» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en wil even kort mijn verhaal doen zodat ik wellicht mensen kan helpen die in een soortgelijke situatie zitten.

Hier mijn verhaal met een aantal vragen aan ervaringsdeskundigen;
Ik ben in vijf jaar twee keer aangehouden met teveel alcohol op achter het stuur van mijn snorfiets. EMA cursus heb ik gevolgd en vervolgens kreeg ik een onderzoek naar mijn rijgeschiktheid. Dit was in 2015. Ik kreeg een lichamelijk onderzoek, psychiatrisch onderzoek en een bloedonderzoek. Ik had een CDT percentage van 2,9 en verklaarde dat ik eens in de paar weken 10 AE of meer drink. mijn rijbewijs werd voor een jaar ongeldig verklaard door onderrapportage en werd de conclusie alcoholmisbruiker getrokken. Eerlijkheidshalve verklaarde ik dat ik wel eens een joint rook, ongeveer 1x per week. Nu, ruim een jaar later ben ik mijn eigenverklaring procedure gestart om een herkeuring te krijgen.
In de uitnodiging van het CBR stond dat ik ook op drugs getest zal worden. Dit was voor mij een verassing omdat ik nooit door de politie ben aangehouden en bestraft voor drugsgebruik. Bij navraag bij het juridisch loket naar of dit wel mag kreeg ik het volgende antwoord; alleen als er vanuit de politie een vermoeden of bewijs is van drugsmisbruik mag er op urine getest worden. Dit is echter nooit gebeurd. Toen ik vroeg aan het CBR waarom ik ook op drugs getest moet worden, zeiden ze; omdat ik tijdens mijn vorige onderzoek verklaarde wel eens een joint te roken. Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik hier tegen bezwaar aantekenen?

Ik lees op verschillende plekken dat 95% zijn rijbewijs kwijt raakt na het eerste onderzoek (zo ook ik)
Weet iemand wat het slagingspercentage is van mensen die voor de herkeuring gaan na een jaar? Ik ben al maanden compleet gestopt met drinken en sinds het bericht dat er ook een urineonderzoek volgt heb ik ook niet meer geblowt. Toch ben ik bang dat er nog wat THC gevonden wordt in mijn urine. Als dat zo is, mogen ze mij dan afkeuren terwijl dit hele gebeuren voort komt uit alcohol en niet uit drugsgebruik achter het stuur?

Ik hoor het graag!

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Weet je hoe dat komt dat 95 procent er voor zakt? Omdat je de verkeerde antwoorden hebt gegeven en in jou geval als dat niet het geval zou zijn dan was je alsnog gezakt doordat je cdt waarde veel te hoog was.

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

dat hele onderzoek is sowieso een wassen neus! ze weten toch al dat ik (in hun woorden) een binge-drinker ben omdat ik 700 ug/l blies.. het is gewoon hun verdien-model. nu weet ik de antwoorden en zullen mijn bloedwaarden goed zijn alleen de THC waardes vraag ik me af of ze mij daar op af kunnen keuren.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Gaat niet helemaal op ik had bijna 700 en ik ben goedgekeurd,blijf er bij zijn jr bloedwaardes ok en je geeft de juiste antwoorden dan zit je goed en dat is niet aankomen met 10e alcohol eens in de paar weken.over je thc waardes wiet blijft ongeveer 2 weken zichtbaar in de urine voor zover bekend

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok. Mooi dat je bent goedgekeurd! Ik heb de 21ste de keuring maar ik ga daarna pas mijn bloed en urine laten onderzoeken. Zouden ze dat aanmerken als verdacht en mij alsnog afkeuren?

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Dit moet altijd gebeuren voor het onderzoek staat ook in de brief

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Nee hoor. Vorige keer niet

ultimate-tester
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik vind het niet zo raar dat je onderzocht wordt op drugsgebruik.. je weet toch dat alcohol een harddrug is?

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Lees even goed of zeg anders gewoon niks.

ultimate-tester
Nieuwkomer
 Bericht 

TitoL schreef:
Lees even goed of zeg anders gewoon niks.

Ja die verklaring dat je wel eens een en ander rookt. Ik wil enkel zeggen dat ook al had je daarover niks gezegd, ik het nog steeds niet raar zou vinden als ze na constatering van alcoholmisbruik ook nog eens op andere drugs zouden controleren. Iemand die zo buitensporig omgaat met een harddrug kan namelijk ook nog wel buitensporig omgaan met andere drugs. Ik zou het dan ook niet vreemd vinden als in een rechtszaak dergelijk argument tegen je wordt gebruikt. Je vraagt je namelijk af of dit onderzoek zomaar mag na je bekentenis van softdrugsgebruik waarop het antwoord dus ja is. Is dat zo gek? Nee dat is het niet, lees mijn verhaal.

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]