» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Essebes
Eendagsvlieg
 Bericht 
Hello,

Kunnen jullie me adviseren? Ik heb net de hele middag via Yellowbrick geparkeerd in Hilversum. Toch een bekeuring onder de ruitenwisser. Ik kan gewoon aantonen dat ik heb betaald, geen probleem daar.

Wat me echter opviel is dat er op de naheffingsaanslag een verkeerd kenteken staat, duidelijk verkeerd ingevoerd, want het lijkt wel op de mijne. Verder is de omschrijving van de auto niet helemaal correct. Verkeerde motorinhoud en aantal deuren klopt niet.

Nu vraag ik me af... wat moet ik hiermee?

Toch betalen en daarna bezwaar maken?

Of kan ik dit gewoon in de prullenbak mieteren en er klaar mee zijn?

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Groet,
Es

zadkine
Master
 Bericht 
Kan altijd dat iemand het briefje van een ander onder jouw ruitenwisser gestoken hebben.
Dus ik zou niet betalen, misschien wel even contact opnemen met dat bureau.
Want nu heeft er iemand mogelijk een boete gehad zonder dat ie het zelfs maar weet.
Gewoon omdat er een baldadig iemand leuk denkt te wezen.

(Heb jaren terug zelf eens een geeltje onder de ruitenwisser gevondend die niet voor mij bestemd was. Alleen was het toen nog zo dat je pas na ontvangst van accept giro bezwaar kon maken, dus geen extra risico voor het echte slachtoffer van die bon)

donald69
Nieuwkomer
 Bericht 
Parkeerwachter zal wel je kenteken foutief hebben overgenomen.
En dat kenteken staat dan natuurlijk niet aangemeld.
Jij krijgt een bon met een foutief kenteken maar de eigenaar met het kenteken wat op jouw bon staan krijgt natuurlijk wel de bekeuring thuis en moet dan maar weer bewijzen dat zijn auto niet in Hilversum was.

zadkine
Master
 Bericht 
donald69 schreef:
Parkeerwachter zal wel je kenteken foutief hebben overgenomen.
En dat kenteken staat dan natuurlijk niet aangemeld.

Geloof ik niet helemaal in.
Papiertje had nl. te veel fouten.
Zie post TS.

ericj
Die hard
 Bericht 
zadkine schreef:
Papiertje had nl. te veel fouten.

Die bonnenprinters zullen toch wel de rdw gegevens overnemen neem ik aan? De controleur kijkt dan alleen of het merk en type kloppen lijkt me, dus in een geval als dit wordt een typfout niet opgemerkt.

Dat een auto met vrijwel hetzelfde kenteken in de buurt heeft gestaan is wel een heel erg kleine kans.

Essebes
Eendagsvlieg
 Bericht 
Ik heb net het foute kenteken opgezocht. Het bestaat niet. Tenminste, dat meldt RDW. Dus denk dat ik het dan maar zo laat.

Griffin
Master
 Bericht 
Lekker laten gaan. Ze kunnen jou aan de hand van een foutief kenteken toch niet terugvinden, dus waarom zou je er iets mee doen? Die bon is niet voor jou bestemd, klaar. Alleen wel even die yellow-brick specificatie bewaren....

Essebes
Eendagsvlieg
 Bericht 
Will do! :) Dank!

TMFKAV
Master
 Bericht 
Op een NHA staat normaal enkel merk en kleur. Heb nog nooit er een motorinhoud op zien staan ....... wellicht fake.

Essebes
Eendagsvlieg
 Bericht 
Ik heb er geen ervaring mee. Krijg bijna nooit boetes. Maar heb de bon ingevoerd op site gemeente, waar je naartoe kunt om te betalen of bezwaar te maken. Daar was ie wel bekend.

Nou ja.... ik wassutniet! :)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Op de site staan dus de Rdw-gegevens? Of ook op de bon?

Essebes
Eendagsvlieg
 Bericht 
Op de bon staan kenteken, aantal deuren, motorinhoud en kleur.

En eigenlijk is alleen de kleur juist.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dat is dan nieuw ....... of Hilversum heeft een afwijkend systeem.

Citaat:
En eigenlijk is alleen de kleur juist.

Die gemeente-boa's zijn meestal niet de meest snuggere, dus in zoverre verbaasd het mij niets.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]