» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 46 van 47  [ 2312 berichten ]
Sascha
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok, allicht schat ik de ideologische motieven van de site verkeerd in. Hoe dan ook, dank.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Beter gewoon helemaal niet aan inschatten doen, ik heb je naam niet eens genoemd. Ik word onderhand wel een beetje moe van mensen die gelijk overal de aanval zoeken terwijl ze niet eens weten wie ze tegenover zich hebben. Verder zit er een wereld van verschil tussen een snelheidsovertreding en met cocaïne in de weer zijn, alleen al proberen daar een parallel in te trekken is absurd.

Ik donder je niet direct van het forum af, ik geef zelfs in eerste instantie tweemaal normaal antwoord maar ik wil wel even in het algemeen zeggen dat ik vind dat bezig zijn met cocaïne niet als normaal gezien hoeft te worden. Ik ben hier beheerder, kun je daar iets bij voorstellen dat ik daar wel iets over moet zeggen? Voor je het weet is het hier een snuivende bende en denkt het halve internet dat 'wij', 'idealistisch', 100% achter zulk gedrag staan. Dat is dus niet het geval vandaar mijn eenregelige algemeen bedoelde zin, fijn dat dat inhoudelijk wel heel duidelijk is overgekomen.

Sascha schreef:
hopelijk verder on topic.

niet reageren op teksten die niet voor jou bedoelt zijn kun je leren.

We kunnen weer verder on topic, al gaat dat eigenlijk over flitsen maar ach ik knijp wel een neusje oogje dicht.

Sascha
Nieuwkomer
 Bericht 

ik ben het inhoudelijk helemaal eens. Ik probeerde wel weer te geven dat die bloedtest wat anders zegt. Dat herhaal ik graag, of ik het nou tegen de webmaster of de glazenwasser heb. Dank voor het dichtknijpen van het oogje.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oké terugkomende op die bloedtest, daar zijn toch helemaal geen specifieke uitslagen van? Of zijn die er wel maar niet gepubliceerd?

udo
Master
 Bericht 

En nu, een maand later, nogmaals een brief van Frau Müller over het vermeend feit.
Bedragen zijn hetzelfde gebleven.

Kami
Master
 Bericht 
Ik begrijp van een duitser dat ze toch twee jaar de tijd hebben om de boete te verhalen op basis van kenteken.....
Kan alleen geen verdere informatie vinden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee vier maanden voor buitenlanders. Binnen Duitsland, voor Duitsers, ligt dat anders.

Hetzelfde geldt omgekeerd, was laatst in het nieuws. Maar uiteraard wil Nederland dat weer veranderen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
udo schreef:
En nu, een maand later, nogmaals een brief van Frau Müller over het vermeend feit.
Bedragen zijn hetzelfde gebleven.
En dus weer niet reageren. Want als je reageert hebben ze "beet". En het is nog steeds een Anhörungsbogen toch?

udo
Master
 Bericht 

De tweede brief is duitstalig.
De eerste is in het Nederlands.
Bussgeldbescheid heet het.
Op welke grond heeft men mijn personalia gedeeld met een buitenlandse entiteit?
Alleen een verband tussen mijn naam/adres en een kenteken is voldoende. Men deelde zo te lezen meer gegevens.

Als ik deze brief uit Kassel negeer, wat komt er daarna?

Kami
Master
 Bericht 
udo schreef:
Als ik deze brief uit Kassel negeer, wat komt er daarna?

Zeer waarschijnlijk een aangetekend schrijven, die je ook kan weigeren.
Heb ik laatst ook gedaan, het gevolg is mij nog onbekend.

Sascha
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:

Uitkomsten delen ze zoals ik het begrijp niet, denk wel dat ze specifieke uitslagen moeten hebben. Maar ze gaan uit van een afvalstof, dat kan rustig 7 dagen in je bloed blijven, ik geloof niet dat het dan nog invloed heeft op je rijvaardigheid. Maar - als ik het goed lees - hebben ze via een soort memorie van toelichting (zo zouden we het in NL noemen) geregeld dat ze deze grens mogen hanteren.

Ik heb voor de volledigheid ze een nederlandse brief verstuurd met verwijzing naar Europese wetgeving dat ze mij in een voor mij verstaanbare taal moeten informeren.

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Ook ik word bestookt door die Deutsche Polizei. Een beknopte samenvatting van de ontvangen brieven:

1) Half augustus een ‘Zeugenfragebogen’ met (herkenbare) foto ontvangen, aan mij gericht. Gaat om te weinig afstand houden eind juli op een Duitse snelweg. Niet gereageerd.
2) Eerste week september een ‘Erinnerung’ van de eerste brief. Niet gereageerd.
3) Eind september een ‘Anhörung’. Naast mijn naam en adres hebben ze nu ook ergens mijn geboortedatum gevonden. Niet gereageerd.
4) Eind oktober een briefje van PostNL dat er een aangetekende brief voor me klaar ligt op het postkantoor. Uit de barcode kan ik opmaken dat die uit Duitsland komt. Niet opgehaald.
5) Eind november brief met mededeling: ‘Bußgeldbescheid’ is niet afgehaald en daarom eind november ‘rechtskräftig’. Of er 128,50 euro overgemaakt kan worden. Niet gereageerd.
6) Eerste week januari een ‘Mahnung’. Het bedrag is nu verhoogd naar 138,50 euro. Nog niet gereageerd.

In die laatste brief staat o.a. “Bei Nichteinhaltung der Zahlungsfrist ist die Bußgeldstelle gezwungen, den geschuldeten Betrag zwangsweise beizutreiben; zur Beitreibung der Geldbuße kann das Amtsgericht ggf. auch Erzwingungshafte anordnen.“

Tot op heden heb ik dus – ondanks mijn bij elke brief zenuwachtiger wordende vriendin – helemaal nergens op gereageerd, zoals op dit forum als advies wordt gegeven.

Mijn vragen:
1) Wat houdt de dreigende zin in de laatste brief precies in?
2) Kan ik nog meer verhogingen van het bedrag verwachten?
3) Wie heeft er recente ervaringen met soortgelijke ‘Mahnung’ en hoe is dat daarna verder gelopen?
4) Iemand nog tips of nuttige info?

Als er andersom nog vragen over bovenstaande zijn, hoor ik ’t wel!
Danke schön :)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nick Name schreef:
Zeugenfragebogen

Getuigenverklaring, of je kan getuigen wie er gereden heeft.

Die laatste regel betekent dat bij niet betalen binnen de betalingstermijn men ook een gevangenisstraf op kan leggen. Het is wat merkwaardig dat je bij verstek maar meteen veroordeelt bent alszijnde de bestuurder. Welke Duitse regio is dit?

Tsja, wat te doen, als je duidelijk herkenbaar op de foto staat dan wordt het bij een staandehouding wel wat lastig om nog te ontkennen dat jij de bestuurder niet was. Voor die 138,50 zou ik het gezeik niet waard vinden. Ik heb hier iets van 600 Euro liggen en een rijverbod van 3 maanden, daar wil ik nog wel over in discussie gaan maar dat hoeft blijkbaar niet want sinds Juni is het stil. Wat prima is, gezeik allemaal over niets. :duh:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Welke Duitse regio is dit?
Nogmaals, Bußgeld is een aangelegenheid van het Bundesland selbst. Deze worden niet landelijk geregistreerd, alleen punten worden geregistreerd in Flensburg. Maar:
Nick Name schreef:
Gaat om te weinig afstand houden eind juli op een Duitse snelweg.

En die zijn UNBEDINGT punten waard, daar zijn ze echt heel scherp op en vaak chagerijnig over. Dus op jouw naam staan in Flensburg nu puntjes. En ik weet niet hoe lang het duurt voor je die punten weer kwijt bent.

Dave schreef:
als je duidelijk herkenbaar op de foto staat dan wordt het bij een staandehouding wel wat lastig om nog te ontkennen dat jij de bestuurder niet was.

Maar laat ze maar eens in Hessen weten dat jij in Nordrhein-westphalen een boete open hebt staan. Helaas, dat weten ze niet. Maar zoals ik eerder meldde, je bent nu landelijk geregistreerd met strafpunten. Maar de boete blijft in het Bundesland waar de overtreding is begaan.

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Dave schreef:
Welke Duitse regio is dit?

Rheinpfalz

Het ging om te weinig afstand houden. Bij 113 km/h had dat in Duitsland 56,50 meter moeten zijn ('helft van je snelheid in meters'). Ik zat op 21 meter (!) en dat noemen de Oosterburen blijkbaar al bumperkleven. Als ik iets niet ben, is het wel een klever...

Maar dat is allemaal geweest. Het gaat me nu om die 'Mahnung' en de gevolgen die het kan hebben als ik niet betaal en reageer.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nick Name schreef:
Maar dat is allemaal geweest. Het gaat me nu om die 'Mahnung' en de gevolgen die het kan hebben als ik niet betaal en reageer.
Nou wat Dave al zei, het is een beetje raar dat ze je zonder je antwoord te hebben afgewacht al "veroordeeld" hebben.

Nick Name schreef:
Als ik iets niet ben, is het wel een klever...
Daar denken de Oosterburen anders over. Er worden daar over het algemeen ook wat hogere snelheden gehanteerd heh. Maar ik vind 21 meter ook wel weinig. Als iemand zo kort op mijn bumper zit word ik ook zenuwachtig. Wat als ik een noodstop moet maken, dan zit je er bovenop.

En het is zo dat jij je auto in de afstand die jij kunt overzien je auto tot stilstand moet kunnen brengen. En wat voor rekenregel ze er aan vast knopen, sorry, dat weet ik ook niet.

NoCashCow
Master
 Bericht 

In Duitsland is de regel inderdaad halve snelheid, maar de boete is pas bij de helft daarvan. Daar is dan weer een tabel van bij hoeveel daaronder en de gevolgen, zoals boete, punten, rijverboden en misdrijf. Uitzondering is bij snelheden onder de 80, dan is er maar 1 boete als je onder de kwart (dus 20 meter) zit. Die wordt vaak aan buitenlanders niet eens uitgedeeld omdat het zich niet loont.
In het geval hier had je dus iets meer dan 28 meter moeten aanhouden. Dan had je geen boete gehad.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Nogmaals,

Ik stel die vraag niet om die reden en ik stel die vraag niet aan jou.

Nick Name schreef:
en de gevolgen die het kan hebben als ik niet betaal en reageer.

Bij staandehouding wel gezeik vermoedelijk, het is maar net hoe goed je bent in communicatie op zo'n moment. Als je een vriendin bij je hebt die loopt te stressen om het minste geringste dan schiet het niet op. Het verschil is dat jij om de een of andere reden veroordeeld bent zonder normale procesgang (nota bene met Duitse brieven). Dit kan helemaal niet maarja zie dat ter plekke allemaal maar eens rustig in een gesprek uiteen te zetten. Heb je eigenlijk een advocaat nodig, hoop gezeik voor 138,50E. Dat is de afweging, helaas. Principes/tijd en kosten.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Ik stel die vraag niet om die reden en ik stel die vraag niet aan jou.

Verkeerde been uit bed?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee, ik heb er in het algemeen een hekel aan als mensen voor mij gaan denken dat heeft niet zoveel met een bed te maken. 8)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Nee, ik heb er in het algemeen een hekel aan als mensen voor mij gaan denken dat heeft niet zoveel met een

Dat doen ze 8)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Precies.. En daarom zou ik me niet zomaar neer leggen bij dit soort acties. Ik ga die dashcam video's ook maar eens wat langer opslaan.. Ik rij nogal eens dwars door Duitsland heen en met dit soort gedoe over afstand houden zit ik ook niet op te wachten. Al doen ze dit normaal gesproken bij wegwerkzaamheden en/of op een gevaarlijk punt. Met camera's op een viaduct.

Hebben ze in Nederland ook gedaan maar dat is maar een korte periode geweest. Ik denk omdat het eigenlijk geen doen is, wij zijn met ons overvolle wegennet nogal gewend geraakt om kort op elkaar te gaan zitten.

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Maar laat ze maar eens in Hessen weten dat jij in Nordrhein-westphalen een boete open hebt staan. Helaas, dat weten ze niet. Maar zoals ik eerder meldde, je bent nu landelijk geregistreerd met strafpunten. Maar de boete blijft in het Bundesland waar de overtreding is begaan.

http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artike ... nn=58450#1
https://de.wikipedia.org/wiki/Punktesys ... bnisrecht)

Uit die links maak ik op dat het om 1 strafpunt gaat, dat 2,5 jaar blijft staan. Mocht dat oplopen tot 4 of 5 strafpunten dan krijg je blijkbaar met (prijzige) maatregelen/cursussen te maken. Maar dat gaat niet gebeuren: ik heb een normale/rustige rijstijl en rij bovendien hooguit een handvol keer per jaar in Duitsland (de tweewekelijkse tankstop vlak over de grens daargelaten). De kans op staande houding acht ik nihil.

Die 'Mahnung' (138,50 euro) kunnen ze echt niet op mij verhalen in Nederland? Het blijft bij dreigementen?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nick Name schreef:
Mocht dat oplopen tot 4 of 5 strafpunten dan krijg je blijkbaar met (prijzige) maatregelen/cursussen te maken.

Krijg je een brief thuis met het verzoek je rijbewijs op te sturen. Krijg je Fahrverbot. Maar dat gaan wij in NL natuurlijk niet doen, en dan spreek je een termijn af.

Nick Name schreef:
Die 'Mahnung' (138,50 euro) kunnen ze echt niet op mij verhalen in Nederland? Het blijft bij dreigementen?

Ik heb diverse "Mahnungen" genegeerd. Nooit meer wat van gehoord.

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

Hier ook kassa. Fijn dat er in duitsland gewoon na een 50 bord direct flitspalen staan. 51 te hard en 2 maanden rijverbod.
Rijbewijs gaan we echter niet inleveren, nog informatie geven etc. Het jammere is dat ik nog wel eens in Aachen moet zijn.

Sidenote: Leasewagen, mail was ergens verloren geraakt (gedateerd 15 september 2016) en kwam gisterenmiddag boven water.
Meer dan enkel deze brief heb ik of mijn leasemaatschappij nog niets gehoord verder.

Raynet
Eendagsvlieg
 Bericht 

Eindelijk ook iets om te posten na maanden op dit forum gelezen te hebben.
Ook kassa, wel een boete van 15euro.
Wel 6km te hard gereden en geflitst door een Leivtec XV3 (frontfoto)
Een schrijven in het duits echter zonder een frontfoto.
Zoals Dave al zei...niet reageren ook niet gedaan.
Nu de 2e aanmaning binnen om nog voor 16-2 het bedrag over te maken anders volgt er een Bussgeldbescheid van 43,50euro.
Dan zullen de aangetekende stukken gaan volgen heb ik het vermoeden.
Zal de vrouw alvast instrueren niks aan te nemen.
Kan me een eerdere overtreding uit Duitsland herinneren waar gelijk een frontfoto bijzat.
Zijn ze altijd verplicht een frontfoto aan te leveren, of houden ze die achter als de grote troef?
Ze kunnen wel van alles in mn brievenbus proppen...vind t goed.
Ben benieuwd hoelang ze het gaan volhouden.
Was in deelstaat Beieren (Landkreis Wunsiedel im Fichtelgebirge)

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Nick Name schreef:
1) Half augustus een ‘Zeugenfragebogen’ met (herkenbare) foto ontvangen, aan mij gericht. Gaat om te weinig afstand houden eind juli op een Duitse snelweg. Niet gereageerd.
3) Eind september een ‘Anhörung’. Naast mijn naam en adres hebben ze nu ook ergens mijn geboortedatum gevonden. Niet gereageerd.
4) Eind oktober een briefje van PostNL dat er een aangetekende brief voor me klaar ligt op het postkantoor. Uit de barcode kan ik opmaken dat die uit Duitsland komt. Niet opgehaald.
5) Eind november brief met mededeling: ‘Bußgeldbescheid’ is niet afgehaald en daarom eind november ‘rechtskräftig’. Of er 128,50 euro overgemaakt kan worden. Niet gereageerd.
6) Eerste week januari een ‘Mahnung’. Het bedrag is nu verhoogd naar 138,50 euro. Nog niet gereageerd.

Ruim vier weken na punt 6 (waar ik uiteraard niet op heb gereageerd), is het tot op heden stil gebleven vanuit Duitsland.

Ik zal bij nieuws updates blijven plaatsen. Hopelijk heeft iemand iets aan mijn relaas, net zoals ik door alle reacties in dit topic veel wijzer geworden ben :thumb:

OranjeBoven
Nieuwkomer
 Bericht 
Afgelopen zomer zowel op de heenreis naar de Alpen voor een mooie tiendaagse toertocht als op de terugreis wat fanmail gegenereerd door bij verschillende gelegenheden het gas gewoon los te laten in plaats van hard in de ankers te gaan. :nono:

Alle verzoeken om inlichtingen, voorstellen tot schikking, en foto's van lelijke mannen achter het stuur van mijn auto in het ronde archief gedeponeerd, de verbaasd kijkende postbode gemeld dat ik geen aangetekende stukken uit de verschillende Bundesländer wens te ontvangen en vervolgens genoten van een oorverdovende stilte. :x

In tegenstelling tot eerdere briefwisselingen werd er nu geen gebruik gemaakt van het "Internationaal Rechtshulp Centrum" zodat de prullenbak niet overvol raakte. 8)

Zoals de oudgedienden hier al meermalen gezegd hebben "blijf zitten waar je zit en verroer je niet" werkt tot nu toe prima. :respect: Dank voor het advies. :woop:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ben trots op jullie *pinkt traantje weg* ... Maar wel proberen te voorkomen door blitzers.de app te installeren. Heb je een Iphone dan jammer dan, je doet niet meer mee. ( :P )

wellproc
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ben trots op jullie *pinkt traantje weg*

Pappa, waarom huil je? :cry:
(f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:lol:

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Nick Name schreef:
6) Eerste week januari een ‘Mahnung’. Het bedrag is nu verhoogd naar 138,50 euro. Niet gereageerd.
Ruim vier weken na punt 6 (waar ik uiteraard niet op heb gereageerd), is het tot op heden stil gebleven vanuit Duitsland.

7) Tweede week februari een brief met 'Mahnung'. Inhoud is van gelijke strekking als die daarvoor. Betalen binnen één week. Niet gereageerd.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik herinner me toen ik afgelopen zomer een Vaarverbod kreeg in Duitsland (Kreis Viersen), dat ik de vraag stelde dat ik, wanneer ik mijn rijbewijsnummer NIET EENS HOEFDE DOOR TE GEVEN, zij kunnen handhaven hierop (met name buiten Kreis Viersen). De dame afhankelijk voor de afwikkeling wist dat niet. Ik proefde uit alles dat ze bij buitenlanders niks registreren, en al zeker niet landelijk.

Dat er dus punten in Flensburg komen te staan... ik geloof er niks van.

Existenz
(ging daarom maar 3,5 naar Portugal op vakantie)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Existenz schreef:

Ik kom regelmatig in Flensburg, neem maar van mij aan dat ze daar OOK buitenlanders registreren.

Wie heeft jou dat Fahrverbot opgelegd? Dat doet nl niet de Kreis maar de rechtbank in die deelstaat waar Viersen deel van uitmaakt.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Existenz schreef:

Jack.Ryan schreef:
Ik kom regelmatig in Flensburg, neem maar van mij aan dat ze daar OOK buitenlanders registreren.

Ze leggen buitenlanders wel rijverboden op, maar je kan geen echte punten op je rijbewijs krijgen zoals een Duitser. Af en toe staat er inderdaad wel eens op boetes dat de overtreding je een x aantal punten kost, maar dat is gewoon standaard tekst. Gevolgen voor een ausländer zijn maar eenmalig.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
:nono: :nono: Collega van mij heeft wel degelijk "punkte" in Flensburg. Zoveel dat ie echt op moet passen want anders mag ie voor z'n werk straks in DlD niet mag rijden.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Wie heeft jou dat Fahrverbot opgelegd? Dat doet nl niet de Kreis maar de rechtbank in die deelstaat waar Viersen deel van uitmaakt.

De uitvoerende instantie kon mij niet eens vertellen waarom een ANDER Kreis het niet kon inzien.
Bij Duitsers wel, bij buitenlanders niet. Met andere woorden: was ik in Keulen geflitst; niks aan het handje.

Existenz
(ervaring rijker)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hoezo laat je je überhaupt een Fahrverbot opleggen? Staande gehouden?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
:nono: :nono: Collega van mij heeft wel degelijk "punkte" in Flensburg. Zoveel dat ie echt op moet passen want anders mag ie voor z'n werk straks in DlD niet mag rijden.

Heeft ie ze zelf opgeteld aan de hand van de aantallen op boetebrieven zeker ofzo? Er namelijk niet iets waar je kan zien hoeveel punten je hebt voor buitenlanders. Voornamelijk omdat het puntensysteem er niet voor buitenlanders is.
Punten krijg je enkel en alleen op een Duits rijbewijs.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Hoezo laat je je überhaupt een Fahrverbot opleggen? Staande gehouden?

Duitse auto van de zaak, dus die komt wel binnen. In Duitsland. Geflitst in Baustelle met 40+.
En dan kun je gaan ontkennen of je neef in Marokko de schuld geven; geen probleem voor de ambtelijke molen hier.
Dat accepteren ze en je betaalt alleen de boete (200 euro in dit geval). Het maand rijverbod vervalt.

Oh ja. Klein detail. Vanaf dat moment leggen ze je wél een Fahrtenbuch op, daarin mag je ELKE gereden km gaan verantwoorden. Tijdens woon-werk een afslag eerder genomen ivm file? Opschrijven en verantwoorden!
Ergens een weg afgesloten? Teruggereden? Definiëren. Met andere woorden: niet te doen.

Existenz
(weet dat er geen bruikbare alternatieven zijn voor een Fahrtenbuch)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Existenz schreef:
Met andere woorden: niet te doen.

Tuurlijk wel. GPX loggertje en klaar. Tekent een paar bloemetjes bij de uitdraai en klaar.

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

Heb afgelopen week gemaild nadat ik de boete pas erg laat binnen kreeg, in het Nederlands. Nog steeds geen reactie. Zolang er nog niets qua gegevens is ingeleverd en de boete niet betaald is, geldt het fahrverbot nog niet, toch ?

Kami
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
leggen ze je wél een Fahrtenbuch op,

Toch alleen van toepassing op karretjes met duitse platen ?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Invoker schreef:
geldt het fahrverbot nog niet, toch ?

Neuh.

Invoker schreef:
Heb afgelopen week gemaild nadat ik de boete pas erg laat binnen kreeg

Mailen waarheen en hoezo? Mensen zijn er allemaal maar druk mee, dat ze wat móeten gaan doen als er een brief binnenkomt al is het in het Russisch :huh:

Ik snap dat niet hoor. Leef lekker verder. Nu zit je in de molen omdat je gereageerd hebt, handig. Hoe vaak moet ik hier nog schrijven dat er geen reactie nodig is? Ongeveer? 367,3 keer? Voelen we meer voor de Duitsers in vergelijking met de media/franse-boetes-vanaf-nu-op-de-nederlandse-mat-t83880-450.html .. Oorlogstrauma? Wat is het. Zeg het me.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Kami schreef:
Toch alleen van toepassing op karretjes met duitse platen ?

Uiteraard.
Dat is dus hier een nadeel. Ik krijg dus een Fahrverbot.
Echter, een NL-rijbewijs is wel fijn. Omdat ze centraal voor buitenlanders niks registreren, heb je bij herhaling geen probleem O:) En innemen mogen ze hem sowieso niet, deze behoort namelijk toe aan onze koningh!

Existenz
(probeert niet langzamer te rijden edoch nóg beter op te letten. De bewuste controle STOND op BlitzerDE maar die had ik niet aanstaan :fp: )

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Mailen waarheen en hoezo? Mensen zijn er allemaal maar druk mee, dat ze wat móeten gaan doen als er een brief binnenkomt al is het in het Russisch :huh:

Ik snap dat niet hoor. Leef lekker verder. Nu zit je in de molen omdat je gereageerd hebt, handig. Hoe vaak moet ik hier nog schrijven dat er geen reactie nodig is? Ongeveer? 367,3 keer? Voelen we meer voor de Duitsers in vergelijking met de media/franse-boetes-vanaf-nu-op-de-nederlandse-mat-t83880-450.html .. Oorlogstrauma? Wat is het. Zeg het me.

Misschien dat jullie amper in Duitsland komen, of ik het gewoon totaal niet begrijp.

Maar ik kom dus 4/5 keer per week in Aachen. Centrum. Omdat mijn vriendin daar woont. En als ik ergens niet op zit te wachten, is het een agent die mij verteld dat er nog een boete cq. fahrverbot opstaat, en ik mee mag als ik niet direct kan betalen. Als ik niet meer in Duitsland kwam, deed ik de moeite niet eens.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Zelfs met Duitse huurauto's of vervangende auto's tijdens onderhoudsbeurten regelmatig prentjes gescoord.
Altijd netjes in het Nederlands geantwoord (of "als service beschreven" dat ik om hen te helpen alvast door Google Translate heb gegooid maar dan wel NL -> Fins -> Hongaars -> NL -> Duits) en dat gestuurd. Als je al reactie krijgt (in het Duits) wijzen op verdrag rechten van de mens en dan een Nederlandstalige brief claimen. Komt die niet, doe ik niks. Het enige departement dat ooit de moeite man was.... Berlijn (!).

Existenz
(vindt Duitsers best meevallen)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Invoker schreef:
Misschien dat jullie amper in Duitsland komen, of ik het gewoon totaal niet begrijp.

Maar ik kom dus 4/5 keer per week in Aachen. Centrum. Omdat mijn vriendin daar woont. En als ik ergens niet op zit te wachten, is het een agent die mij verteld dat er nog een boete cq. fahrverbot opstaat, en ik mee mag als ik niet direct kan betalen. Als ik niet meer in Duitsland kwam, deed ik de moeite niet eens.

Ik rij 40.000km per jaar in DL. Nog nooit op een brief gereageerd of iets betaald. Regelmatig in algemene controles terecht gekomen zonder problemen. Het staat simpelweg niet op persoon geregistreerd. (tenzij je jezelf hebt aangegeven als bestuurder bij het ontvangen van een boete). Mensen die beweren dat je er bij de douane uitgepikt wordt ofzo spreken slechts uit angst.

Invoker schreef:
of ik het gewoon totaal niet begrijp.

Het is in dit topic al 100x uitgelegd (alleen al door mijzelf). In DL willen ze de boete op naam van de bestuurder zetten. Zolang jij die niet geeft is er geen enkele rede je druk te maken. Dat jij de boete krijgt is alleen maar, omdat het kenteken op jouw naam staat. Ook is er een 'verjaring' 3 maanden na de laatste poging de bestuurder op te sporen. Als je dus vrolijk brieven gaat terug sturen hou je zelf de communicatie op gang.
Brieven worden niet aangetekend verstuurd, dus jij hebt ze nooit ontvangen of kan ze niet leven als ze in het Duits zijn. Gewoon lachen om de bijgeleverde foto en het ronde archief in die handel.

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Het is in dit topic al 100x uitgelegd (alleen al door mijzelf).

Ik volg dit topic pas sinds een week, en heb niet echt de tijd om het hele forum af te struinen. Dus excuses als ik niet als regular 100% op de hoogte ben van hoe het allemaal gaat. ;-)

KanarieVW schreef:
Het staat simpelweg niet op persoon geregistreerd. (tenzij je jezelf hebt aangegeven als bestuurder bij het ontvangen van een boete).

Dit was dus niet bij mij bekend. Ik heb nog nergens aangegeven dat ik de bestuurder was. De laatste brief dateert van 28 augustus (september, oktober, november, januari, februari...) dus waarschijnlijk verjaard.

Ik had gewoon geen zin in gezeik gezien ik er regelmatig kom, that's all. Als ze daadwerkelijk nog niets ermee kunnen omdat het nog niet gekoppeld is aan een persoon, hou ik het even lekker stil op deze manier. Mocht er ooit vervolg aan komen, zie ik het dan wel.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Invoker schreef:
Als ze daadwerkelijk nog niets ermee kunnen omdat het nog niet gekoppeld is aan een persoon, hou ik het even lekker stil op deze manier.

That's the spirit!

Pagina 46 van 47 [ 2312 berichten ]