» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Angrybirdd
Eendagsvlieg
 Bericht 

Vanmiddag had ik een afspraak in het centrum, en na geparkeerd te hebben wilde ik het zonenummer checken (voor ParkMobile) op de parkeerautomaat.

Zo gezegd zo gedaan, bij terugkomst staat er een BOA een bon uit te schrijven. Gelukkig heb ik bij de parkeerautomaat direct ParkMobile aangezet en dus is het tijdstip op de bon exact hetzelfde als het tijdstip van het starten van de parkeeractie.

Mevrouw de BOA was een beetje nors en haar enige argument was: "Ik kom hier net aanfietsen en als ik zie dat er niet betaald is schrijf ik een bon" - vervolgens heeft mevrouw nog wat foto's gemaakt en kreeg ik de bon in mijn handen gedrukt.

Iemand tips/advies om deze bon aan te vechten? Ik ben hooguit 2 minuten weggeweest om het zonenummer te checken en ben me oprecht van geen kwaad bewust.

(Niet belangrijk, maar wel leuk om te vertellen: Toen mevrouw de BOA constrictor wegging zei ik nog dat ik haar zeker niet ging bedanken maar haar ondanks alles toch een prettige avond toewensde en toen snauwde ze me "Oke. Dat zal wel" toe. Kreng.)

graspol
Master
 Bericht 
Gewoon wachten op de beschikking en dan bezwaar maken.
Direct aangeven dat je naar de dichtsbijzijnde automaat bent geweest om het zonenummer te checken, en dat je de BOA ook aangetrroffen hebt en gesproken hebt

Dat zou al voldoende moeten zijn

Zo niet: door naar de rechter, daar ga je naar alle waarschijnlijkheid met dit verhaal je gelijk gewoon krijgen

TMFKAV
Master
 Bericht 
graspol schreef:
Gewoon wachten op de beschikking en dan bezwaar maken.

Als je het duplicaat bedoeld ..... :schudnee:

Binnen 6 weken na de aanslag bezwaar maken.

@graspol: het is geen Mulder-beschikking ;)

makila
Master
 Bericht 

Angrybirdd schreef:
Mevrouw de BOA was een beetje nors en haar enige argument was: "Ik kom hier net aanfietsen en als ik zie dat er niet betaald is schrijf ik een bon" - vervolgens heeft mevrouw nog wat foto's gemaakt en kreeg ik de bon in mijn handen gedrukt.

Een beetje zielig. Ze had de bon gewoon kunnen verscheuren, dat scheelt een hoop zever achteraf. Je kan in theorie onmogelijk meteen betalen wanneer je de wagen stopt. Je moet zo snel mogelijk betalen en dat duurt nu éénmaal langer dan 1 seconde hé. :/

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]