» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 2 van 2  [ 57 berichten ]
Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Bladluis schreef:
Los hiervan ben ik een stuk beter zichtbaar omdat het meer opvalt dan halogeen. Heb ook best wel een aantal momenten gehad dat ik zeker weet dat ik NIET over het hoofd gezien ben DOOR Xenon. De verlichting blijft dus ook gewoon zitten.
Dat noemen ze nou 'onderbuikgevoel'. Je bent je eigen overtredingen aan het rechtpraten op basis van iets dat een ander nooit kan checken en dat je zelf niet eens zeker weet.

Hoe dan ook: laat ze de volgende keer lekker het kentekenbewijs innemen. Dan ga je met de motor lopen naar de garage en stap je een km later weer op. Gassen naar de grens en in Nederland vraag je een nieuw kentekenbewijs aan.

flaskk
Master
 Bericht 
Ben je ook gewoon een sjonnie als je xenon in normale halogeen koplampen zet. Van mij mag er gewoon een wok melding op.

Net zo als de rioolpijp rijders, en de mistnicht ridders.

@ts, als je er slecht van slaapt, gewoon betalen. En anders negeren, voor 30 euro gaan die duitsers echt geen hoop energie insteken.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Bladluis schreef:
Los hiervan ben ik een stuk beter zichtbaar omdat het meer opvalt dan halogeen. Heb ook best wel een aantal momenten gehad dat ik zeker weet dat ik NIET over het hoofd gezien ben DOOR Xenon. De verlichting blijft dus ook gewoon zitten.

Dat is hetzelfde argument van motorrijders om zonder DB-killer rond te rijden. Dan horen ze me eerder... Ja, klopt.

Maar als jij voor je veiligheid afhankelijk bent van het eerder gehoord worden / eerder gezien worden dan alle andere voertuigen, dan is er iets mis met jouw rijstijl.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Ben je ook gewoon een sjonnie als je xenon in normale halogeen koplampen zet. Van mij mag er gewoon een wok melding op.

Net zo als de rioolpijp rijders, en de mistnicht ridders.

+veel
Ik ben tegenwoordig heel makkelijk: mistlicht onnodig? koplampen verblindend? krijg je een bak grootlicht van mij terug.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Bladluis schreef:
Ik kreeg netjes een reactie terug met de mededeling dat de regels met betrekking tot communiceren in eigen taal hierop niet van toepassing waren en dat ik alleen bezwaar in kon dienen in het Duits.
Daar gaan ze dus helemaal fout, ze zijn het in ALLE GEVALLEN verplicht. Men is zelfs verplicht jou een tolk toe te wijzen als je het Duits niet machtig bent.

Bladluis schreef:
Maargoed, bezwaar aangetekend via mail, in het Nederlands en aangegeven dat ik niet wens in het Duits te communiceren.
Tja, als jij zo reageert dan zou ik die eerste zin ook over de mail hebben gestuurd. :middelvinger: .

Bladluis schreef:
Ik had na een staandehouding in Oostenrijk (wegens "Gasontbrandingslampen", alas Xenon, zonder automatische hoogteverstelling en in een halogeenreflector) met de motor.
Is jouw motor met "Gasontladingslampen" type-goedgekeurd? NEE! Dus die Oostenrijkse Polizisten hadden het volste recht jou op de bon te slingeren voor het niet voeren van de juiste verlichting. En laat ik je dit vertellen, ook in NL is dat mogelijk. Dat jij het vuil spel VINDT daar zit helemaal niemand mee. In NL is het zelfs reden voor WOK.

Bladluis schreef:
Dus wat ze daar allemaal precies aan het doen waren, ik weet het niet.
Wat ze daar aan het doen waren? Idioten die denken het recht aan hun kant hebben eens een lesje nederigheid geven.

Bladluis schreef:
Ik had besloten om het geld niet terug te halen, aangezien ik meerdere reacties gelezen heb dat die lui in Oostenrijk letterlijk door het hellevuur gaan om jou geld af te troggelen. Ik heb verhalen gelezen dat ze het geld zelfs bij je komen halen in Nederland.. :-? ;( :loco:
Ja hoor, we gaan weer sprookjes vertellen!! :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :fp:

Piet_Piraat schreef:
Dat noemen ze nou 'onderbuikgevoel'. Je bent je eigen overtredingen aan het rechtpraten op basis van iets dat een ander nooit kan checken en dat je zelf niet eens zeker weet.
Dat dus. Sterker nog, met al die Xenon lampen val je als motorrijder echt niet meer op dan gewone H7 lampen.

zadkine
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Zonder hoogteregeling en met verkeerde reflector?

Een voertuig met nederlandse goedkeuring behoort overal in Europa te mogen rijden zonder specifieke lands aanpassingen.
De reflector aanduiding (halogeen, xenon ed) is pas van belang bij voertuigen die na 1 januari 2006 eerste toelating hadden. Evenbals die hoogte verstelling.
tot slot: Inmiddels kun je ook leuke led lampjes voor de motor kopen (en auto).
Zijn niet goedkoop maar zelfs Oostenrijkers kunnen niet meer roepen dat het gas ontladings lampen zonder hoogte regeling zijn.

(En ik zie veel meer % motoren dan % auto's van voor deze datum)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
zadkine schreef:
Een voertuig met nederlandse goedkeuring behoort overal in Europa te mogen rijden zonder specifieke lands aanpassingen.
True, maar gasontladingslampen zijn op een motor van voor 2006 ook in de nationale toelating niet meegenomen, dus mag het niet. Daarbij, welke motor werd voor 2006 nog "nationaal" toegelaten? BMW niet, Yamaha niet, Honda niet, nee, geen enkele fabrikant doet een nationale toelating meer. Want dat betekent 28 nationale toelatingen i.p.v. 1 europese toelating. Dat die dan weer door of de RDW, of het KBA of de SNCH of welke landelijke instantie doet daar niets aan af. En is een motor op basis van die toelating in Nederland "geregistreerd" geld dat daaraan niet zonder herkeuring zo van alles aan mag worden veranderd.

Pagina 2 van 2 [ 57 berichten ]