» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste forum leden.
Mag ik jullie om advies vragen?

Ik ben dom geweest en afgelopen vrijdag op zaterdag nacht 23 juni gaan rijden onder invloed. Ik heb op het bureau 590 ug/l geblazen en daarop is mijn rijbewijs ingevorderd. Terecht!! De agent vertelde mij nog dat het wel mee zal vallen aangezien ik geen beginnende bestuurder was en ik snel mijn rbw weer zou hebben.
Vandaag te horen gekregen na telefonisch contact dat OvJ mijn rijbewijs 4 maanden vasthoud.

Ik had een verzoek tot teruggave gestuurd en deze is niet gehonoreerd.

Wellicht een belangrijk feit is wel dat dit een tijdelijk rijbewijs was en ik volgend jaar mijn laatste keuring zou gaan doen bij het CBR. Dit was dus echt niet slim van mij.
Eerder onderzoeken waren altijd goed en had inmiddels mijn rbw weer terug voor ongeveer 8 jaar zoiets.

Ik begrijp heel goed wie zich brand moet op de blaren zitten en neem ik ook mijn verantwoordelijkheid.
Mijn vraag is nu. Wat kan ik verwachten en wat zijn mijn opties?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

graspol
Master
 Bericht 
Ben038 schreef:
tijdelijk rijbewijs

Ben038 schreef:
volgend jaar mijn laatste keuring zou gaan doen bij het CBR

Ben038 schreef:
Wat kan ik verwachten en wat zijn mijn opties?

Ik hoop (en ga er van uit) dat dit grapje ook naar het CBR gaat. Daar gaan ze vermoedelijk dan maximaal achter je aan, omdat je hebt laten zien dat je (wederom) totaal niet in staat bent om op een fatsoenlijke manier met alcohol en verkeer om te gaan. Je zal met je onderzoeken dus weer op stap 1 beginnen, en het feit dat je wederom de fout in bent gegaan zullen ze vermoedelijk meenemen in het onderzoek. Ik zou er dus bij voorbaat maar van uit gaan dat alcoholmisbruik door het CBR vastgesteld gaat worden. Je valt officieel niet onder de recidive regeling, maar ze kijken vast wel naar je verleden.

Voor het OM: De standaard boete (schaal V) is 650 euro met 6 maanden ontzegging (http://wetten.overheid.nl/BWBR0040707/2 ... 5#Bijlage).
Je hebt minder ontzegging kennelijk gekregen.

Als je toch 4 maanden niet kan rijden, heb je misschien even de tijd om deze te lezen: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/rijden-onder-invloed-het-slachtoffer-t74551.html
Misschien helpt om niet voor de derde keer dit te doen...

Vraag uit interesse.... omdat de pakkans met alcohol niet enorm hoog is, en je nu 2x gepakt bent, vraag ik me af hoe vaak je met alcohol op rijdt zonder gepakt te worden. Hoe vaak doe je dat?

Oldskool
Master
 Bericht 
Ben038 schreef:
dom geweest

Dat is een understatement, aangezien

Ben038 schreef:
op het bureau 590 ug/l geblazen

betekent dat je tijdens het rijden zo'n beetje 3x meer alcohol op had dan waar de grens ligt. Dat is niet 1 of 2 biertjes te veel, dat is gewoon veel te veel en je zou daarmee niet eens meer op een fiets moeten stappen, laat staan in een moordmachine. Volgende keer gewoon familie, een vriend of een taxi bellen om je te laten rijden.

Ben038 schreef:
Wellicht een belangrijk feit

Dat is een zeer belangrijk feit. Ik denk dat dat zwaar zal meewegen in het traject dat nu gaat volgen.

Ben038 schreef:
Wat kan ik verwachten en wat zijn mijn opties?

Zoals graspol ook al aangaf, je kunt verwachten dat het CBR volle bak "achter je aan" komt en de OvJ daar (een heel eind) in mee zal gaan. Reken er niet op dat je je rijbewijs op korte termijn terug zult krijgen.

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Dank je voor je antwoord.
Ik lees idd. 650 euro boete en rijontzegginh van 4 maanden.
En als dat een consequentie is van het CBR zal ik die accepteren. Ik ben immers behoorlijk fout geweest.
Dat mag jij vragen. Het antwoord is 0.

viffer
Master
 Bericht 
Ben038 schreef:
Eerder onderzoeken waren altijd goed en had inmiddels mijn rbw weer terug voor ongeveer 8 jaar zoiets.

Wanneer is je laatste onderzoek geweest?

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat is ongeveer 4 jaar geleden.

viffer
Master
 Bericht 
Normaal gesproken zou 590 een score zijn om een EMA opgelegd te krijgen, in jouw geval echter niet omdat je korter dan 5 jaar geleden een onderzoek hebt gehad (art 12e). Je krijgt waarschijnlijk opnieuw een onderzoek opgelegd.

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Okay. Ik ga ook al uit van het ergste. En nogmaals als dat de consequentie is zal ik dat accepteren. Eigen schuld.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ben038 schreef:
Dat mag jij vragen. Het antwoord is 0.

hahahahaha

You just made my day, senks :)

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

@ graspol. Dat is een erg indrukwekkend verhaal. Ik vind het heel erg dat je dit hebt moeten meemaken. Ik kan je alleen maar bedanken dat je dit wilde delen met mij en wens je toch heel veel sterkte.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
hahahahaha

You just made my day, senks :)
Net die ene keer dat ik iets te veel op heb staan ze te controleren, en 8 jaar geleden hetzelfde liedje O:)

Enniewee, ik geloof dat TS de ernst van de situatie nu wel inziet. Over recidive maak ik me sowieso geen zorgen, het CBR gaat dat regelen.

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb toen in 2010 de keuze voor mezelf gemaakt. Mijn vader was net met pensioen en helaas depressief geworden. Mijn broer nam toen de honneurs waar om te rijden. Ik kreeg toen zoiets van, dit kan niet. Toen ben ik mijn rbw terug gaan halen. Jaar gestopt met drinken. En dit beviel wel. Ik kreeg mijn en terug voor een jaar. Het beviel me nog meer dat ik niet meer hoefde te liegen.
Nu dit jaar. Mijn vader overlijd heel onverwachts.
Weet is geen reden. Heb me er wel aan toegegeven helaas.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Heb je een alcoholprobleem Ben?

Zoja probeer dan als eerste via je huisarts hulp te zoeken of de plaatselijke ggz verslavingszorg. En daarna pas je rijbewijs. Ik werk in deze sector. Er zijn veel open deuren met geen drempels. Schaam je niet! Sterkte

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik kan niet voor Ben een antwoord geven... als alcoholist zeg ik slechts...... hmhm.

En verder is de raad van schoenzool een hele goede. Waarschijnlijk ook de enige juiste en in het gunstigste geval loop je na zes weken de kliniek uit met de wetenschap dat je geen afhankelijkheid hebt maar heb je wel een berg geleerd over jezelf....

In het ongunatigste geval weet je waar je aan moet werken om herhaling te voorkomen... hoe dan ook, kwaad kan het nooit

Ben038
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb mij 4 jaar geleden laten behandelen voor alcohol in een kliniek. Daarna jaren lang nuchter gebleven tot aan vorige week.
Ik weet wat ik moet doen. Ga weer naar meetings en die eerste niet oppakken.
Baal ervan dat ik dat vorige week wel gedaan heb. Helaas niet terug te draaien. Wel dankbaar dat ik geen ongeluk gemaakt heb.
Mag ik vragen waar je werkzaam bent schoenzool?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Knuf

JanLul
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik zou denken dat als je éénmaal in de molen van de CBR bent gevallen met al dat dure trage traumatische gedoe en zonder rijbewijs hebt gezeten tot je eindelijk eens je rbw weer terug krijgt waar je bloot op de knieën God dankbaar voor mag zijn, je wel nooit meer zoiets waagt en je lesje wel hebt geleerd.
ik kan er niet bij met mijn hoofd dat iemand na zoveel gedoe en vooral met tijdelijk rbw het weer flikt.

Vandaar dat tijdelijke rbw door de CBR voor zulke gevallen, dit keer zullen ze je niet geloven wat je ook verteld en je rbw wel voor jaren afpakken omdat je niet geschikt bent en ondanks tijdelijke rbw toch onder invloed gaat rijden, blijkbaar heb je een alcohol probleem dat je ondanks je tijdelijke rbw het risico neemt je rbw weer te verliezen.

Eerste keer zou ik wel medelijden hebben met je maar de tweede keer kan ik er niet bij dat iemand het toch weer doet ondanks je weet hoe ellendig het CBR is.

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten