» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedemiddag,
Ik ben Zaterdagavond aangehouden op mijn snorscooter en moest een blaastest doen.. Daaruit bleek dat ik te veel had gedronken en moest mee naar het bureau. Op het bureau blies ik rond de 570/580 ug/l wat natuurlijk te veel is. Ik ben een beginnend bestuurder van 17 jaar en ben alleen in het bezit van een AM rijbewijs. Verder heb ik nog nooit boetes gehad etc. Wat kan ik nu verwachten? Ik heb natuurlijk al een beetje op het internet rondgesnuffeld, maar nog steeds heb ik niet echt een heel duidelijk idee van de straf die ik waarschijnlijk opgelegd krijg. De boete zal rond de 220 euro liggen, maar dan komt er waarschijnlijk nog een EMA bij van 900 euro als ik het goed heb? Waar ik me vooral zorgen over maak is een alcoholonderzoek.. Kan ik die verwachten? Houden ze er verder ook nog rekening mee dat ik minderjarig ben en dat ik op een snorscooter reed én alleen in het bezit ben van een AM rijbewijs en geen autorijbewijs?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
En daar hebben we er weer één. Je bent 17 en ze pakken je met alcohol. En je blaast 570/580ugl???? Gezien je leeftijd zouden ze best eens alle registers open kunnen trekken. Dus EMA en onderzoek. Probeer jij dan nog maar eens je roze pasje voor die vierwieler te krijgen :fp: :fp: :fp: :fp: .
sd1999 schreef:
wat natuurlijk te veel is
Had je dat van te voren gerealiseerd.

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik voelde mij op dat moment totaal niet "dronken" oid. Ik had die avond 3 a 4 wijntjes gedronken binnen 1,5/2 uur. Ik ben een vrouw, weeg 56 kilo en ben 183 dat heeft waarschijnlijk ook invloed gehad. Natuurlijk weet ik dat het heel dom van me is en dat het mijn eigen schuld is..

Feitelijk
Master
 Bericht 
sd1999 schreef:
Op het bureau blies ik rond de 570/580 ug/l wat natuurlijk te veel is

We moeten het precies weten. 570 of meer is een vordering van je rijbewijs onder RMRG 5 en 6
sd1999 schreef:
EMA

Die krijg je als je onder de 570 bleef, als je erop of boven zit krijg je een CBR onderzoek.

sd1999 schreef:
De boete zal rond de 220 euro liggen,

http://wetten.overheid.nl/BWBR0036775/

225 als je onder de 575 zat. daarboven wordt het 225 + 2 maanden OBM.

En weet je hoe belachelijk het is dat die boete lager is dan een :F1: negeren?

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Boete zal 225 euro bedragen.

EMA:

- Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 350 tot 570 ug/l (van 0,8 ‰ tot 1,3 ‰).
- Ervaren bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte vanaf 435 tot 785 ug/l (van 1,0 ‰ tot 1,8 ‰).
- Beginnend bestuurder, in de laatste 5 jaar minstens 2 keer aangehouden met alcohol op, waarvan minstens 1 keer met een gehalte van 88 µg/l (0,2‰) of meer. Of waarbij minstens 1 keer is geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.
- Ervaren bestuurder, in de laatste 5 jaar minstens 2 keer aangehouden met alcohol op, waarvan minstens 1 keer met een gehalte van 220 µg/l (0,5‰). Of waarbij minstens 1 keer is geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.
Ervaren of beginnend bestuurder: geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole

cursus alcohol en verkeer: € 570,00 cursuskosten, en € 384,00 opleggingskosten

Onderzoek:

- Beginnend bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte van 570 µg/l (1,3 ‰) of meer.
- Ervaren bestuurder: aangehouden met een alcoholgehalte van 785 µg/l (1,8‰) of meer.
- Beginnend bestuurder, in de laatste 5 jaar minstens 3 keer aangehouden met alcohol op, waarvan minstens 1 keer met een gehalte van 88 µg/l (0,2‰) of meer. Of waarbij minstens 1 keer is geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.
- Ervaren bestuurder, in de laatste 5 jaar minstens 3 keer aangehouden met alcohol op, waarvan minstens 1 keer met een gehalte boven 220 µg/l (0,5‰). Of waarbij minstens 1 keer is geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.

Onderzoek naar het alcoholgebruik:€ 384,00 opleggingskosten en € 762,00 onderzoekskosten

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoe kan ik achter de precieze resultaten van mijn blaastest komen? Moet ik dan mijn verklaring opvragen via een advocaat? Of kan ik ook zelf langs het politiebureau gaan en vragen wat mijn resultaten waren?

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Het resultaat is je, na de blaasproef, medegedeeld. Verder had je het zelf op het apparaat kunnen (mee) lezen..

Pietert
Master
 Bericht 
Staat het ook niet gewoon in je PV?

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Wat is die avond allemaal op het bureau gebeurt / gezegd ? Heb je documenten mee gekregen ?

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb 2 documenten meegekregen. 1 "beschikking rijverbod" waarin staat dat ik een rijverbod van 7 uur heb gekregen. En verder heb ik ook een document gekregen met "kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs". Verder heb ik geen procesverbaal oid meegekregen.

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Uitslag is je niet medegedeeld ??

Op de documenten zal ook een naam van de verbalisant staan. Deze even bellen en navraag doen..

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Heb net even naar het politiebureau gebeld voor de resultaten. Kwam uit dat ik 545 ug/l had geblazen..

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Dan word het boete van 225 euro en EMA...

Verder is je rijbewijs ingevorderd. Je mag nu dus niet op de snorscooter rijden...

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik krijg toch binnen 10 dagen een brief met mijn rijbewijs daarin? Of heb ik ook nog kans dat mijn rijbewijs voor een aantal maanden word ingenomen?

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
sd1999 schreef:
Ik krijg toch binnen 10 dagen een brief met mijn rijbewijs daarin

Niet geheel juist.

Het rijbewijs is naar de officier van justitie gestuurd. Deze dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen omtrent terug gave van het rijbewijs.

VFred
Master
 Bericht 

Beste SD 1999
Gezien je leeftijd is het normaal dat je je niet dronken voelt, onder andere vandaar de niet geringe inspanningen pubers van de drank af te houden.

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

sd1999 schreef:
Ik voelde mij op dat moment totaal niet "dronken" oid. Ik had die avond 3 a 4 wijntjes gedronken binnen 1,5/2 uur. Ik ben een vrouw, weeg 56 kilo en ben 183 dat heeft waarschijnlijk ook invloed gehad. Natuurlijk weet ik dat het heel dom van me is en dat het mijn eigen schuld is..

De ervaring leert dat als je niet meer weet of het er 3 of 4 waren dat het er een stuk meer waren dan 3 of 4!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
sd1999 schreef:
Ik had die avond 3 a 4 wijntjes gedronken binnen 1,5/2 uur.
:nono: :nono: :nono: :nono:
sd1999 schreef:
Op het bureau blies ik rond de 570/580 ug/l
Dat zijn er gerust meer dan 6

djee
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

Hoeft toch helemaal niet?

Afbeelding

:glaasje:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
djee schreef:
Hoeft toch helemaal niet?
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :fp: :fp: Zo kan het ook ja.

HypHyper
Master
 Bericht 
Het is een lichtgewichtje, hè. Wat minder bloed voor de microgrammetjes.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Met zo een drankgebruik? Nee, die is niet meer licht.

JWS
Laat zich horen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

sd1999 schreef:
Ik ben een vrouw, weeg 56 kilo

4 glazen alcohol geeft 600 microgram/L op t=0. Dus na 1,5 uur zou dat prima rond de 550 kunnen liggen.

JBHC
Master
 Bericht 

VFred schreef:
Beste SD 1999
Gezien je leeftijd is het normaal dat je je niet dronken voelt, onder andere vandaar de niet geringe inspanningen pubers van de drank af te houden.

Idiote regelgeving ten top. Zelf zeker niet jong geweest?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JBHC schreef:
Idiote regelgeving ten top. Zelf zeker niet jong geweest?

Ik wel, ook wel dronken geweest maar wat de jeugd nu uithaalt gebeurde toen niet. Tenminste ik heb nog nooit een comazuiper gezien.

Rover
Master
 Bericht 
Had toen niet die naam. Maar ook toen kwam zeer overmatig drinken veel voor.
17 en 4 wijntjes is echt geen comazuipen.

Met 18 jaar 50 glazen op een avond is dat wel :oops: (al wist ik de dag erna alles nog en ben ik niet in een coma beland). Ik raad het niemand aan.

Zo te zien heeft ts geluk bij een ongeluk, gezien net geen onderzoek. Er is gelukkig niets gebeurd, hopelijk is dit een goede les zodat het ook in de toekomst niet fout gaat.

JBHC
Master
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Ik wel, ook wel dronken geweest maar wat de jeugd nu uithaalt gebeurde toen niet. Tenminste ik heb nog nooit een comazuiper gezien.

En verbieden is dan de oplossing? Hou toch op. Dat is net zo'n oplossing als de boetes met 50% verhogen en dan denken dat dat helpt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JBHC schreef:
En verbieden is dan de oplossing? Hou toch op. Dat is net zo'n oplossing als de boetes met 50% verhogen en dan denken dat dat helpt.

Nee, verbieden is niet de oplossing, dat zie je in dit voorbeeld wel. Ouders meer verstand bijbrengen werkt wel.

JBHC
Master
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Nee, verbieden is niet de oplossing, dat zie je in dit voorbeeld wel. Ouders meer verstand bijbrengen werkt wel.

Ja maar dat gebeurt dus niet en dan komen we dus terug op mijn eerste opmerking:
Citaat:
Idiote regelgeving ten top.

zandbak
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

Tsja, bij veel ouders zal dat niet lukken, die dronken ook al op jeugdige leeftijd.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
zandbak schreef:
Tsja, bij veel ouders zal dat niet lukken, die dronken ook al op jeugdige leeftijd.

En daar bedint het probleem dan ook.

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Het is inmiddels 13 dagen geleden sinds mijn rijbewijs is ingenomen. Ik heb nogsteeds geen brief ontvangen oid. Ik hoor toch allang bericht te krijgen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja, de OvJ moet nu besluiten het rijbewijs terug te geven.

sd1999
Nieuwkomer
 Bericht 

Moet ik dan gewoon blijfen afwachten tot ik bericht krijg of kan ik ook zelf iets ondernemen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Klaagschrift procedure

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Even bellen met parket.

VFred
Master
 Bericht 

Ben zeker jong geweest en ook wel eens dronken, maar daarna niet meer de weg op gegaan. Ik heb wel de mazzel dat ik drank na een paar glazen niet meer lekker vind. Verbieden helpt denk ik maar beperkt. Bij ons thuis is drank nooit een thema geweest, maar mijn ouders waren er wel strikt in dat ik mij niet met drankspelletjes zou inlaten. Ik vind wel dat zowel horeca als particulieren die 17 jarigen en jonger dronken laten vertrekken aangepakt moeten worden.

Pagina 1 van 1 [ 37 berichten ]