» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Diana1987
Eendagsvlieg
 Bericht 

Afgelopen zomer ben ik aangehouden toen ik behoorlijk beschonken mijn auto (in dezelfde straat) even voor de deur wou zetten. Ontzettend dom en absoluut niet goed te praten, geheel terecht de afgelopen maanden de consequenties mogen ervaren. Dat wil zeggen, een zitting en een onderzoek rijgeschiktheid van het CBR. Ik kom hier niet om het CBR af te zeiken, ik begrijp de insteek van dit onderzoek.

Ik heb het onderzoek goed bij de psychiater goed afgerond en ik ben rijgeschikt bevonden. Dit is dus wel degelijk mogelijk de eerste keer maar vereist wel een goede voorbereiding. Mochten er personen in dezelfde situatie zitten, stuur mij vooral even een berichtje.

Voor alle moraalridders die er blij van worden om ook nog even trap na te geven, doe je ding :applaus: Ik heb mezelf ook op dit forum ingelezen en verbaasde me over sommige reacties, iedereen maakt fouten. Steek jezelf vooral even een veer in de kont wanneer je zelf nog nooit een fout in je leven hebt gemaakt :thumb: Zo ook de reacties dat het onmogelijk is om het eerste onderzoek te halen, onzin.

Ik heb mijn les geleerd en sta er voor open om mijn ervaring te delen met diegene die daar behoefte aan hebben.

R
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
toen ik behoorlijk beschonken mijn auto (in dezelfde straat) even voor de deur wou zetten.

Dit soort teksten lokken reacties uit. Ligt volgens mij voor het grootste deel aan de topicstarters. Meestal staat ook dat het de eerste keer is dat dronken gereden wordt en meteen aangehouden.

'Wij weten wel beter'.

En:

Diana1987 schreef:
Ik heb het onderzoek goed bij de psychiater goed afgerond en ik ben rijgeschikt bevonden. Dit is dus wel degelijk mogelijk de eerste keer maar vereist wel een goede voorbereiding.

Diana1987 schreef:
Zo ook de reacties dat het onmogelijk is om het eerste onderzoek te halen, onzin.

Goed dat het je gelukt is met een goede voorbereiding maar daarmee lijk je zelf ook te schrijven dat het onder normale omstandigheden moeilijker is.

Dan nog; je hebt vast ook gelezen dat meeste reacties toch zijn om mensen te helpen en ook om je een stortvloed aan hulpvragen te besparen, vind ik het een goed idee om hier openbaar je tips te delen.

Heb je nu je rijbewijs voor altijd terug of moet je nog eens op voor gesprek of onderzoek CBR?

R
Master
 Bericht 
'Moraalridders worden niet blij tenzij niemand meer dronken in hetzelfde verkeer deelneemt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
Afgelopen zomer ben ik aangehouden toen ik behoorlijk beschonken mijn auto (in dezelfde straat) even voor de deur wou zetten

Waarom zou je dit willen doen? De auto stond gevaarlijk in een bocht?
Wat een pech dat net toen jij de auto verplaatste een agent kwam om je te laten blazen.

Fijn dat je er van geleerd hebt en dat je het traject van afgelopen maanden terecht vond en als bijzonder leerzaam hebt beschouwd ;)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
iedereen maakt fouten.

Niet iedereen begaat misdrijven.

Diana1987 schreef:
stuur mij vooral even een berichtje.

Als nieuwkomer gaat dat niet lukken.

VFred
Master
 Bericht 

De toon van de zuipschuiten wordt wat agressiever. :glaasje:

djee
Master
 Bericht 
VFred schreef:
De toon van de zuipschuiten wordt wat agressiever.

Was laatst een onderzoek dat aantoonde dat men van sterke drank ook agressiever werd, dus het zou kunnen :biertje:

Diana1987
Eendagsvlieg
 Bericht 

Schoenzool schreef:
Waarom zou je dit willen doen? De auto stond gevaarlijk in een bocht?
Wat een pech dat net toen jij de auto verplaatste een agent kwam om je te laten blazen.

Omdat mijn auto op dat moment nog in een 'blauwe schijf zone' stond. De reden lijkt mij sowieso niet relevant, er is tenslotte geen excuus voor. Ik stond in het centrum geparkeerd en er was op dat moment een festival, zoveel 'pech' had ik dus niet. Er was veel politiecontrole.

R schreef:
Goed dat het je gelukt is met een goede voorbereiding maar daarmee lijk je zelf ook te schrijven dat het onder normale omstandigheden moeilijker is.

Dan nog; je hebt vast ook gelezen dat meeste reacties toch zijn om mensen te helpen en ook om je een stortvloed aan hulpvragen te besparen, vind ik het een goed idee om hier openbaar je tips te delen.

Heb je nu je rijbewijs voor altijd terug of moet je nog eens op voor gesprek of onderzoek CBR?

Het is algemeen bekend dat het onderzoek lastig is om te halen. Er wordt een hoop geld verdiend aan deze onderzoeken, zowel voor het CBR als de deelnemende psychiaters. Zij hebben er (financieel) baat bij wanneer men terug moet komen voor vervolgonderzoeken. Het feit dat iemand met zo'n hoog promillage in de auto zat is in principe al gegronde reden om iemand ongeschikt te achten.

Feitelijk schreef:
Niet iedereen begaat misdrijven.

Een fout is een fout.. Wanneer je op je telefoon zit tijdens het rijden en hierdoor door rood rijdt en achter op iemand knalt (die week daarvoor gebeurt in mijn woonplaats), kom je er vanaf met een geldboete. Minstens zo gevaarlijk als je het mij vraagt maar 'het beestje' heeft een andere naam.

djee schreef:
De toon van de zuipschuiten wordt wat agressiever.
Was laatst een onderzoek dat aantoonde dat men van sterke drank ook agressiever werd, dus het zou kunnen :biertje:

Ahh kijk daar heb je ze al, zit die veer er al in? :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
Een fout is een fout..

Not all mistakes are created equal.

Diana1987 schreef:
Wanneer je op je telefoon zit tijdens het rijden en hierdoor door rood rijdt en achter op iemand knalt, kom je er vanaf met een geldboete.

Dat kan kloppen. Dat is dan ook geen misdrijf maar 3 overtredingen.

Diana1987 schreef:
Minstens zo gevaarlijk als je het mij vraagt maar 'het beestje' heeft een andere naam.

Er zit een andere naam aan, omdat het een zwaarder vergrijp is. Strafblad enzo

Plague
Die hard
 Bericht 

Feitelijk schreef:

Wat ik begreep is dat de wetgever met eenzelfde voorstel wil komen als het gaat om smartphonegebruik, naar aanleiding van dittem: https://www.ad.nl/binnenland/celstraf-v ... ~aaa7462a/

Dat zou dan zomaar kunnen betekenen dat smartphonegebruik een nog zwaarder vergrijp dan alcohol gaat worden ;)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is geen slecht idee.

Diana1987
Eendagsvlieg
 Bericht 

Feitelijk schreef:

Joh..

Plague schreef:
Wat ik begreep is dat de wetgever met eenzelfde voorstel wil komen als het gaat om smartphonegebruik, naar aanleiding van dittem: https://www.ad.nl/binnenland/celstraf-v ... ~aaa7462a/

Dat zou dan zomaar kunnen betekenen dat smartphonegebruik een nog zwaarder vergrijp dan alcohol gaat worden

Lijkt mij een prima idee. Dat bedoel ik te zeggen, dit noemt men nu nog een 'overtreding'. Echter komen er steeds vaker berichten voorbij over ongelukken met dodelijke afloop door smartphonegebruik tijdens het rijden. Net zo fout, in beide gevallen breng je bewust andere verkeersdeelnemers in gevaar..

Denman
Master
 Bericht 

Ben benieuwd hoe ze dat qua bewijsvoering gaan doen. Snelheid en alcohol zijn meetbaar, telefoongebruik is lastiger.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Het telefoongebruik zelf gaat niet naar strafrecht. De roekeloosheid in WVW 175 wordt uitgebreid met telefoongebruik zodat men de straf voor veroorzakers van ongelukken die zwaar lichamelijk letsel of de dood tot gevolg hebben, kunnen verdubbelen.

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Ze willen smartphones uit gaan lezen oid. Als ik een ongeluk krijg terwijl ik mijn telefoon niet gebruikt heb vind ik het niet zo'n tof idee dat de politie dan toch mijn telefoon gaat bekijken.

viffer
Master
 Bericht 
Denman schreef:
telefoongebruik is lastiger.

Mwah, dat valt wel mee. Appen, bellen en SMS-en is natuurlijk wel te zien. Ook navigatie instellen etc zal ongetwijfeld ergens in het OS een logje achterlaten, het gaat er dan niet meer om of je de telefoon in je hand hebt gehad maar of het gebruik de oorzaak kan zijn van een ongeval.

viffer
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Ze willen smartphones uit gaan lezen oid. Als ik een ongeluk krijg terwijl ik mijn telefoon niet gebruikt heb vind ik het niet zo'n tof idee dat de politie dan toch mijn telefoon gaat bekijken.

Dat gebeurt nu al

NH Nieuws schreef:
Gerard Schoen van de Verkeersongevallenanalyse ziet veel ernstige verkeersongelukken voorbijkomen als gevolg van smartphone-gebruik. "Als er enigszins twijfel is over het gebruik van de telefoon tijdens het rijden, nemen we de telefoon in beslag. Dat doen we overigens niet alleen bij bestuurders van motorvoertuigen: ook fieters en voetgangers vallen hieronder."

fb
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
Ahh kijk daar heb je ze al, zit die veer er al in?
En ik zie alleen maar opmerkingen van TS die aangeven dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zit.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
ontkenning van wat?......en uit welke opmerkingen maak je dat op?

Kenji
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
Wanneer je op je telefoon zit tijdens het rijden

Dan gaatie hoogstwaarschijnlijk stuk.
Diana1987 schreef:
Minstens zo gevaarlijk als je het mij vraagt maar 'het beestje' heeft een andere naam.

Telefoon kan je wegleggen en is het gelijk niet gevaarlijk meer. Veel succes om dat met tig promille achter je kiezen ook te doen.

Diana1987
Eendagsvlieg
 Bericht 

fb schreef:
En ik zie alleen maar opmerkingen van TS die aangeven dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zit.

Vreemde conclusie. Ik heb nooit in de ontkenningsfase gezeten. Ik realiseer me maar al te goed hoe fout ik ben geweest en ik ben (terecht) zwaar gestraft voor mijn daad.

Nogmaals, de insteek van mijn bericht was om anderen in een soortgelijke situatie te informeren over het proces. Ik schuif de schuld niet af, ik vind mezelf niet zielig. Ik probeer er nog een positieve draai aan te geven door anderen eventueel bij te staan met enkele tips. Blijkbaar vinden sommige mensen het dan alsnog nodig om met termen als 'zuipschuit' te gaan gooien, voegt niks toe..

Feitelijk
Master
 Bericht 
Diana1987 schreef:
Ik heb nooit in de ontkenningsfase gezeten

En ik dacht dat ik de ironie wel onder de knie had.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Dan gaatie hoogstwaarschijnlijk stuk.

Nokia 3310

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Nokia

Wie zegt dat het over de telefoon gaat?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik zou natuurlijk grappen kunnen gaan maken over vrouwen en parkeren. En dan de situatie; vrouwen, parkeren èn alcohol op. Maar ik begrijp dat het niet gelukt was en dat dat opviel bij de politie? :P

Diana1987 schreef:
stuur mij vooral even een berichtje.

dan moet je nog even door blijven berichten.. je kan als eendagsvlieg / nieuwkomer geen privé berichten ontvangen op dit forum.

we hebben een café hier, kan je een drankje doen ( :lol: ) en je berichtenaantal opvoeren.

zandbak
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:

Twee telefoons meenemen? O:)

Diana1987 schreef:
toen ik behoorlijk beschonken mijn auto

Diana1987 schreef:
'zuipschuit'

VFred
Master
 Bericht 

Diana1987 schreef:
Ahh kijk daar heb je ze al, zit die veer er al in? :)

Is niets moraalridderigs aan. Ik stel eenvoudig vast dat de zuipschuiten agressiever van toon worden.
Men meldt iets en hoopt door enerzijds alvast toe te geven dat iets vreselijk fout was en anderzijds moraalridders te benoemen negatief commentaar te voorkomen.

Heb trouwens geen jeuk; de veer zit er kennelijk nog niet in. 8)

Pita
Master
 Bericht 

Ja,dat heb je met die zuipschuiten, als ze gezopen hebben, dan hebben ze een grote mond, maar 's-morgens zijn ze zielig tot ze weer kunnen zuipen. Ga maar lekker fietsen en lopen.

zandbak
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Heb trouwens geen jeuk; de veer zit er kennelijk nog niet in. 8)

Of je bent te wijd geworden :x

ultimate-tester
Nieuwkomer
 Bericht 

Een fout is iets dat je per ongeluk doet, ik weet nu al dat ik mijn resterende leven nooit dronken achter het stuur ga zitten. Het is geen fout, het is een bewuste keuze die jij hebt gemaakt op dat moment. Als jij nog helder genoeg was om na te denken over dat parkeren, dan was je ook nog helder genoeg om na te denken over de consequenties. Accepteer dat het geen fout was maar een achterlijk domme keuze.

Mercy
Eendagsvlieg
 Bericht 

Diana1987 schreef:
Ik heb mijn les geleerd en sta er voor open om mijn ervaring te delen met diegene die daar behoefte aan hebben.

@diana1987 Ik zou graag meer willen weten over jouw ervaring, ben heel blij jouw post te lezen heb meteen een account aangemaakt. Zou ik je kunnen mailen of een bericht kunnen sturen?

ginkel93
Eendagsvlieg
 Bericht 

Diana1987 schreef:
Ik heb het onderzoek goed bij de psychiater goed afgerond en ik ben rijgeschikt bevonden. Dit is dus wel degelijk mogelijk de eerste keer maar vereist wel een goede voorbereiding. Mochten er personen in dezelfde situatie zitten, stuur mij vooral even een berichtje.

Hi @diana1987 zou je mij misschien een berichtje kunnen sturen? :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Laatst bezocht: di 28 nov 2017, 15:56

Was een one hit wonder... Is vaak zo.

Remo
Master
 Bericht 
Zet anders even de indexering uit van deze pagina anders wordt het weer zo’n alcoholisten-honey-pot via Google :lol:

ginkel93
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dave schreef:
Was een one hit wonder... Is vaak zo.

Jammer, had graag wat info van haar ontvangen. Maar thx voor toelichting :)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Remo schreef:
indexering uit

Nah.. Tis niet verboden om erover te praten.. Als bepaalde mensen het niet willen lezen kunnen ze doorklikken naar iets anders.

Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ]