» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
RobinNL
Respect
 Bericht 

Nu.nl schreef:
De politie is zondagavond in Helmond druk geweest met een grote groep mensen, die de politie bekogelden met glas en stenen. Een agent werd gebeten in zijn arm.
Volgens de politie keerde een groep bewoners zich tegen de agenten, nadat die een jonge scooterrijder die zonder kenteken reed wilden oppakken. De melding van de scooteroverlast kwam rond 18.30 uur bij de politie binnen.

De aanhouding van de jongen liep echter uit de hand. "De verdachte werd namelijk geholpen door toegesnelde vriendjes die zich tegen de politie keerden", stelt de politie. "Binnen de kortste keren stond er daarnaast een grote groep buurtbewoners die zich ook tegen de agenten richtte."

Dreiging
De politie spreekt van enorm geweld en een dreigende situatie op de Willem Prinzenstraat, waardoor de aanwezige agenten zich genoodzaakt zagen ook geweld te gebruiken. Uiteindelijk zijn drie jongeren uit Helmond opgepakt. Ze zitten vast. De rust keerde na de aanhoudingen terug.

Veel omstanders maakten video's en foto's, die via internet werden gedeeld. De politie zegt de beelden goed te kunnen gebruiken in het onderzoek naar de betrokken jongeren.

Altijd maar weer Jaap, Klaas en Johan die zich niet kunnen gedragen...

bruintje beer
Master
 Bericht 
nu.nl schreef:
Een agent werd gebeten in zijn arm.
..en vergeet Bokito niet.

RobinNL
Respect
 Bericht 

En filmpje van PowNed: http://www.nu.nl/binnenland/4745232/age ... lmond.html

Met een geweldige quote van de burgemeester:

Verslaggever: "Nou waren wij er vandaag, en wij kregen direct een steen naar ons toe"
Burgemeester: "Nou dat eh-... daar heb ik ook heel erg eh-... daar ben ik echt eh-... grota, ja eh-... veroordeling van, van zo'n gedrag. Dat tolereren we niet. U moet uw werk kunnen doen zoals ook mijn politiemensen die hun werk moeten doen dus eh-.. dit is niet te tolereren gedrag"

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik hoor het al, dit gaat voortvarend opgepakt worden...

Wanneer dringt er door dat dit elke dag gebeurt en dat een significant andere aanpak nodig is?

cocodee
Master
 Bericht 
En hier dan het filmpje, zie ook de BOA's die zonder veel commentaar de rit aannemen.. :D
Link

bert65
Master
 Bericht 
Citaat:
Agenten met glas

Ik las het even verkeerd maar krijg er nu wel een ander beeld bij.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]