» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 47 van 49  [ 2413 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Invoker schreef:
Misschien dat jullie amper in Duitsland komen, of ik het gewoon totaal niet begrijp.

Ik kom amper in Nederland de laatste jaren. Ben bovendien al een keer staande gehouden, trok iets te snel weg bij het verkeerslicht terwijl er Polizei achter me stond.. Verveelde me een beetje.. (like so; https://www.youtube.com/watch?v=SNJIHdPYQ4c ). Gebeurt geen flauws.

Kortom, het zal het laatste moeten worden.

Invoker schreef:
Ik had gewoon geen zin in gezeik

Eeh.. Fahrverbot, dat is nou juist gezeik ;)

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

Het laatste it is.

Mainly omdat ik pas sinds de laatste maanden gepakt wordt op mijn rijstijl (Lees: 1 x in NL, 1 x in DE). Rij al 8/9 jaar stevig door (wel met beleid, safety first), nu is het pas raak. En als ik dan amper ervaring heb met bekeuringen, laat staan fahrverboten etc in Duitsland, ben ik als "brave burger" gewoon iets voorzichtiger. ;-)

Mijn vriendin moved overigens in een maand of 5/6 deze kant op, in dat geval boeit het mij sowieso niets wat er in Duitsland nog staat. En ik begrijp dat CJIB hier zich (amper) mee bemoeit, dus.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hey ieder zn eigen keuzes, zo is het ook!

Invoker
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Hey ieder zn eigen keuzes, zo is het ook!

:thumb:

Overigens, gezien het feit dat ik totaal geen reactie gekregen heb op een mail van twee weken terug zegt eigenlijk wel genoeg, ondanks dat ik in het NL gemaild had. Blijkbaar is het dan niet interessant meer.

Raynet
Eendagsvlieg
 Bericht 

En jahoor, weer fanmail uit Duitsland.
Dat is weer de 3e brief zelfde feit.
Het zijn wel volhouders moet ik zeggen.
Daar waar ik nog vroeg in mijn eerste schrijven of er geen frontfoto bij moest zitten, heb ik hem nu gekregen.
Beweisfoto's zum aktenzeigen ........
Mooie auto erop, foto van het kenteken en een foto van een gezicht die door het tig malen uitvergroten meer doet lijken op een mistige oudjaarsavond.
Alles weer in het Duits waar ik niets van begrijp.
Nu zullen de aangetekende stukken wel gaan volgen, vrouw instructies gegeven niks aan te nemen.
Zit het wel grappig op te schrijven allemaal, maar de billen gaan toch iets dichter bij elkaar geknepen worden.
Ze volharden nogal en dat voelt niet fijn.
We gaan het wel weer zien.
Fijn weekend

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Raynet schreef:
Daar waar ik nog vroeg in mijn eerste schrijven of

Dat krijg je als je gaat schrijven. Succes ermee.

Raynet
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ha Dave,

Ik bedoel met "schrijven" mijn eerste reactie hier op het forum.
Voor die duitsers hou ik me uiteraard stil en heb op niets gereageerd of een slapende hond wakker gemaakt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh hmm oké. Lezen blijkbaar mee dan met dat pro actieve gedrag :roll: :D

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
Nick Name schreef:
1) Half augustus een ‘Zeugenfragebogen’ met (herkenbare) foto ontvangen, aan mij gericht. Gaat om te weinig afstand houden eind juli op een Duitse snelweg. Niet gereageerd.
2) Eerste week september een ‘Erinnerung’ van de eerste brief. Niet gereageerd.
3) Eind september een ‘Anhörung’. Naast mijn naam en adres hebben ze nu ook ergens mijn geboortedatum gevonden. Niet gereageerd.
4) Eind oktober een briefje van PostNL dat er een aangetekende brief voor me klaar ligt op het postkantoor. Uit de barcode kan ik opmaken dat die uit Duitsland komt. Niet opgehaald.
5) Eind november brief met mededeling: ‘Bußgeldbescheid’ is niet afgehaald en daarom eind november ‘rechtskräftig’. Of er 128,50 euro overgemaakt kan worden. Niet gereageerd.
6) Eerste week januari een ‘Mahnung’. Het bedrag is nu verhoogd naar 138,50 euro. Niet gereageerd.
7) Tweede week februari een brief met 'Mahnung'. Inhoud is van gelijke strekking als die daarvoor. Betalen binnen één week. Niet gereageerd.

8 ) Half maart een brief met 'Vollstreckungsankündigung'. Ik moet de 138,50 binnen tien dagen betalen. Anders moet ik 'rechnen mit der Durchführungs kostenpflichtiger Vollstreckungsmassnamhen, zB. der Pfändung von Sachen, Ihres Arbeitseinkommens, Ihrer Forderungen gegenüber Kreditinstituten und anderer Schuldner oder ggf. met der Vollstreckung in Ihr unbewegliches Vermögen (Grundstücke usw.).

Soforn es sich um Rückstände aus rechtskräftigen Bussgeldbescheiden handelt, wird ausdrücklich darauf hingewiesen, dass Erzwingungshaft angeordnet und vollstreckt werden kann."

Dreigende Duitse woorden, over beslaglegging als ik het goed begrijp. Maar ze kunnen me niets maken, toch? Dan gaat deze brief op de stapel...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Invoker schreef:
En ik begrijp dat CJIB hier zich (amper) mee bemoeit, dus.

Omdat het CJIB zich er niet mee bemoeit krijg jij Duitse "fanmail" :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nick Name schreef:
Maar ze kunnen me niets maken, toch? Dan gaat deze brief op de stapel...

Hangt af hoe je gestemd hebt. In de toekomst wil de EU grip krijgen over jouw inkomen en dus ook beslaglegging. Mooi heh. Vinden die VDD/D66 gekkies prachtig mooi.

Maar voor nu inderdaad middelvingerwerk.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nick Name schreef:
Maar ze kunnen me niets maken,

Ze hebben gewoon één heel belangrijk ding nagelaten. De brieven vertalen in het Nederlands. Ik ben het Duits prima machtig maar als het gaat om Juridisch dan wordt het echt lastiger. En juist voor die gevallen geldt dat ze jou als Nederlander in het NEDERLANDS aan dienen te schrijven.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Vandaag ook een "graue" envelop uit DE ontvangen. Met de brief zowel in het Duits als in het Nederlands.
Op de brief is een korrelige zwart wit foto van iemand zichtbaar en toevallig ook nog een kenteken.

We zullen maar meewerken en alles milieuvriendelijk gescheiden afvoeren.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
We zullen maar meewerken en alles milieuvriendelijk gescheiden afvoeren.
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Wel knap, is exact dezelfde lokatie als waar mijn zoon in December op de foto gegaan is. Hij heeft wel betaald, hij rijdt met Duits kenteken en woont tijdelijk in DE, dus geen keus.
Snelheid ook bijna gelijk 126 om 128 km/h

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Paar seconden tijdverschil :roll:

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Paar seconden

Ik ben in maart geflitst, mijn zoon in december. Dat is meer dan een paar seconden.
Heb daar nog extra opgelet en gekeken maar niets gezien. En er is daar ook geen streetview beschikbaar.

Het zou deze kunnen zijn, op 22 seconden zie je rechts in de berm een flits. Het lijkt wel vanuit een huisje.

Link

keokiracer
Master
 Bericht 
Het ziet er trouwens niet echt uit dat je sneller rijdt dan 100, en als dat wel het geval is dan was het mooi cashen voor de Duitse polizei want ruim de helft rijdt harder dan jij.
De flits komt overigens niet uit 'het huisje' maar net links daarvan.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Filmpje is niet van mij heb ik gevonden op YT

KanarieVW
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Ik ben in maart geflitst, mijn zoon in december. Dat is meer dan een paar seconden.
Heb daar nog extra opgelet en gekeken maar niets gezien. En er is daar ook geen streetview beschikbaar.

Het zou deze kunnen zijn, op 22 seconden zie je rechts in de berm een flits. Het lijkt wel vanuit een huisje.

Link

Je ziet duidelijk het setje in de vangrail staan. Veel gebruikte plek overigens. Busje staat achter dat hokje.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
En vandaag een brief uit Belgie :fp: Mijn dochter, met mijn auto 134 waar 120 mocht. Gecorrigeerd naar 125. hoeveel kost dat en kan ik daar dezelfde tactiek toepassen als in DE (milieuvriendelijk afvoeren).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Je ziet duidelijk het setje in de vangrail staan

Duidelijk is anders met die aardappelkwaliteit maar er staat inderdaad wat bij/op de geleiderail.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Duidelijk is anders met die aardappelkwaliteit maar er staat inderdaad wat bij/op de geleiderail.

De flits was ieder geval duidelijk. Daarna hoef je alleen maar dat punt vast te houden :-)

wellproc
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
kan ik daar dezelfde tactiek toepassen als in DE (milieuvriendelijk afvoeren).

Mijn ervaring met België is dat ik het niet heb aangedurfd om het milieuvriendelijk af te voeren. Was geen privé-auto maar lease en ik kreeg niet helder hoe lang en vasthoudend ik achtervolgd zou gaan worden. Of FS.be nog navraag gedaan en toen maar gewoon betaald.
Als ze je blijven volgen gaat de boete (die als het goed is in de brief staat) vrij hard om hoog. WOB/kantonbezoek zijn anders/niet mogelijk en als je toch je verhaal voor het hekje wilt doen en je krijgt ongelijk schijn je substantieel duurder uit te zijn.

Niet om je bang te maken, maar volgens mij is BE toch wat lastiger negeren dan DE. ;)

KanarieVW
Master
 Bericht 
BE ook altijd genegeerd. Het is daar administratief echt een puinhoop. Hoor je niks meer van.

wellproc
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
BE ook altijd genegeerd. Het is daar administratief echt een puinhoop. Hoor je niks meer van.

Wallonië of Vlaanderen?
Of maakt dat geen bal uit?

bterstege
Eendagsvlieg
 Bericht 

Na een lange tijd als lezer gebruik te hebben gemaakt van flitsservice, kom ik hier toch voor advies.

Het lijkt alsof ik ben geflitst in Duitsland, waarbij ik blijkbaar te dicht op mijn voorganger ben gereden (4/10 bij 118 km/u). Nu ben ik helemaal geen klever en kan me ook niet herinneren dat ik dit gedrag als zodanig heb vertoond. Het kan mogelijk zijn dat er iemand voor mij naar links is gegaan of dat ik de auto iets heb laten uitrollen.

Nu heeft mijn vader een brief ontvangen (de auto is van mijn vader) met een foto van iemand met een zonnebril ;-). Waar hij gevraagd wordt aan te geven wie de auto heeft bestuurd.

Ik heb het topic en andere doorgenomen en de tendentie is tweezijdig:
- alles negeren
- eerst een brief sturen, dat je het Duits niet machtig bent (met als nadeel dat "ze" beet hebben)

M'n vader is wel enigszins meewerkend, maar ik wil hem ook geen overlast bezorgen. Wat is wijsheid?

Walker
Master
 Bericht 
Alles negeren. En vooral geen brieven sturen. En je vader instrueren dat hij van niets weet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat hij zegt.

bterstege
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik had ook het idee dat dat de gemene deler was van dit topic. Op welk moment zal er mogelijk contact worden gezocht in de vorm van een aangetekende brief (weigeren?) of iemand aan de deur?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hangt van het district af. De een doet er geen kloot aan, het andere district wel.

bterstege
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ok, dus dat kun je in principe gewoon rustig afwachten. (brief is van Solingen overigens)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh. Köln (2x in meerdere jaren, sorry), Oberhausen, Dortmund, Hagen, Bochelt en Kassel ken ik ( die laatste was leuke foto met pet!).. Haselünne een keer geflitspaalt, die hebben nooit de moeite genomen überhaupt iets te sturen. Solingen zit niet in de collectie.

Ik wacht nog steeds op arrestatiebevel op luchthaven.. Vorig jaar Bremen - Riga gedaan maar :nocheer:

Had wel teveel crème bij volgens de douaneman, ging ie in beslag nemen. Ellende. Of ik de regels niet gelezen had? Ja je***. Gedoe.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Had wel teveel crème bij volgens de douaneman, ging ie in beslag nemen. Ellende. Of ik de regels niet gelezen had? Ja je***. Gedoe.
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Walker schreef:
Alles negeren. En vooral geen brieven sturen. En je vader instrueren dat hij van niets weet.
Dat dus. Zo gauw je gaat reageren hebben ze beet. Gewoon periode van drie maand na pleegdatum errug strak je mond dicht houden.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Had wel teveel crème bij volgens de douaneman, ging ie in beslag nemen. Ellende.

Gesmeerd of in een potje???

Kami
Master
 Bericht 
bterstege schreef:
Op welk moment zal er mogelijk contact worden gezocht in de vorm van een aangetekende brief (weigeren?) of iemand aan de deur?

Aangetekende brief is een optie, de kans dat iemand aan de deur komt is klein.
Aangetekende brief niet aannemen, heeft bij mij tot nu toe ook nog altijd gewerkt. Was wel voor wat kleine overtredingen, dat wel.

OranjeBoven
Nieuwkomer
 Bericht 
De vaste postbesteller hier weet het al: Belt aan met grijns: "aangetekende uit Duitsland" en zegt nog net niet "u hoeft 'm zeker niet?" :)

Na de uitspraak : "Ik mag van m'n moeder geen brieven uit Duitsland aannemen" neemt-ie 'm grinnikend weer mee terug. Soms komt er nog een tweede achteraan; herhaling van zetten en vervolgens blijft het stil. Werkt tot nu toe zowel bij snelheids als kleef brieven. :thumb:

Nick Name
Nieuwkomer
 Bericht 
bterstege schreef:
Na een lange tijd als lezer gebruik te hebben gemaakt van flitsservice, kom ik hier toch voor advies.

Het lijkt alsof ik ben geflitst in Duitsland, waarbij ik blijkbaar te dicht op mijn voorganger ben gereden (4/10 bij 118 km/u). Nu ben ik helemaal geen klever en kan me ook niet herinneren dat ik dit gedrag als zodanig heb vertoond. Het kan mogelijk zijn dat er iemand voor mij naar links is gegaan of dat ik de auto iets heb laten uitrollen.

Nu heeft mijn vader een brief ontvangen (de auto is van mijn vader) met een foto van iemand met een zonnebril ;-) . Waar hij gevraagd wordt aan te geven wie de auto heeft bestuurd.

Ik heb het topic en andere doorgenomen en de tendentie is tweezijdig:
- alles negeren
- eerst een brief sturen, dat je het Duits niet machtig bent (met als nadeel dat "ze" beet hebben)

M'n vader is wel enigszins meewerkend, maar ik wil hem ook geen overlast bezorgen. Wat is wijsheid?

Absoluut niet reageren, nergens op. Aangetekende post uit Duitsland weigeren.

Dan staat je waarschijnlijk een soortgelijk traject als mijn ervaring te wachten, zie: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/help-geflitst-in-duitsland-wat-nu-t27325-2300.html#p4332263

OranjeBoven
Nieuwkomer
 Bericht 
Hmmm, blijkbaar zijn er toch een paar medewerkers van bepaalde Bundesländer die een eigen interpretatie hebben van de drie-maanden-bepaling. :-?

Vandaag een briefje ontvangen met het verzoek om toch maar even te betalen terwijl het om een vermeende overtredingsdatum gaat van eind september, dus inmiddels meer dan 6 maanden terug. :huh:

Het bedrag was inmiddels verhoogd van zo'n drie naar zes tientjes; zouden ze denken dat dat motiveert of zo? :schudnee:

Anyway: het spul ligt bij de stapel voor de papierophaalvrijwilligers van de lokale fanfare net als alle voorgangers. Het goede doel is er mee gediend. (f)

OranjeBoven
Nieuwkomer
 Bericht 
En gisteren een brief ontvangen van Jura Incasso met het verzoek om in opdracht van de Kreis Heinsberg een bedrag van een 110 euro over te maken op hun rekening omdat ik "na meerdere malen door onze client in de gelegenheid tot betaling te zijn gesteld " en ik daar niet op ingegaan ben "zij uit principiele gronden besloten hebben de vordering uit handen te geven aan ons kantoor".

Dit naar aanleiding van een vermoedelijke overtreding in de Kreis Heinsberg waarover zij een aantal brieven gestuurd zouden hebben inclusief een vage foto met daarop een auto met mijn kenteken en een onherkenbaar figuur achter het stuur, die ik natuurlijk nooit ontvangen heb.

Ik kan niet meer betalen aan de client, maar dien dit met Jura af te handelen. Als ik kan aantonen dat ik geen geld aan client verschuldigd ben dan wordt ik verzocht om binnen 7 dagen een mail te sturen inclusief bewijsstukken. Blijft betaling uit dan zal er een bezoek plaatsvinden van een van hun buitendienstmedewerkers. De kosten hiervan komen voor mijn rekening. Tevens behoudt client zich het recht voor aanspraak te maken op de door mij verschuldigde rente . Tot slot zullen zijn indien nodig client adviseren om de zaak door te zetten naar de gerechtsdeurwaarder. Zij wijzen mij er op dat, mocht het zover komen,ik gedagvaard zal worden en de vordering in rechte op mij verhaald zal worden.

Vandaag telefonisch benaderd door dit bureau met een "toelichting" en een verzoek om betalingsregeling in te stellen. De belster medegedeeld dat ik geen brief heb ontvangen, zelden of nooit in Duitsland kom, ik niet benaderd wens te worden via een afgeschermd telefoonnummer want iedereen kan wel zeggen dat ie een vordering op mij heeft, ik geen idee heb waar het over gaat en dat de Kreis Heinsberg zelf maar met een bewijs moet komen dat ik deze overtreding gepleegd zou hebben.

Mevrouw zei dat zij alleen maar wist dat er een vordering op mij was i.v.m. een verkeersovertreding in genoemde Kreis en dat zij de bewijsstukken zou gaan opvragen en aan mij opsturen.

Ik vermoed dat de Kreis deze vordering verkocht heeft aan Jura die nu alsnog proberen geld van mij los te krijgen. Ik vraag me wel af hoe sterk ze staan: de Kreis heeft geen zekerheid over de bestuurder, want ze heeft geen antwoord ontvangen en daar geldt -voor zover mij bekend- nog steeds dat een kentekenhouder niet aansprakelijk is maar de bestuurder. Ik las wel wat vervelende stukjes over de "buitendienstmedewerkers" van dit soort incassoburo's dus dat is wel vervelend.
Overiens kan ik volgens mij alleen gedagvaard worden n.a.v. een gerechtelijke uitspraak en -tenzij ik bij verstek in Duitsland veroordeeld ben- is die er niet, anders zou de Kreis zelf wel eerder nog wat brieven gestuurd hebben.

Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen m.b.t. deze incasso methoden?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Volgens mij 'koopt' dat Jura die vorderingen bij sommige Landkreis' in de hoop dat er wat te halen is. Er zijn 100'den verhalen te vinden over Jura in het internet. Het komt erop neer dat een beetje shady organisatie is. Op het moment dat jij ervoor kiest Jura te negeren zullen zij moeten vragen bij het Landkreis of ze verdere stappen willen. Waarschijnlijk hebben ze niet eens alle bijbehorende documenten. Heeeeeeeeeeeeeeele kleine kans dat je er dan ooit nog iets van hoort. Sommige mensen worden bang bij het woord incasso en betalen dan maar.

Kami
Master
 Bericht 
Is er wel een rechtsgrond voor een incasso ?
Zeker in het duitse geval waarbij ze de bestuurder nog niet geidentificeerd hebben ? Wat wel nodig is omdat enkel op kenteken bekeuren toch niet mag ?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat klopt, men stuurt ook brieven met de vraag of er getuigt kan worden wie er achter het stuur zat. Het is dus een verzoek. Dat hele Jura zit dus zomaar wat te doen, ben je lekker mee. :roll:

Ik zie dat het dicht tegen de (Limburgse) grens aanligt. Er wordt natuurlijk onderling gecommuniceerd daar tussen Nederlanders en Duitsers. Krijg je dit soort onzin van. Je hebt heel goed gereageerd er zijn er inderdaad velen die dat niet zo doen.

OranjeBoven
Nieuwkomer
 Bericht 
Blijkbaar om de druk op te voeren vielen er vanmiddag nog eens twee brieven in de bus.

Brief 1 is bijna een kopie van de vorige met als aanvulling "wij stuurden u reeds het vriendelijke doch dringende verzoek om over te gaan tot betaling. Uit onze administratie is echter gebleken dat er nog steeds geen betaling heeft plaatsgevonden"
Lijkt me logisch, ik kan moeilijk binnen 1 dag al betaald hebben . ( als ik dat al zou willen ) Bovendien is het bij de meeste banken ook niet binnen 1 dag verwerkt. Lijkt dus meer een kwestie van zoveel mogelijk brieven om pressie te zetten.

Brief 2 begint met gemekker dat zij mij reeds op een eerdere datum bericht hebben en dat zij ter verificatie het document sturen wat ten grondslag ligt aan de schuldvordering.
Tevens de opmerking dat ik niet meer "bevrijdend kan betalen aan de client." Bij niet voldoende aanwezige middelen kan ik kontakt opnemen voor een betalingsregeling en bij geen tijdige betaling wordt de zaak onherroepelijk overhandigd aan hun gerechtsdeurwaarder; ik wordt gedagvaard en de kosten zijn voor mijn rekening.
"U doet er dan ook verstandig aan te handelen conform dit schrijven". Die laatste zin vind ik dan weer een zwaktebod; als al deze brieven niet helpen, kunt u toch maar beter betalen, echt waar hoor....
Als bijlage een schikkingsvoorstel uit de Kreis Heinsberg inclusief briefhoofd van de bussgeldstelle, waarin mij ten laste wordt gelegd dat ik op een datum in september een kilometer of 15 te hard zou hebben gereden.
Op dit formulier de melding "Beslissing van boete-incassokantoor na conclusie van onderzoek" onder vermelding van een filmnummer en een fotonummer.
Totaal 58,50 opgebouwd uit "Geldboete" 30 euro, "Bedrag" 25 euro, kosten boete-incassokantoor 3,50. Het verschil tussen geldboete 30 euro en bedrag 25 euro is mij onduidelijk, maar ik vermoed dat dit een verhoging betreft wegens niet-betalen.
Overigens gaat Jura uit van een totaalbedrag van de vordering van 64,50 , buitengerechtelijke kosten 40 euro , btw 8,40, zodat ze dan op 112,90 uitkomen. Dat is al snel een verhoging van 25 euro in Duitsland, daar doet Jura dan 6 euro bovenop zodat we op 64,50 zitten en vervolgens nog eens 40 euro extra....

Morgen maar eens een mail gaan sturen dat ik geen idee heb waar dit allemaal over gaat, dat ik verschoond wens te blijven van telefonische en postale overlast en dat, wanneer men betaling wenst Jura maar aan moet tonen dat ik in Duitsland veroordeeld ben, met als bewijsstukken het vonnis van een rechtbank i.p.v. vage voorstellen tot schikking bij een vermoedelijke overtreding.

We gaan het zien....

Bramdaman
Master
 Bericht 
Ik ben benieuwd

Kami
Master
 Bericht 
Ik ook !
Suc6 OranjeBoven !

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ik geloof zelfs dat er al uitspraken zijn die dit soort "opkoperij van vorderingen" minder geoorloofd is. Ja het zou wel mogen maar bij "geen thuis" hoeft de incassomaatschappij niet op hulp van de rechter te rekenen. Immers het wordt gezien als "bedrijfsrisico".

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En dit allemaal vanwege een vermeende overtreding die 30 Euro waard zou zijn. Ik vind het een tikkeltje bizar wat dit Kreis aan het doen is.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Er is al jurisprudentie over dat dit soort claims dmv een incassobureau geen rechtsgrond hebben aangezien de wijze waarop andere landen dit soort boetes met Nederland dienen af te handelen reeds in een wettelijke regeling is vastgelegd.
Men mag alleen die route bewandelen, en die loopt via het CJIB.

liquid_force
Master
 Bericht 
OranjeBoven schreef:
Overiens kan ik volgens mij alleen gedagvaard worden n.a.v. een gerechtelijke uitspraak en -tenzij ik bij verstek in Duitsland veroordeeld ben- is die er niet, anders zou de Kreis zelf wel eerder nog wat brieven gestuurd hebben.

er is in Duitsland (maar ook CH en A) een verschil tussen een Bussgeldbescheid en een Übertretungsanzeige. Een Bussgeldbescheid is vergelijkbaar met een Mulder in NL en mag ook via een incassodienst geint worden. een Übertretung moet via een OvJ of Rechter via het CJIB lopen

Pagina 47 van 49 [ 2413 berichten ]