» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Panja-ger
Eendagsvlieg
 Bericht 

Tag Leute!

Ik ben met oud en nieuw heel erg dom geweest. Namelijk dronken een voertuig bestuurd (370 UGL). Rijbewijs moeten inleveren en na 10 dagen (buiten het termijn idd) mijn rijbewijs weer terug gekregen. Tot op heden niets meer vernomen van iemand. Denk hierbij aan het CBR en/of Justitie.
Nu ben ik vandaag van functie veranderd. Van kantoorwerk naar koerierswerk.
Met deze functie (grote kans op vast dienstverband) is echter wel een VOG aanvraag vereist. Aangezien ik nu nog niet 'veroordeeld' ben en 'de zaak' nog niet is voorgekomen, luidt mijn vraag;
Maak ik kans om een VOG te krijgen? Ik ben 20 jaar en dit is mijn eerste aanraking met justitie. Verder nooit iets ernstig gedaan of schulden of andere gekkigheid op mijn naam gehad.

Vielen Dank für die Beantwortung :respect:

Panja-ger
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik snap dat niemand deze vraag eigenlijk kan beantwoorden, behalve de heer/vrouw die het besluit gaat nemen. Maar mogelijke adviezen, weetjes of tips zijn meer dan welkom. Is er een kans, vooral nu dat er nog geen veroordeling heeft plaatsgevonden, dat de aanvraag goed wordt gekeurd?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nou, je bent nu (nog) niet veroordeeld dus VOG is nu nog positief. Alleen wat gebeurt er met je baan als jij een onvoorwaardelijke rijontzegging krijgt.

Panja-ger
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dan zou ik inderdaad geen koerierswerk meer kunnen verrichten. Maar zou ik dit niet kunnen aankaarten bij de rechter. Ik heb werk nodig om mijn vaste lasten te kunnen betalen én de kostenpost van het gepleegde misdrijf. Of is het eigen schuld, raak je baan maar kwijt, we don't give a f*ck? Wellicht zou het een voorwaardelijke rijontzegging worden, geldboete en cursus? Ik kan er natuurlijk niet van uitgaan. Maar dan zit ik wel diep in de shit, mocht het onvoorwaardelijk worden. Het is nogmaals de eerste keer. Ik heb mijn propedeuse gehaald van de opleiding Advanced Business Creation. Ik heb even een tussenjaar genomen. Vaste lasten zijn voornamelijk de huur, telefoonrekening en snorfietsverzekering.

Panja-ger
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik had serieus geen weet bij dit misdrijf. De ernstige gevolgen. En dan maar te zwijgen over het KUNNEN veroorzaken van (dodelijke) slachtoffers. Ik was samen met mijn vriendin op een feestje. Ik drink eigenlijk nooit alcohol, maar helaas niet dapper genoeg geweest om de wijn verzoeken te negeren. Veel te naìf geweest en naderhand erg geschrokken. Nu zullen de meeste wel denken ´ stik er maar in, je hebt het vaker gedaan en nu ben je gepakt ´, maar dat is echt niet het geval.

Kwibus
Master
 Bericht 
Doorlooptijd voor een VOG bedraagt met gemak 4 tot 6 weken. Ik zou me nog niet rijk rekenen als je 'm vandaag zou kunnen aanvragen. Helaas moet je wachten op het aanvraagformulier van je werkgever.

jack19
Die hard
 Bericht 
Met de wetenschap wat voor criminelen er bij mij aan de deur pakketjes bezorgen zou ik me niet zoveel zorgen maken om je vog

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zoals de nieuwe uniformen die door een beroepshalve bekende worden bezorgd?

vassago
Nieuwkomer
 Bericht 

Kwibus schreef:
Doorlooptijd voor een VOG bedraagt met gemak 4 tot 6 weken.

Ik laat regelmatig VOGs aanvragen met een zware screening (schietsport) en met een dag of 3 a 4 zijn ze meestal wel binnen.
Deze zijn wel electronisch aangevraagd, niet via het gemeentehuis.

Een VOG zegt natuurlijk helemaal niets over het te goeder getrouw zijn, alleen dat je een keer zo stom was gepakt te worden.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb er toevallig vanmorgen 1 digitaal aangevraagd en ze gaven 4 weken aan als er verder geen bijzonderheden waren. Misschien afhankelijk van wat ze hebben aangekruist?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Zolang je niet veroordeeld bent krijg jij je VOG. Maar je slaat natuurlijk wel een enorme flater bij je (nieuwe) werkgever als je vrolijk begonnen bent en dan moet zeggen dat je x periode niet komt werken omdat je betrapt bent terwijl je bezopen achter het stuur zat

Panja-ger schreef:
Maar zou ik dit niet kunnen aankaarten bij de rechter. Ik heb werk nodig om mijn vaste lasten te kunnen betalen én de kostenpost van het gepleegde misdrijf.

Dan had je na de feiten misschien niet van baan moeten wisselen.

Panja-ger schreef:
Het is nogmaals de eerste keer.

De eerste keer gepakt bedoel je?

Panja-ger schreef:
Ik had serieus geen weet bij dit misdrijf.

Volgens mij leer je bij je theorie-examen al dat alcohol en achter het stuur kruipen een misdrijf is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dan had je na de feiten misschien niet van baan moeten wisselen.
Dat verbaast mij inderdaad ook. Ik snap dat je inkomen moet hebben, maar met dit achter je naam en mogelijk nog een rijontzegging, lijkt koerierswerk me niet meteen de eerste stap. Ik zou even rustig afwachten en als je dan per se moet switchen, een baan zoeken die met het OV of de fiets ook enigszins normaal bereikbaar is. Zodat mocht het misgaan, je geen probleem hebt.

djee
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Doorlooptijd voor een VOG bedraagt met gemak 4 tot 6 weken.

4 werkdagen

vassago schreef:
niet via het gemeentehuis.

Via het gemeentehuis :jaja:

Stond er ook van te kijken, normaal moet ik een minimaal een maand wachten op een simpel antwoord op een simpele vraag :fp: en dan mag ik niet zeggen dat ze traag werken/traineren :-x :fp: ;( ;(

Plague
Die hard
 Bericht 

Laatste VOG die ik heb aangevraagd is ongeveer 6 maanden geleden. Via het gemeentehuis. Binnen 4 werkdagen had ik hem in huis. En screeningsprofiel was niet mals ;). Kan dus met gemak!

Spook
Master
 Bericht 
Ook als er wel wat gevonden wordt?

Pita
Master
 Bericht 

Het gemeentehuis hoeft er ook niets aan te doen, die innen alleen de kosten maar en sturen hem dan door naar Justitie.

Signum
Master
 Bericht 
VOG zou ik me niet druk om maken. Een pedofiel komt zelfs aan een VOG voor werk in een kinderdagverblijf.

Kwibus
Master
 Bericht 
djee schreef:
Via het gemeentehuis :jaja:
Daar had ik me vast aangemeld voor de afspraak. Eerste afspraakmogelijkheid: over 2 weken. Gelukkig kreeg ik de digitale variant. 3x klikken, betalen (goedkoper ook) en klaar. En nu maar afwachten of ze me hier ook hebben gevolgd. Hoop maar van niet 8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ow, wat ben ik blij met onze gemeente... Loopt gemeentekantoor binnen, loopt naar balie, vraagt een bewijs van goed gedrag en zeden, betaalt € 2,50 en loopt met het bewijs op zak weer naar buiten :D

Spook
Master
 Bericht 
Heb je het niet over een bewijs van inschrijving?

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik weet niet wat ze op dat papiertje hebben geschreven, maar daar heeft een ambtenaar toch mooi 2,50 in zijn eigen zak gestoken :roflol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
raagt een bewijs van goed gedrag en zeden, betaalt € 2,50 en loopt met het bewijs op zak weer naar buiten

Dat is de toeslag als ze wat zaken moeten weg moffelen :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Heb je het niet over een bewijs van inschrijving?

Kwibus schreef:
Ik weet niet wat ze op dat papiertje hebben geschreven, maar daar heeft een ambtenaar toch mooi 2,50 in zijn eigen zak gestoken :roflol:

Nee hoor, gewoon een bewijs van goed gedrag en zeden. Voordeel van in België wonen 8)

Kwibus
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Voordeel van in België wonen
Oh ja, daar stelt dat papiertje niet zoveel voor O:)

HypHyper
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Nee hoor, gewoon een bewijs van goed gedrag en zeden. Voordeel van in België wonen 8)

Is wel een erg laag omkoopbedrag. ;)

Maar... in België is alles beter, behalve de wegen. :P

Link

Scaniafan
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Is wel een erg laag omkoopbedrag.

Is ook een vriendelijke dame achter de balie. Lief lachen doet wonderen. Tot ik in België ging wonen wist ik niet dat gemeentebaliemedewerkers ook vriendelijk kunnen zijn. :lol:

Pagina 1 van 1 [ 26 berichten ]