» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Beschouwend kan er naar mijn mening gesteld worden dat er onvoldoende aanwijzingen zijn om te kunnen concluderen dat er ten tijde van de laatste aanhouding sprake was van alcoholmisbruik volgens de DSM-IV-TR en dat er op basis van alle relevante gegevens geen psychiatrische diagnose gesteld kan worden.

Betrokkenen heeft een flinke afstand gereden hetgeen een aanwijzing is voor tolerantie maar daaronder weer dit..

Betrokkene voelde zich niet in staat om te rijden en voelde hij zich aangeschoten tot dronken bij een alchoholpromilage van 1.484, dit spreekt tegen een eventuele tolerantie.

Ben benieuwd wat het cbr gaat doen, nog maximaal een week voor ik antwoord heb van hun.
Ikzelf denk dat ik redelijk safe zit en mazzel heb gehad. Het was iig een wijze les voor mij. Wel zit er nog een ema aan te komen mits is positief door dit onderzoek kom.

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Als dit je eerste keer was en nog nooit met dit bijltje gehakt hebt dan geef ik je een goede kans, het blijft natuurlijk wel het cbr, met hun weet je het nooit.

Feit is wel dat het rapport van de psychiater wel zwaar meeweegt in dr uiteindelijke beslissing van cbr, en dan hierna alleen nog de Ema cursus, waarvan jr trouwens geen opleggingskosten krijgt, scheelt weer 342 euro. Heel veel succes ermee en laat even weten wat het cbr heeft besloten tzt.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Dit was idd mijn eerste keer, en ook gelijk laatste keer, ik kan niks anders doen dan afwachten tot de brief in de bus ligt, ik zal het laten weten zodra ik bericht heb gekregen

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Betrokkene vertelt dat er in het jaar voorafgaande aan de aanhouding gemiddeld een dag per 3 maanden 2 consumpties werden genuttigd, betrokkene begon meerdere jaren geleden met dit gebruik, na de aanhouding is het alcoholgebruik veranderd,helemaal gestopt.

Bij huidig onderzoek werden de volgende bevindingen vastgesteld:

Betrokkene werd aangehouden met een hoog alcoholpromillage (1.484) of het vermoeden daarvan wat op zich al een aanwijzing is voor alcoholmisbruik

Betrokkene heeft met een verhoogd promillage een flinke afstand gereden hetgeen een aanwijzing is voor tolerantie

Betrokkene voelde zich niet in staat om te rijden en voelde zich aangeschoten tot dronken bij een alchoholpromilage van 1.484,dit spreekt tegen een eventuele tolerantie

Bij verdere anamnese,psychiatrisch,lichamelijk en laboratoriumonderzoek werden geen aanwijzingen gevonden voor alcoholmisbruik door betrokkene.

Beschouwend kan er naar mijn mening gesteld worden dat er onvoldoende aanwijzingen aanwezig zijn om te kunnen concluderen dat er ten tijde van de laatste aanhouding sprake was van alcoholmisbruik volgens de DSM-IV-TR en dat er op basis van alle relevante gegevens geen psychiatrische diagnose gesteld kan worden

Dit was de gehele conclusie iig van meneer. Ben graag benieuwd naar jullie mening of dit iig een kans van slagen heeft bij het cbr. Hoor graag van jullie

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Heel simpel,geen misbruik zelfs tolerantie spreekt elkaar tegen, flinke afstand gereden duid op tolerantie, en daarna jij was aangeschoten/dronken wat tolerantie weer tegenspreekt.wat ik al eerder zei dit is zo klaar als een klontje, nog een Ema en daarna ben je van ze af. Of ik moet het mis hebben dan hoor ik het graag. Je gaat pas nat als je een kwalificatie volgens de dsm 4 hebt, die heb je niet en de psychiater zegt in de laatste zin dat er geen psychiatrische diagnose gesteld kan worden.

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik denk wel dat het goed zit ik had namelijk de zelfde uitslag dat er onevoldoende aanwijzingen aanwezig zijn om te kunnen spreken van misbruik van alcohol en had binnen 3 weken mijn rijbewijs terug

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Kreeg jij bij de uitslag van het cbr gelijk je rijbewijs of werd die apart opgestuurd? Cbr zegt namelijk dat ze die aangetekend opsturen na afloop van het onderzoek.

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik kreeg eerst de brief van cbr dat ik mijn rijbewijs mocht houden maar wel nog een ema moet volgen 1 dag later kreeg ik me rijbewijs in een aangetekende brief

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

Met gelijk de kosten van de ema cursus

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Ja die krijg ik er ook nog achteraan, dan zou het allemaal nog mee vallen, wel een hele goede les geweest iig.voor mij nooit meer alchohol, zelfs geen chocolade bonbons waar drank inzit, helemaal klaar ermee.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Kosten ema die ga ik in termijnen betalen, die 1086 hakte er aardig in plus boete van ovj

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

Jaa hier het zelfde soms moet je hard op je bek gaan om er van te leren. Rn dat heb ik zeker. Het is een harde en duren les. Zonde van je tijd en geld. Maar heb hem gelukkig terug! En ben aan de enne kant blij dat het zo gelopen is en dat in geen ongeluk heb veroorzaakt of erger.
Heel veel sterkte en hoop dat je snel een reactie krijg van cbr want weet hoe het is om in die onzekerheid te zitten

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Het was voor mij een eye-opener sindsdien echt 180 graden om, heb gelukkig niemand anders verwond dan alleen mijzelf en auto kapot, anders had ik mijzelf dit nooit vergeven.

Ik moet nog een week wachten,uiterlijk 23 februari moet het cbr antwoord hebben gegeven. Maar dankzij dit rapport zijn de zenuwen wel iets afgenomen iig.

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

Jaa en je vooral niet gek laten maken ik had zoveel gelzen op het forum dat ik dacht dat het onmogelijk was om in 1 keer door het onderzoek heen te komen en dat je 10 jaar aan ze vast zou zitten. Maar gelukkig is het toch goed gekomen. Ik moet je wel zeggen dat ik soms nog wel een drankje doe op gelegenheden en heb dat ook gewoon tijdens me gesprek aangegeven. En daar deed de beste man ook niet moeilijk over.

Kuikentjee
Nieuwkomer
 Bericht 

En voordat k aangevallen word door mensen op het forum wanneer ik moet rijden houd ik het uiteraard alleen bij een frisje of laat k me auto thuis en neem ik een taxi

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Dat werd mij ook verteld en ik snap nog steeds niet waar mensen dat vandaan halen, het tegendeel blijkt dus waar, heb ook ergere gevallen gezien waarvan je denkt huh????? Ook die hadden het gehaald.

Maar wat alchohol betreft is voor mij een gesloten boek, kan met een cola ook goed plezier maken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
aardige brainwash cursus zo te lezen. :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Prima toch? :)

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Ja het rapport is niks mis mee, zoals ik al aangaf, het heeft mij enigzins rustiger gemaakt, maar ik weet ook dat het cbr uiteindelijk beslist, het positieve waar ik van uitga is dat het rapport van de psychiater zwaar mee weegt in hun eindbeslissing

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Het wachten duurt gewoon te lang gok ik?? Bij mij zat er tussen het rapport van de psychiater aan cbr 2 weken en 2 dagen voor besluit, was relatief snel, ze hanteren normaal 4 weken, nog even doorbijten, deze week kom je ook nog wel door. Laat wel even weten hier als je wil wat het uiteindelijk besluit is geweest van het cbr.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Het zijn echt de laatste loodjes gert, het is allemaal begonnen met dat gezeik van de psychiater toen, die zei tegen mij in december na het gesprek dat hij alles dossiers die die had liggen nog voor het einde van het jaar de deur uit wou werken, dus ik dacht dat is mooi dan ligt het snel bij het cbr, niets was minder waar. Als hij dat niet had gezegd had ik gewoon aan de 8 weken termijn gehouden die hij heeft om het op te sturen, toen ik half januari het cbr dus belde en er niks binnen was ben ik hem weer gaan bellen, 14 januari, nee ik ben er nog mee bezig maar gaat deze week de deur uit, ook niet waar want toen ik de 20e weer contact had met cbr hadden ze nog niks binnen, toen weer naar hem gebeld en verhaal uitgelegd wat hij mij na het gesprek heeft beloofd en toen waren zijn woorden ik zal u nu gelijk boven aan de stapel leggen (hij was er ondertussen nog steeds mee bezig) uiteindelijk heeft cbr 26 januari alles ontvangen van hem. Ben bang dat ze daar bij cbr exact die 4 weken gaan aanhouden maar goed om een lang verhaal kort te maken, ik heb goede hoop.

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Had jij afgezien van inzage in het rapport toen?? Zo ja dan gaat het 9 van de 10 keer sneller naar het cbr toe namelijk, doet niet af voor het antwoord van die man als die zegt alles voor het einde van hey jaar oo te sturen en er dan in januari nog mee bezig is, beetje vreemd.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Nee ik daar niet van afgezien, een week na gesprek had ik zijn rapport in mijn mail ontvangen vandaar mijn vraag waarom ben je er dan in godsnaam in januari een dikke maand later nog mee bezig??

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Mischien waren ze postzegels op hahahaha. Daar durf ik ook geen uitspraken over te doen, als je al een week na gesprek je rapport heb gelezen en goedgekeurd dan zou die hey normaal gesproken op moeten sturen lijkt me,

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Ach ja het zal wel, feit is dat het nu bij cbr ligt, dat is een ding wat zeker is, nu alleen maar afwachten.

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Net even contact gehad met het cbr, nog geen besluit genomen, wat me wel verraste was dat ik volgende week uiterlijk bericht krijg met een voorlopige uitslag, ook al is die positief dan heb ik daar het recht in om daar tegen in beroep te gaan, rijbewijs krijg ik pas terug na de definitieve uitspraak 2 weken later, waarom zou iemand in beroep gaan als hij zijn rijbewijs terug zou krijgen, schiet mij maar lek

gert.kaijser
Nieuwkomer
 Bericht 
Al een reactie gehad van het cbr inmiddels???

Techno12
Laat zich horen
 Bericht 

Nee nog niet, verwachting is deze week ,uiterlijk donderdag dan is het 4 weken geleden.alles wat eerder is is mooi meegenomen

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ]