» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
reds
Weet de weg
 Bericht 
Ik heb begrepen dat verkeersovertredingen en tankbonnen ook gecontroleerd kunnen worden om te kijken of alles overeenkomt met de bijgehouden km registratie. Weet iemand hoe dat in de praktijk werkt?

Kijken zij slechts naar datum en locatie of gaan zij gereden kms per liter ook onderzoeken?

Walker
Master
 Bericht 
Ik zou zeggen: Aan de hand van datum en tijd, door van de registratie van de tankcard. Verbruik schommelt altijd.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
@reds, de rittenadministratie moet aan bepaalde eisen voldoen.

Rittenregistratie

De rittenregistratie moet het volgende vermelden:

het merk van de auto
het type van de auto
het kenteken van de auto
de periode waarin de auto ter beschikking stond

Voor elke rit moet u vermelden:

de datum
de begin- en eindstand van de kilometerteller
het adres van vertrek en het aankomstadres. Als u vanaf uw werkadres naar een afspraak rijdt en daarna weer terug, schrijft u de aankomst- en vertrekadressen op van zowel de heen- als de terugreis
de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen
of het een privérit is of een zakelijke rit

De juistheid van een kilometeradministratie kan worden gecontroleerd aan de hand van bijvoorbeeld kantooragenda's, orderbriefjes, garagenota's en elektronische routeplanners. Het is raadzaam om de rittenregistratie en deze informatie te bewaren, omdat de Belastingdienst hierom kan vragen.

Voor een goede rittenregistratie kunnen ook Black-Box-systemen worden gebruikt. Dit zijn geautomatiseerde registratiesystemen die de rittenregistratie ondersteunen. Ze leggen nauwkeurig de met de auto verreden kilometers vast. Vaak is in de schriftelijke rapportage die op deze vastleggingen is gebaseerd elke afzonderlijke rit terug te vinden. In dat opzicht kan de Black-Box een bijdrage leveren aan het inperken van de administratieve inspanningen, omdat automatisch een veelheid van ritgegevens wordt vastgelegd.

De bestuurder geeft zelf aan of het in dit geval om een zakelijke of privérit gaat. Net als bij een handmatig bijgehouden rittenadministratie zal daarom een relatie tussen de rapportage en andere bescheiden (agenda's en dergelijke) nodig blijven.

Het samenstel van rapportage en onderliggende bescheiden vormt de (controleerbare) rittenregistratie die als bewijs van het feitelijke gebruik dient.

BRON http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... en-08.html

scooby!!
Master
 Bericht 
zorg er altijd voor dat het tanken in je registratie valt.
Makkelijkste is gewoon altijd vlak bij je huis tanken , ook al is hij niet helemaal leeg.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
dan ook de vraag: is een tankstop ook een eindadres, m.a.w. moet je schrijven werkadres -> huisadres (waarbij getankt is) of werkadres -> tankstation -> huisadres?

Tweebel
Master
 Bericht 
Als het tankstation op de route ligt zal het niet uitmaken. Gaat er vooral om dat de tankbon van een tijdstip is dat ligt tussen vertrek- en eindtijd, dunkt me.

Alleen als je voor het tankstation moet omrijden heb je een situatie waarbij je moet aangeven waar de extra kms vandaan komen denk ik.

reds
Weet de weg
 Bericht 
Citaat:
Verbruik schommelt altijd.

Kan ik aannemen dat het met ongeveer +/- 30% schommelt?

jeanguigui
Weet de weg
 Bericht 

Neem maar aan dat je bijtelling krijgt, en met een beetje pech boete er bovenop. :fp:

reds
Weet de weg
 Bericht 
En ook nog een vraag: ik zie nergens dat bedrijfsnaam en contactpersoon vermeld moet worden. Is dat ook een onderdeel van de registratie?

Boland
Master
 Bericht 
Boete is +- 100%.
Ze gaan je sowieso controleren als je op een zaterdag bij de Gamma / Efteling / etc. gepakt wordt met een kentekenscanner. Als dan die rit niet op je registratie staat, ben je de sjaak.

@reds: Inderdaad wel vreemd, ik vermeld het er wel bij.

Easyritregistratie is een super-app voor de iPhone trouwens. Scheelt enorm veel administratie!

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Boland schreef:
Boete is +- 100%.

Boete is 4920 euro. Krijg elk jaar weer een dreigbrief van de minister. :zzz:

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten