» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 2 van 2  [ 67 berichten ]
stijnley
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok dat is een goede bevestiging! Ik wacht nog even af of ze antwoorden maar gezien jouw controle zal ik ze toch betalen! Dank!

Opeltjevolgas
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo beste mede forumers, uri uri ja die ken ik wel, terug komende van vakantie ben ik ook geflitst in de tunnels van swiss heb een half uur lang niks kunnen zien wat een ellende, eerste boete was voor 26 te hard meen ik en na dat ik niks meer zag ben ik na alle waarschijnlijkheid nog wat harder gaan rijden en 5 min later weer een paar grote flitsen van voren om 3 uur in de nacht. Lekker door gereden en een paar weken later kreeg ik een brief van uri bedrag van 200 zoveel euro en gelijk de afval bak in, paar dagen later nog een van over de 700 euro, ook geen gehoor aan gegeven en paar weken later stond er een zeer forse man met lelijke blauwe kleren voor me deur of hij binnen mocht komen, dat mocht helaas niet waarop hij me een zeer scherpe foto liet zien of ik de 2 mannen herkende, uiteraard heb ik die 2 mannen op die foto niet kunnen herkennen en aangegeven verder geen verklaring af wou leggen dat zou de beste man terug sturen naar swiss. Afijn zomer weer op vakantie en verkeerde afslag gepakt, resultaat door swiss ipv door oostenrijk, aan de grens paspoort controle en de vrouw nam me paspoort mee naar een kamertje en het duurde erg lang kwam ze terug of ik 400 euro wou betalen ivm een openstaAnde boete, heb die maar betaald en was blij dat ze nog niet de 2 de boete int systeem haden ingevoerd want die was inmiddels pittig opgelopen, na te betalen mocht ik verder, bij thuiskomst lag er een brief waarin ik uit op maakte dat als ik weer in zwitserland kom ik 30 dagen moet brommen en mijn auto aan de ketting gaat, afijn voortaan dus lekker een klein ommetje en via Oostenrijk. Ze blijven wel achter je aan zitten maaaar heb al een hele poos niks van mijn vriend uri uit swiss gehoord, liever een ommetje dan betalen lolzz

zandbak
Master
 Bericht 
Dat zijn pas zinnen......

Opeltjevolgas
Eendagsvlieg
 Bericht 

Niet goed opgelet tijdens de punten en komma lessen op school my bad!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Opeltjevolgas schreef:
na te betalen mocht ik verder, bij thuiskomst lag er een brief waarin ik uit op maakte dat als ik weer in zwitserland kom ik 30 dagen moet brommen en mijn auto aan de ketting gaat,

Jaja, foto's of het is niet gebeurd.

Opeltjevolgas
Eendagsvlieg
 Bericht 

Fotos zijn wel duidelijk,zouden ze bij opsporing verzocht nog een puntje aan kunnen zuigen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus je neemt een verkeerde afslag waardoor je in het verkeerde land uitkomt, ik vind het allemaal een beetje sterk verhaal. Kom op met die brief! :[

Weggewaaid natuurlijk :roll:

liquid_force
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dus je neemt een verkeerde afslag waardoor je in het verkeerde land uitkomt,

dat kan op zich prima bij de grensovergang Bregenz, maar dan heb je wel echt niet goed opgelet

Opeltjevolgas
Eendagsvlieg
 Bericht 

Sterk verhaal of niet het is zoals het is, en brieven waaien niet weg tenzij je huis erg tochtig is. En zie zowiezo niet het nut
Om 3 jaar na dato nog de brieven in de kast te bewaren.

liquid_force
Master
 Bericht 
Opeltjevolgas schreef:
Om 3 jaar na dato nog de brieven in de kast te bewaren.

upload ff een foto of scan ervan ...

zandbak
Master
 Bericht 
Opeltjevolgas schreef:
En zie zowiezo niet het nut Om 3 jaar na dato nog de brieven in de kast te bewaren.

liquid_force schreef:
upload ff een foto of scan ervan ...

:huh:

liquid_force
Master
 Bericht 
ik dacht dat hij bedoelde dat de politie dat had gedaan ... niet hij zelf ... sorry, door het gemist van alle punten en komma's was ik wat in de war

Vroeg op
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
dat kan op zich prima bij de grensovergang Bregenz, maar dan heb je wel echt niet goed opgelet

Dan ben je eerder blind. Sowieso moet je dan ook nog eens de snelweg af. na de tunnel is het ff een beetje onoverzichtelijk maar om dan gelijk CH in te duiken is onmogelijk.

Niemendal
Nieuwkomer
 Bericht 

Op zichzelf ben ik wel geïnteresseerd in het antwoord op de vraag wat er gebeurt als je deze bekeuring systematisch negeert. Waar en wanneer je tegen de lamp loopt. Maar dat dat op een dag gebeurt staat vast. Zo vasthoudend zijn de Zwitsers wel en ze hebben ook drie of vier jaar de tijd, vergeet dat niet.

liquid_force
Master
 Bericht 
Niemendal schreef:
Op zichzelf ben ik wel geïnteresseerd in het antwoord op de vraag wat er gebeurt als je deze bekeuring systematisch negeert.

ik nodig je graag voor een bakkie uit bij mij thuis ... dan kun je op de heen en terugweg je laten flitsen en maken we er een documentaire van :)

zadkine
Master
 Bericht 
LQ
Wat is de meet marge in Zwitserland eigenlijk?

(Ik heb 1 keer die flitsers zien afgaan nabij Basel....enkele seconden nadat ik eega had aangemaand het gas wat los te laten omdat ze tegen de 130@gps zat.)
Bij de flits moet het ca 125 km/h geweest zijn bij een vmax van 120....ik heb nooit een brief ontvangen, en dit is al ca 10 jaar geleden....na die tijd ook nooit van de weg gehaald bij een ritje door dat land.

liquid_force
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Wat is de meet marge in Zwitserland eigenlijk?

op de volgende link staan alle marges:
https://www.admin.ch/opc/de/classified- ... ex.html#a8

voor de niet-clickers:
Code:
Vom auf die nächste ganze Zahl abgerundeten Geschwindigkeitsmesswert sind folgende Werte abzuziehen:

a. bei Radarmessungen:
1. 5 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 6 km/h bei einem Messwert von 101-150 km/h,
3. 7 km/h bei einem Messwert ab 151 km/h;

b. bei Lasermessungen:
1. 3 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 4 km/h bei einem Messwert von 101-150 km/h,
3. 5 km/h bei einem Messwert ab 151 km/h;

c. bei stationären Radarmessungen in Kurven:
1. 10 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 14 km/h bei einem Messwert ab 101 km/h;

d. bei mobilen Messungen nach Artikel 6 Buchstabe c Ziffer 1 mit Radar (Moving-Radar):
1. 7 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 8 km/h bei einem Messwert von 101-150 km/h,
3. 9 km/h bei einem Messwert ab 151 km/h;

e. bei Messungen mit stationären Schwellendetektoren wie induktive Schleifen, Piezosensoren, optische Schwellendetektoren:

f. bei Abschnittsgeschwindigkeitskontrollen:

g. bei Nachfahrkontrollen mit einem für diesen Zweck zugelassenen Videogeschwindigkeitsmesssystem und automatischer Auswertung des Messvorgangs mit einer genehmigten Software: automatischer, vom Kontroll- und Auswertungspersonal nicht beeinflussbarer Sicherheitsabzug gemäss Zulassungsdokument des Eidgenössischen Instituts für Metrologie;

h. bei anderen Nachfahrkontrollen als nach Buchstabe g: die Werte gemäss der Tabelle in Anhang 1;
i. bei Nachfahrmessungen ohne kalibriertes Nachfahrmesssystem folgende Sicherheitsabzüge:
1. 15 km/h bei einem Messwert bis 100 km/h,
2. 15 Prozent bei einem Messwert ab 101 km/h, oder
3. ein vom Eidgenössischen Institut für Metrologie im Einzelfall bestimmter Abzug;

j. bei Geschwindigkeitsermittlungen auf der Basis eines zugelassenen Abstandsmessverfahrens:
2. 6 km/h bei einem Messwert von 101 bis 150 km/h,
3. 7 km/h bei einem Messwert ab 151 km/h.

Bei Aufzeichnungen von Fahrt- und Restwegschreibern sowie Datenaufzeichnungsgeräten sind von der aufgezeichneten Geschwindigkeit abzuziehen:

a. 10 km/h bei analogen Fahrtschreibern (Art. 100 Abs. 1 Bst. b der V vom 19. Juni 19955 über die technischen Anforderungen an Strassenfahrzeuge, VTS) und bei analogen Restwegschreibern;
b. 6 km/h bei digitalen Fahrtschreibern (Art. 100 Abs. 1 Bst. a VTS) und bei digitalen Restwegschreibern;
c. 14 km/h bei Datenaufzeichnungsgeräten (Art. 102 VTS).

Erfolgt die Geschwindigkeitsermittlung unter Verwendung eines Rotlichtüberwachungssystems in Kombination mit nicht typengeprüften Schleifendetektoren, so sind vom ermittelten Wert abzuziehen:

a. 5 km/h bei einem Messwert bis 50 km/h;
b. 10 Prozent bei einem Messwert ab 51 km/h.

Pagina 2 van 2 [ 67 berichten ]