» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Postingstijd interval gedetecteerd van 82.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 52 berichten ]
Alexander_B
Master
 Bericht 
FF vooropgesteld, ik heb geen meter gereden met deze auto tijdens de schorsing. Hij heeft ten alle tijden op privéterrein gestaan, maar was (tijdelijk) zichtbaar vanaf een doorgaande weg. Blijkbaar een scanauto oid?

Ik krijg vandaag een brief in de bus met een vooraankondiging, de acceptgiro moet nog komen.

Deze 'constatering' is op 25 oktober 2016 gedaan, waarvan ik nu pas een brief ontvang. De consequenties:
-€94 boete omdat ik verzuimd heb m'n belasting te betalen.
-€94 euro aan wegenbelasting tussen de periode waarop 'm geschorst heb en de datum van de vermeende constatering.
-De schorsing wordt als opgeheven beschouwd, waardoor ik nog een keer de rest van het schorsingsjaar mag betalen a €110 ofzo.
Inclusief de 27 euro voor de schorsing zelf ruim over de 300 euro.

En Ik zie de bui al hangen, ik ben eigenlijk bang dat ze me ook nog eens gaan natrappen met "rijden zonder verzekering". :boos:
Ik kan immers niet retroactie een WA afsluiten. Zal dr zo in ieder geval eentje afsluiten zodat ik in ieder geval niet 'bewust' verder de regels overtreed.

Ik wil uiteraard in bezwaar gaan, de auto is immers niet op de genoemde plek (de doorgaande weg langs het terrein waar de auto is.) geweest. Ik kan echter pas wat doen als de acceptgiro binnenkomt? Maar misschien heeft er ondertussen iemand een idee hoe ik het bezwaar handig kan inkleden?

Spook
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Zal dr zo in ieder geval eentje afsluiten zodat ik in ieder geval niet 'bewust' verder de regels overtreed.

Als ie nog steeds op privéterrein staat, kun je dan niet beter gewoon het kenteken afdekken?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
VRaag de foto's en andere bewijzen maar op. Vrees dat je zult hangen maar bij een foto zal het wel zichtbaar zijn dat het eigen terrein is.

Les voor de volgende keer, haal die rare gele platen eraf.

Spook
Master
 Bericht 
Wat versta je trouwens onder privéterrein? Een parkeerplaats voor de deur is openbare weg. Een oprit is eigen terrein. Een weg naar je huis, ook al is het maar één huis, is nog steeds openbare weg.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Als ie nog steeds op privéterrein staat, kun je dan niet beter gewoon het kenteken afdekken?

Dat helpt helaas niet tegen boete-op-kentekenregister als ie retroactief/per vandaag ineens al een half jaar niet meer geschorst is.

Spook schreef:
Wat versta je trouwens onder privéterrein? Een parkeerplaats voor de deur is openbare weg. Een oprit is eigen terrein. Een weg naar je huis, ook al is het maar één huis, is nog steeds openbare weg.

Hij heeft eigenlijk altijd in een afgesloten garagebox gestaan, echter precies niet op de dag van die controle (heb ff alle foto's nagekeken), toen stond ie op het privéterrein (met bordje "eigen terrein" bij de ingang.) voor de garage, omdat ik in de garage aan het opruimen was.

Spook
Master
 Bericht 
Retroactief verzekeren wordt lastig, dus dat is de oplossing ook niet. Enige dat je kunt doen is voorkomen dat je opnieuw gescanned wordt en dat is door de platen af te dekken of te verwijderen. Als je kunt aantonen dat je daadwerkelijk niet op de openbare weg stond en staat, lijkt het me redelijk dat bekeuringen en naheffingen kwijtgescholden worden. Kennen ze dat eigenlijk, redelijkheid?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Opnieuw scannen zal ze niet zomaar lukken achter een dichte deur en een stapel dozen.

Dan kan ik nu blijkbaar met de b'dienst in discussie over de rechtsgeldigheid van het bord "eigen terrein". Ze staan niet bekend om hun redelijkheid nee, dus we gaan 't zien.

Spook
Master
 Bericht 
Maak eens een foto of een schets van de exacte situatie.

Alexander_B
Master
 Bericht 
https://goo.gl/maps/pvB5z5GpYFv
Waar de streetviewauto rijd is de straatnaam waar de vermeende overtreding zich heeft plaatsgevonden. Mijn auto stond ongeveer waar die Mini nu staat. De garagebox op de hoek is die van mij.

En aan het begin van dit strookje met hek omgeven terrein staat dit nutteloze bord:
https://goo.gl/maps/UCVWNCWT8MD2
"EIGEN TERREIN"
:C1:
"Verboden te parkeren"

Straatje zelf heeft vanaf dat bordje ook geen naam of huisnummers meer, en is, zover ik weet, privéterrein wat bij de flat hoort.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:

Dan heb je WVW 41.1.b wel ondervangen maar het misdrijf 41.1.a niet.

Spook
Master
 Bericht 
Is de WVW van toepassing op eigen terrein? Als in: niet publiekelijk toegankelijk?

Die parkeerplaatsen op streetview zijn wel toegankelijk vanaf de openbare weg. Dat zal het probleem zijn ws.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, volgens de letter van de wet moet ie op afgesloten terrein staan. In feite is je oprit ook openbaar terrein (voor het openbaar verkeer toegankelijk), dus dat kan wel eens lastig worden. Volgende keer dus zelfs die ene dag even het kenteken afdekken, want dit kan wel eens een zuur geintje worden.

Spook
Master
 Bericht 
Wel een naaiert in de scanauto om zo achter een flat te gaan rijden. Maar bewijzen dat er niet mee wordt gereden wordt zo lastig. Eigen terrein van de flat is niet privéterrein van jou, toch, trouwens?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Die parkeerplaatsen op streetview zijn wel toegankelijk vanaf de openbare weg. Dat zal het probleem zijn ws.

Ik ben dr ook bang voor ja, hoewel je dr alleen kan komen door een :C1: te negeren, of te voet over de stoep.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Is de WVW van toepassing op eigen terrein?

Sommigen zeggen van wel.

Spook
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
hoewel je dr alleen kan komen door een :C1: te negeren

Maar geen slagboom oid.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Nope.. Ik moet ff een paar meter rood-witte plastic ketting en een paar haken regelen denk ik.

Spook
Master
 Bericht 
Google Maps weet ook niet wat ze ermee moeten. Op de kaart is dat straatje niet aangegeven met een blauwe lijn, en je kunt er ook niet op klikken. Maar volg je de weg via de ingang in streetview, dan kun je wel je parkeerplaats bereiken... apart. Stealth streetview.

ericj
Die hard
 Bericht 
Zuur, maar het lijkt me gewoon openbare weg. De maps-auto is er ook gewoon gekomen tenslotte.

Boetebedrag valt me nog mee, dacht dat dat flink meer zou zijn. Apk registercontrole is volgens mij wel standaard bij einde schorsing maar verzekering niet. Dus wellicht valt de schade nog mee.

Feitelijk
Master
 Bericht 
ericj schreef:
Zuur, maar het lijkt me gewoon openbare weg.

Voor openbaar verkeer openstaande weg. (WVW)
Openbare weg is uit de wegenwet.

Toontje
Pro
 Bericht 

De belastingdienst zegt het volgende:

"Dan hoeft u die periode geen motorrijtuigenbelasting te betalen, maar mag u ook niet op de openbare weg komen met uw motorrijtuig. Onder de openbare weg vallen ook:

- paden
- bermen
- zijkanten van wegen
- openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages"

De vraag is dus of die parkeerplaatsen onder de openbare weg vallen

Op infopolitie is daar eind 2014 een stukje over geschreven en de wettekst die daar genoemd staat (wegenwet, atrikel 4) is helder:

"Artikel 4
Een weg is openbaar:
I. wanneer hij, na het tijdstip van dertig jaren vóór het in werking treden van deze wet, gedurende dertig achtereenvolgende jaren voor een ieder toegankelijk is geweest;
II. wanneer hij, na het tijdstip van tien jaren vóór het in werking treden van deze wet, gedurende tien achtereenvolgende jaren voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens gedurende dien tijd is onderhouden door het Rijk, eene provincie, eene gemeente of een waterschap;
III. wanneer de rechthebbende daaraan de bestemming van openbaren weg heeft gegeven.
Het onder I en II bepaalde lijdt uitzondering wanneer, loopende den termijn van dertig of van tien jaren, gedurende een tijdvak van ten minste een jaar duidelijk ter plaatse is kenbaar gemaakt, dat de weg slechts ter bede voor een ieder toegankelijk is.
Dit kenbaar maken kan geschieden door het stellen van opschriften als: eigen weg, particuliere weg, private weg en soortgelijke, of door andere kenteekenen.
"

Zoals ik het lees, is het van belang hoe lang dat bord :C1: er al staat. Is dat langer dan een jaar, dan is het stuk achter dat bord geen openbare weg en mag je daar dus een geschorste auto stallen.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Dat bord staat er al jaren en jaren, dus dat zou heel goed uitkomen..

gurb
Master
 Bericht 
Toontje schreef:
Zoals ik het lees, is het van belang hoe lang dat bord :C1: er al staat. Is dat langer dan een jaar, dan is het stuk achter dat bord geen openbare weg en mag je daar dus een geschorste auto stallen.

De streetview is van november 2010. Dat lijkt me meer dan een jaar...

Spook
Master
 Bericht 
Is dat stukje in 1864 geschreven?

Blaataap
Master
 Bericht 

Als ik die situatie zo zie dan vrees ik dat de Belastingdienst zal terugkomen met het feit dat dit een voor het openbaar verkeer toegankelijke weg is en je auto daar dus niet had mogen staan. Je kunt er immers zonder problemen komen en het terrein is niet afsluitbaar zover Streetview me leert.

gurb
Master
 Bericht 
De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft de reikwijdte van de Wegenwet in een uitspraak uit 2008 wel nader bepaald als verkeersbanen die een functie vervullen ten behoeve van het afwikkelen van het openbare verkeer en die derhalve naar hun aard of functie een grote, onbepaalde publieksgroep dienen is het een openbare weg. Daar is door dit bord en de ligging (doordlopend en alleen relevant voor de aanwonenden) geen sprake van.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 008:BC6035

Kenji
Master
 Bericht 
Dus als je auto in je eigen garage staat, geschorst, je pakt even een paar tuinstoelen uit dezelfde garage en de roldeur staat open.
Er komt op dat moment zo'n scankassa voorbij, dan ben je gewoon de lul??

Raaf
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
ben je gewoon de lul

Jep.
Daarom kenteken afplakken. Deden we ook met de circuit bmw als die op de trailer naar bijvoorbeeld Zandvoort gebracht werd. Als je ergens automatisch voor gepakt wordt dan kan je je gelijk gaan proberen te halen. Enige garantie is veel verloren uurtjes.

zandbak
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Dus als je auto in je eigen garage staat, geschorst, je pakt even een paar tuinstoelen uit dezelfde garage en de roldeur staat open.

Lijkt mij niet. Je auto staat niet op de openbare weg.
Het zou anders zijn als je even je auto op straat zou zitten om je garage op te ruimen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Daarom kenteken afplakken. Deden we ook met de circuit bmw als die op de trailer naar bijvoorbeeld Zandvoort gebracht werd. Als je ergens automatisch voor gepakt wordt dan kan je je gelijk gaan proberen te halen. Enige garantie is veel verloren uurtjes.
Dat dus. Al te vaak gehoord dat kentekens achterop een autoambulance gescand worden en er meteen gezeik is. Stuk tape over twee tekens in het kenteken en je risico is meteen weg.

Toontje
Pro
 Bericht 

Alexander_B schreef:
Dat bord staat er al jaren en jaren, dus dat zou heel goed uitkomen..

Ik hoop het voor je. Het wordt op prijs gesteld wanneer je het verloop van de zaak (of minimaal de uitkomst) met ons deelt in dit topic.
Succes in ieder geval!

bruintje beer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het zou anders zijn als je even je auto op straat zou zitten om je garage op te ruimen.
:[

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ik heb vaker dit soort topics gezien. Het is dus het beste om een geschorst kenteken er gewoon af te halen.

chopmax
Respect
 Bericht 

Lotus Omega schreef:
Ik heb vaker dit soort topics gezien. Het is dus het beste om een geschorst kenteken er gewoon af te halen.

Vergeet ook niet een kaartje onder de voorruit te doen zodat het chassisnummer niet te lezen is.

Spook
Master
 Bericht 
Je denkt dat ze dat scannen met de camera-auto? Echt een nummer bij de voorruit heb ik alleen bij Amerikaanse auto's gezien. Het VIN.

chopmax
Respect
 Bericht 

Spook schreef:
Je denkt dat ze dat scannen met de camera-auto? Echt een nummer bij de voorruit heb ik alleen bij Amerikaanse auto's gezien. Het VIN.

Nee ik verwacht dat je wel eens een BOA / belastingambtenaar hebt die je voortuin inloopt. Nieuwe auto`s hebben er een handje van om aan de bestuurderskant onderin een barcode te hebben met het chassisnummer erin. Ford, VAG groep en verder. Handig om sleutels te bestellen, handig om naheffingen mee te doen.
Afbeelding

Alexander_B
Master
 Bericht 
M'n (over een paar maanden-) oldtimer heeft daar geen last van gelukkig..

Alexander_B
Master
 Bericht 
En hij is binnen. :/ ik kan bezwaar maken met een formuliertje.. *zucht*

Blaataap
Master
 Bericht 

Succes!

gurb
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
bezwaar maken met een formuliertje

Is een bezwaar hiertegen niet vormvrij?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Uiteraard, maar ze bieden netjes een formuliertje aan om 't mee te doen. Moet alleen nog ff verzinnen hoe ik het dr in zet, waarschijnlijk iets in de trant van:
"Ik maak bezwaar tegen de boete, naheffing, en opheffing van de schorsing van mijn voertuig, om de volgende redenen:
1: Mijn voertuig is niet op de genoemde locatie geweest, de 'waarneming' waarop deze naheffing plus boete is gebaseerd is aantoonbaar foutief.
2: Mijn voertuig is in de periode van het begin van de schorsing tot vandaag met nadruk niet op de openbare weg geweest.
3: Mijn voertuig is waarschijnlijk vanaf de openbare weg gescanned terwijl deze op eigen terrein gestald stond."

Iemand nog een idee of ik daar nog wat aan toe kan voegen of weg kan laten voor het beoogde resultaat? Geen zin om het voor de rechter te moeten gaan uitvechten als 't ook gewoon direct opgelost kan worden.

Hoe kom ik trouwens aan bewijs, kan ik de foto WOB'ben of werkt dat niet?

gurb
Master
 Bericht 
Maakt een kentekenscanner eigenlijk wel een foto, of slaat hij alleen het gescane kenteken op?

bert65
Master
 Bericht 
Een scanner die gebruikt wordt voor het controleren van de parkeerbelasting scant alleen het kenteken. Ik neem haast aan dat andere scanners/ANPR dat ook doen.

Pita
Master
 Bericht 

Natuurlijk, daar hebben ze de gaïk platen voor uitgevonden, de reflectie doet het hem.

Alexander_B
Master
 Bericht 
En afgewezen, omdat ik geen bewijs toegevoegd had van mijn stelling dat het om privéterrein ging.

Well then, gaan we 't toch mooi voor de rechter nog een keer bespreken? ff kijken wat ik als bewijs meeneem:
- Kopietje huurcontract
- Situatieschets/overzichtsfoto (hier is het bord, hier is de garagebox, hier is het parkeervak recht tegenover m'n garagebox.)
- Foto van het bord
- Uitdraai van het kadaster waaruit blijkt dat het eigen terrein is.
- Wellicht nog wat foto's van de auto in de garagebox zonder motorblok?

Wat ik vooral interessant vind is dat ze de foto hebben meegestuurd, en, in tegenstelling tot wat ik dacht, er niet over het hek heen gescand is vanaf de Noordsingel, maar iemand (ik vermoed een wijkagent oid.) met de auto het eigen terrein opgereden is (Daarbij :C1: en "Eigen Terrein" negerend), en vanuit z'n auto een foto heeft gemaakt. (open autodeur zichtbaar op de foto)
Blijkbaar dient het fisiek kunnen bereiken van het terrein als bewijs dat het openbare weg is?
De constatering dat het om de Noordsingel gaat blijft naar mijn mening foutief, het gaat namelijk om eigen terrein behorende bij de flat aan de Burgemeester Keijzerlaan..

Nog mooier eigenlijk is dat ik nu eindelijk snap hoe 't gekomen is, niet een algemene scan maar ik vermoed dat een van de bewoners heeft lopen klagen (bij de politie/wijkagent).
Ze zijn daar nogal gauw van het passief-agressieve briefjes schrijven als je daar als niet-bewoner je auto neerzet, maar de b'dienst vind het dus gewoon openbare weg. Dus dan hebben ze of niks meer te zeiken, of ze moeten een hek neerzetten.

bert65
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Blijkbaar dient het fisiek kunnen bereiken van het terrein als bewijs dat het openbare weg is?

Dat klopt.
Citaat:
maar de b'dienst vind het dus gewoon openbare weg. Dus dan hebben ze of niks meer te zeiken, of ze moeten een hek neerzetten.

Daar komt het dus op neer en niet alleen voor de Belastingdienst...

Toontje
Pro
 Bericht 

Ik verwijs naar mijn post van 28 maart en de reactie van gurp daaronder. Neem een screenshot van Google maps mee met de datum in die foto.
Laat de rechter daar maar een ei over leggen.

Huurcontract, kadaster enzo zou ik misschien wel meenemen naar de rechtzaal, maar initieel niet opsturen.
Waar het primair over gaat is dat jij betwist dat die auto op de openbare weg stond. Je hebt nu een foto van de 'constatering', om op die plaatst te komen moet je langs een bordje 'Eigen weg' dat er al langer dan een jaar hangt, klaar.
Of jij daar mag staan of niet is een hele andere discussie die voor dit verhaal niet relevant is, maar als je daar vragen over krijgt dan beantwoord je die netjes (dat je huurder bent en daarmee eigenaar van de garage die je aan het opruimen was etc.).
Waar je stond is volgens de wegenwet, atrikel 4, geen openbare weg, dus mocht die geschorste auto daar staan. Blijf bij de feiten en haal er niet meer bij dan nodig is.

En dan vraag je gelijk een vergoeding voor de kosten die je hebt moeten maken door dit incident, die veroorzaakt zijn door het onterecht opheffen van de schorsing.

Heb je trouwens ook boetes gekregen voor onverzekerde auto en verlopen APK?
Weet je al wie die foto heeft gemaakt (WOB)? Want die kan ook gemaakt zijn door een bewoner die hem opgestuurd heeft naar de politie of Bdienst. Wanneer dat zo is vraag ik mij af wat de rechtsgeldigheid van die uberhaubt foto is.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Das helemaal waar.

Wie de foto gemaakt heeft zal ik inderdaad ff gaan WOB'ben, das een hele goede vraag.

Ik heb een WA verzekering afgesloten, maar achteraf blijkt dus dat de RDW de auto wel nog als status geschorst zag, alleen de belastingdienst wilde geld vangen. APK-boete of boete voor onverzekerd rijden heb ik daardoor nooit gehad.

Maar inderdaad, ik zal 't bij de feiten houden en 't op die manier gaan aanpakken..

Toontje
Pro
 Bericht 

Ik blijf het een raar verhaal vinden.......

Jij hebt je auto geschorst, nog niet zo lang blijkbaar want van je moet €94 achterstallige MRB betalen (+ 100% boete).
Dan gaat het òf om een kleine auto of om een korte periode.
Verzekering is ook stopgezet. APK status is (voor mij) onbekend, maar wellicht is die dan, door de korte periode, nog niet vervallen.

Vervolgens ga je op 25 okt. 2016 de garage opruimen en zet je de auto buiten op niet openbare weg en word je gefotografeerd en krijg je alleen problemen met de Bdienst over de MRB.

Nu wordt het vreemd want de Bdienst geeft aan dat de schorsing beeindigd wordt en stuurt jou daarom rond 18 maart 2017 ( +/- 5 maanden later) naast de achterstallige MRB en boete een rekening voor de MRB vanaf 26 okt.

Om niet in de problemen te komen met een onverzekerde auto sluit je na 18 maart een WA verzekering af (ik neem aan omdat men aangegeven heeft dat de schorsing vervallen is omdat de auto aangetroffen is op de (volgens hun) openbare weg.

Heb je toen niet direct de schorsing weer geactiveerd/verlengd/gecontroleerd enzo? Je geeft immers zelf al aan dat je niet kan verzekeren met terugwerkende kracht, dus voor mij zou een logische reactie zijn geweest de schorsing weer opnieuw te activeren. Daarmee zou immers de verzekeringsplicht en de MRP plicht die weer zou zijn ontstaan direct weer komen te vervallen.

Vervolgens schrijf je dat "maar achteraf blijkt dus dat de RDW de auto wel nog als status geschorst zag" :huh: Is dat dan zonder nieuwe schorsing door jou? Dus de schorsing is nooit opgeheven geweest?

Dat zou namelijk betekenen dat er idd nooit een verzekering / APK probleem heeft bestaan, maar zou ook geen MRB opgelegd kan worden voor de periode na 25 okt. 2016........
Ik denk veel van de Bdienst, maar als dit idd is zoals het gegaan is, hebben ze in deze zaak wel prutswerk geleverd zeg.....

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en de uiteindelijke uitkomst :kniktja:

Alexander_B
Master
 Bericht 
Toontje schreef:
Jij hebt je auto geschorst, nog niet zo lang blijkbaar want van je moet €94 achterstallige MRB betalen (+ 100% boete).
Dan gaat het òf om een kleine auto of om een korte periode.
Verzekering is ook stopgezet. APK status is (voor mij) onbekend, maar wellicht is die dan, door de korte periode, nog niet vervallen.

Kleine auto en ik geloof 5 maanden. Wegenbelasting is (maar of "maar") €18 per maand..

Ik weet niet of het 100% boete is of een vaste boete van €94 die toevallig precies even hoog is.

APK was nog niet verlopen, ik had de auto gekocht met bijna een jaar APK dr op, en 'm meteen geschorst bij aankoop. (De auto is ondertussen net weer APK-goedgekeurd, na vervanging van een wiellager dat blijkbaar een jaar stilstaan niet leuk vond.)

Toontje schreef:
Om niet in de problemen te komen met een onverzekerde auto sluit je na 18 maart een WA verzekering af (ik neem aan omdat men aangegeven heeft dat de schorsing vervallen is omdat de auto aangetroffen is op de (volgens hun) openbare weg.

Correct.

Toontje schreef:
Heb je toen niet direct de schorsing weer geactiveerd/verlengd/gecontroleerd enzo? Je geeft immers zelf al aan dat je niet kan verzekeren met terugwerkende kracht, dus voor mij zou een logische reactie zijn geweest de schorsing weer opnieuw te activeren. Daarmee zou immers de verzekeringsplicht en de MRP plicht die weer zou zijn ontstaan direct weer komen te vervallen.

Ik had op dat moment de gedachte om de auto gewoon zo snel mogelijk weer gebruiksklaar te maken en te gebruiken, tevens kost een tweede keer binnen een jaar schorsen meer geld zviw, meer dan die €18 per maand aan belasting.

Toontje schreef:
Vervolgens schrijf je dat "maar achteraf blijkt dus dat de RDW de auto wel nog als status geschorst zag" :huh: Is dat dan zonder nieuwe schorsing door jou? Dus de schorsing is nooit opgeheven geweest?

Blijkbaar hebben de RDW en de Belastingdienst daar een eigen systeem voor, ik kreeg inderdaad later gewoon een brief van de RDW dat m'n schorsing bijna ging verlopen en of ik of wou verlengen, terwijl ik voor de belastingdienst gewoon moest betalen. Dat was eigenlijk pas het moment waarop ik dr achter kwam dat ie (voor de verzekeringsplicht/APK-plicht) nog gewoon geschorst was.

Toontje schreef:
Dat zou namelijk betekenen dat er idd nooit een verzekering / APK probleem heeft bestaan,

Correct, achteraf dus (voor niks) wat geld uitgegeven voor een paar maanden WA verzekering.

Toontje schreef:
maar zou ook geen MRB opgelegd kan worden voor de periode na 25 okt. 2016........

ik moet ff kijken hoe ze het precies geschreven hadden, maar het kwam neer op "omdat u op de openbare weg heeft gereden beschouwen we de schorsing als opgeheven".

Pagina 1 van 2 [ 52 berichten ]