» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 48 van 48  [ 2375 berichten ]
Kami
Master
 Bericht 
Wat zijn de grenzen mbt Bussgeldbescheid ? Wanneer wordt het een Ubertretung ?
Qua snelheid bedoel ik dan.

Aanhanger
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
Een Bussgeldbescheid is vergelijkbaar met een Mulder in NL en mag ook via een incassodienst geint worden.

Not. :schudnee:

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 009:BJ6853

Raynet
Eendagsvlieg
 Bericht 

Na een aantal brieven is het hier verder stil gebleven.
De aangetekende brieven hebben ze me bespaard tot nu toe, en die verwacht ik na 4 maanden ook niet meer.
Uiteraard komt de volgende er weer aan.
Plaatsje Lauenstein, vette flits in mn snavel vorige week.
Na 8 uur tuffen toch wat minder scherp, ja dat is niet goed uiteraard, terwijl ik dacht dat het 50km was.
Toch maar even op de dashcam teruggekeken en was uiteraard een 30km stukje van nog geen 200meter met een camera.
Gereden snelheid op de dashcam wel 43km.
Zal wel weer een vette worden.... :P en we kunnen weer opnieuw beginnen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hoezo rijdt men consequent niet met de blitzer.de app ? Telefoon is er niet voor selfies en Insta.

Walker
Master
 Bericht 
Goed idee. Zal hem ook ff installeren.

(afgelopen weken zeker 2x voor gaas gegaan)

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Aanhanger schreef:

Citaat:
Gedaagde zou --na correctie-- 196 km p/u hebben gereden waar 100 km p/u is toegestaan.
Bij brief (beschikking) van 18 september 2007 is aan gedaagde in verband hiermee per post een “Bussgeldbescheid” van € 766,10 toegezonden. Tegelijkertijd is hem een rijverbod van drie maanden opgelegd.

:o
Enig verschil is dat je in Nederland met zo een snelheid waarschijnlijk gevierendeeld zou worden :duh:

Denk een rug of 2 aan boete oid hiero? (ja de betreffende boete is wel in 2007 in D uitgedeeld dus misschien daar ook duurder, maar denk niet zulke gestoorde bedragen als in Nederland).

Jaja ook ik heb me aan zulke overtredingen gewaagd in Nederland, doe ik niet meer, me rijbewijs heb ik nodig en is me te lief en ik wordt een beetje ouder. Misschien midden in de nacht als er geen enkele auto voor me of achter is. Maar anders echt niet. Heb het vaak genoeg meegemaakt dat me instinct toch echt klopte. (midden in de nacht flink gassen en die auto daar rechts voor me die ziet er verdacht uit, gas los, ja hoor, politie volgen).

Kami
Master
 Bericht 
Ik zit ook weer... op post te wachten.
Ondertussen 2x met 60+ @100 geflitst, beide meer dan 3 maanden geleden.
En twee weken geleden met 30+ @100.

Hoop niet dat ze alles in één enveloppe versturen, of eigenlijk wel, dan hoef ik er maar eentje in de papierbak te pleuren :roflol:.

Kan men in DE nog iets met al die oude maar niet afgerekende overtredingen op het moment dat je staande gehouden wordt ?
Gebeurd regelmatig dat ik op de A60 in een controle rijd, maar 95% van de gevallen laten ze me zonder tonen van papieren door.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
60+ is dan wel weer een risico. Vanaf 40+ kunnen ze bij een staandehouding een maand rijverbod opleggen, dacht ik.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja klopt.. Maar dan moeten ze nog steeds uit zien te vinden wie er op die foto staat..

Maakt dus niet zoveel uit.

Kami
Master
 Bericht 
Verdomme, krijg net post binnen, en gisteren hebben ze het oud papier opgehaald...

Ergens begin mei te snel gereden volgens ene mevrouw. 132@100, dus wat meer dan verwacht.
Maar snel in de lege papierbak en afwachten wat nog meer gaat komen, zal ook deze keer de tactiek van de papierbak volgen.
Hou jullie op de hoogte als er een andere tactiek van de tegenpartij wordt gehanteerd.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Kami schreef:
Kan men in DE nog iets met al die oude maar niet afgerekende overtredingen op het moment dat je staande gehouden wordt ?
Gebeurd regelmatig dat ik op de A60 in een controle rijd, maar 95% van de gevallen laten ze me zonder tonen van papieren door.

Administratie in DE geschiedt niet zoals in NL centraal maar per deelstaat. En ze zijn in DE ook niet zo geautomatiseerd als in NL. Dus ff kenteken intikken is er daar niet bij.
Of ze al ANPR hebben weet ik niet, dat is iets met privacy, ook de reden waarom TC's in DE nog niet zijn ingevoerd. Je mag in DE pas een foto maken als het feit "geconstateerd" is, niet op verdenking van feit plegen.

pinny
Eendagsvlieg
 Bericht 

Al een paar keer geflitst vooral bij wegwerkzaamheden. (meestal laat als er toch niet gewerkt wordt)
Ik doe altijd de zonneklep omlaag en heb er misschien daardoor nog geen bekeuring op mijn mat zien vallen. :D

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die zonneklep blokkeert niets hoor.. Of je moet er een hebben die je halve voorruit bedekt.

De starter van dit onderwerp reed/rijdt ook altijd met die klep omlaag maar heeft desondanks al eens een rijverbod gehad.

fonsoy
Eendagsvlieg
 Bericht 

Zo, ik ben ook geflitst in DE. En daarvoor heb ik mijzelf geregistreerd.
In een stadstunneltje, helling af :boos: Misschien kan ik ze er een beetje voor laten werken?

Ik zit helaas wel aan een leasemaatschappij vast :aai: - de negeertactiek zal hierdoor niet werken, lijkt mij? Ik heb van hen de boete doorgestuurd gekregen met de vraag of ik dit wil afhandelen.
Wat me misschien helpt is het feit dat het foto'tje werkelijk extreem onduidelijk is. Het kan net zo goed mijn vader zijn geweest, of een maatje. Enige wat ik zie is dat het een man met een bril is geweest. Kan ik hier iets mee? Mijn Duits is best redelijk, maar het is niet goed genoeg om precies te begrijpen hoe ik die bestuurdersverklaring in moet vullen. Wat is jullie advies?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Als je niet gaat negeren omdat dat niet wil via leasemaatschappij, hele lange Nederlandse brief terug sturen :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zou de leasemij bellen met het verzoek alle correspondentie 1:1 door te sturen zonder ook maar iets in te vullen.

bterstege
Eendagsvlieg
 Bericht 

bterstege schreef:
Na

Even een update. Het is inmiddels 3 maanden geleden sinds de vermeende overtreding. Ik heb jullie advies opgevolgd en alles genegeerd. Tot mijn verbazing is er zelfs geen herinnering gekomen.

Is met het verlopen van de 3 maanden termijn zo, dat de boete officieel van tafel is? Ook al heb ik het idee dat het district vrij weinig moeite doet.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
bterstege schreef:
Is met het verlopen van de 3 maanden termijn zo, dat de boete officieel van tafel is? Ook al heb ik het idee dat het district vrij weinig moeite doet.
Duitse justitie MOET binnen 3 maanden een verdachte hebben aangesproken, zoniet --> Prullenbak

LBP
Eendagsvlieg
 Bericht 
Goede middag,
Ik heb in regio Kreis kleve een snelheidsovertreding begaan.
Nu weet ik dat ik dat was, foto is duidelijk, ben gewoon stom geweest en heb het welbekende kiekje van mij laten nemen.
Ik heb ook al op de eerste brief gereageerd en toegegeven(helemaal stom) dat ik het was (geen rijbewijsnummer oid genoteerd) en tot overmaat van ramp heeft vrouw lief de hierop volgende aangetekende brief ook nog eens aangenomen.
Kortom ik moet gewoon betalen, wonden likken, en het gaspedaal weer lekker diep intrappen (en de eerst volgende x dat ik daar in de buurt ben op de terugweg het verkeersbord eraf schroeven voor op kantoor om dat naast mijn nieuwe Deutsche passfotoo te hangen).

Wat ik wel gek vind, is dat ik "de kosten van het proces" kosten des verfahrens (á €25,00 + auslagen verwaltung €4,60) dien te betalen... er is naar mijn idee helemaal geen proces geweest, er heeft gewoon één of andere plofm*f achter een te duur bureau op een paar knoppen gedrukt en dit mij toegestuurd.

Is dit een normale gang van zaken?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LBP schreef:
Ik heb ook al op de eerste brief gereageerd en toegegeven

LBP schreef:
Wat ik wel gek vind, is dat ik "de kosten van het proces" kosten des verfahrens (á €25,00 + auslagen verwaltung €4,60) dien te betalen... er is naar mijn idee helemaal geen proces geweest, er heeft gewoon één of andere plofm*f achter een te duur bureau op een paar knoppen gedrukt en dit mij toegestuurd.
Je hebt toegegeven en je bent bij verstek veroordeeld. Dat kan ook in Nederland. Dus heel gewoon.

LBP
Eendagsvlieg
 Bericht 
Dus als ik het goed begrijp, komt er geen fysiek "proces" omdat ik toegegeven heb :fp: , en dus hebben ze daar even achter het bureau proces gevierd :woop: door op een paar knoppen te drukken en dat mag ik gaan betalen... :loco: lekker dan... :duh: .
Dank voor de reactie, weet ik in ieder geval dat ik "rechtmatig gen**id" ben.
Ik heb er van geleerd, in de zin dat ik in de toekomst een paar dingen anders ga aanpakken nadat ik post heb gehad. O:)

Dit draadje gaat in de favorieten! :thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LBP schreef:
Ik heb er van geleerd, in de zin dat ik in de toekomst een paar dingen anders ga aanpakken nadat ik post heb gehad. O:)
Hoeveel "te hard" was het? Het zou zomaar kunnen zijn dat je nu bekend bent in Flensburg. Iets met strafpunten.....

Kami
Master
 Bericht 
Net ook een schrijven mogen ontvangen, de 2de brief.

Daarin staat :
"
Indien u geen verklaring aflegt over de zaak of bezwaar maakt tegen het tenlastegelegde, wordt beslist of verder onderzoek wordt gedaan, de zaak wordt geseponeerd of zonder verdere uitspraak van de overheidsinstantie een mededeling van geldboete voor middelzware overtredingen wordt uitgevaardigd.
"

Kan dus zijn dat ze toch een boete opleggen op kenteken ?

LBP
Eendagsvlieg
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Hoeveel "te hard" was het? Het zou zomaar kunnen zijn dat je nu bekend bent in Flensburg. Iets met strafpunten.....

van een 100 weg direct naar bebouwde kom 30 zone, 21 te hard. Heb 1 spaarpunt te pakken.
Keek meer om me heen voor evt gevaar op of langs de weg dan op m'n teller :duh: . Stom heh, dat het zo veel langzamer voelt als de 30 zone ook nog breder en ruimer is opgezet dan die 100 weg ervoor... :cry:

Walker
Master
 Bericht 
inmiddels 6 weken voorbij, dus als er nu wat komt wordt het makkelijker om eea te negeren.

Pagina 48 van 48 [ 2375 berichten ]