» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 33.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De boeven in Rotterdam hebben het lef gehad om mij een naheffingsaanslag parkeerbelasting op te leggen.

Volgens verbalisant blindganger 6946 had ik op 03-01-2017 om 10:006 op de Sint-Jobskade in Rotterdam geparkeerd zonder parkeergeld te betalen.

Volgens de Gemeente Rotterdam moet ik bewijzen dat ik daar niet geparkeerd heb.

Net even mijn administratie nagekeken. Hieruit blijkt dat mijn KM-stand op 29-12-2016 127.280 KM was. Vanmiddag voor de zekerheid nog even op de teller gekeken en ik las 127.280 KM. Ik kan dus nooit van huis naar Rotterdam.

Morgen gaat bezwaarschrift de deur uit.

Spook
Master
 Bericht 
Hoe betrouwbaar is een Italiaanse teller? :P

Feitelijk
Master
 Bericht 
In rotterdam nemen ze toch ook fotos?

Maserati Teun schreef:

Ik wist niet dat er ook omgekeerde bewijslast was in het belastingrecht.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Hoe weet je dat? Website of anders?

A4
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Tegenwoordig bijna overal.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
LoverD schreef:
post4295451.html#p4295451 schreef: Volgens de Gemeente Rotterdam moet ik bewijzen dat ik daar niet geparkeerd heb.

Hoe weet je dat? Website of anders?

Ik had gebeld naar 14010. Deze ster zei dat ik moest bewijzen dat ik er niet geweest was.

Feitelijk schreef:

Diezelfde ster van 14010 zei dat als er foto's zijn, deze niet opgestuurd kunnen worden. Dus bezwaar gemaakt en ook om foto opgevraagd.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
ster

:schudnee:

Maar gewoon briefje sturen met wat je hierboven uitlegd
Mijn ervaring is dat ze met onkundig personeel ervaring hebben en dat ze snel accoord gaan

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Diezelfde ster van 14010 zei dat als er foto's zijn, deze niet opgestuurd kunnen worden. Dus bezwaar gemaakt en ook om foto opgevraagd.

Natuurlijk kunnen die opgestuurd worden. WOB doet het nog prima hoor.
Maar een bezwaar is uiteraard wel handig en noodzakelijk, volg de juiste paden en maak ze belachelijk. :thumb:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
maak ze belachelijk

Dat doen ze zelf wel

TMFKAV
Master
 Bericht 
Op de bon die achter de ruitenwisser wordt achtergelaten staat meestal merk/kleur voertuig, klopt dit wel?

(evt. telefonisch checken ......)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Op de bon die achter de ruitenwisser wordt achtergelaten staat meestal merk/kleur voertuig, klopt dit wel?

Uiteraard heb ik geen bon of wat dan ook gezien. :woop: Auto was daar niet. :woop:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Uiteraard heb ik geen bon of wat dan ook gezien.

Snap ik, maar op die initiële aanslag staat dit meestal wel.

Tenzij je het vermakelijk vind om het bezwaartraject in te gaan, wat je waarschijnlijk niets dan ergernis oplevert, zou je het wellicht op die manier kunnen proberen door te bellen en daar naar te vragen (ipv naar de foto) O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Laatste keer in 020 kreeg ik ook geen kennisgeving en mijn auto stond er wel

TMFKAV
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Laatste keer in 020 kreeg ik ook geen kennisgeving en mijn auto stond er wel

Wat is je punt ...... ?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
TMFKAV schreef:
daar naar te vragen (ipv naar de foto) O:)
(f)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Tenzij je het vermakelijk vind om het bezwaartraject in te gaan, wat je waarschijnlijk niets dan ergernis oplevert, zou je het wellicht op die manier kunnen proberen door te bellen en daar naar te vragen (ipv naar de foto) O:)

IK ga morgen nog eens bellen in de hoop een deskundige aan de lijn te krijgen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
IK ga morgen nog eens bellen in de hoop een deskundige aan de lijn te krijgen.
Heb je feitelijk al gebeld vandaag? O:) O:)

joeie010
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:

sinds 2015 worden er geen bonnetjes meer op je ruit achtergelaten. Ze rijden met een scanauto langs en als je niet betaald hebt, dan krijg je een week later een naheffingsbrief

joeie010
Nieuwkomer
 Bericht 

ik heb nu ook zo'n naheffingsbrief van de gemeente Rotterdam gekregen.

er staat op de naheffingsaanslag:

maar dat kan helemaal niet! De auto gaat nooit verder dan Rotterdam en omstreken.
en daarbij, er is helemaal geen Astanaplein in Berg en Dal.

en een naheffing van de gemeente Rotterdam dat mijn auto in een andere gemeente niet voldoende of geen parkeerbelasting heeft betaald. Kan dat wel?

Ik heb verder nog in het tarievenoverzicht parkeren 2017 van de gemeente Rotterdam gekeken. Ook daar staat de locatie Astanaplein niet genoemd dat daar een betaald parkeren geldt

Kan ik hiermee bezwaar aanmaken?

Cweepz
Master
 Bericht 
Niet de eerste keer dat je een onterechte bekeuring op kenteken krijgt toch?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
@Cweepz, klopt.

Vandaag bericht gekregen dat de naheffingsaanslag vernietigd is.

Reden: "Uit onderzoek is gebleken dat de aanslag ten onrechte is opgelegd. Onze excuses voor het ongemak."

Nu nog wachten op de terugstorting door de Gemeente Rotterdam.

TMFKAV
Master
 Bericht 
:thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Terugstorten? Moet je een naheffimg eerst betalen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Bij sommige gemeentes wel, andere niet.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Terugstorten? Moet je een naheffimg eerst betalen?

:kniktja: :kniktja:

Het geheel is goed voor de werkverschaffing: :woop: :woop:

1 BOA maakt fout
2 Naheffing versturen door Gemeente
3 Bezwaar maken
4 Naheffing betalen
5 Brief dat bezwaar gegrond is
6 Terugbetalen naheffing

Plus het aantal mensen dat intern bezig geweest is.

Spook
Master
 Bericht 
Mag je je postzegels en telefoonkosten wel opvoeren bij de belasting? Of is het anderszins terug te krijgen? Want je wordt op kosten gejaagd. Tijd en geld.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Mag je je postzegels en telefoonkosten wel opvoeren bij de belasting? Of is het anderszins terug te krijgen?

Serieus?

Spook
Master
 Bericht 
Serieus ja. Je moet zelf aan de slag om fouten van een prutser recht te breien. Als ze zelf hun werk beter zouden controleren alvorens het op de post te doen, is dat niet nodig. Nu schieten ze met hagel en pas als je piept doen ze het werk dat ze in eerste instantie al hadden moeten verrichten. Ondertussen lekker cashen van de mensen die te moedeloos of goedgelovig zijn om überhaupt hun mond open te trekken. Schandalig.

Als je iemand op kosten jaagt, moet je niet raar opkijken als je daar een rekening van krijgt.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Als je iemand op kosten jaagt, moet je niet raar opkijken als je daar een rekening van krijgt.

Voor een postzegel en een paar kwartjes telefoonkosten?

De moeite kost je meer tijd dan dat het - waarschijnlijk niet - gaat opleveren.

Spook
Master
 Bericht 
Wanneer worden er fouten in je voordeel gemaakt? Niet. Een half uur bellen kan je rustig meer dan een tientje kosten (35cpm + starttarief). Als het al een lokaal nummer is.

Niets raar aan om schadeloos te willen worden gesteld bij foutieve bekeuringen/belastingen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Spook heeft daar wel een punt. Ik heb dan i.p.v. een naheffingsaanslag, post uit Leeuwarden gekregen en kan een berg brieven op de post doen, ongetwijfeld in beroep tegen de standaard afwijzing(en) en vervolgens de gang naar de rechtbank maken. Allemaal tijd, geld (en ergernis) wat je daar aan kwijt bent. Daar mag best een vergoeding tegenover staan.
Per slot van rekening worden wij als weerloze burger bij elke beschikking ook nog eens met administratiekosten opgezadeld.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Spook heeft daar wel een punt. Ik heb dan i.p.v. een naheffingsaanslag, post uit Leeuwarden gekregen en kan een berg brieven op de post doen, ongetwijfeld in beroep tegen de standaard afwijzing(en) en vervolgens de gang naar de rechtbank maken. Allemaal tijd, geld (en ergernis) wat je daar aan kwijt bent. Daar mag best een vergoeding tegenover staan.
Per slot van rekening worden wij als weerloze burger bij elke beschikking ook nog eens met administratiekosten opgezadeld.

Dan moet je uitbesteden aan een rechtsbijstandsverlener die deze kosten/tijd/ergernis voor lief neemt in ruil voor de proceskostenvergoeding (die dan wel betaald dient te worden) O:)

Als je het zelf wil doen, moet je niet piepen ......... (ingevolge het Bpb krijg je o.a. verlet- en reiskosten vergoed, maar enkel bij een zitting)

Spook
Master
 Bericht 
Als ze zorgen dat het telefoonnummer gratis is, zou dat al veel schelen. Je voorkomt extra kosten voor de gemeente (van jouw belastingcenten), en je bespaart de rechtbank tijd en een zitting (van jouw belastingcenten). Het is van de zotte dat het je zelf geld moet kosten. Je zou verdomme geld toe moeten krijgen. Een deel van de besparing.

Pagina 1 van 1 [ 33 berichten ]