» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Postingstijd interval gedetecteerd van 68.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
rutger177
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo Gebruikers van dit forum

Ik heb van de week een aanrijding gehad met een andere auto
de politie heeft mijn rijbewijs niet in gevorderd maar volgende dag belden ze mij
om te melden dat ze mij aangemeld hebben bij het CBR onder code 130

op het moment van het ongeluk heb ik mijn auto nog op de vluchtstrook kunnen zetten

toen de politie mij vroeg wat er gebeurt was wist ik het niet meer (Black Out) ging zo snel
nu na een paar dagen komt het mij weer boven wat er gebeurde

Ik kan mijn rijbewijs niet kwijt raken want dan ben ik mijn werk kwijt.

wat moet ik doen!

MVG

Feitelijk
Master
 Bericht 
rutger177 schreef:
Ik kan mijn rijbewijs niet kwijt raken want dan ben ik mijn werk kwijt

Maar bij de volgende blackout iemand doodrijden is geen probleem?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
rutger177 schreef:
nu na een paar dagen komt het mij weer boven wat er gebeurde

en, wat was het?

zadkine
Master
 Bericht 
Als ik mijn rijbewijs zo zou kwijtraken begin ik met me ziek melden. Terecht, want de overheid vindt me kennelijk niet gezond meer.

Pita
Master
 Bericht 

Collega buschauffeur had ook eens gemeld aan de politie dat hij een black out had, gelijk zijn rijbewijs ingetrokken en na 12 maanden zijn rijbewijs terug gekregen met daarop de code 101 ( wettelijk verbod op beroepspersonenvervoer ).

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Maar bij de volgende blackout iemand doodrijden is geen probleem?

Black out kan ook na (en dus door) het ongeluk zijn ontstaan, toch? Even flink in de war door de klap ofzo.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Indd

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
Black out kan ook na (en dus door) het ongeluk zijn ontstaan, toch? Even flink in de war door de klap ofzo.

Ja en dat gaat het CBR nu dus even uitzoeken.

Kami
Master
 Bericht 
Als smoesje na een aanrijding kun je zoiets beter niet gebruiken.
Dan gewoon stug weigeren om vragen te beantwoorden.

Uwe Alzaligheid
Master
 Bericht 
Ik denk dat je 'code 130' moet interpreteren als een verwijzing naar artikel 130 van de WegenVerkeersWet. Kort gezegd: politieambtenaren kunnen een rijbewijs invorderen als bij hen: 'een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven', zij doen dan 'daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen'. (De gedeelten tussen aanhalingstekens zijn citaten uit artikel 130, lid 1 van de WVW).

Op grond van de melding zal het CBR verder besluiten wat er met jouw rijbewijs gebeurt. Een 'onderzoek rijvaardigheid' is daarbij de meest gunstige optie. Voor details, google zelf op 'onderzoek rijvaardigheid'. Het is ook mogelijk dat een onderzoek ingesteld wordt naar jouw medische (lichamelijke en/of geestelijke) geschiktheid voor een rijbewijs.

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

Wat is er gek aan dat je na een crash ff wazig bent?

Pita
Master
 Bericht 

Daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat je verklaard schade te hebben veroorzaakt nadat je even een blackout had.

Zeg dan dat er een kat overstak of zoiets.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Wellicht wil TS even wat feiten en omstandigheden toelichting die ten grondslag liggen aan het ongeval en zijn vermeende black out?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Het gaat er om dat je verklaard schade te hebben veroorzaakt nadat je even een blackout had.

Wie zegt dat?

Pita
Master
 Bericht 

TS

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dan lees ik het anders, als je met een black out een ongeluk veroorzaakt komt dat imo niet meer terug.

alexs
Master
 Bericht 
Wat is er gebeurd? Heb je een paaltje omgereden of ben je rechtdoor de rotonde overgestoken?

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik verwacht niet dat Rutger zich hier nog meldt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Jammer dat hij niet meer reageert, ben wel eens benieuwd wat er is gebeurd.
Dat je na een aantal dagen pas kan herinneren wat er is gebeurd is op zijn minst bezorggelijk te noemen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik verwacht niet dat Rutger zich hier nog meldt.
Alweer een blackout...

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]