» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
BartHimself
Pro
 Bericht 
Ik vond vanmiddag bij thuiskomst een Niet-Thuisbericht inzake de bezorging van een Gerechtelijke brief in de brievenbus. Ik kon via www.gerechtelijkebrief.nl een afspraak maken om de brief opnieuw te laten bezorgen. Bleek dat de eerste bezorgdatum pas over 7 dagen is, daar (voorlopig) maar voor gekozen. Ik heb geen flauw idee waar dit over zou kunnen gaan; geen verkeersboetes niet betaald, verder geen gedoe gehad. Toch maar even CJIB gevraagd of zij iets in de pijplijn hadden zitten; was niet het geval volgens de vriendelijke dame van Webcare.

Haar gevraagd of ook verkeersboetes uit het buitenland via hun lopen; is het geval, maar die komen dan niet via een Gerechtelijke brief. Het enige wat ik namelijk kan herinneren, na erg diep graven, is een briefje uit Oostenrijk waarin (dacht ik) werd aangegeven dat ik mij schuldig had gemaakt aan bumperkleven. Ik kon daar verder niets mee, dus dat briefje is in de kliko verdwenen. Verder geen enkel schrijven uit het Alpenland meer ontvangen. Dus ik ging er van uit dat het afgehandeld was.

Mijn concrete vraag (was een lange inleiding, dat realiseer ik mij...); kan het zijn dan men mij in Oostenrijk toch niet vergeten is en zij via een Gerechtelijke Brief tot betaling willen overhalen of iets dergelijks?

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Kan van alles zijn,oproep als getuige/verdachte in een zaak, als je een parketnummer heb kan je morgenochtend ook even bellen met de rechtbank, parketnummer is telefonisch op te vragen via gerechtelijke brief.nl

BartHimself
Pro
 Bericht 
Dank je Techno, ga ik morgen zeker doen :thumb:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik vraag me af waarom je pas na zeven dagen opnieuw kan laten bezorgen?

Als je niks hebt gedaan dan zal het allemaal wel mee vallen.
Of inderdaad getuigen, maar dat zou je je misschien ook wel kunnen herinneren.

Klinkt als een dagvaarding.
Misschien een valse aangifte?

BartHimself
Pro
 Bericht 
Zoals gezegd, geen idee. Als je via hun website een andere datum voor bezorging kiest, dan lopen de data vanaf 7 dagen van heden tot maximaal één maand van heden.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik zou alleen zeggen dat als je een dagvaarding krijgt er iets bekend moet zijn. Dat de politie al eens contact met je heeft gezocht.
Sterkte, deze onzekerheid is kut voor je :(

BartHimself
Pro
 Bericht 
Thnx. Inderdaad dat zou ik ook denken en dat is niet het geval, terwijl ze me heel gemakkelijk kunnen vinden (woon praktisch naast ze). Vandaar de gedachte dat het iets van de Oostenrijkse vrienden zou kunnen zijn. Dat speelde ergens in september 2016 voor zover ik mij kan herinneren.

BartHimself
Pro
 Bericht 
Gebeld met de bezorgservice van www.gerechtelijkebrief.nl. Via hen heb ik het parketnummer doorgekregen. Gebeld met het parket en wat denk je; het nummer is niet juist qua formaat ofwel het klopt niet. Advies gekregen om nogmaals nummer op te vragen.

Advies opgevolgd, weer gebeld met die bezorggasten en ik kreeg hetzelfde nummer weer door. Aangegeven dat het parket zegt dat het nummer niet in orde is. Krijg ik de opmerking dat ze het gaan nazoeken via hun backoffice en ik daar over een dag of 3 bericht van krijg (!). Tja, dan kan ik net zo goed wachten.

Toch maar terug gebeld naar het parket en nogmaals een poging ondernomen. Vriendelijke dame aan de telefoon die hetzelfde antwoord gaf: "parketnummer bestaat niet en klopt ook niet qua formaat; het moet eindigen op een jaartal en niet beginnen met een jaartal." Zij heeft wat cijfers omgewisseld, maar ook dat leverde niets op.

De vriendelijke dame ging een stapje verder en heeft op basis van mijn naw gegevens gezocht of er bij hen überhaupt iets in de systemen stond. Ze gaf aan dat ze dat eigenlijk niet mocht doen, maar als er iets bij hen in het systeem zat en het nummer leek op het nummer wat ik had doorgegeven, dan kon ze mij wel informatie geven, anders niet.

Wat bleek, ik kom helemaal niet voor in het systeem, volgens haar stond er niets 'open' en kwam ik op basis van de gegevens helemaal niet voor.

Wordt vervolgd.

Schoenzool
Master
 Bericht 
BartHimself schreef:
Wat bleek, ik kom helemaal niet voor in het systeem, volgens haar stond er niets 'open' en kwam ik op basis van de gegevens helemaal niet voor.

Gelukkig man!

Maar dit klinkt dan wel als een heel slordige fout van hen. Is voor iemand anders bestemd misschien?!

BartHimself
Pro
 Bericht 
Ik juich nog niet te vroeg :D Het zou inderdaad voor iemand anders bestemd kunnen zijn, maar de aanschrijving op het niet thuis bericht is wel goed qua naam en voorletters. Ik ben uitgegaan van het parket wat hoort bij de code XX/ en als het parketnummer niet in orde is, klopt dan die code wel? Theoretisch zou het ook nog iets van een ander parket kunnen zijn. Ik heb geen zin om alle rechtbanken af te bellen :)

BartHimself
Pro
 Bericht 
Zojuist de man van Gerechtelijkebrief.nl aan de deur geweest en mij een gerechtelijk schrijven overhandigd. Het betrof, zoals ik al dacht, de "Strafverfügung" uit Oostenrijk voor bumperkleven ergens in de zomer van 2016.

Vreemd is wel dat de brief (zie documenten) in een envelop van het IRC zit, zonder enig begeleidend schrijven. De brief is in het Duits; een taal die ik helaas niet machtig ben. Ik heb dus geen idee wat ik met die brief aan moet eigenlijk.

Het lijkt erop dat de Oostenrijkers de strafeis naar hun Nederlandse collega's hebben verstuurd en dat die de brief in een enveloppe hebben gedaan en bij mij laten bezorgen. Best vreemd eigenlijk dat ze zich zo lenen als postbode.

Temeer omdat de dagtekening van de Oostenrijkse brief 1 december 2016 is en op de "Zahlungsanweisung" een uiterste betaaldatum van 31 december 2016 staat. Deze brieven zijn vandaag bij mij officieel bezorgd.

De bekeuring is op kenteken en ik heb ook nooit aangegeven wie de bestuurder was op het moment van overtreding. Overigens wordt dat nu ook niet eens gevraagd. Het was logischer geweest als het IRC er een net briefje had bijgedaan waarop ik eventueel kon aangeven wie de bestuurder was; echter dat is kennelijk niet de bedoeling.

Ik was niet voornemens te reageren op deze brief; immers, er zit geen verzoek bij en de eventuele betaaldatum is al verstreken. Het lijkt mij het beste om maar te wachten op een volgend schrijven :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jack19
Master
 Bericht 
Niet Nederlands, dus lekker bewaren en negeren.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Rare actie. Bij niet tijdig schriftelijk beroep instellen wordt de strafbeschikking sowieso onherroepelijk, wat dus het geval is omdat het schrijven veel te laat is verstuurd...

BartHimself
Pro
 Bericht 
Inderdaad. Normaal gesproken zou je een briefje van het IRC erbij verwachten om de gegevens van de bestuurder op te geven; er zat echter helemaal niets bij. Het lijkt erop of de postkamer bij het IRC de brief in een enveloppe hebben gedaan onder het motto "weg is weg" :lol:

Nu begrijp ik ook waarom men bij het parket helemaal niets op mijn naam kon vinden.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ben je van plan om nog eens naar oostenrijk te gaan? Dan wel ff opletten :)

Alexander_B
Master
 Bericht 
Met een ander kenteken gaan, ze gaan dr toch nooit achter komen wie je bent. :nothanks:

BartHimself
Pro
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ben je van plan om nog eens naar oostenrijk te gaan? Dan wel ff opletten :)

ja, Oostenrijk bezoeken we regelmatig voor vakantie en waarschijnlijk ook met deze auto, want die was in september net nieuw en moet weer een paar jaartjes mee :-)

Aan de ene kant heb ik eigenlijk weinig zin om te betalen, aan de andere kant heb ik ook geen zin in gedoe. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb gisteren een mailtje in het Nederlands naar ze gestuurd met de vraag wat er allemaal in de brief staat omdat ik de taal niet machtig ben. Eens kijken of daar iets op terug komt. :)

bas55
Eendagsvlieg
 Bericht 

Interessante ontwikkeling. Ook ik via leasemaatschappij een gelijksoortig schrijven ontvangen. Is er ergens in Oostenrijk een automatische detectie geinstalleerd die registreert als je te dicht op je voorganger zit? Naar mijn weten heb ik behoorlijk netjes gereden (en zeker niet te hard).

Ik hoor graag de ontwikkeling van medeforummers.

BartHimself
Pro
 Bericht 
Ik heb vandaag een reactie op mijn Nederlands mailtje gehad. In een keurige Duitse email hebben ze een 6-tal foto's gestuurd. Auto en kenteken zijn duidelijk te zien; meting is ook netjes weergegeven. Echter de bestuurder is met geen mogelijkheid te herkennen. Best vervelend om er dan achter te komen wie er achter het stuur zat 8)

Afbeelding

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Als die horizontale lijnen aangeven wat als bumperkleven wordt gezien heeft op de auto achter jou na het hele treintje dezelfde brief gehad :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat een zeikerds, laat ze eens rechts houden.. Het is anderhalf uur door Oostenrijk (ongeveer) maar het is terreur van dien aard dat het lijkt op Nederlands rijgedrag. Vorig jaar een Oostenrijker gesproken die uit zichzelf begon dat Oostenrijkers voor geen meter auto konden rijden. Vriend. 8)

Stond afgelopen maand op de matrixborden overigens (Villach - Salzburg); "rechts houden!" ... Wat denk je? Iedereen links :fp: ;(

Kami
Master
 Bericht 
Als ik die foto zo zie kun je daar wel ongestraft rechts alles voorbij rijden, dan vlak voor iemand naar links gaan heeft je achterligger een probleem.
Waardeloos systeem dus.

Walker
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Iedereen links :fp: ;(

Dat bleek al bij de laatste verkiezingen... Sinds Haider is het niet meer goed gekomen. :x

Pagina 1 van 1 [ 23 berichten ]