» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
jahals
Eendagsvlieg
 Bericht 
Afgelopen weekend gepakt na het roken van een joint. Was na bezoek aan een coffeeshop een politiecontrole. Ze roken een wietlucht en ik moest mee naar het politieburo voor een bloedtest. Het gebruik was ongeveer een uur voor de bloedtest. Helemaal nergens last van en voelde me zeker niet onder invloed, gebruik het ook bijna dagelijks. Waarom ze mij testen is volgens hun op mijn uiterlijke kenmerken bij de controle. Ik heb niets toegegeven. Wat staat mij te wachten, want daar waren ze nogal vaag over(cbr melding, rijbewijs inleveren?)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik denk dat je de uitslag van de bloedtest moet afwachten. Als die een hoog concentraat THC laat zien, ben je het bokkie en ga je de molen in, inclusief een jaar ontzegging waarschijnlijk. Je hebt mogelijk geluk, want een uur na gebruik zal er nog niet zoveel zooi in je bloed zitten van de joint die je net hebt gerookt. Maar als je een zeer regelmatige gebruiker bent, zul je wel een basisniveau hebben dat hoog genoeg is voor een CBR-onderzoek.
jahals schreef:
Helemaal nergens last van en voelde me zeker niet onder invloed, gebruik het ook bijna dagelijks.
Dit noemen ze tolerantie opbouwen. Dat is in de gebruikerswereld geen goed teken.
En stel jezelf eens de vraag...als je er écht helemaal geen last van zou hebben en niet onder invloed zou zijn, waarom gebruik je het dan?

Feitelijk
Master
 Bericht 
jahals schreef:
Waarom ze mij testen is volgens hun op mijn uiterlijke kenmerken bij de controle.

rode ogen, slaperig ?

jahals schreef:
gebruik het ook bijna dagelijks

Zeg dat vooral tegen het CBR!

snovvdog
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
rode ogen, slaperig ?

Als dat de criteria zijn... Zan zie ik er elke ochtend zwaar stoned uit.

laagvlieger
Master
 Bericht 
De THC-normen zijn gebaseerd op alcohol-denken. Bij alcohol is er een vrij recht verband tussen promille (of miligrammen) en hoe slecht je kunt rijden. Bij THC is dat verband veel vager. Onder andere door:
- hasj, wiet bevat naast THC ook andere stoffen (CBD, THCV, terpenen) die het effect sterk beinvloeden. Dus twee mensen met het zelfde THC in hun bloed kunnen heel verschillend onder invloed zijn. De ene loom en lui, de andere actief.
- tolerantie. Werkt echt anders dan bij alcohol, maar dat vinden mensen heel moeilijk om te snappen. Want als het bij alcohol zo werkt, dan MOET het bij wiet ook zo werken, toch? :x
- THC van eerder gebruik, dat in je lichaam zit en langzaam in je bloed komt maar waar je niet stoned van wordt. ("Hoe kan dat nou? Is bij alcohol toch ook niet zo?" Nee, klopt, is bij alcohol niet zo)

Als je regelmatig blowt moet je vele dagen/weken niks roken om met je bloed weer onder de norm te komen. En al die tijd rij je prima. Alleen maar omdat die normen zijn gebaseerd op alcoholdenken.

Goed dat TS geen verklaring heeft afgelegd.

Verder ziet het er somber uit. Kans is levensgroot dat hij met zijn bloedwaardes fout zit. Vreemd genoeg is er geen duidelijke informatie online te vinden bij het OM en het CBR. De beste info vond ik nog hier:
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... nt-hennep/
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... van-drugs/
(ik heb niks te maken met deze advocaten, ken ze niet eens, puur ter info).

Hou rekening met de volgende straffen:
- boete via strafrechter (ga nooit akkoord met de boete van het OM maar laat het altijd voorkomen)
- intrekking rijbewijs bij CBR. En dan ga je een lang en duur traject in om het weer terug te krijgen. Dit is de feitelijke straf, veel erger dan die boete.

Zoek een advocaat. Doe niks, geen verklaring, niks, zonder overleg met advocaat. Een van de moeilijkheden is bijv. dat de strafrechter wel eens heeft bepaald dat een regelmatige blower niet sterk onder invloed is van een jointje. Maar: als je bij het CBR zegt dat je bijna dagelijks blowt, zien zij dat als een ernstig verslavingsprobleem en krijg je je rijbewijs niet terug. Hoe je dat moet oplossen en wat je moet zeggen weet ik dus niet. Overleg met advocaat als het zo ver is ! Sterkte ;(

jahals
Eendagsvlieg
 Bericht 
Heb nog even gebeld met de politie, maar ze geven bijna geen informatie. Wacht het maar af zeggen ze, het CBR gaat hier verder over en iets over THC gehalte?
Schijnbaar hebben ze nog meer mensen gecontroleerd die vanuit een coffeeshop vertrokken in de auto, althans dit gaat de ronde.
Moet ook maar wachten met een advocaat, waarvoor ik geen geld genoeg zal hebben denk ik.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Je moet ook gewoon wietolie in een esigaret doen :) je hebt daar speciale wietolies voor. Geen lucht, geen niks.

laagvlieger
Master
 Bericht 
Je kunt dus maar beter online of via 06-gastjes je wiet kopen. Coffeeshop-bezoek wordt riskant op deze manier. Even kijken wat voor voordeel een coffeeshop oplevert:
- coffeeshop is duurder dan via 06-scooter gastjes
- coffeeshop bezoeken kost me tijd, benzine en parkeerkosten
- coffeeshop is maar beperkt open
- afhankelijk waar je woont, gezeik met legitimeren
- en nu dus ook kennelijk kans om je rijbewijs kwijt te raken.

PS Jahals: succes. Klote situatie. Als je naar politie of CBR moet, laat je bijstaan of voorlichten door goeie advocaat. Leg nooit zo maar zelf n verklaring af.

Christafari
Master
 Bericht 
laagvlieger schreef:
Je kunt dus maar beter online of via 06-gastjes je wiet kopen

Geniet gewoon nog lekker van homegrown :inlove:

laagvlieger
Master
 Bericht 
8-)

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]