» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 56 berichten ]
WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Aangerande vrouw snapt niet waarom politie zo laat ingreep
Vandaag, 16:06

De 28-jarige vrouw uit Hoorn die zelf haar aanrander opspoorde is na het inzien van het politiedossier over haar zaak totaal ingestort, zegt haar woordvoerder die anoniem wil blijven.

"Wij zochten naar een verklaring voor de traagheid van het onderzoek", zegt hij. "Tot onze stomme verbazing was die er niet. Als wij het niet hadden gedaan, zou dat monster nu nog rond lopen."

iPhone
De verdachte, de 28-jarige Mohammed M. uit Somalië, werd uiteindelijk op 27 februari opgepakt. Zijn slachtoffer had de politie toen al meerdere keren verteld wie de man was die haar op zondag 16 oktober had belaagd en waar hij uithing.

Dat kon zij doen omdat M. haar iPhone had gestolen en die ook gebruikte. Met de Find my iPhone-app kon de locatie waar die zich bevond makkelijk worden gevonden.

Wanhoop
In de vier maanden tot de arrestatie verbaasde zij zich over de in haar ogen lakse houding van de politie. "Het duurde en duurde maar", zegt haar woordvoerder. Soms was ze dan de wanhoop nabij, dan weer dacht ze: het zal wel zo horen."

De Nederlandse Politiebond vindt dat er lessen uit de zaak moeten worden getrokken.
[Video bij de bron]

Wat de situatie niet beter maakte, is dat haar iPhone niet vergrendeld was geweest. "Bij een jonge vrouw staat daar haar hele leven in", zegt de woordvoerder. Haar aanrander had toegang tot al haar apps en al haar contacten. En die gebruikte hij ook. Hij checkte zelfs haar Facebookpagina.

Rechtbank
Mohammed M. wordt verdacht van poging tot verkrachting en diefstal. De zaak komt vrijdag voor bij de rechtbank in Alkmaar.

Voorafgaand daaraan mocht het slachtoffer het dossier lezen. Dat was een schokkende ervaring. Ook een gesprek met het OM heeft niet duidelijk gemaakt waarom het zo lang duurde voordat de man werd opgepakt.

Pak op zijn donder
De Nederlandse Politiebond wijt het aan chronische onderbezetting bij de recherche. De bond maakt zich zorgen over de "tendens" dat burgers dan maar zelf op zoek gaan naar daders.

"Het risico bestaat dat mensen niet meer geloven in het rechtssysteem", zegt voorzitter Jan Struijs. "Dat ze niet alleen zelf opsporen, maar ook denken: we geven de dader zelf wel een pak op zijn donder."

Bovendien kan het gevaarlijk zijn om zelf verdachten op te sporen. "Het had ook in dit geval lelijk kunnen aflopen. Je weet nooit precies met wie je te maken hebt."

Zuur
De zaak in Hoorn staat niet op zichzelf, zegt advocaat Bart Swier. Hij heeft vergelijkbare ervaringen. "Een van mijn cliënten kreeg in de gevangenis zuur in zijn ogen gegooid en raakte blind. Het heeft maanden geduurd voor de politie daar werk van maakte. Ik moest hemel en aarde bewegen om dat voor elkaar te krijgen."

Ook Swier denkt dat de enorme hoeveelheid werk de voornaamste oorzaak ervan is dat bij de politie veel zaken blijven liggen.
Citaat:
Mensen gebruiken regelmatig sociale media om zelf dieven, vandalen of vechtersbazen op te sporen. Of ze zoeken naar hun gestolen spullen op internet en lokken de verkoper in de val.

Een gevaar is de kans op een heksenjacht. Afgelopen weekend gingen ten onrechte foto's rond van mannen die te maken zouden hebben met de verdwijning van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten.

Soms spelen mensen ook voor eigen rechter. Een man die zelf de belager van zijn dochter opspoorde en mishandelde, werd onlangs veroordeeld tot een gevangenisstraf.

De politie merkt dat burgers inderdaad actiever meehelpen met opsporen. Sociale media zijn een belangrijk middel, maar bijvoorbeeld ook de Find my iPhone-app die ook de vrouw in Hoorn gebruikte.

Helpen mag, zo lang iedereen zich maar aan de wet houdt. "We leven in een rechtsstaat waarin duidelijke gelden gelden. Die mogen nooit worden overschreden", aldus een politiewoordvoerder.

Verblijfsstatus
Het slachtoffer in Hoorn hoopt intussen dat haar belager zijn verblijfstatus kwijtraakt. Die kreeg de man uit Somalië in november, een maand nadat ze door hem was aangerand.

Ze hoopt dat de wet zo in elkaar zit dat de status kan worden afgenomen als iemand een ernstig misdrijf blijkt te hebben gepleegd.
Citaat:
M van Toorenburg @MvanToorenburg

Het kan niet zo zijn dat slachtoffers zelf maar achter hun dader aan moeten gaan. Opheldering is noodzakelijk! https://twitter.com/mickvanwely/status/ ... 7949074432
10:16 - 7 Jun 2017

Het OM zegt dat de politie een paar keer op aangeven van de vrouw een locatie heeft bezocht waar hij zou verblijven. "Maar helaas zonder resultaat: de persoon ter plaatse paste niet in het daderprofiel en ook de telefoon werd niet aangetroffen."

Het OM erkent dat het uiteindelijk aan het onderzoek van de vrouw zelf te danken is, dat de man kon worden opgepakt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
cocodee
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Wat de situatie niet beter maakte, is dat haar iPhone niet vergrendeld was geweest.

WTF? Dankzij dat feit is ze hem op het spoor gekomen. :roll:

WimLex schreef:
Een man die zelf de belager van zijn dochter opspoorde en mishandelde, werd onlangs veroordeeld tot een gevangenisstraf.

Dan zijn die flikkers wel alert ja, en duurt het geen maanden. :boos:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Politie eist groot onderzoek naar zaak van vrouw die zelf gewelddadige aanrander opspoorde

Verblijfplaats Mohammed M. was bekend, kreeg toch verblijfsvergunning voordat hij werd opgepakt

De Nederlandse Politiebond (NPB) wil een groot onderzoek naar de rol van de politie in de Hoornse zedenzaak, waarin een vrouw zelf de dader van haar gewelddadige aanranding opspoorde. Dit meldt De Telegraaf. De politie deed niets met die informatie, waarna de vrouw verder speurde en uiteindelijk een naam en foto van de asielzoeker boven water kreeg. Ook vond zij allerlei radicaal materiaal dat verdachte Mohammed M. had gedeeld, maar toch had de man inmiddels een verblijfsvergunning gekregen.

De Telegraaf citeert de APB over de kwestie:
Citaat:
Politiemensen geven duidelijk aan dat de onderbezetting bij de politie en de verouderde ict-middelen leiden tot steeds meer burgerinitiatieven. Dit is echt een gevaarlijke ontwikkeling waar ook burgers gevaar bij lopen. Dit incident en anderen incidenten moeten nader worden onderzocht door de korpschef Erik Akerboom om vervolgmaatregelen te kunnen nemen met de minister.

no justice
Master
 Bericht 
Jezus wat een soepzooitje. Totaal incompetent die hele smurfen zooi. Als je maar niet te hard rijdt....

Signum
Master
 Bericht 
Goh, daar zijn de vervolgmaatregelen weer. Volgens mij worden die met ongeveer dezelfde snelheid opgepakt als andere zaken :fp:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Jezus wat een soepzooitje. Totaal incompetent die hele smurfen zooi. Als je maar niet te hard rijdt....
Mijn inschatting is dat er orders van bovenaf zijn om zaken waar mogelijk asielzoekers bij betrokken zijn een lage prioriteit te geven. We willen immers niet Wilders in de kaart spelen, toch?

cocodee
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Erik Akerboom

Ik geloof dat hij meer prio gaf aan hoofddoekjes bij het korps? :fp:

Dikke Dakduif schreef:
Mijn inschatting is dat er orders van bovenaf zijn om zaken waar mogelijk asielzoekers bij betrokken zijn een lage prioriteit te geven. We willen immers niet Wilders in de kaart spelen, toch?

Fucking no brainer, destabilisering van de gehele westerse wereld is al tijden aan de gang, en nee, geen Alu-hoedje, slechts constatering van feiten, Goegel maar eens op George Soros, dan gaat er een wereld voor je open. :colaatje:

bruintje beer
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Ik geloof dat hij meer prio gaf aan hoofddoekjes bij het korps? :fp:
Nee, dat was die druiloor van een Aalbesberg uit Amsterdam.

R
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:

Als je niet nu en in Nederland zou leven, zou je het niet geloven.

Meneer Baudet die op een passage en homeopathische verdunning, latijn en een piano wordt aangepakt of gedemoniseerd. Niets op de inhoud, van politie tot tv tot politieke partijen.

Middle
Die hard
 Bericht 
cocodee schreef:
Wat de situatie niet beter maakte, is dat haar iPhone niet vergrendeld was geweest.
WTF? Dankzij dat feit is ze hem op het spoor gekomen. :roll:

Onzin!
Het niet vergrendelen van een smartphone is onverstandig, en heeft verder totaal geen invloed op het fungeren van de Find my iPhone-app.

cocodee
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Aalbesberg

My bad! Maar die Akerboom heeft zich wel op een listige manier schaamteloos verrijkt, vandaar de mix-up.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/zo-om ... risplafond

Middle schreef:
Onzin!

Wie zei dat ook alweer altijd? 8) :koffie:
Het niet vergrendelen van een hele hoop andere zaken is ook onverstandig!
Als die phone onbruikbaar was geweest voor de dader, had hij zich er misschien al van ontdaan? Juist het feit dat hij ging FB'en, en andere apps ging gebruiken heeft mede bijgedragen aan de opsporing, zeg_maaarrr. :D

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Getuigen zedenzaak genegeerd

De politie Noord-Holland heeft verzuimd twee ooggetuigen te horen in de Hoornse zedenzaak, waarin het slachtoffer zelf de verdachte opspoorde. De twee woonden tegenover de plek waar de vrouw werd aangerand.

Uit eigen onderzoek van De Telegraaf en een vriend van het slachtoffer blijkt dat de twee nooit zijn gehoord. Het waren kennissen van de verdachte Somalische asielzoeker en ze lijken belangrijke informatie te hebben.

Het Openbaar Ministerie erkent dat de twee niet in het strafdossier zitten en de politie zal hen zo snel mogelijk alsnog spreken. Dit betekent mogelijk vertraging van het strafproces dat voor morgen op de rol staat.

Wat een stelletje mislukkelingen daar in Hoorn. :boos:

no justice
Master
 Bericht 
Pffffff...... en gek vinden dat de burger totaal geen vertrouwen heeft in de smeris.

Christafari
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
De Nederlandse Politiebond wijt het aan chronische onderbezetting bij de recherche. De bond maakt zich zorgen over de "tendens" dat burgers dan maar zelf op zoek gaan naar daders.

Het moet toch niet veel gekker worden.

WimLex schreef:
"Het risico bestaat dat mensen niet meer geloven in het rechtssysteem", zegt voorzitter Jan Struijs. "Dat ze niet alleen zelf opsporen, maar ook denken: we geven de dader zelf wel een pak op zijn donder."

Ja, niet zo gek toch? Als een/mijn vriendin lastig gevallen wordt door een malloot en ze kan die kerel zo aanwijzen of vertellen waar die zit dan ga ik echt niet 4 maanden op de politie wachten.

bruintje beer
Master
 Bericht 
De bond maakt zich zorgen over de "tendens" dat burgers dan maar zelf op zoek gaan naar daders.
:dood: ja, hallo, íemand moet het toch doen :[

jack19
Master
 Bericht 

Daar in hoorn of team zeden? Geloof niet dat deze zaak door het basisteam is opgepakt. Overigens, er is een DNA match dus er klopt iets niet met de verklaring dat ze 2 weken moest wachten voor ze aangifte mocht doen. Wel bestaat de 2 weken bedenktijd om hem in te trekken bij zedenzaken, maar je wordt no way zo weer naar huis gestuurd met de spermaresten in je haar. En dat blijkt ook.

Desalniettemin is alles veeeeel te traag gegaan en valt simpelweg niet uit te leggen dat je 4 maanden moet wachtende een aanhouding.

no justice
Master
 Bericht 
Slechts een incidentje mensen. Gewoon doorlopen..... oh wacht

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Geloof niet dat deze zaak door het basisteam is opgepakt
Dat is misschien het probleem: niemand pakt het op of iedereen denkt dat een ander het oppakt.

Afbeelding

Ik vind de symptomen typisch wijzen naar een totaal gebrek aan case-management. Als ik in mijn projecten iedereen zijn gang laat gaan doet iedereen wat hij leuk of makkelijk vindt en het totaal resultaat blijft uit. Er moet iemand overzicht hebben over:
- welke cases lopen er
- wat is de prioriteit
- wie gaat het wanneer oppakken
- is er voortgang
Geen van deze lijken in de bovenstaande zaak aanwezig. Beschamend.

En ondertussen wel systemen maken die misdaden voorspellen. Wat heb je daaraan als je met de misdaden die worden gepleegd niets doet. Misschien de systemen waarmee je aangiftes kunt volgen verbeteren?

no justice
Master
 Bericht 
Als je een bekeuting krijgt is alles geautomatiseerd. Tot aan de afwijzing van je bezwaarschrift. Vervolgens als je niet betaald wordt je gezocht en vervolgd tot aan je graf. Ben je echter verdachte van een aanranding dan kun je gaan en staan waar je wilt. Nou wat klopt hier niet? Afschaffen die politie apparaat.

Christafari
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Nou wat klopt hier niet?

Die weet ik!

no justice schreef:
bekeuting

no justice schreef:
betaald

no justice schreef:
die politie apparaat

cocodee
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Die weet ik!

NJ is volgens mij nog bezig met de inburgering... :roll:

basgitaar
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Die weet ik!

Je vergeet er één:

no justice schreef:
wordt je gezocht

ceriadwen
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Als je een bekeuting krijgt is alles geautomatiseerd. Tot aan de afwijzing van je bezwaarschrift. Vervolgens als je niet betaald wordt je gezocht en vervolgd tot aan je graf. Ben je echter verdachte van een aanranding dan kun je gaan en staan waar je wilt. Nou wat klopt hier niet? Afschaffen die politie apparaat.

komt omdat de staatskas spekken prio EEN heeft. Bekeuringen en misdrijven waar bij geplukt kan worden hebben de voorkeur. Misdrijven waar mensen echt last van hebben maar niks opleveren zijn niks interessant.

WimLex
Master
 Bericht 
Afbeelding

Christafari
Master
 Bericht 
basgitaar schreef:
Je vergeet er één:

He fuck. Wordt je toch gek van.

no justice
Master
 Bericht 
Zucht

Kwibus
Master
 Bericht 
Zeg dan in ieder geval zuchd :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Wordt je toch gek van.

Wat is een toch, en waarom wordt ie gek?

Ducantoni
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
"Het risico bestaat dat mensen niet meer geloven in het rechtssysteem"

Tot die groep reken ik mezelf ondertussen ook. :roll:

no justice schreef:
Als je een bekeuting krijgt is alles geautomatiseerd. Tot aan de afwijzing van je bezwaarschrift.

Nou, het scheelt niet veel. Ik had geen reden van bezwaar aangevoerd en had een standaard reactie (lees: afwijzing) verwacht, maar kreeg toch een ander soort brief in de bus.
Dus wat dat betreft gaat het nog niet volledig automagisch.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Dus wat dat betreft gaat het nog niet volledig automagisch.
Overheids-ICT-systemen die altijd werken? :roflol: :roflol: :roflol:

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Aanrander die door slachtoffer werd opgespoord bekent
Vandaag, 14:36

De man die terechtstaat voor de poging tot verkrachting van een 28-jarige vrouw uit Hoorn heeft bekend. De vrouw deed zelf onderzoek om haar belager op te sporen en vond de man, die een selfie naar haar stuurde. Het duurde uiteindelijk twee maanden voor de politie de man arresteerde.

De man bekent dat hij haar heeft betast, vastgehouden en in de bosjes heeft getrokken. Ook haalde hij zijn geslachtsdeel uit zijn broek en kwam hij klaar in het haar van de vrouw. "Ik was dronken, ik dacht dat ze met mij meewilde", zegt de man.

Alcohol
M., 28 jaar en afkomstig uit Somalië, verklaarde dat hij met twee vrienden had afgesproken om in Hoorn alcohol te gaan drinken. Dat deden ze in een discotheek, waarna ze naar het huis van een van hen zouden fietsen. Het idee was om het slachtoffer daarnaartoe te brengen. M. en het slachtoffer stapten samen op de fiets, de vrouw achterop. Vrienden van M. zagen de twee later samen, de vrouw huilend en schreeuwend.

M. pakte de vrouw bij de bovenarmen, want "hij wilde met haar naar bed." Toen betastte hij haar. De telefoon van de vrouw nam M. mee. "Ik wilde die nog teruggeven." Tijdens de zitting herhaalde M. vaak dat hij te veel had gedronken en dat hij haar niets wilde doen, maar er zijn aanwijzingen dat dat niet zo was.

Excuses
Het slachtoffer verklaarde dat ze gedwongen werd mee te gaan. De dader zou haar "anders toch wel krijgen". Ze zegt dat de man haar bij de keel greep en dat de dader zijn geslachtsdeel in haar mond wilde stoppen. Dat lukte niet.

De man heeft tijdens de rechtszaak zijn excuses aangeboden aan het slachtoffer.

WimLex
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Als een/mijn vriendin lastig gevallen wordt door een malloot en ze kan die kerel zo aanwijzen of vertellen waar die zit dan ga ik echt niet 4 maanden op de politie wachten.

Waarom je wel/niet zelf op boeven moet jagen

bruintje beer
Master
 Bericht 
Alle keren dat ik benadeeld ben door fietsendiefstal (2x) en doorrijden na aanrijding (1x, auto bijna TL) heb ik de dader zelf op moeten sporen :-x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Na een inbraak in de jaren 70 of 80 deed politie helemaal niets. Samen met de buurman, waar ook ingebroken was, de ellendeling opgespoord.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
NOS schreef:
Het is niet alleen van deze tijd dat burgers een rol spelen bij het opsporen van verdachten. Methoden die al jaren gebruikt worden door de politie zijn bijvoorbeeld getuigenverhoren en buurtonderzoeken. Maar de laatste tientallen jaren zijn er andere methoden bij gekomen. Met de opkomst van de digitale wereld kunnen burgers gemakkelijker en sneller bijdragen aan een politieonderzoek.
Maar de toename van het aantal methodes is niet de reden dat mensen zelf achter de boeven aangaan, de reden is dat ze wel móeten omdat de politie het niet doet.

frankram
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Maar de toename van het aantal methodes is niet de reden dat mensen zelf achter de boeven aangaan, de reden is dat ze wel moeten omdat de politie het niet doet.

:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

no justice
Master
 Bericht 
Kamerleden willen verblijfsvergunning afpakken van aanrander Hoornse vrouw

HOORN - Als de Somaliër Mohammed M., die wordt verdacht van het aanranden van een 28-jarige vrouw uit Hoorn, wordt veroordeeld moet hij het land worden uitgezet. Dat zegt VVD-Kamerlid Ockje Tellegen voor de camera van NH Nieuws. "Als het tot een veroordeling komt, moet zijn verblijfsvergunning worden afgepakt en moet hij Nederland uit."

Tellegen is verontwaardigd over het handelen van de politie in de aanrandingszaak die groot in het nieuws is gekomen. De vrouw uit Hoorn deed gisteren haar emotionele verhaal. Ze is mentaal volledig gesloopt nadat ze haar belager zelf heeft opgespoord omdat de politie volgens haar niet in actie kwam.

Ernstig
Net als Tellegen is ook CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg verbolgen over het handelen van de politie in een aanrandingszaak. "Het lijkt erop dat de politie z'n werk niet heeft gedaan en dat vind ik ernstig", zegt Tellegen.

Lees ook: Hoornse vrouw speurt zelf aanrander op: "Ik word nooit meer de oude"

In oktober vorig jaar werd een 28-jarige vrouw uit Hoorn aangerand na een avond stappen. Ze ging naar de politie, maar kon pas twee weken later aangifte doen en besloot daarom zelf te gaan speuren.

Haar belager had haar telefoon meegenomen en die wist ze te traceren. Zo kwam ze er achter dat de man in Hoogwoud woonde en dat hij Mohammed M. heette. Met de informatie die ze had verzameld, stapte ze naar de politie. Maar die liet de zaak liggen en de M. werd niet gearresteerd. Uiteindelijk wist het slachtoffer de man zelf in de val te lokken en zo af te leveren aan de politie.

Intens triest
Van Toorenburg snapt niet dat dit in Nederland kan gebeuren. "Het is natuurlijk intens triest voor het slachtoffer en haar naasten, dat ze zo'n strijd heeft moeten leveren, terwijl ze de dader eigenlijk op een presenteerblaadje heeft kunnen aanleveren. En dat ze zo'n toer heeft moeten uithalen om deze dader voor de rechter te kunnen krijgen."

Niet alleen in Den Haag, maar ook op straat in Hoorn wordt verontwaardigd gereageerd. "Ongelofelijk dat de politie er niets mee doet, terwijl ze zoveel bewijs had", vertelt een inwoner. Een anders spreekt van 'schande' en vindt het niet normaal.

De politie zegt in een reactie tegen NH Nieuws dat het niet klopt dat ze niets met de gegevens heeft gedaan. Het kost volgens de politie tijd om bewijzen hard te maken en dat zou de reden zijn waarom de man niet eerder werd gearresteerd.

Bron: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/207558/Ka ... rnse-vrouw

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Dat zegt VVD-Kamerlid Ockje Tellegen voor de camera van NH Nieuws. "Als het tot een veroordeling komt, moet zijn verblijfsvergunning worden afgepakt en moet hij Nederland uit."

Je zou bijna denken dat er weer verkiezingen aan komen. :roll:

Tommie
Master
 Bericht 

Geroep voor de bühne. Er is maar één partij die je op dit punt kunt vertrouwen woord te houden, en die wordt juist uitgesloten.

In plaats daarvan wil men met de PSP cs in zee, die zoveel mogelijk van deze types willen binnenhalen.

djee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat zegt VVD-Kamerlid Ockje Tellegen voor de camera van NH Nieuws. "Als het tot een veroordeling komt, moet zijn verblijfsvergunning worden afgepakt en moet hij Nederland uit."

Zou standaard moeten zijn.

cocodee
Master
 Bericht 
Kan ie in een van onze buurlanden weer asiel aanvragen, pffffrrttt.. :loco:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
no justice schreef:
tijd
Natuurlijk, 4 maanden. Goed argument als een burger het binnen die tijd kan :fp:

Natuurlijk is het moeilijk om van jezelf toe te geven dat je totaal, maar dan ook totaal gefaald hebt, maar kom in een geval als dit niet met domme smoesjes en geef het gewoon toe.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Politiemensen hebben op de opleiding geleerd altijd hun gelijk te hebben en houden, dus ze gaan geen fouten toegeven :-x

basjuh1981
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Als de Somaliër Mohammed M., die wordt verdacht van het aanranden van een 28-jarige vrouw uit Hoorn, wordt veroordeeld moet hij het land worden uitgezet. Dat zegt VVD-Kamerlid Ockje Tellegen voor de camera van NH Nieuws. "Als het tot een veroordeling komt, moet zijn verblijfsvergunning worden afgepakt en moet hij Nederland uit."

Was het al niet zo dat je als ongewenste vreemdeling uitgezet wordt bij (ernstige) vergrijpen?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nee, want het land van herkomst werkt niet mee en daarmee houdt het verhaal op.
Die papierwinkel wordt ingetrokken maar Mohammed blijft hier.

djee
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
en daarmee houdt het verhaal op.

Spoedcursus parachutespringen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
djee schreef:
Spoedcursus parachutespringen.

Leren vliegen, niet vertellen hoe die moet landen O:)

ceriadwen
Master
 Bericht 
eerlijk gepikt: “Hallo? Met de politie? Dit is een bezorgde vader. Mijn zoon is zojuist in elkaar geslagen door zeven man en ik wilde graag…”

“Spreek duidelijk de naam van de plaats in waar u de politie wilt spreken.”

“Oh. Oosterhout.”

“U wordt verbonden met de politie in Oosthuizen. Is dit niet juist, toets dan een 1.”

“1.”

“De verbinding wordt nu verbroken.”

“…”

“U bent verbonden met het landelijk nummer politie. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Bel voor spoedgevallen 112. Voor andere gevallen blijf aan de lijn.”

“…”

“Spreek duidelijk de naam van de plaats in waar u de politie wilt spreken.”

“Oo…OOS-TER-HOUT!”

“U wordt verbonden met de politie in Oosterhout. Is dit niet juist, toets dan een 1.”

“…”

“Meldkamer politie?”

“Dit is een bezorgde vader. Mijn zoon is zojuist in elkaar geslagen door zeven man en ik wilde graag…”

“Een melding maken? Dat kan ook via het online meldingenformulier. Helaas is die nu offline maar er wordt aan gewerkt om het zo spoedig mogelijk weer mogelijk te maken. U kunt ook 112 bellen voor spoedeisende gevallen.”

“Nee! Ik wilde graag aangifte doen. Mijn zoon is namelijk mishandeld door zeven jongens hier in de buurt en…”

“Aangifte doen?”

“Ja! Aangifte ja! Want mijn zoon is dus net mishandeld en gewond geraakt en ik wilde….”

“HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”

“Hallo?”

“Maarten! Sjarl! We hebben er weer eentje! Hij wil aangifte doen van een mishandeling!”

“Dit is toch de politie? Hallo? Ben ik verkeerd verb…”

“Nou meneertje, aangifte doen bij de politie willen we allemaal wel. Beter dan aangifte doen bij de Belasting he. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”

“Ik…mijn zoon…dit…ik…”

“Bent u wel goed bij uw hoofd meneer? Moeten we even langskomen met een ambulance?”

“Nee, met mij is alles goed. Maar mijn zoon, hij is…”

“Meneer, luister nou even goed: ten eerste hebben we hier een ICT-storing. Die hebben we al tien jaar. En die gaat ook nog wel 15 jaar duren. Ten tweede hebben wij geen tijd. We zijn net lekker bezig met alle mensen die iets kwetsend op Facebook hebben gezegd over Sylvana en of asielzoekers te achterhalen zodat zij hun taakstraf niet ontlopen. Ten derde is de wijkagent of ziek want overwerkt of op weg naar een Facebooker die heeft geschreven tegen een asielzoekerscentrum te zijn en ten vierde moet u eerst een afspraak maken voordat u aangifte kunt doen. Al raden wij u dat altijd af, want het heeft toch geen prioriteit, dus komt het onder op de stapel zodat u over zes weken vanzelf een briefje thuis krijgt waarin staat dat we ‘helaas geen aanknopingspunten hebben kunnen vinden voor verder onderzoek in deze zaak’. Niet dat het uitmaakt want het wordt toch geseponeerd. Compris? Bon!”

“Ehm…nouja geen prioriteit…mijn zoon is 14 en zeven man, zijn verwondingen…dit is toch wel ernstig dus ik wil…”

“HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Mishandeling prioriteit! HEE SJARL! MOEJEHORUH! IK ZET HEM FF OP SPEAKER! (Oh, lekker Coby, was ik wel effe aan toe). Meneer, luister goed: we zitten hier met drie man. Voor de hele regio. 90 procent van ons werk gaat op aan verkeersmisdrijven en naar de hennepteelt die eigenlijk legaal is maar ook weer niet waardoor er heel veel niet zo enorm misdadige burgers toch misdadige burgers zijn. Dan hebben we hier ook nog een stapel vooraf ingevulde aangiftes tegen politici liggen die maar niet kleiner wil worden, waarvan de helft alleen is ondertekend met een kruisje omdat ze geen Nederlands konden. En dan moeten we ook nog vier keer per week op vergadercursus, integriteitscursus, fatsoen- en gezelligheidscursus, uniformcursus, vrienden worden met hangjongerencursus, inclusiviteitscurus, minderhedenemapthiecurus, micro-agressiebeheersing, de Iftar-cursus, de uniformhoofddoekjes debatclub, omgaan met media want de staan allemaal cursus en uiteraard de middelmanagment cursus. Denkt u dat er dan tijd over blijft? Nou? (Goed bakkie Coby! Echte troost! Waren de macronen op vandaag?)”

“Ja…maar…die zeven jongens…die doen dit dus vaker en mijn zoon en ik wij wonen hier en…”

“Meneerje toch! We krijgen elke dag duizend burgers met aangiftes. Soms zelfs met bewijs, getuigen, locatiebepaling van verkrachters dankzij een gestolen telefoon…die verkopen we ook allemaal nee…Nogmaals: prioriteiten. Wat denkt u dat er gebeurt als er niet meer wordt geflitst op de snelweg? En als er straks geen cartoonisten meer worden opgepakt? Of geen retweeters meer worden verhoord? Of moeten we soms ook maar gaan negeren dat antiquariaten zomaar een exemplaar van Mein Kampf aan verzamelaars verkopen? Denkt u soms dat daar geen minimaal twee rechercheurs voor nodig zijn? Moeten we soms ‘Nee’ verkopen als mensen straks aangifte komen doen van discriminatie op websites of beledigen van het Koningshuis? Wilt u dat echt allemaal op uw geweten hebben?”

“Nee, maar…ik kan toch minstens voor de verzekering…”

“Welja! Meneer weet het beter dan de politie. Prima! Zoals gebruikelijk. Weet u wat: we bellen u morgen terug en dan maken we speciaal voor u een afspraak voor over twee weken in een politiebureau 40 kilometer verderop in een andere stad. Anders houden we nooit op met drammen natuurlijk. Je kunt het bijven herhalen: aangifte doen tegen mishandeling is zinloos want de pakkans is nul en de strafkans is nuller dan nul, maar luisteren? Ho maar! Prima hoor. Zoals u wilt meneer. De burger is koning tegenwoordig he? Morgen neemt iemand contact met u op. Misschien.”

“Zeg luister eens, kan ik misschien…is er iemand…hoger in rang die mij te woord wil staan? Een inspecteur ofzo?”

“Nee, die is met de rest van de feestcommissie feesten in een luxe hotel, op kosten van de feestcommissie. Daarom heet het ook feestcommissie waarschijnlijk. En de commissaris is er ook niet, die is met een corrupte medewerker van een bekend automerk in een buitenlands sterrenrestaurant steekpenningen aannemen voor het nieuwe geheel objectief Europees aan te besteden wagenpark waarvan de navigatie toch niet werkt, laat staan de radiocommunicatie. Nogmaals: bel ons niet, wij bellen u. Het komt morgen allemaal goed. Of overmorgen. Misschien. Ja? Okee, dan okee! Okeedoei he!”

“Nou. Okee. Gelukkig dan. Bedankt nog voor de ser…”

“*Klik* Tuut-tuut-tuut-tuut-tuut-tuut-tuut…”

cocodee
Master
 Bericht 
Fuck, geen Mohammed maar Mustafa, same shit, different asshole. :[
Citaat:
Mustafa A. 'begrijpt aanklachten voor 3 verkrachtingen niet'

De H.J.E. Wenckebachweg in Oost, waar de eerste verkrachting plaatsvond. © Mats van Soolingen

UpdateDe rechtbank heeft dinsdag het verzoek om de zaak tegen Mustafa A. te schorsen afgewezen. De 35-jarige man uit Purmerend wordt verdacht van drie verkrachtingen in Amsterdam.
Door: Paul Vugts 20 juni 2017, 12:31

Zijn advocaat Joost Veltheer had de rechtbank gevraagd de vervolging van A. uit te stellen. Hij zou door ernstige psychiatrische stoornissen niet in staat zijn de aanklachten te begrijpen.

Veltheer zegt het proces ook niet met zijn cliënt te hebben kunnen voorbereiden. A. is al 'enige tijd' onder dwangbehandeling geplaatst in de psychiatrische inrichting waar hij vast zit.

Niemand zal begrijpen wat die nacht is gebeurd, behalve hij en ik.
Slachtoffer

De verdachte, gehuld in een grijze joggingbroek en zwarte trui, maakte dinsdagmorgen bij aanvang van de zitting een zeer afwezige indruk. Hij antwoordde maar mondjesmaat op inleidende vragen van de rechtbank, via de tolk Arabisch.

Verzet
Officier van justitie Nicole Smits verzette zich tegen schorsing van de zaak. Uitstel van een strafzaak omdat de verdachte niet in staat is terecht te staan is 'zeer uitzonderlijk' en moet goed worden onderbouwd, wat volgens Smits niet is gebeurd.

Volgens Smits is de stoornis van A. 'niet onomstotelijk vastgesteld', ook doordat hij 'steevast is blijven weigeren mee te werken aan onderzoek'. Mogelijk 'simuleert' hij de zaak. Hij zou de tolk niet begrijpen én de hele zaak niet.

Een van de rechters merkte op dat kennissen van A. hebben verklaard dat hij Nederlands spreekt. "Bij de politie heeft u lang gedaan alsof u geen Nederlands spreekt. Waarom was dat? Ik zie dat u mij geen antwoord geeft."

Als ik hem hier zo zie zitten, zie ik een beduidend slechter iemand zitten dan hij bij ons was
Een getuige-deskundige

Drie zaken
De publieke tribune van de rechtszaal is afgeladen met twee van de drie slachtoffers en hun naasten. Het derde slachtoffer kan het niet aan op de zitting aanwezig te zijn.

A. werd in april vorig jaar gepakt op grond van tips na opsporingsprogramma's. Zijn dna komt overeen met dna van de verkrachter.

Op 28, 30 en 31 januari 2016 zou hij met grof geweld en bedreigingen drie jonge vrouwen hebben verkracht, twee van twintig en een van 24 jaar. Steeds zou hij achter ze aan zijn gefietst als ze 's nachts na het uitgaan naar huis fietsten.

Voor een volle rechtszaal lepelde de rechtbank de details op over de brute verkrachtingen. De dader trok de vrouwen hard aan hun haren, drukte hun mond dicht waardoor ze geen lucht kregen, dreigde ze dood te steken en verkrachtte ze oraal en vaginaal, in de meeste gevallen meermaals.

Wenckebachweg
De eerste verkrachting was op de H.J.E. Wenckebachweg in Oost, vlakbij de voormalige Bijlmerbajes.

De verkrachter deed alsof hij per ongeluk met zijn fiets op die van zijn slachtoffer botste. Toen ze hem wilde helpen, trok hij haar de bosjes in. Hij bedreigde haar met een mes dat hij uit zijn sok had getrokken, nam haar in een nekklem en dwong haar hem oraal te bevredigen.

"Je gaat dood," riep hij toen ze zich uit zijn nekklem probeerde te bevrijden. "Schreeuwen heeft geen zin." Hij verkrachtte haar zowel met als zonder condoom.

Een voorbijganger ging er ondertussen met zijn fiets vandoor, waarna de verkrachter op de fiets van zijn slachtoffer vluchtte.

Maassluisstraat
De tweede vrouw werd in de vroege ochtend van 30 januari 2016 in de lift van haar appartementencomplex in de Maassluisstraat in Nieuw-West op vergelijkbare wijze misbruikt.

Ineens stond hij in de lift en sloeg hij haar. Hij dreigde haar 'een mes tussen de ribben te steken', duwde haar op haar knieën en verkrachtte haar meermaals.

Met beide handen drukte hij haar mond dicht toen ze het 'half stikkend' uitschreeuwde. Ineens stopte de lift op de zesde verdieping en vluchtte de dader. De vrouw belde meerdere woningen aan en werd uiteindelijk door een buurvrouw opgevangen.

Sloterplas
Het derde slachtoffer werd de bosjes ingetrokken bij de Sloterplas, bedreigd en verkracht.

Hij zou haar vermoorden als ze niet deed wat hij eiste. In de bosjes verkrachtte hij haar. Hij liep weg en zei dat ze pas de bosjes uit mocht als hij had gefloten, wat hij even later deed.

Emotionele verklaringen
In een emotionele verklaring vertelde het slachtoffer van de H.J.E. Wenckebachweg hoe de verkrachting haar leven heeft verwoest.

"Ineens veranderde ik van een jonge studente in een slachtoffer. Ik zit al anderhalf jaar in een cocon. Niemand in de hele wereld zal begrijpen wat die nacht is gebeurd, behalve hij en ik. Ik zal moeten leven in mijn cocon."

De vrouw die in de Maassluisstraat is verkracht, sprak 'niet als slachtoffer, maar als overlever van seksueel geweld'. Ze vertelde hoe haar haren in een paardenstaart werden gebonden waarna haar verkrachter haar belaagde 'liggend in een hoekje'.

"Dit monster heeft niet alleen mij geschaad, maar ook mijn dierbaren. Die ladder die ik voor dit alles aan het beklimmen was, ben ik plots afgeduwd."

Voor wie sprak ze hier in de rechtszaal? "Ik heb me toen zo klein en machteloos gevoeld. Vandaag wil ik laten zien dat ik me een overwinnaar voel."

Vertrouwen
Haar advocaat Daniel Fontein las de verklaring van het derde slachtoffer voor. Ze is een tijd uit Amsterdam verhuisd om niet meer langs de plek te hoeven komen waar het allemaal gebeurde.

Ze is sinds kort terug, maar in een andere buurt. "Ik ben mijn vertrouwen in mensen en vooral in mannen kwijt. Ik vind het irritant als iemand aan me zit."

Behalve op hockey zit ze inmiddels op kickboksen 'om mijn agressie kwijt te kunnen'. "Het onbezorgde gevoel van voor het delict, is weg. Ik ben erg bang dat ik op straat iemand tegenkom die op hem lijkt. Ergens diep van binnen hoop ik dat hem hetzelfde overkomt als mij, zodat hij voelt hoe het is."

Beelden
Mustafa A. werd uiteindelijk herkend als de man die een telefoon verkocht die hij van zijn tweede slachtoffer had gestolen.

De beelden die in de opsporingsprogramma's van de verkoper van de telefoon waren getoond, leverden meer dan vijftig tips op. Justitie had een beloning van 12.500 euro uitgeloofd.

In de gevangenis stichtte A. brand, waardoor hij zelf gewond raakte. Hij ontkent de verkrachter te zijn.

Deskundigen noemen het meer dan een miljard keer waarschijnlijker dat het A.'s dna is dat op de slachtoffers en hun kleding is gevonden dan dat het van een ander is.

Lees ook de update over de zaak: Om eist twaalf jaar voor drie verkrachtingen in Amsterdam (klik)

Deskundigen van het Pieter Baan Centrum houden er sterk rekening mee dat Mustafa A. simuleert dat hij ernstig psychisch ziek is.

Net zoals elders is ook in het Pieter Baan Centrum gebleken dat hij wel degelijk Nederlands spreekt.

Doordat hij op geen enkele manier aan onderzoek heeft meegewerkt, is niet vast te stellen dat hij een stoornis heeft. "Wij zagen iemand die simuleerde dat hij geen Nederlands spreekt en mogelijk ook simuleert dat hij psychotisch of schizofreen of minder begaafd is. In dat geval houdt hij het wel lang vol," zei een van de getuige-deskundigen.

Illegaal
De manier waarop A. nu in de rechtszaal zit, als een zombie, komt voor haar niet overeen met het beeld dat zij had. "Dit is een totáál ander beeld dan in een eerder verhoor. Als ik hem hier zo zie zitten, zie ik een beduidend slechter iemand zitten dan hij bij ons was."

Sinds hij uit Marokko naar Nederland kwam en vergeefs asiel aanvroeg, heeft A. vaak gelogen. "Vanaf het moment dat hij naar Nederland is gekomen, weten we bijna niets van hem. Zijn familie weet ook niet goed wat hij al die tijd heeft gedaan."

A. is nog altijd illegaal in Nederland.

http://www.parool.nl/amsterdam/mustafa- ... ~a4501673/

Pagina 1 van 2 [ 56 berichten ]