» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedemorgen,

afgelopen zaterdag is mijn rijbewijs ingevorderd nadat ik met drank op, op mijn snorfiets gestapt ben.
ik heb hier 430 UGL geblazen en heb 6 jaar mijn snorfietsrijbewijs, hierdoor dus nog beginnend bestuurder.

nou heb ik op het internet gekeken welke straf gebruikelijk en zie vaak staan dat er een boete van €120 op staat met 4 maanden vw ontzegging.

nu zijn er uitzonderingen en dat is als het meerdere keren gebeurd is.

nou heb ik circa 4 jaar geleden een keer een rij ontzegging voor 3 uur gehad waar ik een 90 ugl heb geblazen, word dit meegenomen in de uitspraak en zou hierdoor mijn rijbewijs toch onvoorwaardelijk in beslag genomen kunnen worden?

gr,

Ronald

Pietert
Master
 Bericht 
ronaldhof schreef:
circa 4 jaar geleden

recidiveperiode is 2 jaar, dus hoogstwaarschijnlijk niet.

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt voor je reactie, weet je misschien ook of ik een cursus of zelfs onderzoek van het CBR kan verwachten?

Pietert
Master
 Bericht 
ronaldhof schreef:
weet je misschien ook of ik een cursus of zelfs onderzoek van het CBR kan verwachten?

Waarschijnlijk wel een cursus. Onderzoek hangt af van of de agent melding heeft gedaan bij het CBR. Ik weet niet de precieze voorwaarden daarvoor.
ronaldhof schreef:
heb 6 jaar mijn snorfietsrijbewijs, hierdoor dus nog beginnend bestuurder.

Weet je dit heel zeker? Naar mijn weten ben je na 5 jaar gewoon normale bestuurder.
ronaldhof schreef:
en zie vaak staan dat er een boete van €120 op staat met 4 maanden vw ontzegging.

Ik zie € 125,- zonder inhouding bij zowel beginnend als gevorderd: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... s-alcohol/

Alexander_B
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Weet je dit heel zeker? Naar mijn weten ben je na 5 jaar gewoon normale bestuurder.

7 jaar als je vóór je 18e je (brom)rijbewijs hebt gehaald.

Pietert
Master
 Bericht 
Ah, dat verklaart :)
Verandert overigens weinig aan de strafeis :)

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Ik zie € 125,- zonder inhouding bij zowel beginnend als gevorderd: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... s-alcohol/

op deze site zie ik in tabel 2B weer wat anders staan:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0036475/2015-04-01

vraag me af welke site de juiste info bevat.

ook vraag ik me af of een recidive echt maar 2 jaar geldig is, dacht namelijk dat dit 5 jaar was.

Pietert
Master
 Bericht 
ronaldhof schreef:
vraag me af welke site de juiste info bevat.

Op jouw site:
Citaat:
Geldend van 01-04-2015 t/m 30-06-2015
;)
Niet dat de mijne gegarandeerd de juiste info heeft, maar die is ook van de overheid, dus naar mijn weten redelijk betrouwbaar.

Bovendien staat op jouw site wel degelijk dezelfde info. Je moet naar beneden scrollen voor de tabel 2 B artikel 8 lid 3/4onder a en b WVW 1994. Daar staat zonder recidive € 125,-

Afbeelding

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

hoeveel bier had je op?

Pietert
Master
 Bericht 
430 ugl

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
recidiveperiode is 2 jaar, dus hoogstwaarschijnlijk niet

Volgens mij is het 5 jaar.

Pietert
Master
 Bericht 
:nocheer: ik word hier keer op keer op m'n nummer gezet. Is dat omdat het nog een beginnend bestuurder is?

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Is dat omdat het nog een beginnend bestuurder is?

volgens mij geld dat voor iedereen die rijd onder invloed, voor snelheid is recidiveperiode wel 2 jaar.

hoeveel bier had je op

geen, ik drink geen bier.

Feitelijk
Master
 Bericht 
ronaldhof schreef:
volgens mij geld dat voor iedereen die rijd onder invloed, voor snelheid is recidiveperiode wel 2 jaar.

:applaus: :thumb:

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

betekent dat ook dat een overtreding als 90 ugl blazen destijds nu net zo zwaar weegt als het blazen van 400 ugl, of zal dit voor de OvJ minder zwaar wegen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
ronaldhof schreef:
betekent dat ook dat een overtreding als 90 ugl blazen destijds

geen overtreding maar een misdrijf.
Je zegt dat je een rijontzegging van 3 uur gehad hebt. Dat zal een rijverbod geweest zijn. Heb je er wel een strafbeschikking of een transactie voor gehad en die betaald?

90 is namelijk onder de ondergrens van 95 die het OM aanhoudt.
Je kreeg dan wel een rijverbod, maar geen boete.

Drie uur is trouwens niet in overeenstemming met de 90 μg/l die je meldt, dat zou 1 uur moeten geweest zijn.

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik moet dit toch maar eens terug gaan zoeken en goed bekijken..

ik heb hier volgens mij wel degelijk een boete moeten betalen.

is het mogelijk een dergelijk misdrijf op te vragen bij de politie of had ik dit zelf moeten bewaren?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Heeft wel indruk gemaakt zo te horen...

Ja, je kan je strafblad opvragen. Ik zou echter gewoon afwachten waar de OvJ mee komt.

ronaldhof
Nieuwkomer
 Bericht 

ja zit er wel flink mee...

bedankt voor de reacties ik ga maar afwachten waar de OvJ mee komt en een fiets aanschaffen :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Daarmee mag je ook niet bezopen rijden

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]