» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 2 van 3  [ 137 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Niet mee werken is mits je verdachte bent toegestaan, tegenwerken niet.

sinds wanneer is vluchten tegenwerken? :huh:

jack19
Master
 Bericht 

Dat is toch logisch. Je hoeft niet mee te werken, wat niet automatisch betekent dat je alles kan maken.,als jij halsbrekende toeren uithaalt en alles doet om me los te rijden dan ga ik je helpen, tenzij derden door jouw opgefokte gedrag in gevaar komen. Jij weet net als ik dat je pas van je scooter af geholpen wordt als je ook dusdanige dingen doet als wegsturen en op mij af sturen, zodat je hulp krijgt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Niet mee werken is mits je verdachte bent toegestaan, tegenwerken niet. Stoppen dus.

Vluchten is geen tegenwerken. Je hoeft niet te stoppen.

jack19 schreef:
Instructies Feitelijk? Wat wel en niet mag? Ik gebruik geweld als mijn doel niet op normale wijze behaald kan worden. Kijk naar de eventuele gevolgen en schat het gevaar in.

Prima maar iemamd van de fiets afrijden voor belediging ? Echt?

bx gek
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Niet stoppen daarentegen is geen rechtvaardiging voor poging tot doodslag. Met een auto een fietser of voetganger aanrijden wordt al snel als zodanig gezien.

En als de politie niets doet zijn het slappe zakken en moet de politie harder ingrijpen.
Dus wat had die agent dan wel moeten doen?

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Als de boef aangifte doet dan beroep ik mij op het wettelijk voorschrift waarin staat dat ik geweld mag gebruiken als ik mijn doel niet op andere wijze kon bereiken.

Het wordt dan pas leuk als een rechter daar anders over denkt omdat er wel een andere manier was. Echter weet zowel jij als ik dat men er wel voor zorgt dat het nooit voor een rechter komt. Dat is dan ook de reden dat de lange tenen brigade denkt dat ze steeds meer kunnen maken en er toch wel mee wegkomen. Is allemaal nog tot daar aan toe, maar dan wel gaan lopen huilen wanneer men een paar klappen of een kopstoot krijgt. En tja.....je kan jezelf een hele vent vinden maar er zijn zat voorbeelden dat men eens tegen de verkeerde aanloopt. Laten we daar maar op hopen dan

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Weet je, het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat slappe gedoe in dit land. Alles en iedereen moet maar kunnen. Krijgt iemand anders een bekeuring, scheldt de agent lekker verrot. Komt hij je de achterna en maant je tot stoppen, rij gewoon door. Kan jou het schelen. Enzovoort, enzovoort. Ik ben daar echt helemaal klaar mee. Gewoon eerst meppen en dan pas vragen stellen. Als je een mep krijgt, was je sowieso al op de verkeerde plek. Echt, gewoon een Guardia Civil invoeren en opvoeden dat achterlijke kutvolk. Of het nou tokkies, voetbalhooligans of medelanders met een achterstallige etnische immigratie gebrek aan opvoeding islamieten zijn. Gewoon erop los meppen! Klaar.

gaan al die Marokkanen weer janken

Kwibus
Master
 Bericht 
Boeiûh. Laat maar janken dan. En de leiding moet gewoon eens de rug recht houden en achter hun personeel gaan staan.

boersma
Master
 Bericht 
Hij had hem ook kunnen pepperen, hij onttrekt zich namelijk aan zijn aanhouding.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Boeiûh. Laat maar janken dan. En de leiding moet gewoon eens de rug recht houden en achter hun personeel gaan staan.

helemaal met je eens :)

Tommie
Master
 Bericht 

Tja.. De leiding doet mogelijk niets omdat ze weten dat de boel hartstikke fout zit. Misdaad oplossing percentages liggen onder 25%, de politie is nog voornamelijk bezig met cashen voor de grote baas in den haag en (blijkbaar) mensen aanrijden die hen beweerdelijk beledigen.
Zelfs het genoemde doel van al die verkeersboetes - de verkeersveiligheid - raakt steeds verder uit zicht.

De bekende kreet "Ga toch boeven vangen" is actueler dan ooit en in plaats daarvan kloppen ze zichzelf op de borst op Facebook als ze iemand hebben gevangen die - schokkend genoeg - op de snorfiets appte. (Misschien dacht de persoon dat een snorfiets ook op dit punt gelijk was aan een fiets?)

jack19
Master
 Bericht 

Zo triest, agent met geweldsmonopolie moet maar normaal doen maar een idiote vluchter mag koste wat kost vluchten. Welkom in verkankerd Nederland 3.0

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ligt eraan waarvoor die vlucht, voor een beroving van een ouder echtpaar, ja... voor iets roepen naar een agent, nee.

Er liggen nog heel wat onopgeloste berovingen van oudere echtparen op de plank.

Daar zit de angel

Tommie
Master
 Bericht 

+1

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Welkom in verkankerd Nederland 3.0

Tja.....de politie moest zo nodig een afspiegeling van de maatschappij zijn, reden des te meer om uiterst voorzichtig te zijn aan wie men een dergelijk geweldsmonopolie afgeeft. Maar ja, wat kan je als burger verwachten wanneer de mensen die daarop zouden moeten toezien zich meer bezig houden met graaien en hielenlikkerij bij de politiek....af en toe wordt er een keer iemand geofferd om de schijn van integriteit op te houden....maar als je gaat praten als agent over moreel verval zou ik toch eerst even de eigen organisatie aanspreken voordat je het hele land erbij haalt. (ik zou me dood schamen om voor zo'n club te werken)

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik heb hier serieus een pv in een zaaksoverzicht waar de verbaliserende brigadier in de eerste allinea al drie leugens (verdraaiingen en onwaarheden) uitgetypt heeft op ambtseed.

Het is dat ik het PV van binnentreden heb, anders zou je echt zeggen dat diegene schuldig was. Maar ja, dat kon de brigadier in kwestie niet weten dat ik dat PV van binnentreden heb, want die "behoort" tot een ander onderzoek :D BUSTED!! en er gaat een aangifte volgen.

Gewoon keihard liegen in een zaaksoverzicht dat van leugens en aannames aan elkaar geplakt is door halve tapgesprekken in te brengen waar nog geen BOBdossiers van overhandigd zijn. Waarheidsvinding...... me reet!! Het in elkaar knutselen van veroordelingen, dat is wat ze doen. Ik ben er klaar mee joh!

jack19
Master
 Bericht 

Ik ben even op zoek naar de relevantie van jouw bericht in combinatie met dit topic. Help me even?

En je eerdere bericht, wat heeft de straatdiender te maken met plankzaken zonder opsporingsindicatie?
Vragen vragen vragen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ik ben even op zoek naar de relevantie van jouw bericht in combinatie met dit topic. Help me even?

Dat je dit niet begrijpt is tekenend, ik had ook niet anders verwacht :D

Citaat:
En je eerdere bericht, wat heeft de straatdiender te maken met plankzaken zonder opsporingsindicatie?

Eigenlijk zeg je nu gewoon dat het "iets roepen naar een agent" een hogere opsporingsindicatie heeft dan de overval op een ouder echtpaar, schokkend!!

no justice
Master
 Bericht 
Is er eigenlijk al jurisprudentie t.a.v. aanhoudingen op vergelijkbare wijze? Ik kan me niet voorstellen dat een rechter hier in mee gaat namelijk.

jack19
Master
 Bericht 

Och je blijft op de man spelen, zo schattig. Leg het maar gewoon uit want het slaat werkelijk nergens op dat je in dit topic ineens begint over een zaak met een binnentreding etc.

Invullen wat ik bedoel is heel dom.
Het verschil niet zien tussen een straatdiender en rechercheur ook. Het ontwijken van de vraag ook.Maar blijf vooral doorgaan met je online hetze en ik hoor graag wanneer je een flesje opentrekt als de brigadier ontslagen is.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Hahahaha jij had een algemene opmerking. Je sprak mij toch aan?

Dat bedoel ik met dat het heel logisch is dat jij het niet begrijpt, kan jij ook niks aan doen is gewoon beroepsdeformatie...

Daarnaast vul ik niks in... je SCHRIJFT het.

Jij zou ook een flesje open moeten trekken als een onbetrouwbare collega wordt ontslagen... dunkt me

jack19
Master
 Bericht 

Geef nu eens gewoon antwoord ipv zo wijs te doen.

No Justice, zeker veel over te vinden online. Veel wisselende en zeer verschillende omstandigheden, daarom kun je dit ook niet over een kam scheren alsin rammen mag wel of niet. Zo ontzettend afhankelijk van alle feiten en omstandigheden. Elke diender die het overweegt is eerst 5 minuten aan het bedenken of het wijs is.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Welk stukje van mijn antwoord begrijp je niet?

yj24tp
Pro
 Bericht 

Kwibus schreef:
Weet je, het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat slappe gedoe in dit land. Alles en iedereen moet maar kunnen. Krijgt iemand anders een bekeuring, scheldt de agent lekker verrot. Komt hij je de achterna en maant je tot stoppen, rij gewoon door. Kan jou het schelen. Enzovoort, enzovoort. Ik ben daar echt helemaal klaar mee. Gewoon eerst meppen en dan pas vragen stellen. Als je een mep krijgt, was je sowieso al op de verkeerde plek. Echt, gewoon een Guardia Civil invoeren en opvoeden dat achterlijke kutvolk. Of het nou tokkies, voetbalhooligans of medelanders met een achterstallige etnische immigratie gebrek aan opvoeding islamieten zijn. Gewoon erop los meppen! Klaar.

+10 Als die lul gewoon gestopt was na het stopteken was er niks aan de hand. Tokkie besloot anders-->gevolgen nemen!

boersma
Master
 Bericht 
Je mag je onttrekken aan aanhouding als je verdachte bent. Maar weet dan wel dat de politie geweld mag toepassen om jou tot stoppen te dwingen.

no justice
Master
 Bericht 
Ja en dat geweld moet proportioneel en subsidiair zijn.

boersma
Master
 Bericht 
Precies en het publiek bepaald dat niet.

no justice
Master
 Bericht 
Nee de rechter. Dus aangifte tegen de betreffende agenten en de zaak voor laten komen.

boersma
Master
 Bericht 
Als jij na een val van de fiets snel weer kan opkrabbelen was de tik in mijn ogen proportioneel. Vervolgens gaat de man in gevecht met de agent en geeft hem een kopstoot!

"...waarbij de agent op zijn rug belandde. De verdachte gaf hem vervolgens een kopstoot."

De agent zal aangifte moeten doen voor mishandeling.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Als jij na een val van de fiets snel weer kan opkrabbelen was de tik in mijn ogen proportioneel.

Wat ben jij een kortzichtig figuur zeg dat je niet (wil) begrijpen dat een dergelijke val ook bijvoorbeeld ernstig hoofdletsel kan veroorzaken als je een fietser laat vallen.....mag toch hopen dat de rechter gaat kijken naar de mogelijke gevolgen bij iets of iets wel of niet proportioneel is, en niet het uiteindelijke resultaat.

yj24tp schreef:
Kwibus schreef: Weet je, het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat slappe gedoe in dit land. Alles en iedereen moet maar kunnen. Krijgt iemand anders een bekeuring, scheldt de agent lekker verrot. Komt hij je de achterna en maant je tot stoppen, rij gewoon door. Kan jou het schelen. Enzovoort, enzovoort. Ik ben daar echt helemaal klaar mee. Gewoon eerst meppen en dan pas vragen stellen. Als je een mep krijgt, was je sowieso al op de verkeerde plek. Echt, gewoon een Guardia Civil invoeren en opvoeden dat achterlijke kutvolk. Of het nou tokkies, voetbalhooligans of medelanders met een achterstallige etnische immigratie gebrek aan opvoeding islamieten zijn. Gewoon erop los meppen! Klaar.

Ja mooi he......zeker met wat de Guardia Civil vandaag aan het doen is in Barcelona :thumb: ......

Allemaal grote waffels hier en totaal niet weten waar ze het over hebben: oudjes, kinderen en mensen in een rolstoel....worden gewoon allemaal even verrot geslagen met de wapenstok, mensen die al op de grond liggen op hun hoofd trappen enz. enz. Gewoon burgers, niets geen tokkies. Meer dan 300 gewonden. Als je gasten met een dergelijke mentaliteit graag hier in dit land ziet verspeel je echt elk recht om nog serieus genomen te worden.

Lees nog even een keer goed over Kwibus...misschien dat je nog tot inkeer komt :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
.mag toch hopen dat de rechter gaat kijken naar de mogelijke gevolgen bij iets of iets wel of niet proportioneel is, en niet het uiteindelijke resultaat.

Nou, die agent beslist dat dus in the heat of the moment. Een rechter en afvokaat gaan daar eens lekker uren over discussieren. Lijkt mij dat het pas een issue wordt als het echt fout gaat. Zo niet dan bleek de inschayting van de agent juist.

snovvdog
Master
 Bericht 
Nou, kwibus, in catalonie gebeurt nu de teringzooi waar jij zo van houdt, je zal je zo thuis voelen daar tussen de barbaren.

Gewoon er op losmeppen op onschuldig volk door die psychopaten van de Guardia civil.

Mogen ze allemaal de moord stikken.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ja, ga lekker een inlandige politieke discussie van zo'n 100 jaar oud die door beide extremen van het nationalistische spectrum worden aangestuurd vergelijken met harder optreden door de politie hier. Doe wel ff normaal ja, die twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Daarbij staat het gedrag van de GC niet ter discussie, maar hooguit de opdracht die ze hebben meegekregen van het landsbestuur. Dat de GC doet wat is ze is opgedragen, is gewoon zoals het hoort.

En voor de rest, ja, ik vind nog steeds dat we hier een Guardia Civil moeten krijgen die eerst mept en dan vragen stelt. Daar doet vandaag in Spanje niets aan af. En ik heb twee Spaanse schoonzussen die allebei uit Barcelona komen, dus ik weet echt wel waar het in Catalonië over gaat. Jullie ook?

Hoezo zou ik tot inkeer moeten komen :loco:

pevo
Master
 Bericht 
Beschamend hoe agenten in dit topic het met een auto, iemand van een fiets omver rijden als normaal vinden bestempelen, zeker gezien het feit dat het alleen om een mogelijke belediging gaat! Het verdedigen van dergelijk gedrag van een ontspoorde collega, wat niet in verhouding staat de toegepaste proportie van geweld en dat dan scharen onder een bevoegdheid geeft alleen maar de onmacht, onkunde en achterlijk en belachelijk laag denkniveau van de doorsnee blauwe smurf aan!

Hoop dat deze zaak voor de rechter zal worden gebracht, eens kijken wat daar uit komt.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat de GC doet wat is ze is opgedragen, is gewoon zoals het hoort.

Des te erger

Kwibus schreef:
En voor de rest, ja, ik vind nog steeds dat we hier een Guardia Civil moeten krijgen die eerst mept en dan vragen stelt. Daar doet vandaag in Spanje niets aan af. En ik heb twee Spaanse schoonzussen die allebei uit Barcelona komen, dus ik weet echt wel waar het in Catalonië over gaat. Jullie ook?

Hoezo zou ik tot inkeer moeten komen

Ik heb het altijd al gedacht: Je bent niet goed snik mens....en zo dom dat je een gevaar bent voor de samenleving. Daar laat ik het dan verder maar bij :nothanks:

snovvdog
Master
 Bericht 
Het gaat er om dat ik het ook psychisch gestoord vind dat mensen geweld goed praten tegen mensen die geen geweld plegen.

boersma
Master
 Bericht 
pevo schreef:
Beschamend hoe agenten in dit topic het met een auto, iemand van een fiets omver rijden als normaal vinden bestempelen, zeker gezien het feit dat het alleen om een mogelijke belediging gaat!

En hier ging het dus al mis.
1. Beschamend dat iemand het blijkbaar normaal vindt dat hij zomaar een ander kan uitschelden/beledigen.
Gewoon zomaar iemand die hij waarschijnlijk niet eens kent, maar puur omdat diegene zijn werk doet!
2. Diegene is een opsporingsambtenaar en hoeft zich niet te laten beledigen, sterker nog: hij mag er tegen optreden omdat belediging van een ambtenaar in functie niet getolereerd hoeft te worden. Vervolgens probeert de agent de dader te laten stoppen.
3. De dader die het zo nodig vindt om iemand anders te beledigen is te laf om te stoppen en het gesprek aan te gaan. Vervolgens wordt hij tot stoppen gedwongen, gaat hij ook nog eens vechten en een kopstoot uitdelen.

Ja joh, we vinden allemaal het gedrag van de agent heeeeel erg. Echt belachelijk dat hij als agent dit niet gewoon over zich heen laat komen. Toch echt niet normaal want schelden doet geen pijn en anders moet je maar geen agent worden. Bla bla bla
Omgekeerde wereld.
Doe gewoon normaal en dan heb je ook niks te vrezen, ga je een agent beledigen en ben je te laf om daarna te stoppen: dan heb je gewoon pech. Gegokt en verloren. Hij zal hopelijk een forse straf krijgen voor de kopstoot.

no justice
Master
 Bericht 
Het staat niet in verhouding. Beledigen en iemand van zijn fiets rijden met een auto. Het risico op zwaar lichamelijk letsel of erger is te groot. Laat een rechter maar uitspraak doen of dit proportioneel en subsidiair is. Kopstoot is not done maar ik kan me voorstellen dat ik ook pislink zou zijn als ik van me fiets zou worden gereden. En dan laat ik de schade aan de fiets maar even buiten beschouwing.

Feitelijk
Master
 Bericht 
boersma schreef:
2. Diegene is een opsporingsambtenaar en hoeft zich niet te laten beledigen,

Dat hoef ik ook niet.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat de GC doet wat is ze is opgedragen, is gewoon zoals het hoort.
Te makkelijk, ik maak hem niet :x

Kwibus
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Ik heb het altijd al gedacht: Je bent niet goed snik mens....en zo dom dat je een gevaar bent voor de samenleving. Daar laat ik het dan verder maar bij :nothanks:
Lullig voor jou is dat ik zo'n beetje aan het andere uiteinde van dat spectrum zit, maar goed.

Dikke Dakduif schreef:
Te makkelijk, ik maak hem niet :x
Wat? De referentie aan WO II? Befehl is Befehl?

Typisch reacties die ik van jullie verwacht. Stoute Guardia Civil. Foei foei, doet zomaar meppen en slaan. Gelukkig hebben we dat in Nederland niet. Of zo.

Even voor de duidelijkheid, er is een groot verschil tussen wat daadkrachtiger en hardhandiger optreden, en het keihard onderdrukken van protesten zoals ze dat bijvoorbeeld in China doen. Dat jullie denken dat als ik zeg dat we wat meer een Guardia Civiel mentaliteit zouden moeten hebben en dat jullie dan de situatie in Spanje van vandaag daaraan gelijk stellen is natuurlijk te zot voor woorden. Even afgezien van het feit dat er wel wat meer speelt in Catalonië dan de informatie die wij krijgen, wat wel een ander licht op het optreden schijnt (bv dat de seperatisten juist inzetten op het uitlokken van geweld tegen de stemmers), maar dit terzijde.

Als ik zeg dat ik wel begrip heb voor vrijheidsstrijders, wil dat nog niet zeggen dat ik het dus ook maar eens ben met de bommen van de IRA of de ETA.

Maar goed, nuance is niet jullie sterkste kant. Intellect ook niet geloof ik.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Maar goed, nuance is niet jullie sterkste kant. Intellect ook niet geloof ik.
Kun jij jezelf pijpen? Het lijkt er wel op want je doet niet anders.

Kwibus
Master
 Bericht 
Waar slaat dat nou weer op?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Waar slaat dat nou weer op?

Kwibus schreef:
dus ik weet echt wel waar het in Catalonië over gaat. Jullie ook?

Kwibus schreef:
Typisch reacties die ik van jullie verwacht. Stoute Guardia Civil. Foei foei,

Kwibus schreef:
Er zijn genoeg mensen die zo stom zijn dat ze er beter aan zouden doen gezag gewoon te accepteren

Kwibus schreef:
Ik doe gewoon nooit iets dat de noodzaak oplevert voor een agent in een burgerauto om mij aan te spreken.

Kwibus
Master
 Bericht 
En wat heeft dat met jezelf pijpen te maken? Ik snap de relevantie tussen die opmerking en hetgeen je quote niet. Zal ik 4 van jouw quotes pakken en dan vragen of je je eigen prostaat melkt bij het rukken?

snovvdog
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Even voor de duidelijkheid, er is een groot verschil tussen wat daadkrachtiger en hardhandiger optreden, en het keihard onderdrukken van protesten zoals ze dat bijvoorbeeld in China doen. Dat jullie denken dat als ik zeg dat we wat meer een Guardia Civiel mentaliteit zouden moeten hebben en dat jullie dan de situatie in Spanje van vandaag daaraan gelijk stellen is natuurlijk te zot voor woorden.

Nee, ook al word je voor van alles uitgemaakt, je houdt gewoon je poten thuis en van anderen af, en je rijdt zeker iemand die je uitscheld niet van zijn fiets.

Dat iemand zich niet fatsoenlijk gedraagt, justificeert het gebruik van geweld niet.

Hardhandig optreden tegen criminelen, niet als middel voor de fatsoensrakkers, want een voorbijganger op de fiets die roept wat hij van een parkeerboete vind, is pure tijdsverspilling, zo lang er aangiftes voor diefstal, geweld, en andere echte criminaliteit blijven binnenkomen, is het gewoon een grote middelvinger naar de slachtoffers van echte criminaliteit.

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

no justice schreef:
Is er eigenlijk al jurisprudentie t.a.v. aanhoudingen op vergelijkbare wijze? Ik kan me niet voorstellen dat een rechter hier in mee gaat namelijk.

Ik heb deze twee kunnen vinden:

Auto-inbraak:
Citaat:
Het hof is van oordeel dat van de beklaagden onder de gegeven omstandigheden, werkzaam in het kader van de uitvoering van hun publieke taak als politieagent – meer in het bijzonder de opsporing van een strafbaar feit – een strikte naleving van het bepaalde in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 niet steeds mag worden gevergd. Beklaagden hebben, toen klager zich aan zijn aanhouding wilde onttrekken, op goede gronden kunnen besluiten hem te volgen teneinde hem aan te houden. Naar ’s hofs oordeel hebben beklaagden in redelijkheid kunnen besluiten klager als verdachte aan te houden. Zij hebben voorts bij het tot stilstand brengen van klager teneinde hem aan te kunnen houden – door weloverwogen en met inachtneming van de nodige voorzichtigheid de fiets van klager met het dienstvoertuig licht aan te tikken – het proportionaliteits- en subsidiariteitsbeginsel in voldoende mate in acht genomen. Naar het oordeel van het hof zijn beklaagden derhalve niet strafbaar.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 009:BH2041

Poging woninginbraak:
Citaat:
Op grond van de verklaringen van verdachte en medeverdachte [naam] , als ook het proces-verbaal verkeersanalyse is de rechtbank van oordeel dat verdachte en medeverdachte [naam] hebben gehandeld in overeenstemming met de Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke Marechaussee en andere opsporingsambtenaren en met de beginselen van proportionaliteit en subsidiariteit die in artikel 7 van de Politiewet besloten liggen. Zij hebben gepast gehandeld door met een zeer geringe snelheid en op een geschikte plaats [slachtoffer] aan te houden door zijn fiets met de auto licht aan te tikken. De rechtbank merkt daarbij op dat het gebruik van een auto als middel tot staandehouding bij kwetsbare verkeersdeelnemers met zeer grote terughoudendheid gebruikt moet worden. Gelet op het feit dat het voor verdachte en medeverdachte [naam] duidelijk was dat [slachtoffer] als verdachte geen medewerking zou verlenen aan zijn staandehouding en waarschijnlijk zou ontkomen, was het middel op de wijze waarop verdachten dit gebruikten naar het oordeel van de rechtbank toelaatbaar. Gelet hierop is de rechtbank van oordeel dat niet wettig en overtuigend kan worden bewezen dat verdachte tezamen met zijn medeverdachte grovelijk, dan wel aanmerkelijk onvoorzichtig en/of onachtzaam heeft gehandeld. Verdachte zal worden vrijgesproken van het meer subsidiair ten laste gelegde.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... E:2017:895

yj24tp
Pro
 Bericht 

Als die fietsert gewoon gestopt was toen ie het stopteken kreeg was ie ook niet 'van de fiets gereden'. En als ie daarvoor gewoon zn bek had gehouden ipv te schelden en tieren tegen die agent had ie geen stopteken gekregen......actie=reactie (En dan notabene nog over een bon die niet eens voor hèm was).
En dan ook nog een kopstoot geven.....man man man :nono: :loco:
Het zal wel aan mijn opvoeding liggen dat ik daar anders over denk.....
Als ik die agent was geweest had ik het frame van zn fiets om zn nek gevouwen....gewoon puur om hem even te laten 'weten' hoe ik over die kopstoot denk...maar dat is zeker weer extreem (f)

snovvdog
Master
 Bericht 
yj24tp schreef:
actie=reactie

Reactie staat niet in verhouding tot de actie.

Kleine slachtofferloze overtreding vs. misdrijf en lichamelijke schade...

bx gek
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Als jij na een val van de fiets snel weer kan opkrabbelen was de tik in mijn ogen proportioneel.

Helemaal met je eens

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En wat heeft dat met jezelf pijpen te maken?
Ondanks dat je de wijsheid in pacht hebt, ben je niet bekend met de term "eigenpijperij"?

Pagina 2 van 3 [ 137 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast