» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 2 van 2  [ 59 berichten ]
pietjebellen
Nieuwkomer
 Bericht 

Het rijbewijs is niet noodzakelijk. Ik ga met de trein naar school en thuis kan ik alles makkelijk bereiken met de fiets. :)

Maar ik mag toch hopen dat al die (verspilde) tijd na de invordering worden afgetrokken van de rijontzegging. Of kan het zo maar zijn dat ik dikke pech heb?

Ik lees ook over een strafschikking van de OvJ. Betekent dat je dan gewoon per post je sanctie krijgt? Dus dat ik niet hoef te verschijnen voor de rechter? En zit er een verschil in voorkomen? Politierechter, OvJ, OM etc. Kan de zaak worden afgedaan per post? Het is mij niet helemaal duidelijk..

Graag zie ik een antwoord op de gestelde vragen hierboven.

Groetjes Pietje

Feitelijk
Master
 Bericht 
pietjebellen schreef:
Lekker blijven wachten :dag:

Ja vooral doen ja... :roll:

pietjebellen
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag de brief gekregen van het arrondissementsparket. Ik mag mijn rijbewijs ophalen! (art.27, lid 4, WVW)
Weet iemand waarom ik het terugkrijg en het niet ingevorderd blijft? Zoals ik al zei, ik heb momenteel niets aan het rijbewijs aangezien ik niet meer over een auto beschik.

Ik neem aan dat ik mijn rijbewijs straks weer kwijt ben? Kort om ik wil graag mijn straf zodat ik deze super domme actie achter me kan laten..

Pietert
Master
 Bericht 
pietjebellen schreef:
Weet iemand waarom ik het terugkrijg en het niet ingevorderd blijft

Feitelijk schreef:
Dat is niet onverwijld zoals in WVW 164 lid 4 staat.
Met dit feit zou je hem al gelijk terug moeten hebben.

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en wil even kort mijn verhaal doen zodat ik wellicht mensen kan helpen die in een soortgelijke situatie zitten.

Hier mijn verhaal met een aantal vragen aan ervaringsdeskundigen;
Ik ben in vijf jaar twee keer aangehouden met teveel alcohol op achter het stuur van mijn snorfiets. EMA cursus heb ik gevolgd en vervolgens kreeg ik een onderzoek naar mijn rijgeschiktheid. Dit was in 2015. Ik kreeg een lichamelijk onderzoek, psychiatrisch onderzoek en een bloedonderzoek. Ik had een CDT percentage van 2,9 en verklaarde dat ik eens in de paar weken 10 AE of meer drink. mijn rijbewijs werd voor een jaar ongeldig verklaard door onderrapportage en werd de conclusie alcoholmisbruiker getrokken. Eerlijkheidshalve verklaarde ik dat ik wel eens een joint rook, ongeveer 1x per week. Nu, ruim een jaar later ben ik mijn eigenverklaring procedure gestart om een herkeuring te krijgen.
In de uitnodiging van het CBR stond dat ik ook op drugs getest zal worden. Dit was voor mij een verassing omdat ik nooit door de politie ben aangehouden en bestraft voor drugsgebruik. Bij navraag bij het juridisch loket naar of dit wel mag kreeg ik het volgende antwoord; alleen als er vanuit de politie een vermoeden of bewijs is van drugsmisbruik mag er op urine getest worden. Dit is echter nooit gebeurd. Toen ik vroeg aan het CBR waarom ik ook op drugs getest moet worden, zeiden ze; omdat ik tijdens mijn vorige onderzoek verklaarde wel eens een joint te roken. Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik hier tegen bezwaar aantekenen?

Ik lees op verschillende plekken dat 95% zijn rijbewijs kwijt raakt na het eerste onderzoek (zo ook ik)
Weet iemand wat het slagingspercentage is van mensen die voor de herkeuring gaan na een jaar? Ik ben al maanden compleet gestopt met drinken en sinds het bericht dat er ook een urineonderzoek volgt heb ik ook niet meer geblowt. Toch ben ik bang dat er nog wat THC gevonden wordt in mijn urine. Als dat zo is, mogen ze mij dan afkeuren terwijl dit hele gebeuren voort komt uit alcohol en niet uit drugsgebruik achter het stuur?

excuus, zie eigen topic; invordering rijbewijs en onderzoek naar rijgeschiktheid

Pietert
Master
 Bericht 
TitoL schreef:
Hier mijn verhaal met een aantal vragen aan ervaringsdeskundigen;

Open even een eigen topic. Iemand anders z'n topic kapen om zelf vragen te gaan stellen is niet chic.

TitoL
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Open even een eigen topic. Iemand anders z'n topic kapen om zelf vragen te gaan stellen is niet chic.

juist, doe ik

DidbeZ
Master
 Bericht 
pietjebellen schreef:
Ik mag mijn rijbewijs ophalen! (

pietjebellen schreef:
heb momenteel niets aan het rijbewijs aangezien ik niet meer over een auto beschik

Slecht en goed nieuws dus.

Kami
Master
 Bericht 
Maar je kan als het moet en nodig is wel een auto huren, of in de auto van een ander rijden.
Geeft je toch wat meer flexibiliteit en mobiliteit.

Pagina 2 van 2 [ 59 berichten ]