» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
choogendoorn
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hi all,

Ik ben vanmiddag van de weggeplukt ivm een openstaande boete. Ik ben gescanned door een ANPR op de a12, en zodoende door een auto in de buurt aangehouden.
Enfin boete is betaald, en meer dan terecht (ookal ik wist er totaal niet van), maar wat ik me nu afvraag is het volgende;

Ik rijd een leaseauto, of eigenlijk, een "voorloopauto". Een auto van de leasemaatschappij waar voor mij al 3 anderen in hebben gereden (zo ben ik al een keer aangehouden omdat een berijder voor mij kennelijk ooit ivm alcohol een rijontzegging heeft gekregen. Wat ik dus niet snap is hoe deze auto dan aan mijn naam gekoppeld staat, gezien de ANPR hit. De auto staat op naam van de leasemaatschappij, mijn werkgever leased hem zonder vaste berijder (want elke 2 maanden rijd er wel een ander in). Kan dit komen door de eerdere controle, dat er ergens in een systeem het kenteken aan mij is gekoppeld?

Mijn eigen leaseauto is momenteel in bestelling, wordt ik dan wel ergens als berijder aangemeld bij het RDW/andere instantie, ondanks de auto zelf op naam staat van de leasemaatschappij? M.a.w., had ik in die auto ook een ANPR hit gehad? Niet dat ik onder de boete uit wilde komen, het ging om zo'n €115, maar ben gewoon erg benieuwd :-)

WimLex
Master
 Bericht 
choogendoorn schreef:
Wat ik dus niet snap is hoe deze auto dan aan mijn naam gekoppeld staat

Stond die boete op jouw naam dan ?
of stond die op kenteken ?

choogendoorn
Eendagsvlieg
 Bericht 

Nee op mijn naam wel, oude snelheidsboete. Ik kende 'm ook wel, dacht alleen dat het allang betaald was.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Hebben ze eerst naar je naam gevraagd? Met andere woorden: kan het zijn dat je aan de kant gezet bent vanwege je bezopen voorganger, en hebben ze toen bedacht dat ze jou ook nog moesten hebben?

choogendoorn
Eendagsvlieg
 Bericht 

Het gesprek letterlijk;
“Goedenmiddag meneer, heeft u rij- en kentekenbewijs voor mij?”
En nog voor ik deze kon pakken;
“Kan het zijn dat u nog een openstaande boete heeft?”
- agent pakt rijbewijs aan, en kijkt en mompelt naar collega “ ja Jahoor, ja klopt het is dhr..”

En ze gaven later zelf ook aan dat ze me standhielden ivm de anpr hit

bruintje beer
Master
 Bericht 
choogendoorn schreef:
“ ja Jahoor, ja klopt het is dhr Hoogendoorn”
Zoiets?

bert65
Master
 Bericht 
Plaag Cor nou niet meteen :-? :lol:

jack19
Master
 Bericht 

Waarschijnlijk ooit eerder bij een controle of ongeval betrokken geweest wat in een mutatie is weggezet.

Pita
Master
 Bericht 

Nog steeds geen verklaring hoe dat in een ANPR hit kan resulteren.

Walker
Master
 Bericht 
Ongetwijfeld is er meer data aan elkaar gekoppeld dan dat wij weten.

Pita
Master
 Bericht 

Misschien een dubieuze leasemaatschappij, eentje die geregeld klanten heeft uit de motorgangs en daarom onder vuur ligt.

Tommie
Master
 Bericht 

Dat zou kunnen, Pita, maar het verklaart niet waarom ze dhr. Hoogendoorn al voor hij het raampje opendeed herkende als iemand met een openstaande bekeuring.

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Tommie schreef:
Dat zou kunnen, Pita, maar het verklaart niet waarom ze dhr. Hoogendoorn al voor hij het raampje opendeed herkende als iemand met een openstaande bekeuring

Ik denk dat ze bij de eerdere controle (ivm rijontzegging van zijn voorganger) een mutatie hebben gemaakt, waarbij ze TS als (recente) bestuurder aan dat kenteken hebben gekoppeld.
Bij het natrekken van het kenteken, nog voor de staandehouding, zal de naam van TS dan mogelijk al zijn opgedoken en ook zijn nagetrokken.

Ik begrijp alleen niet waarom ze bij de vorige controle niet zijn begonnen over die openstaande boete.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]