» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 6  [ 252 berichten ]
bernardo A.
Master
 Bericht 

Inhoudelijk een sterke reactie. Te hard moeten trappen in je groene trapauto? Fietsen is ook een optie!

pevo
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat zielige op de man spelen en denken dan een punt te hebben doet ie vaker.

Tommie
Master
 Bericht 

Interessante stelling van Feitelijk. Ik ben een autochtone Nederlander, en ik ken ook heel veel autochtone Nederlanders, en helemaal niemand van hen is tolerant ten opzichte van de islamitische bezetter.

Waw baseer je die uitspraak op?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat zielige op de man spelen en denken dan een punt te hebben doet ie vaker.
Klinkt bekend.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
En nee, geen hoofddoekjes bij de popo svp.

Laat ik eens, nu het hier weer gierend uit de klauwen loopt, mijn standpunt eens beargumenteren.

Het valt me al langer op dat we het in Nederland zeer graag opnemen voor de vrijheid van de moslima (of wie dan ook) om een hoofddoek te dragen met als ultieme doel dit ook voor elkaar te krijgen in situaties waar dit nu niet wordt toegestaan: werk voornamelijk, zoals nu dus bij de politie.

Gek genoeg is opkomen voor het recht om er geen te hoeven dragen veel minder vanzelfsprekend. En waarom zou je als vrouw afkomstig uit een islamitisch milieu je hijaab niet (langer) dragen als het je zelfs wordt toegestaan in je werkomgeving? Ik vind het signaal dat hiermee wordt afgegeven goedbedoeld maar tegelijkertijd ronduit schadelijk en verkeerd.

Vanuit sociaal oogpunt vind ik het begrijpelijk dat de politie een afspiegeling wil zijn van de maatschappij. Echter, het gaat dan uitsluitend en vanzelfsprekend om uiterlijke kenmerken waar de agent niet zelf om gevraagd heeft (m/v, huidskleur). Prima. Maar een hoofddoek is dat niet, net zomin als een rij piercings in je rechterwenkbrauw of (als hyperbool) "white power" over je voorhoofd getatoeëerd.

Bovendien: ik heb als burger naar elke agent te luisteren, ongeacht geslacht of kleur. Als ik vind van niet omdat ik geen bevelen van een Marokkaan of een ongesluierde hoerrrr aanneem is dat mijn probleem en niet dat van de politie of de maatschappij.

Kwibus
Master
 Bericht 
Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat is een zuidbevelandse protestantse!

no justice
Master
 Bericht 
Eigenlijk is het schandalig dat er hierover een discussie wordt gevoerd. Nee is nee. We graven onze eigen graf. Onze normen en waarden en cultuur gaat zo langzaam maar zeker naar de klote. Allemaal door die kut buitenlanders. Minder minder minder.

Kami
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Eigenlijk is het schandalig dat er hierover een discussie wordt gevoerd. Nee is nee. We graven onze eigen graf. Onze normen en waarden en cultuur gaat zo langzaam maar zeker naar de klote. Allemaal door die kut buitenlanders. Minder minder minder.

+1

no justice
Master
 Bericht 
Politiechef diep door het stof na commotie om hoofddoek

De Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg maakt deze week een rondgang langs al zijn dienders om de gemoederen binnen het korps te sussen. Hij ligt onder vuur vanwege zijn idee om de hoofddoek toe te staan als onderdeel van het uniform.

Peter Winterman 14-06-17, 06:00 Laatste update: 09:55

Aalbersberg heeft zijn agenda tot en met donderdag leeg geveegd om alle politieteams in de eenheid Amsterdam te bezoeken. In vijftien sessies van anderhalf uur gaat hij het gesprek aan met agenten. Aanleiding is felle kritiek aan het adres van de politiebaas.

In een interview in deze krant zei Aalbersberg vorige maand dat hij overwoog om het hoofddoekje toe te staan bij het politie-uniform. Op die manier wil hij meer allochtone agentes werven. Na een storm van kritiek besloot korpschef Erik Akerboom – van de Nationale Politie – dat de hoofddoek er voorlopig niet komt.

,,Er is veel rumoer ontstaan'', laat woordvoerder Jean Fransman van de politie in Amsterdam weten. ,,Dan is het goed om daarover met je mensen in debat te gaan. Agenten zitten met vragen over de hoofddoekjesdiscussie, diversiteit en het doorstroombeleid bij de politie.''

Verhitte discussie

Met zijn rondgang langs alle teams wil Aalbersberg draagvlak herwinnen. Intern ligt hij onder vuur: agenten vinden onder meer dat allochtone collega’s worden voorgetrokken. Korpschef Akerboom meldde eerder al dat sprake is van een verhitte interne discussie. ,,Zowel binnen als buiten onze organisatie gaat het er fel aan toe'', zei hij daarover. ,,Soms, ook in ons korps, worden de normen van verdraagzaamheid en fatsoen overschreden.”

Het is uniek dat Aalbersberg in één week tijd al zijn teams bezoekt. ,,Dit is een bijzondere situatie”, aldus de woordvoerder. Aalbersberg trekt tijdens zijn ‘tournee’ op met Hanneke Ekelmans en Jan Pronker, twee andere leden van de Amsterdamse eenheidsleiding.

De politietop blijft voorstander van meer diversiteit binnen het korps. ,,Onze samenleving verandert ingrijpend qua samenstelling'', meldde korpschef Akerboom twee weken geleden. ,,Wij veranderen mee om onze legitimiteit en ons vertrouwen te behouden.”

De politie heeft volgens hem ‘veel te verliezen’. ,,Niet alle burgers herkennen zich in de politie, vooral niet in de grote steden. Terwijl wij er zijn voor de hele samenleving, ongeacht afkomst, geloof, ras of geslacht. We hebben daarvoor nieuw en breder vakmanschap nodig.”

Bron: http://www.ad.nl/binnenland/politiechef ... ~aa632d04/

Spook
Master
 Bericht 
no justice schreef:
voorlopig

Toch alvast het idee geplant.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Niet alle burgers herkennen zich in de politie
En dáárom is er juist dat uniform. De politie moet er juist anders uitzien dan de burger. Gezag uitstralen, naar elke bevolkingsgroep. Zonder onderscheid onderling, om juist uit te stralen dat ze geen onderscheid maken in afkomst, geloof, ras of geslacht. Late we het probleem dat er bevolkingsgroepen zijn die alleen maar met een halal-agent willen praten toch vooral bij diegenen neerleggen en niet bij de politie.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Gezag uitstralen

Afbeelding
Afbeelding

Geen gezag:
Afbeelding

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
De politie moet er juist anders uitzien dan de burger. Gezag uitstralen, naar elke bevolkingsgroep.
Klopt, ze moeten gezag uitstralen. Dat ze dat niet doen is een ander punt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Omstreden directeur diversiteit voortijdig weg bij politie Amsterdam

Fatima Elatik (44) werkt niet langer als programmadirecteur diversiteit bij de Amsterdamse politie. Hoewel haar inhuurcontract nog tot 1 oktober loopt, verricht ze op dit moment geen werkzaamheden voor het korps.

Elatik leidde het programma ‘Politie van iedereen’, dat is bedoeld om het Amsterdamse politiekorps beter te laten aansluiten bij de multiculturele samenleving. ‘In onderling overleg’ is besloten dat Elatik stopt met haar werkzaamheden, zo staat in een brief van de eenheidsleiding in bezit van deze krant. Zelf spreekt ze van een ‘eigen besluit’.

Volgens de eenheidsleiding gaat het programma dat door Elatik is opgezet ‘een nieuwe fase’ in. ‘En daar is een andere benadering én sturing voor nodig’, aldus de politietop.

Ophef
Het vertrek van de voormalige PvdA-politica volgt op een reeks publicaties over het Amsterdamse idee om het dragen van een hoofddoek door agenten toe te staan. Elatik lag onder vuur vanwege haar inhuursalaris van 12.000 euro per maand, voor 24 uur per week.

Ook ontstond ophef over haar vriendschap met radicaliseringsadviseur Saadia T. van de gemeente Amsterdam, die opdrachten vanuit de gemeente gunde aan iemand met wie ze een relatie had. T. werd vorige week ontslagen.

Bronnen zeggen dat de affaire rond T. voor de politietop de doorslag heeft gegeven om met Elatik te breken. Politiewoordvoerder Jean Fransman ontkent dat: ,,Elatik is geen onderdeel van het politieonderzoek waarin Saadia T. verdachte is”, reageert hij.

Gepland
Elatik laat aan deze krant weten dat zij al in februari aankondigde te willen stoppen bij de Amsterdamse politie. ,,Mijn vertrek stond al heel lang gepland. Het programma gaat een nieuwe fase in. En ik ben ook wel toe aan een nieuwe uitdaging, om eerlijk te zijn.”

In de brief van de eenheidsleiding staat dat Elatik tot 1 oktober werkzaamheden zal uitvoeren bij de Politieacademie. Maar dat blijkt niet te kloppen. ,,We kijken nu óf ze wat bij ons kan doen”, zegt woordvoerder Pieter Beljon van de Politieacademie. ,,Het is een oriënterende periode, geheel vrijblijvend. We doen dit op verzoek van de Amsterdamse politie. Of er iets voor haar te doen is, valt nog te bezien.”

Wijkteams
Intern wordt het programma van Elatik bekritiseerd. Het budget voor ‘Politie van iedereen’ is ten koste gegaan van budgetten voor wijkteams, zeggen goed ingevoerde bronnen bij de Amsterdamse politie. ,,Wijkteams hadden geld toegezegd gekregen, maar dat zagen ze maar niet komen. Uiteindelijk bleek dat dit budget door Amsterdam gebruikt werd voor het project van Elatik.”

Politiewoordvoerder Fransman stelt dat ‘Politie van iedereen’ juist over wijkteams gaat, en dat van tevoren bekend was dat het project uit een potje voor wijkteams zou worden gefinancierd. ,,Hoe ziet je wijk eruit, wat zijn de problemen, hoe ga je daar als agent mee om? Die vragen worden in het programma beantwoord.”

De Amsterdamse politie wil doorgaan met ‘Politie van iedereen’. Het programma – waarmee werd proefgedraaid in drie wijkteams – wordt nu uitgebreid naar de hele eenheid. ,,Er is niet één persoon meer verantwoordelijk, het is vanaf nu aan de teams zelf om er uitvoering aan te geven”, aldus Fransman.

Eenheidschef Pieter-Jaap Aalbersberg van Amsterdam gaf in mei in deze krant hoog op over het werk van Elatik. ,,Zij is de punaise in mijn bedrijf. Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit.”

Kenji
Master
 Bericht 
Genoeg geld binnengeharkt. Eeeeen weer door.

djee
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Genoeg geld binnengeharkt.

Gelukkig krijgt ze doorbetaald :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Gezag uitstralen
Afbeelding
Afbeelding

Bah, Popie Jopie figuren die denken dat ze boven de rest staan, moeten juist een paar trappen omlaag worden geschopt.

geen gezag:
Afbeelding

Komen meer over als mensen.

Gezag wekt afkeer :dood: .

Verder zou ik niet heel erg begrijpen waarom er moet worden afgeweken van het uniform, een agente met hoofddoekje zou ik vooral een raar en niet serieus gezicht vinden.

357kurt
Master
 Bericht 
Respect my authority!!
Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
Politiemilitarisering moet je niet willen. Als jij de hamer bent, is alles een spijker.

djee
Master
 Bericht 
djee schreef:
Gelukkig krijgt ze doorbetaald :fp:

Sterker nog ze gaat de gemeente aanklagen omdat ze op non actief gezet is en haar contract ontbonden / niet verlengd wordt :-x

Bussloo
Master
 Bericht 
djee schreef:
Sterker nog ze gaat de gemeente aanklagen omdat ze op non actief gezet is en haar contract ontbonden / niet verlengd wordt

Racismekaart?
Hoog tijd dat een rechter een keer concludeert dat de blanke medewerker gediscrimineerd wordt.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
Hoog tijd dat een rechter een keer concludeert dat de blanke medewerker gediscrimineerd wordt.
Staat al in de agenda, dat gaat namelijk gebeuren als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen :[

Forza!
Master
 Bericht 
van die geelgroen fluorescerende hoofddoeken mogen wel hoor.
Dan zie je ze voordat je ze ruikt..

Yustice
Laat zich horen
 Bericht 

As-salamu alaykum, nieuw bericht uit het prachtige Rotterdam:

https://nos.nl/artikel/2198578-politiea ... erbod.html

Citaat:
Een politieagente uit Rotterdam is naar het College voor de Rechten van de Mens gestapt omdat ze geen hoofddoek mag dragen bij haar werk in uniform. Ze heeft erover een klacht ingediend.

De agente, die pas net bij de politie werkt, doet administratief werk op het gebied van onder meer webcare en sociale media. Als ze bijvoorbeeld 3D-aangiftes opneemt, komt ze in beeld bij burgers en dan moet ze haar hoofddoek van de politieleiding afdoen.

Op dit moment is het voor agenten verboden om tijdens het werk geloofsuitingen zoals een hoofddoek of een kruisje te dragen.

Selectief

Bij de zitting voor het college zei de politieleiding dat de gedragscode duidelijk is en dat de regels voor iedereen gelden. "Op religieuze uitingen wordt gehandhaafd", betoogde de advocaat van de politie. Maar volgens de advocaat van de Rotterdamse agente worden de regels alleen gehanteerd bij moslima's. Met een trouwring of pruik draag je ook een levensstijl uit, zei de advocaat van de vrouw, die stelde dat de politie selectief is.

De Rotterdamse agente hoopt dat de politie experimenten met een soort 'uniform plus' wil toestaan.

Publieke debat

In mei kwam er veel discussie toen een Amsterdamse agente in Osdorp met een hoofddoek op surveilleerde, om aandacht te vragen voor de kwestie.

Ook de Amsterdamse politiechef Aalbersberg wilde het publieke debat aanjagen. Volgens hem zou een baan bij de politie erdoor aantrekkelijker worden voor mensen met een migratieachtergrond. Korpschef Akerboom en minister Blok zien niets in het toestaan van een hoofddoek.

Het College voor de Rechten van de Mens komt op 14 november met zijn uitspraak. De vrouw is nog niet beëdigd voor haar werk. Dat gebeurt ongeacht de uitspraak sowieso, zegt de politie. "Met of zonder hoofddoek."

Dus je gaat ergens werken, je weet dat je in contact komt met burgers (zij het via een camera) met nog ga je klachten indienen nadat je bent aangenomen :fp:

En dit figuur werkt als administratief medewerker maar neemt ook aangiftes op? Ik dacht dat je voor aangiftes tenminste BOA moet zijn. En ze neemt wel al aangiftes op maar ze moet nog beëdigd worden? :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Yustice schreef:
nog ga je klachten indienen nadat je bent aangenomen

Ze past zich aan. Dit is precies wat hele volksstammen doen. Ze komen hierheen, weten dat ze in een andere cultuur terechtkomen, en proberen toch nog al hun achterlijke gebruiken af te dwingen.

Yustice
Laat zich horen
 Bericht 

Spook schreef:
Ze past zich aan. Dit is precies wat hele volksstammen doen. Ze komen hierheen, weten dat ze in een andere cultuur terechtkomen, en proberen toch nog al hun achterlijke gebruiken af te dwingen.

Ik heb een vermoeden dat het haar gaat lukken ook....

djee
Master
 Bericht 
Nu schreef:
Medewerkster politie naar College Rechten van de Mens om dragen hoofddoek

Een medewerkster van de politie in Rotterdam is naar het College voor de Rechten van de Mens gestapt, omdat de politie het niet toestaat dat medewerkers een hoofddoek dragen in combinatie met het politie-uniform. De vrouw is van mening dat hiermee onderscheid gemaakt wordt op basis van godsdienst.
Volgens de politie is het de vrouw deels toegestaan om een hoofddoek te dragen tijdens haar werkzaamheden als administratief medewerkster. De politie vraagt de vrouw echter wel in uniform te verschijnen wanneer ze contact heeft met het publiek. De vrouw wil echter ook in die situaties haar hoofddoek kunnen dragen.

De politie staat het momenteel niet toe dat mensen in functie een hoofddoek dragen, omdat dit de onpartijdigheid van de politie mogelijk zou kunnen schaden. Volgens de politie is het doel van het dragen van het uniform om neutraal op te kunnen treden en dat kan volgens de politie alleen in het huidige tenue. Uitingen van een geloofsovertuiging mogen bij het dragen van het uniform namelijk niet zichtbaar zijn.

De medewerkster van de politie vindt op haar beurt dat het dragen van een hoofddoek aansluit bij de wens van de politie voor meer diversiteit op de werkvloer en pleit voor een mogelijkheid hiervoor. Ook stelt ze dat de politie selectief handhaaft op het niet zichtbaar maken van geloofsovertuigingen. Zo zegt ze dat bijvoorbeeld het dragen van een trouwring ook gezien kan worden als een uiting van een bepaalde levensstijl.

Discussie
Het wel of niet mogelijk maken van het dragen van een hoofddoek voor medewerkers van de politie zorgt al enige tijd voor discussie in de organisatie.

De Amsterdamse politie stelde in mei van dit jaar nog voor om de hoofddoek in de toekomst deel te laten uitmaken van het politie-uniform, om zo de diversiteit binnen het korps te vergroten en meer agenten aan te trekken met een migratie-achtergrond.

Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie gaf daarop te kennen dat hij voorlopig niet toe zal staan dat agenten een hoofddoek dragen tijdens hun werkzaamheden.

Het College voor de Rechten van de Mens heeft de zaak van de administratief medewerkster van de politie in Rotterdam inmiddels behandeld en doet op 14 november uitspraak.

And the saga continues :fp: :loco:

Kami
Master
 Bericht 
Zullen we het eens omdraaien, alles wat moslim is en bij de overheid werkt MOET een hoofddoek dragen.
Eens kijken wat dan de reacties zijn.

jack19
Master
 Bericht 

Ze heeft wel een punt dat er geen problee gemaakt wordt van kruisjes zichtbaar dragen. Dus het iedereen of niemand principe snap ik zeker.

Kami
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ze heeft wel een punt dat er geen problee gemaakt wordt van kruisjes zichtbaar dragen. Dus het iedereen of niemand principe snap ik zeker.

Dat argument wel, maar een trouwring ?? alsjeblieft zeg... daarmee haal je al je andere argumenten mee onderuit.

TommyGun
Master
 Bericht 
djee schreef:
De vrouw wil echter ook in die situaties haar hoofddoek kunnen dragen.

Is vast geen probleem in *insert apenland*. Doei :zzz:

jack19
Master
 Bericht 

Trouwring is idd bullshit. Maar puur gelet op geloofsovertuiging zijn er meer zaken die “verboden” zijn maar die wel gebeuren.

EddyHH
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Maar puur gelet op geloofsovertuiging zijn er meer zaken die “verboden” zijn maar die wel gebeuren.

Informatie over invallen, controles etc doorspelen aan familie bijvoorbeeld??

boersma
Master
 Bericht 
Lezen Eddy: "puur gelet op geloofsovertuiging".

fb
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ze heeft wel een punt dat er geen probleem gemaakt wordt van kruisjes zichtbaar dragen.
Help me even: Waar beweert ze dat? Ik kan het nl. nergens terugvinden.

zadkine
Master
 Bericht 
jack19 schreef:

Zelfs als dat al zo is....het dragen van een kruisje is GEEN "verplicht" religieus symbool.
Er wordt nergens van een katholiek gevraagd/geëist om vanwege dat geloof een attribuut te dragen als dat kruisje, of een Maria hangertje. Er is zogezegd geen religieuze dresscode.
Daarmee staat dat kruisje gelijk aan het dragen van een trouwring....is ook niet verplicht als je getrouwd ben om dat ding te dragen.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Zullen we het eens omdraaien, alles wat moslim is en bij de overheid werkt MOET een hoofddoek dragen.
Eens kijken wat dan de reacties zijn.

Ik denk dat de heren moslims daar enig bezwaar tegen zullen hebben.

Maar even serieus: de hoofddoek toestaan is de hoofddoek de norm maken. Verder wat ik een paar tegels hierboven al zei.

djee
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Daarmee staat dat kruisje gelijk aan het dragen van een trouwring....is ook niet verplicht als je getrouwd ben om dat ding te dragen.

Hé ik ben geeneens een trouwring :thumb:

Kami
Master
 Bericht 
Trouwen en het dragen van een trouwring staat los van een geloof.
Je kan voor de kerk trouwen, maar het hoeft niet.
Daarbij hoef je niet eens te trouwen (gelukkig...) maar dat is een andere discussie.

zadkine
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Trouwen en het dragen van een trouwring staat los van een geloof.

(Katholiek) Geloof en kruisje dragen staan ook los van elkaar.
Net zoiets als dat sommige mensen ineens armbanden gaan dragen om support ergens aan te verlenen....of een trouwring om anderen in de buurt te laten weten dat ze niet meer beschikbaar zijn voor een relatie.

boersma
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Geloof en kruisje dragen staan ook los van elkaar.

Wel raar dan.
Waar staat het kruisje dan voor?

EddyHH
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Lezen Eddy: "puur gelet op geloofsovertuiging".

Ja precies daarom mijn reactie.

zadkine
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Wel raar dan.
Waar staat het kruisje dan voor?

Het wordt nooit opgevoerd als VERPLICHTING om die te dragen. Het is een vrijwillig gedragen symbool.
Zoals sommige anderen om andere redenen een symbool dragen...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Daarbij hoef je niet eens te trouwen

nooit van een moetje gehoord?

ceriadwen
Master
 Bericht 
en dan alsnog, is het niet opvallend dragen van een kruisje die je ook nog eens onder je kleren kan dragen van een hele andere orde dan iedereen met je hoofddoek maar in het gezicht smijten dat je moslima bent.

Waar ik ook ga in Nederland, er zal geen dag voorbij gaan of ik moet wel naar hoofddoeken kijken en in het slechtste geval naar wandelende vuilniszakken en laten die dingen voor mij nou net zo aanstotend zijn als vrouwen die meedoen aan Hotter than my Daughter want in mijn ogen zijn het beide zielige vrouwen die een verwrongen idee hebben wat vrouw zijn inhoudt

jack19
Master
 Bericht 

Hoofddoek is ook geen verplicht opgedragen symbool, het gaat erom dat iemand er aanstoot van kan krijgen mbt religieuze gronden. Om dat te voorkomen wil men neutraliteit uitstralen. Dus ook je kruisje af, geen keppeltje op, geen ster dragen, geen religieuze tatoeages zichtbaar.

Bussloo
Master
 Bericht 
Is de burgemeester trouwens nog steeds hoofd van de politie?

jack19
Master
 Bericht 

Ligt aan de situatie.

Pagina 4 van 6 [ 252 berichten ]