» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 2  [ 57 berichten ]
Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik weet niet of ik hier goed ben met mijn post; maar probeer het toch even.
Ik ben in Duitsland bij wegwerkzaamheden geflitst met rond de 100 op de teller. Op internet de lokatie van de vaste flitskast staat dat je er 80km per uur mag rijden. Deze snelheid was naar beneden gebracht naar 60 in verband met wegwerkzaamheden. Passen ze de snelheid aan in de vaste flitskasten of heb ik geluk en is het een boete voor de overscheiding van het meerdere van 80km? Iemand enig idee hoe dit regelt is in Duitsland?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

:thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Eeh, waar ben je geflitst? Bij sommige wegwerkzaamheden, bijvoorbeeld op de A45 bij Schwerte staat speciaal een vaste opstelling. Dus die is aangepast.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
De A 44 bij Jackerath net voor de rare bocht aansluiting op de A61. Daar zijn ze bezig met de weg en geldt momenteel 60km.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Kans groot dat ze snelheid aan hebben gepast. Leaseauto? Nee? Dan gewoon post negeren.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Geen lease auto, bedankt voor de moeite, vroeg het mij zo even af.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Kijken ze ook naar je Nederlandse "geschiedenis" of hebben ze daar geen toegang tot aan de andere kant van de grens?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
Kijken ze ook naar je Nederlandse "geschiedenis" of hebben ze daar geen toegang tot aan de andere kant van de grens?

Nope. Maar zoals ik al zeg, negeren die post.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Weet je zeker dat het een flitser was? Volgens mij heb je daar ook zo'n rare ronde zuil in de middenberm staan die je met lichtsignalen waarschuwt voor de aankomende scherpe bocht.

Hoe dan ook: wat Jack zegt; gewoon negeren en thuis even instrueren dat ze geen aangetekende brieven uit Duitsland aannemen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Op Blitzer.de is de informatie van die vaste paal begin dit jaar aangepast. De werkzaamheden zijn er al jaren. Dus ik denk dat die paal nog op 80 (90 effectief) staat. Of ze dan de boete ook op 80 uitschrijven is dan de tweede vraag. Afwachten dus.

Er zijn zowel op de A44 als de A61 ook wel eens controles geweest op dat punt. Maar heel fanatiek zijn ze er niet. Ben jarenlang over de A61 er voorbij gereden en kan me 1 of 2 keer een controle herinneren. Gelukkig wordt er dan wel iemand voor je in het zonnetje gezet, want vanuit richting Venlo is het soms lastig te zien door tegenlicht.

Masterdam
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
De werkzaamheden zijn er al jaren.

Duuh. Het is Duitsland. :roll:

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Op Blitzer.de is de informatie van die vaste paal begin dit jaar aangepast. De werkzaamheden zijn er al jaren. Dus ik denk dat die paal nog op 80 (90 effectief) staat. Of ze dan de boete ook op 80 uitschrijven is dan de tweede vraag. Afwachten dus.

Er zijn zowel op de A44 als de A61 ook wel eens controles geweest op dat punt. Maar heel fanatiek zijn ze er niet. Ben jarenlang over de A61 er voorbij gereden en kan me 1 of 2 keer een controle herinneren. Gelukkig wordt er dan wel iemand voor je in het zonnetje gezet, want vanuit richting Venlo is het soms lastig te zien door tegenlicht.

Dan wordt het afwachten of ze zitten te slapen, ik kon namelijk niets vinden over dergelijke situaties of mensen daarin "geluk" hadden. Ik weet zeker dat het een flits was mijn hele ruit was rood. Weet jij toevallig of er mensen waren met dergelijke situaties en wat het boete gevolg was?

Alvast bedankt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
Weet jij toevallig of er mensen waren met dergelijke situaties en wat het boete gevolg was?
Ja, genegeerd, tot en met de aangetekende brieven, na 3 mmnd klaar, nooit meer wat van gehoord :dag: :dag:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Negeren inderdaad. Ik wacht ook nog met smart op twee portretten, gemaakt langs de 8 richting Augsburg. Perfect materiaal om de vuurkorf mee aan te steken dit voorjaar.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Dat negeren lijkt mij geen goede optie gezien justitie Duitsland en Nederland nauw met elkaar samenwerken. Mijn vraag was; als een flitskast op 80 ingesteld staat en er door wegwerkzaamheden een lagere maximumsnelheid geldt, wat er dan op de boete komt te staan. Heb op de fora er niets over kunnen vinden van ervaringen van mensen.

allroads
Laat zich horen
 Bericht 

Spook
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
aangetekende brieven

Hoe negeer je die? Door de brievenbus loeren tot de postbode weer weggaat? Of gewoon zeggen dat je het niet aanneemt? Niet heel handig als je wel eens andere aangetekende post verwacht.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Hoe negeer je die? Door de brievenbus loeren tot de postbode weer weggaat? Of gewoon zeggen dat je het niet aanneemt? Niet heel handig als je wel eens andere aangetekende post verwacht.
Vragen waar de post vandaan komt.

allroads schreef:
situatie
Die bedoel ik ja. Ik betwijfel of dat een flitspaal is. Althans, ik ben daar de afgelopen maanden twee keer langs gekomen, beiden te hard, beide keren een soort flits gezien, van beiden nog niets gehoord.

Peter1 schreef:
Dat negeren lijkt mij geen goede optie gezien justitie Duitsland en Nederland nauw met elkaar samenwerken. Mijn vraag was; als een flitskast op 80 ingesteld staat en er door wegwerkzaamheden een lagere maximumsnelheid geldt, wat er dan op de boete komt te staan. Heb op de fora er niets over kunnen vinden van ervaringen van mensen.
Prima, dan betaal je gewoon. Lees hier het Duitsland-topic even door en je kunt zien dat negeren een prima optie is omdat die samenwerking er op het gebied van flitsboetes juist praktisch niet is, maar als jij graag van je geld af wil staat dat je vrij natuurlijk. Die werkzaamheden zijn er overigens al een tijdje, dus het zou me niet verbazen als de flitskastsnelheid is aangepast. Zeker weten doe je het pas als de bon binnenkomt.

Walker
Master
 Bericht 
Die 3 of 4 die ik in Duitsland heb opgelopen, heb ik ook genegeerd. Zowel met eigen auto als met leaseauto. Nooit meer wat van gehoord.

Spook
Master
 Bericht 
Maar wat als je dan weer eens naar DLD wilt, of moet? Zelfde auto. Zelfde kenteken. Zelfde kop als op de flitsfoto?

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Spook schreef:
Maar wat als je dan weer eens naar DLD wilt, of moet? Zelfde auto. Zelfde kenteken. Zelfde kop als op de flitsfoto?

Precies dan ben je de Sjaak, 900 euro boete direct betalen en je rijbewijs kwijt ( las ik op internet) Duitsers zijn dan totaal niet tolerant. Ik vroeg mij af als de flitskast ( internet zegt dat de kast ingesteld staat op 80kmh ik reed rond de 100 op de teller iets er boven) maar er zijn wegwerkzaamheden die lopen al een tijdje. Wat er dan op de beschikking komt te staan, overscheiding max snelheid meerdere van 80 of 60? Ik weet dat in Duitsland 41km gecorrigeerd te hard of meer 160 eur is plus administratiekosten. en 1 maand rijverbod in Duitsland (mag je zelf kiezen de periode).

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Peter1 schreef:
Precies dan ben je de Sjaak, 900 euro boete direct betalen en je rijbewijs kwijt ( las ik op internet) Duitsers zijn dan totaal niet tolerant.
En waar zag je dat precies? De ervaringen hier zijn behoorlijk anders. Maar goed, ik ga hier niet het Duitslandtopic citeren. Maak je eigen keuzes.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Die bedoel ik ja. Ik betwijfel of dat een flitspaal is. Althans, ik ben daar de afgelopen maanden twee keer langs gekomen, beiden te hard, beide keren een soort flits gezien, van beiden nog niets gehoord.

Ja...is flitspaal. Stonden ook een paar jaar op de brug over de Rijn bij Speyer toen daar de boel op de schop lag. Dat de boete niet altijd aankomt hangt ervan af of je smoelwerk er naar hun maatstaven voldoende op staat en niet elke deelstaat wil er veel werk in stoppen. Ben regelmatig geflitst in Rheinland-Pfalz en nooit wat gezien, die van NRW juist weer wel. Blijft altijd een tombola in Dld.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Oké, goed om te weten.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
Dat negeren lijkt mij geen goede optie gezien justitie Duitsland en Nederland nauw met elkaar samenwerke
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ja, maar NL gaat echt niet de boetes van DlD innen. Inzicht in kentekenregister is alles wat ze geven.

Spook schreef:
Hoe negeer je die?
NOu, gewoon, niet voor mij, neem maar weer mee.

Piet_Piraat schreef:
Ik betwijfel of dat een flitspaal is.
Is er wel één.

Spook schreef:
Maar wat als je dan weer eens naar DLD wilt, of moet? Zelfde auto. Zelfde kenteken.
Ja Und? Kom heel erg regelmatig in DLD, heb een verzameling waarmee je kunt kwartetten. Tijdje terug op de A45, € 30,- af mogen tikken omdat ik er, evenals hele hordes Duitsers, 60 teveel deed. Maar Rijvewijs inleveren? :nono: :nono: :nono: :lol: :lol: :lol: :lol:

Peter1 schreef:
Precies dan ben je de Sjaak, 900 euro boete direct betalen en je rijbewijs kwijt
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: Man, ga eerst eens na hoe ze n DLD het boetebeleid hebben ingericht. In DLD zijn de deelstaten ZELF verantwoordelijk voor het boetebeleid. Niets behalve strafpunten wordt centraal geregistreerd. En Nordrhein-Westphalen wisselt alleen maar kentekengegevens uit met andere deelstaten. Waarom zouden ze dat dan wel doen met Nederland?

Peter1 schreef:
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp:

Maar goed, als jij je geld kwijt wilt aan onze oosterburen moet je vooral betalen. Ik zeg al, ik kan kwartetten met alle "Anhörungsbogen" waar een korrelige maar "Perfect gelijkende" foto op te zien is met een standaard stukje tekst. 1 keer op gereageerd. Met de mededeling in het NEDERLANDS dat ik de kwaliteit van de foto zeer slecht vond. Dat naast het feit dat ik voldoende foto's van mezelf had heb ik bedankt voor het aanbod. Nooit meer wat van gehoord.

Ten tweede, Duitsland kan er niet van uitgaan dat jij het Duits machtig bent en zal jou dus volgens een verdrag van Wenen MOETEN aanschrijven in het Nederlands! Dat mag je dus ook antwoorden aan de Kreis die jou een anhörungsbogen gaat sturen. "Graag in het Nederlands sturen daar ik het Duits niet machtig ben.

En alle indianenverhalen over € 900,- aftikken en rijbewijs kwijt zijn heerlijk verzonnen. Allen een HOAX. En neem maar van mij aan, ik heb een innige relatie met de Duitse overheid, spreek goed tot zeer goed Duits. Kom regelmatig bij het KBA, zit regelmatig met VDMA met regeringsvertegenwoordigers om tafel maar nog NOOIT € 900,- af hoeven tikken voor mijn kwartet. Oh, en heb ook regelmatig beroepsmatig met Duitse Polizisten te maken. Ik maak me niet druk.

Ik snap werkelijk niet dat mensen het zo leuk vinden om elkaar een beetje angst aan te gaan zitten praten.

En om je initiele vraag te beantwoorden, Ik denk dat ze vanwege die wegwerkzaamheden die paal WEL aangepast hebben.
Zekerheid krijg je als de "Anhörungsbogen" op de mat valt. Wat je daarmee doet? Zelf weten, IK maak er de KACHEL mee aan.

En NOOIT maar dan ook NOOIT meer van die indianenverhalen geloven.

Zo, nu ga ik ff een droge broek aantrekken :oops:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Sjek, denk om je hart man.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Sjek, denk om je hart man.

Lachen is goed voor een mens. Alleen dat ik ervan in m'n broek zeik O:) O:)

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
boete is binnen; bedankt voor de reacties; brief keurig in het Nederlands en ik heb geluk kast staat op 80 ingesteld! 97kmh gecorrigeerd 101 gemeten. Dus er mag een :slotje:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
boete is binnen;
Nee, slotjes doen wij niet zo gauw aan.

Wat staat er boven aan de brief? "Anhörungsbogen"? Of "Bußgeldbescheid"?
Is het 1 dan doen ze het goed, is het 2 dan gaan ze fout, het begint met 1. Ze MOETEN namelijk eerst zeker zijn dat jij het bent die op de foto staat. In Duitsland is de "werkelijke bestuurder" de te vervolgen persoon, niet zoals in Nederland de "Kentekenhouder".

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
oh dat wist ik niet . Dat eerst staat er op, anhoringsbogen. Boete is 30 euro, dus dat is voor Nederlandse begrippen een lachtertje.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
oh dat wist ik niet . Dat eerst staat er op, anhoringsbogen. Boete is 30 euro, dus dat is voor Nederlandse begrippen een lachtertje.
Dus deze brief ga je dus gewoon negeren. Justitie van de Kreis heeft 3 maanden de tijd om een persoon te vervolgen. Je bent nu opgeroepen als getuige. Niet meer en niet minder. Er word gevraagd of jij de afgebeelde persoon kent of bent. Antwoord je dan hebben ze beet.

Daar komen ook altijd die Indianenverhalen vandaan. Onwetendheid.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ze MOETEN namelijk eerst zeker zijn dat jij het bent die op de foto staat. In Duitsland is de "werkelijke bestuurder" de te vervolgen persoon, niet zoals in Nederland de "Kentekenhouder".

Handig om te weten.
Zou nederland een voorbeeld aan moeten nemen.

goeie info jack!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Zou nederland een voorbeeld aan moeten nemen.
Daarom heeft NL de WAHV ingericht. Met minimale inspanningen maximale opbrengst genereren.

Traject controles is ook zo'n controversieel onderwerp in DLD. Privacywetgeving gaat invoering van TC tegen. Je mag in DLD alleen beeldmateriaal van een persoon opslaan als er een overtreding IS begaan. Niet omdat je vermoedt dat iemand een overtreding GAAT begaan. En dat is bij TC wel noodzakelijk, je moet ongeveer 5min. een foto opslaan van iemand waarvan je DENKT dat hij een overtreding gaat begaan.

Peter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Voor deze boete is de persoon op de foto irrelevant, de boete is "laag" voor Duitse begrippen. Daarom is de bestuurdersverklaring niet nodig die hoef je niet in te vullen. Enkel en alleen als je niet akkoord gaat met het boetebedrag. bij overtredingen boven de 21kmh geldt jouw redenatie.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Peter1 schreef:
Voor deze boete is de persoon op de foto irrelevant, de boete is "laag" voor Duitse begrippen. Daarom is de bestuurdersverklaring niet nodig die hoef je niet in te vullen. Enkel en alleen als je niet akkoord gaat met het boetebedrag. bij overtredingen boven de 21kmh geldt jouw redenatie.

En jij zegt dat er "Anhörungsbogen" op staat? Dat is gewoon een getuigenverklaring. Niet meer, niet minder. En bij mijn weten is de StVO nog steeds niet aangepast dus gelden nog steeds de oude wetten. Dat betekent Bestuurder verantwoordelijk en niet kentekenhouder. Het is echt anders dan in NL. Wel netjes overigens dat de brief in het Nederlands is.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hoe gaat het eigenlijk met parkeerboetes in Duitsland? (bij een leasebak).
Ik heb er laatst een gekregen, deze ook maar overgemaakt (10 euro). Maar was dat nodig?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met parkeerboetes in Duitsland? (bij een leasebak).
Ik heb er laatst een gekregen, deze ook maar overgemaakt (10 euro). Maar was dat nodig?

Daar weet ik niet zo heel veel van. Krijg nooit parkeerboetes in DLD want ik sta altijd op parkeerplaatsen die horen bij mijn bezoeken. (politie, KBA, VDMA etc.).

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Volgens mij verzamelt Kanarie die dingen bij bosjes zonder ze ooit te betalen. Alleen zorgen dat je niet op een plek staat waar ze slepen.

liquid_force
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
zal jou dus volgens een verdrag van Wenen MOETEN aanschrijven in het Nederlands!

kun je eens een linkje doen van het exacte artikel van dat verdrag?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
liquid_force schreef:
kun je eens een linkje doen van het exacte artikel van dat verdrag?
Machinerichtlijn vereist bijv vertalingen van machinehandboeken in de doeltaal waar de machine heengaat. Dit is gebaseerd op dat verdrag. Weet zo het verdrag even niet.

liquid_force
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Machinerichtlijn vereist bijv vertalingen van machinehandboeken in de doeltaal waar de machine heengaat. Dit is gebaseerd op dat verdrag. Weet zo het verdrag even niet.

een zeer onduidelijk, niet gedefinieerd en zeker niet onderbouwd antwoord ...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
liquid_force schreef:
een zeer onduidelijk, niet gedefinieerd en zeker niet onderbouwd antwoord ...
Sorry hoor, ben al aan het zoeken.

liquid_force
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Sorry hoor, ben al aan het zoeken.

en?

Ogre
Master
 Bericht 
EVRM 6.3a ?

liquid_force
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
EVRM 6.3a ?

dat slaat op strafrecht, en (vele) verkeersboetes in oa. Duitsland vallen niet onder het strafrecht

Ogre
Master
 Bericht 
Nee, EVRM heeft niet (alleen) betrekking op strafrecht maar op bestraffende sancties. Dat is een breder begrip. (EHRM, 21 februari 1984, NJ 1988/937 (Öztürk))

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Ten tweede, Duitsland kan er niet van uitgaan dat jij het Duits machtig bent en zal jou dus volgens een verdrag van Wenen MOETEN aanschrijven in het Nederlands! Dat mag je dus ook antwoorden aan de Kreis die jou een anhörungsbogen gaat sturen. "Graag in het Nederlands sturen daar ik het Duits niet machtig ben.

Hier wil ik toch even op inhaken. Ik had na een staandehouding in Oostenrijk (wegens "Gasontbrandingslampen", alas Xenon, zonder automatische hoogteverstelling en in een halogeenreflector) met de motor. Behoorlijk kleinzerig gebeuren. Anyway, ze wilden mijn kentekenbewijs invorderen. Na veel gelul in het Duits ze zover kunnen krijgen dat ze akkoord gingen met een boete van 150 euro. Ik uiteraard betaald (met creditcard, in de hoop het later terug te kunnen trekken onder het mom van fraudeloze transactie), want ik had weinig keus.

Thuis uitgevonden dat de regels gelden voor voertuigen met 4 wielen. Volgens mij zijn ze in Oostenrijk dan behoorlijk blind. Maargoed, bezwaar aangetekend via mail, in het Nederlands en aangegeven dat ik niet wens in het Duits te communiceren.

Ik kreeg netjes een reactie terug met de mededeling dat de regels met betrekking tot communiceren in eigen taal hierop niet van toepassing waren en dat ik alleen bezwaar in kon dienen in het Duits. Dus uiteindelijk toch maar gedaan...

Ze hebben het redelijk vuil gespeeld, want ze hebben als reactie min of meer toegegeven dat de regels niet voor motoren waren. Dus hebben ze maar wat anders uit de kast getrokken om de boete toch nog te laten staan (lees andere artikelen betrokken). Uiteindelijk niet meer werk van gemaakt omdat ik geen zin had om al dat gezeur op mijn hals te halen. In Nederland had ik die boete op grond van dergelijke redenen in de prullenbak gegooid, dat zou ook nooit in stand blijven (aantasting rechtszekerheid).

Ik had besloten om het geld niet terug te halen, aangezien ik meerdere reacties gelezen heb dat die lui in Oostenrijk letterlijk door het hellevuur gaan om jou geld af te troggelen. Ik heb verhalen gelezen dat ze het geld zelfs bij je komen halen in Nederland.. :-? ;( :loco:

Wel nog een brief erachteraan gekregen of ik nog even behandelingskosten wilde betalen van iets van 20 euro nog wat. Dit uiteraard niet betaald, want voor dat bedrag gaan ze echt niemand op pad sturen.

Spook
Master
 Bericht 
Bladluis schreef:
Behoorlijk kleinzerig gebeuren.

Wel eens een xenonkoplamp vol in je bakkes geschenen gehad? Je ziet geen fuck meer. Niet echt handig als je een auto aan het besturen bent.

Bladluis
Nieuwkomer
 Bericht 

Vaak genoeg. Mijn auto is vrij laag. Maar om nu te zeggen dat ik het enorm irritant vind. Nee. Ik vind mensen die met grootlicht rijden erger. In ieder geval vind ik de regels mbt Xenon in dat land in vrij overtrokken. De manier waarop ik en het geval behandeld werden vond ik buitenproportioneel.

Los hiervan ben ik een stuk beter zichtbaar omdat het meer opvalt dan halogeen. Heb ook best wel een aantal momenten gehad dat ik zeker weet dat ik NIET over het hoofd gezien ben DOOR Xenon. De verlichting blijft dus ook gewoon zitten.

De staandehouding was trouwens ook met een mini fuik echt letterlijk in the middle of nowhere in de Alpen. Dit terwijl het al de hele dag flink liep te hozen. Dus wat ze daar allemaal precies aan het doen waren, ik weet het niet.

Spook
Master
 Bericht 
Bladluis schreef:
De verlichting blijft dus ook gewoon zitten.

Zonder hoogteregeling en met verkeerde reflector? :schudnee:

Zorg gewoon dat je verlichting klopt. Nu ben je een rijdende bron van ergernis. Mooi dat je aan de kant bent gezet.

Pagina 1 van 2 [ 57 berichten ]