» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Pietercl
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste leden,

Weet niet wat mij te wachten staat. Zie nogal schrikbarende verhalen hier op het forum omtrent onderzoek alcohol opgelegd door het CBR.

Wat er heeft voorgevallen:

Mei 2012 aangehouden met 395 ugl / 0,91 promille. Echter, op dat moment beginnende bestuurder (nog voor paar weken) en is mij dus een EMA opgelegd. Naar behoren afgerond en dus rijbewijs spoedig terug gehad.

4,5 jaar later, november 2016 wederom aangehouden (nog in 5 jaar ten opzichte van eerdere aanhouding) met 485 ugl / 1,12 promille. Mij is dus nu een onderzoek opgelegd en heb nu pas de uitnodiging binnen voor bloedonderzoek en afspraak met de psychiater. Bloed prikken deze week nog en gesprek volgende week al.

Wat kan ik verwachten? Ik maak mij al zorgen m.b.t. de bloedonderzoek aangezien ik afgelopen weekend nog 2 shots wodka op hebt op een barbecue en al binnen week moet prikken.

Uiteraard blijft het stom en dom dat ik met drank achter stuur ben gaan kruipen, maar gezien de promillages wat denken jullie erover?

cocodee
Master
 Bericht 
Stom is niet het juiste woord, ik zou er onnadenkend van maken, maar ik denk dat je flink aan de beurt bent, exacte consequenties zou ik niet kunnen noemen, maar ik denk dat je een paar jaar in het CBR web zit, en een hele hoop Euries lichter gaat worden!

keviin
Nieuwkomer
 Bericht 

cocodee schreef:
maar ik denk dat je een paar jaar in het CBR web zit, en een hele hoop Euries lichter gaat worden!

inderdaad 10 jaar in het cbr molentje en heel veel euros lichter, en het eerst komende jaar fietsen.

SlechteDag
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietercl schreef:
Wat kan ik verwachten? Ik maak mij al zorgen m.b.t. de bloedonderzoek aangezien ik afgelopen weekend nog 2 shots wodka op hebt op een barbecue en al binnen week moet prikken.

Tsja. Dat is niet verstandig. Ik heb zelf ook in die molen gezeten - je moet echt een paar maanden niet drinken, roken is ook af te raden. Het is nou eenmaal niet anders.

Tevens is dit de tweede keer dat je met drank op achter het stuur wordt gepakt. Daardoor wordt je als alcoholmisbruiker gezien. Als je 2 keer of meer wordt gesnapt dan is er serieus iets aan de hand, vooral gezien de lage pakkans hier in NL. Vraag jezelf ook eens af of het wel zo verstandig is om met drank achter het stuur te gaan zitten.

Waarschijnlijk wordt er bij jou alcohol verslaving in ruime zin vastgelegd. Dat betekent dat je jouw rijbewijs voor minimal 1 jaar kwijt bent, en daarna weer je bloed mag afgeven. Daarna na binnen 3 jaar, 5 jaar, en dan nog 10 jaar, mits jouw bloed elke keer 'goed' is.

Je hangt dus lang, lang aan het CBR molentje vast.

En vele euro's lichter.

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]