» Juridisch » Overige boetes en EMA Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Dm1995
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend een eenzijdig ongeval gehad waarbij ik met drank op achter het stuur zat.
Dit is natuurlijk ontzettend stom en ga ook nooit meer met maar 1 druppel alcohol op auto rijden.
Mijn rijbewijs is ingevorderd, ik blies op het politiebureau 640 UGL.
Ik heb mijn rijbewijs hard nodig voor mijn werk (ik ben koerier), en om mijzelf en mijn gezin te kunnen verplaatsen want wij zijn sinds kort ook verhuist naar een dorp waar niet veel voorzieningen zijn.
Ik ben 3,5 jaar in het bezit van mijn rijbewijs ben 21 en dus nog beginnend bestuurder.
Ik heb afgelopen maandag gelijk al een brief naar de OVJ gestuurd dat ik het rijbewijs nodig heb voor mijn baan en daarbij ook een verklaring van mijn werkgever toegevoegd.
Het enigste wat ik verder weet is dat ik binnen 10 dagen na pleegdatum een bericht van de OVJ moet krijgen.
Kan iemand hier mij misschien iets verder wijs maken en mij vertellen waar ik rekening mee kan houden?

Alvast bedankt!

graspol
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
nooit meer met maar 1 druppel alcohol op auto rijden.

Nee, maar één druppel is wel heel weinig...
Daarbij: dit soort dingen horen we (hier) vaker. Over een jaartje, als je van de schrik bekomen bent, wordt het weer een ander verhaal.
En de "Nee echt niet hoor, ik heb hier echt van geleerd" ook.

Dm1995 schreef:
waar ik rekening mee kan houden?

Hiermee: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/rijden-onder-invloed-het-slachtoffer-t74551.html

Verder denk ik dat je voor mag komen op de rechtbank, waar je vermoedelijk een boete en onvoorwaardelijke rijontzegging opgelegd zal krijgen, een alcohol traject bij het CBR, eventuele schade aan andere zaken dan je eigen auto (mocht dat er zijn) zelf mag gaan betalen, en je zal in de toekomst geen autoverzekering meer af kunnen sluiten bij een normale verzekeringsmaatschappij

Dm1995
Eendagsvlieg
 Bericht 

graspol schreef:
post4308168.html#p4308168 schreef: nooit meer met maar 1 druppel alcohol op auto rijden.
Nee, maar één druppel is wel heel weinig...
Daarbij: dit soort dingen horen we (hier) vaker. Over een jaartje, als je van de schrik bekomen bent, wordt het weer een ander verhaal.
En de "Nee echt niet hoor, ik heb hier echt van geleerd" ook.

Dat mag jij denken, maar gelukkig ken ik mijzelf beter dan jij en weet ik dat dit niet weer zal gebeuren.
Ik ben wel iemand die van mijn fouten leert.
Verder rijd ik nooit als ik gedronken heb en was dit een eenmalige domme actie.

Christafari
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Verder rijd ik nooit als ik gedronken heb en was dit een eenmalige domme actie

Oooh, zeg dat dan gelijk. Dat onderscheidt je van de andere gevallen die we hier voorbij zien komen :roll:

Dm1995
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik kom hier voor advies, dit soort domme reactie's hoef ik niet.
Zijn al genoeg mensen in mijn omgeving die mij wijzen op mijn stommiteit, dus dat heb ik van jullie niet meer nodig.

JBHC
Master
 Bericht 

Dm1995 schreef:
Zijn al genoeg mensen in mijn omgeving die mij wijzen op mijn stommiteit, dus dat heb ik van jullie niet meer nodig.

Ik denk dat je, als je geen commentaar wenst, beter weg kunt gaan. :dag: Drankrijders worden hier nou eenmaal niet echt met open armen ontvangen.

Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten en daar hoort commentaar op domme acties bij. :honger:

WimLex
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Kan iemand hier mij misschien iets verder wijs maken en mij vertellen waar ik rekening mee kan houden?

ik niet, de overheid wel

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... s-alcohol/

gelukkig is 640ugl ook maar een klein beetje alcohol :fp:
Citaat:
UGL - Promille
600 —- 1,38
650 —- 1,49

0,5 - 1,5 promille(tot 7 glazen voor vrouwen tot 10 glazen voor mannen)

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Volgens mij heb je advies gekregen. En echt dom vind ik die reactie's nou ook weer niet, dat is een woord dat ik zou willen reserveren voor je gedrag (f)

graspol
Master
 Bericht 
Maar puur uit nieuwsgierigheid.... hoe kom je na pak m beet 10 glazen op het idee om te gaan rijden? Hoe gaat dat in zn werk?
Want we horen hier wel vaker dat het echt niet anders kon, maar net zo vaak werd er niet aan een vriend of een taxi gedacht... Ik ben gewoon benieuwd...

Dm1995 schreef:
en weet ik dat dit niet weer zal gebeuren

Behalve als jij een glazen bol hebt, weet je dat dus niet. Je denkt het te weten, maar dat je kan het pas weten als je in je graf ligt. En niet dat ik je niet wil geloven, maar de ervaring en schrijnende gevallen die we hier voorbij zien komen bewijzen alleen maar het tegendeel. Zoek maar eens op de alcohol topics, en je zal zien dat IEDEREEN hier zegt dat het een eenmalige domme actie was, en dat het nooit meer zal gebeuren. Iedereen! Dus goed, die overtuiging die je hebt van jezelf, maar die had iedereen hier, en daarmee ben je dus niet anders dan de rest.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Wat het strafrechtelijke gedeelte betreft.

Uitgaande van de oriëntatiepunten in de LOVS-tabellen (meer info HIER) kom je puur op basis van het gemeten promillage en het ongeval in schaal VI terecht, dus houd rekening met €750 boete en zes maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Uiteraard zal de rechter (niet het OM) je persoonlijke omstandigheden doen meewegen in de daadwerkelijke strafoplegging, maar ook de belangen van je medeweggebruikers.

Dan komt het CBR-traject, in jouw geval een onderzoek naar de rijgeschiktheid, kosten bij elkaar zo'n €1000. Niet meedoen mag ook maar dan is het definitief einde rijbewijs.

Zoals Graspol al meldde: gesodemieter met de verzekering, nu en in de toekomst.

Succes ermee.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Om het een beetje positief te maken... in mijn geval, ik had 645ugl voorgekomen bij de OvJ,

Boete gehad van 400 euro en 4 maanden niet rijden, hiermee is rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden en het feit dat het traject cbr nog volgt in mijn geval dus ook onderzoek.

Onderzoek heb ik inmiddels afgerond en gezien het hele programma sprak alles in mijn voordeel volgens psychiater en afwachten wat cbr hiermee doet.als dit je eerste keer zou zijn heb je Mischien geluk bij het cbr, wel volgt na afloop van het onderzoek ook nog een Ema plaats, ook dat loopt richting de 1000 euro.

Verzekerings technisch als het gaat om gewoon een wa verzekering en de schade meer was dan dat de auto waard is zou ik bij de verzekering gewoon melden dat je auto kapot is en m af wil melden vanwege de hoge kosten.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Negatieve is weer dat je voorlopig kan fluiten naar je rijbewijs omdat het beginners was en je rijbewijs na afloop van je ontzegging gelijk door gaat naar het cbr. Als je de cursus direct betaald dan mag je hopen dat je snel aan de beurt bent als je het cbr er een laat uitzoeken, ik heb er zelf een gezocht die via het cbr liepen en ik kon pas na bevestiging van betaling afspraak plannen en daar ging ook 4 weken overheen. Plus de 8 weken die de arts dan nog heeft om het rapport op te sturen en nog eens 4 weken voordat het cbr uitsluitsel geeft over het onderzoek. In het gunstigste geval ben je m dus ongeveer een half jaar kwijt, kom je er niet doorheen bij cbr dan mag je volgend jaar terugkomen en het jaar er op en dan 3 jaar 5 jaar en 10 jaar.

HypHyper
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:

Deze reactie geeft míj weinig hoop dat je ervan hebt geleerd. Nu alweer een grote mond. Nu heb je spijt omdat het je pijn doet. Als de pijn over is, ga je weer op de oude voet verder, ben ik bang. Hoe hard je nu ook roept dat dat niet zo is.

Feitelijk
Master
 Bericht 
650 euro en 6 maanden ontzegging. Voor de alcohol.

Wat je voor het ongeval gaat krijgen weet ik niet. 250 euro oid.

Bij het CBR ben je de klos voor een onderzoek.

Je gaat je rijbewijs iig niet terug krijgen omdat je dat voor je werk nodig hebt.

Leren van fouten is mooi, leren voor de fouten is beter.

JBHC
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Leren van fouten is mooi, leren voor de fouten is beter.

:roflol: :woop: :roflol:

Dm1995
Eendagsvlieg
 Bericht 

Sluit dit topic wat mij betreft maar.

Mensen die hier moraalridder aan het spelen zijn omdat ze thuis de broek niet aan hebben of zelf nooit een fout hebben gemaakt en perfect zijn wens ik een fijn leven.

Diegenen die wel gewoon antwoord hebben gegeven op mijn vraag, bedankt! :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Diegenen die wel gewoon antwoord hebben gegeven op mijn vraag, bedankt! :thumb:

Maar toch sluiten?

Vroeger posste ik dit nog wel eens voor ik adviezen gaf:

-Ondanks de waarschuwing in het forumoverzicht toch welkom op het forum. Wij houden niet van drankrijders, toch wordt je een een vorm van hulp geboden omdat het niet voor iedereen even gemakkelijk is zich een weg te vinden in de drankrijderswetgeving.

Tips voor op het forum:
- Het is heel vervelend dat je net de ene keer dat je ooit met alcohol gereden hebt gepakt bent. Laat dit echter weg uit de discussie. We geloven je toch niet.
- Ben je je je misdrijf wel bewust? Er zal kritiek geleverd woren, als je dat niet wilt hoef je hier niet te posten.
- Zinsnedes als "graag alleen serieuze reacties", "geen schoolmeesters" of "jullie doen zeker nooit iets fout" verzekeren je van een stuk minder hulp
- Als je de behoefte voelt om je schuld te erkennen of veinzen, kan er in de rest van je post beter geen "maar" staan. Blijf in je rol.
- Kritiek op de hoogte van de kosten van de CBR-maatregelen laat je buiten beschouwing. Ja, dat is veel geld.

TMFKAV
Master
 Bericht 
:thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Ik heb mijn rijbewijs hard nodig voor mijn werk (ik ben koerier), en om mijzelf en mijn gezin te kunnen verplaatsen want wij zijn sinds kort ook verhuist naar een dorp waar niet veel voorzieningen zijn.

Sterkte op de fiets. Het wordt voorjaar, dat scheelt.

033er
Pro
 Bericht 

Wees daarbij ook blij dat het alleen een eenzijdig ongeval was. Je had evengoed met je dronken hersens iemand de vernieling in kunnen rijden. Ook al bij stilgestaan?

R
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
Mensen die hier moraalridder aan het spelen zijn omdat ze thuis de broek niet aan hebben

Feitelijk schreef:
Vroeger poste ik dit nog wel eens

Jijbakken want men levert kritiek op mij en dan ga ik om me heen slaan, past ook in je lijstje.

graspol
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:
ze thuis de broek niet aan hebben

:oops: :oops: Ik dacht dat mn webcam uit stond.... sorry :oops: :oops:

R
Master
 Bericht 
Ja, dat kan ook :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
R schreef:
want men levert kritiek op mij en dan ga ik om me heen slaan

Interessante persoonlijkheid.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Mooi zo'n klaagschrift en verklaring van je werkgever, maar heeft het CBR daar ook iets mee?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dm1995 schreef:

Als je dit zegt voor de ovj of rechter zal het niet in je voordeel werken.
Teken van verantwoordelijkheid niet kunnen dragen.
Het spijt me. Je zal lang moeten fietsen, je spreekt niet over een half glas teveel.

Pagina 1 van 1 [ 26 berichten ]