350 boete

Geen idee waar je dit vandaan haalt maar denk meer aan

1000 + 9 mnd OBM ov
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoek ... chtlijn-6/

zandbak
Master
 Bericht 
Je vraagt je wel af wie vrijwillig instapt bij een persoon die zoveel ug/l blaast. Of was de rest zo mogelijk nog meer bezopen.

Walker
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk wel. Maar nog net nuchter genoeg om niet zelf achter het stuur te kruipen.

Ik denk dat een onderzoek hier wel op zijn plaats is.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:

1000 + 9 mnd OBM ov
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoek ... chtlijn-6/

Dus het komt er op neer dat ik 1000 euro kan neer tikken voor het onderzoek en 1000 voor de boete.
Verder neem ik aan dat ik een jaar mijn rijbewijs kwijt ben?

Dit is voor mij wel een wake-up call om per direct te stoppen met drinken. Blijkbaar kan ik er niet mee om gaan.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Feitelijk schreef:
post4214237.html#p4214237 schreef: € 350 boete

Bron stond erbij: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... s-alcohol/

Feitelijk
Master
 Bericht 
en waar heb je die 954 ug/l opgezocht dan?

Ik las het trouwens ook verkeerd want dan is het dus geen 1000 +9 mnd maar
1100 + 10 maanden.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
en waar heb je die 954 ug/l opgezocht dan?

Ik las het trouwens ook verkeerd want dan is het dus geen 1000 +9 mnd maar
1100 + 10 maanden.

Ik heb het zien staan op het moment dat ik blies. Ik weet niet of hier nog een vorm van correctie overheen gaat.
Laat ik eerst maar wachten tot ik alles zwart op wit heb. Dan zal alles een stuk duidelijker zijn.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:oops: :oops: :oops:
Ug/l als promille gelezen. :loco: :loco:

Feitelijk
Master
 Bericht 
954 promille zou pas impressive zijn! :lol:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
en heb ik geen vaste baan momenteel.
Dan kun je in ieder geval niet je baan verliezen omdat je RBW is ingenomen. Zit er toch nog een pluspuntje aan dit verhaal :kniktja:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Dit is voor mij wel een wake-up call

:thumb:

chopmax
Respect
 Bericht 

Rhynd schreef:
Dit is voor mij wel een wake-up call om per direct te stoppen met drinken.

Dat lijkt me zeer verstandig. In het onderzoek zit een bloedproef die een eiwitgehalte meet. Daarmee wordt beoordeeld hoeveel alcohol jouw lichaam de afgelopen maanden heeft mogen afbreken. Drink je dus door, loop je een tweede maal tegen de lamp en kan je langer dan een jaar fietsen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
chopmax schreef:
Als je bent aangehouden voordat je iemand aanrijdt, dan ging het heel erg goed. Dat is een service van de politie die

dezelfde service als die laserservice van 30 km/u sneller dan toegestaan anders rij je iemand dood service toch? Wanneer zijn we nou eens klaar met dit soort commentaar in deze onderwerpen?

chopmax
Respect
 Bericht 

Dave schreef:
Wanneer zijn we nou eens klaar met dit soort commentaar in deze onderwerpen?

Mijn excuses, maar we praten hier over 954 ug/l bij een beginnend bestuurder. Dat is gewoon katje lam. 2,16 - 2,35 promille in het bloed. 4 tot 5 keer datgene wat voor een ervaren bestuurder wordt gedoogd. Is niet te vergelijken met (80+jouw 30)= 110 over een lege Amsterdamse ring. Dan zou je moeten kijken naar een laserservice van iemand die in de binnenstad tussen de 200 en 250 km/h rijdt. Mocht je dat doen, is het ook een service om achter het stuur verwijderd te worden.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

"Wat wel echt fenomenaal is dat het CBR aangeeft dat een bromfiets rijbewijs zonder probleem aangevraagd mag worden bij de gemeente MITS er geen ontzegging van het OM meer loopt en het plastic kaartje bij hun ligt."

Dit kwam ik tegen op een andere pagina. Klopt dit? Voor mij zou dit mijn horizon al een stuk verbreden met het zoeken naar werk, gezien het openbaar vervoer hier verschrikkelijk is.
Bedankt voor de hulp dusverre, er is al een stuk meer duidelijk geworden voor mij.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Dit kwam ik tegen op een andere pagina. Klopt dit?

Ja dat klopt, dan zou je dus na 10 maanden weer mogen brommen.

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Rhynd schreef:
Dit kwam ik tegen op een andere pagina. Klopt dit? Voor mij zou dit mijn horizon al een stuk verbreden met het zoeken naar werk, gezien het openbaar vervoer hier verschrikkelijk is.
Bedankt voor de hulp dusverre, er is al een stuk meer duidelijk geworden voor mij.

Klopt 100%

We zitten in hetzelfde schuitje alleen heb ik het psychiatrisch onderzoek al gehad (wat jij ook zal krijgen).

In de conclusie van het rapport zal staan dat je sowieso een alcoholmisbruiker bent. Je mag een jaar na de ''stopdatum'' weer een herkeuring aanvragen.

In de afkeuringsbrief van het cbr staat letterlijk dat je bij je gemeente een bromfietscertificaat mag aanvragen als je rijbewijs bij hun ligt en het om je vrijgegeven heeft.

Sterkte.

Om dat onderzoek zou ik me niet echt druk maken. Je kan het toch niet halen. Zolang die arts er maar in zet dat je ''gestopt'' bent zodat je recidive periode van een jaar in gaat.

Rover
Master
 Bericht 
Janklaassen30 schreef:
Om dat onderzoek zou ik me niet echt druk maken. Je kan het toch niet halen. Zolang die arts er maar in zet dat je ''gestopt'' bent zodat je recidive periode van een jaar in gaat.

Kan wel... glashard liegen, er is een onderwerp over ergens op het forum.

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Rover schreef:
Kan wel... glashard liegen, er is een onderwerp over ergens op het forum.

Naah dan heb je ''onderrapportage'' hangen.

1.8> blazen kan niet zonder half dood te gaan volgens de heren. Dan heb je onderrapportage/bingedrinking/tolerantie hangen.

Of je moet al met een excuus komen dat iemand je gedwongen heeft te drinken o.i.d

Spook
Master
 Bericht 
Gedwongen te drinken is nog niet ook gedwongen te rijden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Janklaassen30 schreef:
In de afkeuringsbrief van het cbr staat letterlijk dat je bij je gemeente een bromfietscertificaat mag aanvragen

certificaat? Echt? letterlijk? O:)

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

''U kunt wel een bromfietsrijbewijs (categorie AM) aanvragen bij de gemeente''. :D

Aanhanger
Master
 Bericht 
Mooi geformuleerd.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Heeft het voor de rest nog zin om een advocaat mee te nemen? En is het mogelijk de duur van de invordering van het CBR in te korten?
De term wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten is hier wel redelijk van toepassing. Alleen heb ik het idee dat dit geen blaren worden maar chronische aambeien.

Janklaassen30
Weet de weg
 Bericht 

Rhynd schreef:
Heeft het voor de rest nog zin om een advocaat mee te nemen? En is het mogelijk de duur van de invordering van het CBR in te korten?
De term wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten is hier wel redelijk van toepassing. Alleen heb ik het idee dat dit geen blaren worden maar chronische aambeien.

Lijkt mij dat dit weinig zin heeft. Je hebt een feitelijk misdrijf gepleegd. De accenten van het misdrijf hebben een gestandaardiseerde opvolging. Een advocaat zal alleen een duur extra'tje zijn.

1000e bij rechter, 1000 onderzoekje, 200 voor het herhalingsonderzoek en off you go. Jaartje rijden, weer 200e, 3 jaartjes rijden weer 200 etc.

rob123
Eendagsvlieg
 Bericht 

ik ben 2 dagen geleden ook aan gehouden met 660 ucg alcohol dit is de eerste keer sinds mijn rijbewijs vanaf 1986 het is iets wat ik normaal nooit doet en heb er echt spijt van ben ook enorm geschrokken.
nu is het zo dat ik grote problemen heb in de prive sfeer (scheiding, kinderen niet mogen zien,geld kwesties) dit praat niet goed wat ik gedaan heb maar speelt bij mij wel een rol.
nu is mijn rijbewijs ingenomen en opgestuurd naar CVOM IN Utrecht en zou ik binnen 10 dagen moeten horen of ik het terug krijg,er staat niet in de ivordering dat het naar het cbr is gestuurd maar worden die wel altijd ingelicht?
ik hoop dat ik het terug krijg want als ik mijn kinderen weer mag zien heb ik een auto nodig plus ook voor mijn werk heb momenteel nog een week vakantie.
misschien is er iemand die het weet.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Er zijn andere mensen die ook graag hun kinderen weer willen zien, en hun belangen worden ook overwogen.

Maar begin eens (zoals gebruikelijk op dit forum) om een eigen topic aan te maken.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

4 maanden, een paar weken en 2500 euro verder. Maar ik heb mijn rijbewijs terug!

Na alle onderzoeken doorlopen te hebben is het CBR tot de conclusie gekomen mij een EMA te geven.
Ik ben gelukkig hier niet afgekeurd. Bij de psychiater gewoon eerlijk geweest over mijn drankgebruik. Ofterwijl een stevige weekend drinker.
Deze wuifde na mijn verhaal aan te horen het ook weg als een zeer domme (lees: achterlijke) actie, maar niet als een chronisch probleem van mij.
Het OM heeft besloten mij 4 maanden + 4 voorwaardelijk te geven, hier gigantisch veel geluk mee gehad natuurlijk.
Nu alleen de cursus nog doorlopen en dan zit het er allemaal op.

Dus iedereen op dit forum nogmaals bedankt!

Nou hoop ik niet dat jullie mij tegenkomen op de weg, want het zal de komende paar dagen wel weer inkomen zijn hahaha. :-? :huh:

-Joske-
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Nou hoop ik niet dat jullie mij tegenkomen op de weg, want het zal de komende paar dagen wel weer inkomen zijn hahaha.

Gewoon van te voren wat biertjes drinken, dan gaat het vast allemaal een stuk beter. :wink:

bruintje beer
Master
 Bericht 
2500 knopen; dat lijkt me een flinke les.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
bruintje beer schreef:
2500 knopen
Nee, eurie O:) O:) O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
chopmax schreef:
Mijn excuses, maar we praten hier over 954 ug/l bij een beginnend bestuurder. Dat is gewoon katje lam.

Eehh ja, dat is ook wel weer zo.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
2500 euro

Is dat incluis de EMA?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Nee, eurie O:) O:) O:)
Jammer dat hier toch weer lieden zitten zie niet met mijn literaire creativiteit om kunnen gaan :wink:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
4 maanden, een paar weken en 2500 euro verder. Maar ik heb mijn rijbewijs terug!
Je hebt echt strontveel mazzel. Er zijn er voor veel minder vol de boot in gegaan.

TMFKAV
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
2500 knopen; dat lijkt me een flinke les.

Citaat:
Jammer dat hier toch weer lieden zitten zie niet met mijn literaire creativiteit om kunnen gaan

Valt dit ook onder literaire creativiteit ? :huh:

Kenji
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Ofterwijl een stevige weekend drinker.
Deze wuifde na mijn verhaal aan te horen het ook weg als een zeer domme (lees: achterlijke) actie, maar niet als een chronisch probleem van mij.

Knetterend mazzel gehad..... :o

bruintje beer
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Valt dit ook onder literaire creativiteit ?
Jij hebt 'm door (f)
Vrij vertaald staat er zoiets als 'die' 8)
Wat is er volgens jou mis met die 'me' ?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Niets (achteraf gezien), maar mijn ogen gaan meestal jeuken bij het zien van "me".

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Is dat incluis de EMA?

Ja, dat is inclusief EMA.

chopmax schreef:
Mijn excuses, maar we praten hier over 954 ug/l bij een beginnend bestuurder. Dat is gewoon katje lam

Dit was uiteindelijk 795 ug/l. Maar dat veranderd er helaas niet veel aan.
Nu ben ik op zoek naar een autootje en kom ik er achter dat ik alleen bij rialto terecht kan.
Hier vragen ze minimaal 140 euro de maand voor een basis WA verzekering.
En ik maar denken dat ik nu door al het gezeik heen was.
De nasleep hiervan ga ik allemaal nog heel lang voelen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Rhynd schreef:
Hier vragen ze minimaal 140 euro de maand voor een basis WA verzekering.

Tja die gasten kennen de risico's. Dus erg duur.

Wel heel erg duur want voor mijn Maserati QP betaal ik € 225 per kwartaal.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Als ik jou was zou ik maar een baan zoeken die goed met het ov te bereiken is. Scheelt veel geld, ook de aanschaf en bezot van een gebakje is duur. Denk dat je incidenteel wel met de auto van je ouders kunt rijden, verzekeringstechnisch.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Rialto is inderdaad niet goedkoop en de komende jaren ben je daar nog niet vanaf. Plus...dien maar geen officieel verzoek in bij een normale verzekering. Die weigeren je en dan moet je voor altijd invullen dat je wel eens geweigerd bent, dan gaan ook nog eens alle alarmbellen rinkelen bij verzekeringsmaatschappijen.

Wat je eventueel kan overwegen is iets van private lease. Ik ken iemand die negatieve schadevrije jaren had en daardoor nergens meer in de verzekering kon, maar private lease kon nog wel. Echter is die casus natuurlijk niet 1-op-1 te vergelijken met die van jou, dus het kan zomaar dat het voor jou lastig wordt. Maar proberen kan altijd.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rhynd schreef:
Dit was uiteindelijk 795 ug/l. Maar dat veranderd er helaas niet veel aan.

scheelt 2 maanden en 150 euro.

Dus als ik het goed begrijp 1000 euro cursus en 1500 euro + 4 maanden ipv 950 euro en 8 maanden?

zandbak
Master
 Bericht 
Blijkbaar heeft het OM liever meer geld, dan mensen langer van de weg te houden. Terwijl TS aangeeft dat hij geen geld heeft om boetes te betalen.

Rhynd
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Dus als ik het goed begrijp 1000 euro cursus en 1500 euro + 4 maanden ipv 950 euro en 8 maanden?

1000 onderzoek + 950 boete + 550 EMA cursus
Ik mag echt van geluk spreken dat ik mijn rijbewijs zo snel nog terug kreeg.

zandbak schreef:
Blijkbaar heeft het OM liever meer geld, dan mensen langer van de weg te houden. Terwijl TS aangeeft dat hij geen geld heeft om boetes te betalen.

Is dat een moraalpaal in je broek of ben je gewoon blij me te zien?

Ik heb ondertussen gewoon een baan gevonden. Netjes al mijn boetes afbetaald en verder geen domme dingen gedaan.
Hiervoor ook nooit in aanraking met justitie geweest, en ik moet ook wel heel dom zijn om nu een 2e keer in aanraking te komen met justitie.

Pagina 1 van 2 [ 81 berichten ]