» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 52 van 52  [ 2559 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hmm......blijkbaar was er nog een 2e stopstreep waar je dan midden op de kruising voor zou moeten stilstaan :loco:

Maand later nog niks gehoord :P

exroosje
Pro
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Waar zit je aan vast? CJIB?? Je bent er naar druk mee. Zou het lekker laten varen allemaal.

Wat ik bedoel is dat door het accepteren van een op naam gestelde bekeuring binnen de 3 maanden gestelde termijn, ik me niet meer kan verschuilen achter de hier gepredikte (en door mij ook regelmatig toegepaste) methode het zolang te rekken zodat deze 3 maands termijn verloopt voordat dit punt bereikt is en daarmee de opsporing gestaakt moet worden.
Nu is er binnen deze periode een teken van leven van mij geweest richting hen en verloopt deze termijn niet meer lijkt me .

Doordat de bekeuring boven de 75 euro is mag ze door het CJIB geïncasseerd worden (al is dat natuurlijk niet zo aantrekkelijk omdat dit alleen maar het handhavings aspect oplost, de opbrengst blijft nl. in Nederland). Maar in duitsland gaat het sowieso een stuk minder om opbrengst en meer om handhaving is mijn indruk... Boetes zijn lager en inning is justitieel, niet administratief...

Ik acht de kans dat het nu wel overwaait een stuk kleiner. Dat bedoel ik met "ik zit er aan vast".

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
...Kijken wat er gebeurt.. :|

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ben je mal. Ken maar een verhaal hier van iemand waar blijkbaar het cjib is ingeschakeld. Je hebt nog steeds geen bestuurder of iets dergelijk opgegeven. Zou het lekker afwachten. Mochten ze in het uiterste geval het CJIB inschakelen, wat me bijzonder sterk lijkt kan je altijd nog betalen.

xr3ti
Nieuwkomer
 Bericht 

die van exroosje gaat hier dus ook komen begrijp ik, zelfde flitskast.....
mocht postbode "zelf" tekenen....
nog opties? niet betalen? aanvechten in duitsland?

de blitzservice in berlijn spreken heel goed duits maar belabberd (tot geen) engels.....

xr3ti
Nieuwkomer
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Zou het lekker laten varen allemaal.

laten varen als in niet reageren?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
xr3ti schreef:
laten varen als in niet reageren?

nee letterlijk bootje varen natuurlijk :x

Kami
Master
 Bericht 
Wellicht hier niet helemaal goed, maar wil er geen separaat onderwerp voor aanmaken. Betreft Oostenrijk.

Anderhalve maand geleden een Verwaltungsverfahren ontvangen en weggeflikkerd.
Vandaag een Strafverfolgung ontvangen en ik denk dat ik die ook maar in de prullenbak flikker.

Ik ben begin augustus staande gehouden in Oostenrijk (met de motor) voor een +50 te hard op de snelweg icm met nog een ander lullig feitje. Mee naar het buro in Bludenz, wat euros af mogen tikken, en weer verder mogen rijden.
Ik dacht dat ik er wel vanaf zou zijn daarmee. Qua datums klopt eea wel op het schrijven wat ik ontvang.

Iemand ervaring mee ? Het schrijven ligt overigens al bij het oud papier.

Walker
Master
 Bericht 
Hier nog niets binnen: laatst irgendwo in Vorpommern een vrachtwagen ingehaald waar een flitspaal stond. En een doorgetrokken witte lijn. :x

Pagina 52 van 52 [ 2559 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast