» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Ik weet niet of het in het juiste forum is geplaatst maar wou even het volgende vragen,
Gisteren is een vriend van mij met zijn auto naar het bos gereden om daar lekker met zijn mountainbike te gaan fietsen,daarna is hij in het centrum nog even wat gaan eten en daarna naar mij toegekomen, (hij is bij zijn vriendin weg en ik bied hem zo lang even onderdak) onderweg naar mij toe is hij aangehouden, en er werden vragen gesteld over zijn fiets, en over andere gestolen fietsen van het station, hij heeft niks gestolen en heeft dit ook gezegd, nu lagen er in zijn auto ook nog gereedschappen zoals een accuboormachine en schroevendraaiers,dit werd gezien als inbrekerstuig, zowel zijn fiets als gereedschap is in beslag genomen en gaan onderzocht worden, ovj gaat zich daar over buigen, fiets kan die sneller terug krijgen als ie daar een aankoopbon van kan tonen,

Tijdstip van aanhouding was rond 20:30 terwijl ik lees bij wet dat het verboden is om tussen 2200 en 6 uur verboden is om met zulk soort gereedschap te mogen rondrijden..valt hier wat tegen te doen vanwege het tijdstip staandehouding?

Hij is iig niet aangehouden en mocht de weg vervolgen maar zonder fiets en gereedschap.

Walker
Master
 Bericht 
Check even de APV. Wellicht wijkt deze af... Of is er toevallig een veiligheidsrisicogebied ingesteld. Zo niet, dan is de inbeslagname onrechtmatig. Politie heeft namelijk niet de bevoegdheid om een kofferruimte van een auto zonder meer te doorzoeken.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Welke gemeente?

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Gemeente putten

jack19
Master
 Bericht 

Ken de casus natuurlijk niet, maar een verdenking van heling is al genoeg om de auto te mogen doorzoeken. Heeft je vriend misschien antecedenten op dat gebied, was de fiets van buiten zichtbaar etc etc.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Techno12 schreef:
terwijl ik lees bij wet dat het verboden is om tussen 2200 en 6 uur verboden is om met zulk soort gereedschap te mogen rondrijden..

Zo ongeveer alle bouvakkers en servicebusjes liggen vol gereedschap...
En dan zijn er ook nog eens de gewone (leasewages) van een heleboel techneuten die vol gereedschap liggen.
:|

trouwens inbreken hoorde tot een paar jaar terug zelfs bij mijn beroep. :lol:

R
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
trouwens inbreken hoorde tot een paar jaar terug zelfs bij mijn beroep. :lol:

Ik hoefde maar te bellen dat ik ergens niet binnenkwam en voor een vooruitbetaling van een deel van de buit liet jij me daar naar binnen? O:)

Vroeg op
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik hoefde maar te bellen dat ik ergens niet binnenkwam en voor een vooruitbetaling van een deel van de buit liet jij me daar naar binnen?

nee. of ja maar dan had ik je aangegeven en mijn winst genomen. :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Als jij net in een bos hebt gemountainbiket, dan zit je toch onder de modder, net als je fiets?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Als jij net in een bos hebt gemountainbiket, dan zit je toch onder de modder, net als je fiets?

Daarom stinkt dit verhaal ook wel een beetje. (terwijl je zou verwachten dat de hoofdpersoon zou stinken)

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]