» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 2 van 2  [ 56 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Waar de grens ligt heb ik niks van te vinden, dat wordt bepaald door de eenheidsleiding en juristen van het vik

Nou dan zal ik je vertellen waar de grens ligt. Als je als diender (in Amsterdam) xtc etc. in vrije tijd gebruikt word je ontslagen. Ben je politiecommissaris in Rotterdam met art 8 aan je broek mag je blijven. Daar zit de grens ongeveer. Kan je dit uitleggen aan een domme flapdrol als ikzelf ? Had een AP of HAP ook mogen blijven na een artikel 8 ? Je blijft proberen iets recht te praten wat krom is omdat je ongelijk toegeven net zo moeilijk is als voor mij autoriteit te accepteren.

boersma
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Kan je dit uitleggen aan een domme flapdrol als ikzelf ?

Kunnen we niet aan beginnen helaas.

no justice
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Kunnen we niet aan beginnen helaas.

Precies. En als je het niet aan mij kunt uitleggen kan je het ook niet aan de rest van de bevolking uitleggen. Raar he dat het respect zo minimaal is geworden? En oooohhhhhhhhhhh wat is het toch moeilijk om je fouten toe te geven; om toe te geven dat dit stinkt.

jack19
Master
 Bericht 

Ik ken een (destijds) aspirant en een hoofdagent die gepakt zijn met art. 8 en beide nog gewoon bij de baas werken. Dus nee, die vlieger gaat niet op. Voorwaardelijk ontslag en een terugplaatsing in loonschaal de gebruikelijke knauw van justitie en cbr.

Straffen zijn sinds de vorming van de NP eenduidig geworden omdat 1 en het zelfde orgaan dit beslist na bestudering van jurisprudentie. Jaren terug deed elke regio dit zelf en waren de verschillen bizar. In de ene regio was een winkeldiefstal een "interne oplossing" en elders werd je met strafontslag weggestuurd. Die rechtsongelijkheid is niet meer, gelukkig maar en dit mede dankzij de bonden.

ceriadwen
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Klinkt niet als heel veilig een paard vervoeren.
ik weet het niet wat ik zou doen. Moet je erbij zijn om in te schatten.
Dat is eigenlijk met elke situatie.

mwah meesten zijn wel ok op de wagen, maar soms heb je er een mafklapper tussen :)

Ik ben zo benieuwd naar de beredeneringen die een agent dan maakt in zo een situatie en hoe die dan uiteindelijk tot diens besluit komt

boersma
Master
 Bericht 
Bij jou lijkt het wat op overmacht maar is dat ook zo?
Als je alles verder netjes in orde hebt en ze bij staandehouding ook merken dat het paard heel druk wordt en gaat trappen mag je misschien wel door. Maar als je nog een heel eind moet...
Door rood rijden is gewoon gevaarlijk dus wellicht krijg je toch 1 bon ervoor.

Zal echt per agent verschillen denk ik icm de verkeersdrukte etcetera.

Pagina 2 van 2 [ 56 berichten ]