» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
nessus
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste Forum-leden,

Uiteraard is alcohol in het verkeer "not done", en is het goed dat hier op gestraft word.
Dit alvast voor de reacties op dit topic :)

Ik ben als beginnend bestuurder jaren geleden een keer de fout in gegaan, met iets teveel gedronken.
Heb toen netjes de boete en EMA cursus voldaan. En heb er toen echt wel wat van geleerd.

Nu is het gebeurd, dat ik nog 4 dagen beginnend bestuurder was, en dat ik op een maandag ochtend tijdens een verkeerscontrole werd aangehouden voor een "snel knipperend" richtingaanwijzer. Ik moest bij deze controle ook blazen. Ik had de avond ervoor een feestje gehad, en je raad het al.. Ik blies als beginnend bestuurder net iets teveel deze ochtend erna.
Omdat deze overtreding binnen het recedieve-termijn viel van de EMA, moet ik nu een rijgeschiktheidsonderzoek alcohol ondergaan. Ik kan er over gaan klagen en zeuren, maar het is nou eenmaal zo, en zal deze moeten acsepteren. Ik heb uiteraard de nodige online folders en informatie doorgelezen, maar zou op detail toch nog het een en ander willen weten.

- Het moment dat ik me aanmeld, en betaald heb. Krijg ik dan van het CBR of derde de uitnodiging voor een onderzoek bij de Psych?
- Wat doen ze precies met het lichamelijk onderzoek?
- Moet ik bloed prikken, voor of na het onderzoek bij de Psych?
- Krijg ik een soort verwijzing voor het bloedprikken? En dan gewoon in het ziekenhuis bijv? Of prikt de Psych?

Ben benieuwd naar jullie reacties dan wel ervaringen.

graspol
Master
 Bericht 
nessus schreef:
iets teveel

nessus schreef:
net iets teveel

Hoeveel ugls of promille is "iets" en "net iets"?

keviin
Nieuwkomer
 Bericht 

je mag eerst 1086 euro betalen aan het cbr daarna krijg je een brief voor bloed prikken bij het ziekenhuis zorg ervoor dat je 10 a 12 weken niets drinkt anders komt je al niet door de bloedtest.

daarna mag je op gesprek komen bij de psychiater vervolgens krijg je een brief dat je ongeschikt bent om te rijden en mag je 1 jaar later weer hetzelfde doen.

dan krijg je een rijbewijs voor 1 jaar. daarna mag je weer zo'n onderzoek doen A 720 euro. als dat goed is krijg je een rijbewijs voor 3 jaar. dan mag je weer zo'n onderzoek doen voor een rijbewijs van 5 jaar. dan nog 1 keer zo'n onderzoek en dan ben je er als het goed is vanaf.

kortom je bent voo 10 jaar het haasje bij het cbr.

nessus
Eendagsvlieg
 Bericht 

Maar dat bloedprikken bij het ziekenhuis is dan toch belachelijk? Kan ik hypotetisch gezien toch iedereen heensturen namens mij?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Prima plan.

Pietert
Master
 Bericht 
Ja, doen! En vertel hoe het ging :)

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]