» Juridisch » Overige boetes en EMA   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]

Master
 Bericht 
Hallo mensen,
gisteravond reed ik in de auto van mijn vriendin, en ben ik van achteren aan gereden toen ik voor een rood stoplicht stil stond. Ze heeft haar autoverzekering ingelicht en de tegenpartij heeft ook zijn autoverzekering ingelicht, maar hoe nu verder? Haar maatschappij zegt namelijk dat ze zelf alles regelen moet omdat ze WA verzekerd is, ze gooien je dus letterlijk in het diepe... wie heeft hier ervaring mee?

Ook over de andere schade, de auto is wel te repareren maar ik heb bijv vandaag niet kunnen werken door nekklachten.

Master
 Bericht 
geen schadeformulieren ingevuld?

zo ja, schade laten taxeren door een schadebedrijf en insturen naar je verzekering. Was jou schuld niet dus WA moet uitkeren.

Master
 Bericht 
Datzo? Volgens mij is ze verzekerd; niet voor eigen schade bij eigen fout, maar wel voor een fout van een ander. Verzekeringsmij wordt betaald om dat naar het beste behoren te regelen. Heeft ze rechtsbijstand? nu inschakelen.

Eerst even naar de dokter> ook bij maar een beetje last van je kwetsuur. ( al is het maar voor een doorverwijzing naar de fysiotherapeut).

Succes met alles.

FS medewerker
 Bericht 
Intelligence schreef:
Ook over de andere schade, de auto is wel te repareren maar ik heb bijv vandaag niet kunnen werken door nekklachten.

Nekklachten direct melden bij tegenpartij.

Vandaag nog naar je huisarts gaan en naar ziekenhuis om foto's te laten maken. Eventueel een second opinion halen.

Master
 Bericht 
Sommige verzekeraars (lees oa interpolis) doen op zo'n moment niets voor je als je geen rechtsbijstand hebt. Je zult de andere aansprakelijk moeten stellen voor de schade.

hier een linkje met wat info: linkje

Die hard
 Bericht 
Je hebt geen verwijzing meer nodig van de huisarts als je naar de fysiotherapeut wilt!

Master
 Bericht 
Timster schreef:
Je hebt geen verwijzing meer nodig van de huisarts als je naar de fysiotherapeut wilt!

Klopt, maar je wilt het wel bij de huisarts geregistreerd hebben voor eventueel later. Tevens moet de huisarts je doorverwijzen voor foto's.

Master
 Bericht 
Timster schreef:

Naar de hersenchirurg kan je ook zonder verwijzing. Neem dan wel wat geld mee.

Het is idd voor de registratie, maar vooral voor de zekerheid. Er even naar laten kijken.

Die hard
 Bericht 
Indien geen eigen rechtshulpverzekering voor verkeersongevallen moet je idd zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen. Hiervoor zijn standaard brieven voor op internet te vinden. Deze in 2 voud naar verzekering van tegenpartij en tegenpartij zelf sturen (aangetekend of mailen met ontvangstbevestiging) ovv schadenummer die bekend is bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.

Heb net zo'n geval gehad (niet eigen) en op deze manier opgelost. Vraag anders je eigen verzekeringsmaatschappij hoe en wat te doen.

Master
 Bericht 
Indien je een WA verzekering hebt ben je verzekerd voor schade je JIJ hebt aangericht bij een ander waarvoor JIJ Wettelijke Aansprakelijk bent. Schade aan het eigen voertuig is daarbij dus niet verzekerd. Als iemand anders Wettelijk Aansprakelijk is voor schade aan jouw voertuig (of lichamelijke schade) dan dient de (WA) verzekering van de tegenpartij jouw schade te vergoeden, daar heeft jouw WA verzekering helemaal niets mee te maken.

Mocht je all risk verzekerd zijn, dan ben je ook voor schade aan je eigen voertuig verzekerd. Indien iemand Wettelijk Aansprakelijk is voor die schade kun je er voor kiezen om het zelf af te handelen met de verzekering van de wederpartij of je schakelt je eigen verzekering in om de schade te vergoeden. Jouw verzekering zal vervolgens bij diegene die Wettelijk Aansprakelijk is trachten de schade te verhalen.

Het laatste (All Risk) is natuurlijk veruit het makkelijkst, maar ook een stuk duurder dan WA. Zelf de schade met de verzekering van de wederpartij afhandelen is over het algemeen niet zo'n probleem. De paar keer dat ik het aan de hand heb gehad kreeg ik vrij snel bericht van de verzekering van de wederpartij, schade laten taxeren en niet veel later werd er uitbetaald. Zolang zonder meer duidelijk is wie schuldig is, is het vrij makkelijk, zodra er echter twijfels zijn zul je zelf je gelijk moeten aantonen en dat kan wat meer moeite en tijd gaan kosten.

Die hard
 Bericht 
Rover schreef:
Sommige verzekeraars (lees oa interpolis) doen op zo'n moment niets voor je als je geen rechtsbijstand hebt.

Ben ik niet met je eens, ik heb 2 keer een zwaar ongeluk gehad wat overigens niet mijn fout was, ik heb geen rechtsbijstands verzekering maar Interpolis heeft alles voor mij geregeld. Zelfs nog een vergoeding voor gemaakte kosten en de tijd dat ik niet heb kunnen werken.

Master
 Bericht 
De schade aan de auto is inmiddels vastgesteld op ?1200,-
Echter, mijn vriendin en ik hebben allebei een week niet mogen werken van de huis arts, hoe kan ik dit qua bedrag het beste uitdrukken in schade?

Loonstrookje bijvoegen en simpelweg een week loon eisen?

Master
 Bericht 
Ik denk dat je werkgever dat zal moeten doen.

Pro
 Bericht 
Hoezo de werkgever? Hij kan toch niet werken? Ik denk inderdaad dat je een loonsom mee moet nemen in de claim.

Master
 Bericht 
Je moet voor de materiële schadevergoeding voor wat betreft loonkosten wel aangeven wat je inkomstenderving is geweest.

met andere woorden: ben je gewoon doorbetaald, dan heb je geen inkomstenderving. Indien je daadwerkelijk minder inkomsten hebt gehad ten gevolge van het ongeval, moet je aan kunnen geven welke schade dit dan is en hoe hoog deze is. Bijvoorbeeld: 40 uur minder kunnen werken à 25 euro per uur = 1000 euro loonderving, en derhalve een claim van 1000 euro materiële schadevergoeding als gevolg van inkomstenderving.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]