» Openbaar » Media » Politie   

Postingstijd interval gedetecteerd van 208.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 56 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Het Parool schreef:
De Amsterdamse politiecommissaris Ad Smit (64) is buiten functie gesteld. De rijksrecherche onderzoekt beschuldigingen over 'verduistering in dienstbetrekking'.

Hij zou jarenlang toegangskaarten privé hebben gebruikt van de Arena en de Ziggo Dome in Zuidoost, waar hij politiechef was.

Het onderzoek door de rijksrecherche naar politiecommissaris Ad Smit loopt al maanden, maar nu vindt de politietop de verdenkingen dusdanig serieus en hard dat Smit woensdagochtend formeel op non-actief is gesteld.

Als het onderzoek zou uitwijzen dat de commissaris inderdaad van politiegeld vele privé-uitstapjes naar wedstrijden en concerten heeft gemaakt zonder enig functioneel doel, kan strafontslag volgen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of Smit in een strafzaak voor de rechter moet komen.

Blaam
Smit ontkent stellig dat hij iets fout heeft gedaan en zegt te verwachten dat hij spoedig van alle blaam zal worden gezuiverd. Hij gaat ervan uit dat hij gedurende zijn veertigjarige carrière kwaad bloed heeft gezet bij mensen die hem nu willen beschadigen. Over hem deden in het verleden aantoonbaar onware verhalen de ronde.

De Amsterdamse politie wil niets over de kwestie zeggen omdat 'nooit mededelingen worden gedaan' over rijksrechercheonderzoek.

De affaire werpt een grauwsluier over de bloemrijke carrière van Smit (Lekkerkerk, 1952), die in 1976 begon als wachtcommandant aan Bureau Leidseplein - in het pand waar nu een vestiging van The Bulldog zit.

Het onderzoek van de rijksrecherche kan nog maanden duren, waardoor de kans klein lijkt dat Smit voor zijn pensioen nog normaal zal kunnen werken.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ad Smit (64)
Net voor de finish gestrand.

no justice
Master
 Bericht 
ach de politietop komt ook weg met rijden onder invloed dus dan zal dit ook wel meevallen...... blergh

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Hij gaat ervan uit dat hij gedurende zijn veertigjarige carrière kwaad bloed heeft gezet bij mensen die hem nu willen beschadigen. Over hem deden in het verleden aantoonbaar onware verhalen de ronde.

https://www.groene.nl/artikel/de-rambo-van-de-lijnbaansgracht

Citaat:
Niemand ontkomt aan de toorn van Ad Smit, de gesel van Amsterdam. De Amsterdamse jeugd kent hem vooral als de man die de deuren van discotheek iT aan het Rembrandtplein liet dichttimmeren.

Daar stond Sylvana altijd in een hotpants op een blok te dansen.
Dus dankzij deze rambo probeert ze het nu bij DENK DRAM

Is de cirkel weer rond :[

Supercop
Master
 Bericht 

Of de aantijgingen kloppen of niet, hij was wel mijn held in voormalig district 3. (Oost en Zuid-Oost)

"Ad lange Lat" stond altijd vooraan en veegde de pleinen als commandant ME, samen met zijn collega's net zo makkelijk leeg.

Waar andere leidinggevende een apart tafeltje / hoekje in de kantine hadden, zat hij gewoon tussen het "voetvolk" (1-4 strepers) zijn bammetjes te eten.

Het zou me niet verbazen dat hij niet echt geliefd is (was) in zijn eigen rangorde.

jack19
Master
 Bericht 
Ook ik heb goede ervaringen aan Ad, was bijzonder in zijn soort als leidinggevende en dan doel ik niet op slechte punten.
Ben benieuwd naar de uitkomst

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Politie.nl schreef:
Rijksrechercheonderzoek naar commissaris leidt tot oriënterend onderzoek politie

Het onderzoek door de Rijksrecherche naar de van verduistering verdachte politiecommissaris van de Eenheid Amsterdam is afgerond. Het Openbaar Ministerie wil hem strafrechtelijk vervolgen, maar dit besluit is nog niet definitief. De politie begint een oriënterend onderzoek om te bepalen of politiemedewerkers interne regels hebben overtreden, zodra het onderszoeksdossier ontvangen is.

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) heeft de politiecommissaris zich schuldig gemaakt aan verduistering in dienstbetrekking als ambtenaar door tussen 2009 en 2014 structureel diners en kaarten voor voetbalwedstrijden en concerten uit een politiebudget te bekostigen, waarvan vooral personen van buiten de politie, zoals familieleden en vrienden, hebben geprofiteerd. Het onderzoek is gestart nadat de politiechef van de Eenheid Amsterdam in mei 2016 aangifte deed.

Geschorst
De bevindingen van het OM doen de politie weliswaar vermoeden dat de commissaris ook interne regels heeft overtreden, maar over disciplinaire vervolgstappen kan pas worden besloten als het dossier in bezit van de politie is. Wel is de commissaris gedurende het strafrechtelijke onderzoek buiten functie gesteld en inmiddels ook geschorst.

Zorgvuldigheid
Ook geeft het onderzoek aanleiding tot een oriënterend onderzoek door de Afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten van het Politiedienstencentrum. Zodra de politie het onderzoek van de Rijksrecherche heeft ontvangen, zal dit onderzoek van start gaan. Op basis van dit onderzoek bepaalt de politie of nader onderzoek nodig is naar andere politiemedewerkers, omdat zij mogelijk interne regels hebben overtreden. Voor de politie staan waarheidsvinding en zorgvuldigheid voorop. Eventuele vervolgonderzoeken zullen plaatsvinden zonder aanziens des persoons, rang en reputatie.

Visie korpschef
In een uitvoerig vraaggesprek zet korpschef Erik Akerboom zijn visie op integriteit uiteen. Wie de wet handhaaft, geeft het goede voorbeeld en daar moet de burger op kunnen vertrouwen. Signalen over integriteitsschendingen worden serieus opgepakt. Pas als alle feiten op tafel liggen, verbindt het korps daar conclusies aan en zo nodig neemt de politie zonder terughoudendheid maatregelen. Akerboom staat voor de integriteit van de Nederlandse politie. ‘We zetten alles op alles om schendingen te voorkomen, want ze beschadigen zowel het korps als de mensen die zich onophoudelijk naar eer en geweten inzetten voor veiligheid in Nederland. De maatschappij vereist en verdient een betrouwbare politie. Ik ben ervan overtuigd dat onze samenleving daarover beschikt.’

Korpschef Erik Akerboom over integriteit (PDF)

no justice
Master
 Bericht 
Die Akerboom kan lekker lullen. Integriteit me reet. Herinneren we die politiechef nog die met alcohol op reed en mocht blijven. Goed voorbeeld voor de nukubu hoor. Zo integer als de stront op mijn wc papier.

bruintje beer
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Herinneren we die politiechef nog die met alcohol op reed en mocht blijven.
Nee, doe eens een linkje? :huh:

no justice
Master
 Bericht 
jack19
Master
 Bericht 
Wauw, 5 jaar oud nieuws gebruiken om mee te schermen.

no justice
Master
 Bericht 
Oh dus als het 5 jaar oud is dan maakt het niet meer uit dat het niet integer was?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Akerboom is pas vanaf 1 maart 2016 politiebaas :nothanks:
Of wil je hem ook afrekenen op de politiemensen die fout waren in de oorlog?

no justice
Master
 Bericht 
Ik reken Akerboom er niet op af maar de organisatie in zijn geheel. Hoe kan je het een nukubu uitleggen dat een politiecommissaris met drank op mag rijden en wij niet? En dan mag hij nog blijven ook. Dat zegt mij genoeg over de organisatie die dus verrot is.

jack19
Master
 Bericht 
Is gewoon z'n rijbewijs kwijt geraakt en heeft een strafbeschikking gehad? Dus wat brabbel je nou dat hij het wel mocht?
Gaat hier om een compleet nieuwe situatie dus laat oude koeien lekker met rust

no justice
Master
 Bericht 
Dus met een strafblad mag je bij de politie blijven werken? Lekker integer.

jack19
Master
 Bericht 
misschien moet je eens kijken wat integer nu echt inhoudt. Meteen even kijken waar staat dat niet integer handelen reden is tot ontslag. Godzijdank maken zelfs agenten fouten. Tekent alleen maar dat het geen geïndoctrineerde slaven zijn.
Natuurlijk is het slecht en dom van hem, dat weet hij zelf ook wel en natuurlijk is een flinke duw intern ook meer dan terecht maar maakt het hem een slecht diender? Ik zelf ben mijn rijbewijs 2 maanden kwijt geweest voor een snelheidsovertreding. Ik moet ook maar een andere baan gaan zoeken?

no justice
Master
 Bericht 
Rijden onder invloed is een misdrijf..... i rest my case

jack19
Master
 Bericht 
Geef eens antwoord op de aangehaald punten.

no justice
Master
 Bericht 
Als je als diender een misdrijf pleegt en daarvoor bent veroordeeld ben je niet integer. Dan hoor je niet bij de politie te werken. Een beetje integer bestaat niet.

jack19
Master
 Bericht 
Dus alleen als je een misdrijf pleegt ben je niet integer. Nogmaals, zoek het eens op.
Geen enkele agent is 100 procent integer.

Ben benieuwd welke hoge piefjes nog meer boter op hun hoofd hebben.....

ceriadwen
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Wauw, 5 jaar oud nieuws gebruiken om mee te schermen.

huh, als ze mij iets aan mijn broek kunnen smeren van 5 jaar geleden dan doen ze dat ook, en ook over vijf jaar is (zou ik een strafblad hebben) mijn leitje ook niet schoon....... oud nieuws is het nooit met dit soort dingen

no justice
Master
 Bericht 
Als je veroordeeld bent voor een misdrijf hoor je niet bij de politie te werken. Punt. Of zeg je tegen dat homo politiestel die een kind hebben misbruikt ook van ze functioneren prima als diender?

bruintje beer
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Geen enkele agent is 100 procent integer.
Ho, ho, ho, wtf! :nothanks:

no justice
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ho, ho, ho, wtf

Dat wisten we toch allang ? Denk aan al die lafjes, denk aan al die dienders die ontslagen zijn en zij die nog volgen zullen. Het forum hier staat er vol van. Geen mens is beter dan een ander mens. Maar zij mogen wel optreden tegen mensen die iets niet goed doen terwijl ze zelf geen haar beter zijn. Dat heet voorbeeldfunctie. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Troiuw schreef:
Politie worstelt met integriteit en ligt onder het vergrootglas

ANALYSE De dreigende vervolging van een Amsterdamse politiecommissaris is een stevige tegenslag voor de politie. De hoeder van het recht ligt onder het vergrootglas.

"Minder dan één procent van onze mensen gaat de mist in". Met die woorden tracht korpschef Erik Akerboom het imago van zijn organisatie met 65.000 medewerkers overeind te houden terwijl vrijwel overal schendingen van de integriteit bij de eenheden worden gemeld. Is de opmerking van Akerboom geruststellend? Heb je er als burger iets aan om te weten dat minder dan zeshonderd politiemensen buiten hun boekje gaan?

Door een percentage te noemen lijkt Akerboom het integriteitsprobleem tot behapbare proporties terug te brengen. Het probleem zit 'm niet echt in de volumes maar vooral in het gewicht van de schendingen. Een fout van een commissaris weegt nu eenmaal zwaarder dan een misstap van een wijkagent.

In een vraag- en-antwoordspel met de politietopman op de eigen website geeft Akerboom vooral een peptalk in plaats van een analyse. De politieman of -vrouw probeert het goede te doen, leeft met de kernwaarden integer, moedig betrouwbaar en verbindend. En om de geloofsbrieven nog maar eens op te poetsen zegt Akerboom de lat hoog te leggen en niet te schromen afscheid te nemen van niet-integer personeel. Vorig jaar ging het om 126 ontslagen op 1473 integriteitsschendingen.

Woelig water
Maar nergens geeft de momenteel in het buitenland verkerende Akerboom aan hoe het komt dat zijn organisatie in woelig water terecht is gekomen. Her en der in het land staan politiemensen voor de rechter voor het lekken van informatie naar criminelen. Er loopt inmiddels een proces tegen politiefunctionarissen die worden verdacht automobielbedrijven een voorkeursbehandeling te hebben gegeven in ruil voor persoonlijk gewin.

En als klap op de vuurpijl hangt de Amsterdamse politiecommissaris Ad. S. een vervolging wegens verduistering boven het hoofd. Tussen 2009 en 2014 betaalde S. volgens het Openbaar Ministerie diners maar ook kaarten voor voetbalwedstrijden uit het budget van de politie. De begunstigden waren in veel gevallen ook nog eens familieleden en vrienden. Waar hebben we dit type gedrag eerder gezien? De voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad strooide ook met geld. Het onderzoek naar dat gedrag is volgens een woordvoerder van de politie bijna gereed.

Voor het weinig integere gedrag van de Amsterdamse commissaris S. is een verklaring te vinden. Op basis van een analyse van het aantal integriteitsonderzoeken constateerde Trouw vorig jaar augustus dat de Rotterdamse politie-eenheid in 2015 bijna vijf keer zo veel onderzoeken (300) uitvoerde dan de eenheid Amsterdam (67) en drie keer meer dan Den Haag (95).

'Huis van glas'
Opvallend was daarbij dat Rotterdam in de periode 2012 tot en met mei 2015 106 mensen ontsloeg tegen 43 in Amsterdam. Een verklaring voor die cijfers is tot op heden door de politietop niet gegeven. In Rotterdam werd het verschil verklaard door het zero-tolerance beleid in de havenstad. En wellicht waren de Amsterdamse collega's wat minder streng in de 'integriteits'-leer. Het gedrag van S. past in die laatste conclusie.

Akerboom trof toen hij in maart 2016 aantrad een organisatie aan 'die met stoom en kokend water in een Haagse hogedrukpan tot stand kwam'. Van twee dozijn eigenzinnige politiekorpsen moest een Nationale Politie worden gesmeed met een uniforme bedrijfscultuur. Gedrag dat voorheen bij de korpsen voor normaal werd gehouden, wordt nu opnieuw getoetst.

"We zitten in een huis van glas", zegt Akerboom op de politie-site. Hij kondigt geen diepgaand onderzoek aan naar de bedrijfscultuur. Hij troost met de woorden: "Mijn ervaring is dat wij veel meer incidenten melden en aanpakken dan andere organisaties zoals bedrijven en banken. Wij kunnen de vergelijking met andere organisaties uitstekend doorstaan."

ceriadwen
Master
 Bericht 
En het gewoon niet begrijpen dat er NUL vergelijk is met andere organisaties, de politie is niet zomaar een andere organisatie. De politie is de pilaar van de samenleving, de politie bepaalt hoe het land reilt en zeilt........ hoe slechter het gaat met de politie, hoe slechter het gaat in het land. Een goed voorbeeld is de maatschappij nu vergeleken met de maatschappij 10 jaar geleden. Er is onrust, woede en achterdocht, net als bij de politie. Hoe dit werkt zie je ook in landen met een slecht functionerend politiekorps, hoe rotter het korps, hoe rotter de maatschappij............. DAT meneer Akerboom, dat gegeven alleen al, dat betekend dat het korps van onbesproken gedrag in volle harmonie, rust en tevreden hun WERK moeten kunnen doen.

Kloothommel dat die zo stom is om de politie met een willekeurige organisatie te vergelijken, dat toont zo aan dat die man NUL begrijpt hoe het werkt.

WimLex
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Door een percentage te noemen lijkt Akerboom het integriteitsprobleem tot behapbare proporties terug te brengen.

Citaat:
psychologische technieken
Gebruik de relatieve magie van percentages.
Doordat het oeroude consumentenbrein vooral onder de indruk is van grote getallen, is de gouden vuistregel de zogenaamde Regel van 100. Kost je product minder dan €100,-? Gebruik dan de relatieve magie van percentages; zelfs lage kortingen voelen in procenten overtuigend.
Kost een product meer dan €100,-? Verleid je klanten dan met harde getallen in de vorm van het absolute kortingsbedrag. Niemand wil zijn gulheid verdoezelen door een aantrekkelijk kortingsbedrag een kopje kleiner te maken tot percentages.

jack19
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ho, ho, ho, wtf! :nothanks:

Iedere agent doet dingen die niet mogen. Klaar toch?

Nogmaals no justice, ik ben veroordeeld voor 61 te hard na correctie bubeko op de snelweg. Ik ben nu een slechte diender en moet ontslagen worden? Je bent echt de grootste flapdrol op dit forum met je debiele vergelijkingen en het aanhalen van werkelijk al het nieuws wat je kunt vinden.

no justice
Master
 Bericht 
Hahahaha geen argumenten meer jack19? Dan maar op de man spelen? Noem je mensen tijdens je werk ook een flapdrol? Woehahahaha als jij het verschil tussen artikel 8 en een snelheidsovertreding niet kunt inzien dan zegt dat een hoop over jouw herseninhoud. Maarja je bent niet voor niets smeris.

jack19
Master
 Bericht 
Hahahaha geen argumenten meer jack19? Dan maar op de man spelen? Noem je mensen tijdens je werk ook een flapdrol? Woehahahaha als jij het verschil tussen artikel 8 en een snelheidsovertreding niet kunt inzien dan zegt dat een hoop over jouw herseninhoud. Maarja je bent niet voor niets smeris. een

Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op mijn argumenten no Justice. Je hebt het over agenten die een misdrijf hebben begaan. Ik ben er daar volgens de wet een van.

Het verschil in morele waarde snap ik wel, maar dan moet jij het niet zo zwart zit zeggen, wat lastig is als je niet gezegend bent met een rijk IQ.

En ja, tijdens mijn werk noem ik de 16- jarige jongens die hele domme dingen zeggen ook flapdrol of simpele. Bij sommige inwoners werkt dat beter dan lief en netjes blijven. Beide aanpakken lijken niet erg te werken nu.

no justice
Master
 Bericht 
Okay ik als flapdrol met een laag IQ zal jou alleswetende blauwe smurf wel proberen e.e.a. uit te leggen.

Vertel mij eens waar de grens ligt ? Wanneer moet je wel of niet ontslagen worden als diender ? Zeg het mij maar..... kennelijk is artikel 8 voor een politiecommissaris niet voldoende. Nogmaals een beetje integer bestaat niet, je woont in een glazen huis.

De politieman die een kind misbruikt ? Kan die nog blijven werken ? En zo nee waarom niet ? Hij functioneerde vast goed ? Dus vertel me maar waar zit de schifting?

Wat mij betreft bij een misdrijf. Jij moet wel iemand verbaliseren die veel te hard reed terwijl je dat zelf ook gedaan hebt. Beetje raar he ?

Er zijn mensen uitgevlogen omdat ze in privetijd xtc e.d. innamen. Je wordt er dus voor minder uitgeflikkerd.

Ik zie duidelijk een verschil tussen artikel 8 en een forse snelheidsovertreding. Jij niet. Siert je. En dan heb ik een laag IQ. Nou prima, ik kan er mee leven.

jack19 schreef:
En ja, tijdens mijn werk noem ik de 16- jarige jongens die hele domme dingen zeggen ook flapdrol of simpele.

Je komt vanzelf de verkeerde tegen. Kan je assistentie collega schreeuwen terwijl je je tanden voelt afbreken.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik wil graag begrijpen hoe je als agent iemand op de bon kan slingeren (wetend hoe schofterig er geïncasseerd wordt met, met enige regelmaat dakloosheid tot gevolg!) Voor een overtreding die je zelf ook maakt.

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar of je het dan nog moreel kan uitleggen aan jezelf.

cocodee
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
flapdrol

Je moet NJ gewoon een paar dagen opsluiten, wordt ie vanzelf wel koest. :D

basjuh1981
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Je moet NJ gewoon een paar dagen opsluiten, wordt ie vanzelf wel koest. :D

Is niet nodig. Lekker samen op de bank naar een voetbalwedstrijdje kijken O:)

cocodee
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
ekker samen op de bank naar een voetbalwedstrijdje kijken O:)

Nou ja, ze hebben 1 ding gemeen, en dat is dat ze een hekel hebben aan criminelen, ik acht een liefdevolle samenwerking zeer zeker niet uitgesloten... :lief:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Met z'n 2'en naar Opsporing Verzocht kijken :roflol:

Signum
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Je moet NJ gewoon een paar dagen opsluiten, wordt ie vanzelf wel koest

Bij Dexter werkte dat ook, maar dan op een iets andere manier :roll:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dexter was een forumlid?

Signum
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Dexter was een forumlid?

Klopt. Volgens mij kwam er een tijd geleden een topic voorbij met wat foto's over iemand die zich hevig verzette bij arrestatie. Er werd toen geïnsinueerd dat dit Dexter was, maar ik kan het mis hebben!

boersma
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Ik wil graag begrijpen hoe je als agent iemand op de bon kan slingeren (wetend hoe schofterig er geïncasseerd wordt met, met enige regelmaat dakloosheid tot gevolg!) Voor een overtreding die je zelf ook maakt.

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar of je het dan nog moreel kan uitleggen aan jezelf.

Er zit voor mij wel verschil in of je bekeurd voor bijv.
- asociaal gedrag op de weg (doorgetrokken streep waarbij tegenliggers moeten remmen en met groot licht knipperen),
- rood licht terwijl die echt al een heel aantal seconden op rood staat en ander verkeer gaat rijden,
- op mindervalide plaatsen staan omdat je vindt dat jij dat wel mag,
- mobiel bellen en appen en allerlei gevaarlijk slingeren erbij doen,

of dat ik iemand wat harder zie rijden.

Voor de vier hierboven heb ik geen enkele moeite met het uitschrijven van een bon en dit kan ik moreel ook goed aan mijzelf uitleggen.
Voor mindere hou ik het liever bij een waarschuwing.

Is je nieuwsgierigheid bevredigd?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Dat snap ik ook heus dat daar verschil in zit. Ik neem aan dat iedereen dat begrijpt. Maar de vraag was hoe je het tegen over jezelf verantwoord als jij iemand op de bon gooit voor overtredingen die je zelf ook maakt al dan niet per ongeluk

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:
Is gewoon z'n rijbewijs kwijt geraakt en heeft een strafbeschikking gehad?
Als ik mijn RBW kwijt ben, ben ik mijn baan kwijt.
jack19 schreef:
En ja, tijdens mijn werk noem ik de 16- jarige jongens die hele domme dingen zeggen ook flapdrol of simpele.
Aha, dus jij mag wel zeggen dat ik een flapdrol ben maar als ik jou flapdrol noem is dat niet toegestaan?
Ik snap dat je een bepaalde kleur lap voor je ogen waarneemt an NJ reageert, ben het ook niet met hem eens, maar de voorbeelden die jij hier aanhaalt hebben wel tot gevolg dat het respect voor de politie tanende is. Ook al is het iets van 5 jaar terug.
boersma schreef:
Er zit voor mij wel verschil in of je bekeurd voor bijv.
- asociaal gedrag op de weg (doorgetrokken streep waarbij tegenliggers moeten remmen en met groot licht knipperen),
- rood licht terwijl die echt al een heel aantal seconden op rood staat en ander verkeer gaat rijden,
- op mindervalide plaatsen staan omdat je vindt dat jij dat wel mag,
- mobiel bellen en appen en allerlei gevaarlijk slingeren erbij doen,
Weet je waar ik moeite mee heb? Dat ik 's ochtends een trekker met voorlader en palletvorken strak recht naar voren 55@25 zie rijden, een diender op een motor daarop aanspreek, en hij daar vooral nogal laconiek over doet. Als dat ding met z'n palletvorken een auto van de zijkant binnengaat heb je op z'n minst een traumaheli nodig om die trauma-arts naar het ongeluk te vervoeren. En als ik diezelfde snelheidsovertreding maak ben ik m'n RBW en auto kwijt. In elk geval gaat er dan met een OvJ gebeld worden over inbeslagname. En weet je? Ik vind de gevaarzetting van die trekker groter dan de gevaarzetting 160@80. Want als ik 160@80 doe dan kan het wel.

jack19
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:

Ik neem soms bewust risico's en accepteer de eventuele gevolgen daarvan. Ik begrijp de keuzes van bestuurders vaak ook.
De afweging van wel een bon of geen bon ligt bij mij altijd in de gevaarzetting. Niet simpel op een overtreding. Ik moet het dus kunnen uitleggen en dat is anders dan simpelweg "het mag niet".

Dat ik regelmatig te hard rijd, met de motor dubbele strepen over rijdt en linksrijders rechts inhaal vind ik geen ramp. Ik zal er zelf dan ook niet zomaar voor schrijven.

no justice schreef:
Okay ik als flapdrol met een laag IQ zal jou alleswetende blauwe smurf wel proberen e.e.a. uit te leggen.
Gevolg door een heel oud verhaal

Je valt wederom in herhaling, ik snap wel welk verschil er is maar jij roept dat een agent met strafblad ontslagen moet worden. Dat vind ik kortzichtig, precies om die verschillende feiten. Waar de grens ligt heb ik niks van te vinden, dat wordt bepaald door de eenheidsleiding en juristen van het vik

no justice schreef:

Je komt vanzelf de verkeerde tegen. Kan je assistentie collega schreeuwen terwijl je je tanden voelt afbreken.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat je een probleem hebt met autoriteit en het voor je houden van dit soort uitspraken.
Ik heb nog 32 jaar de tijd maar nee, dit waanbeeld van je zal niet snel gebeuren.

ceriadwen
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ik neem soms bewust risico's en accepteer de eventuele gevolgen daarvan. Ik begrijp de keuzes van bestuurders vaak ook.
De afweging van wel een bon of geen bon ligt bij mij altijd in de gevaarzetting. Niet simpel op een overtreding. Ik moet het dus kunnen uitleggen en dat is anders dan simpelweg "het mag niet".

Dat ik regelmatig te hard rijd, met de motor dubbele strepen over rijdt en linksrijders rechts inhaal vind ik geen ramp. Ik zal er zelf dan ook niet zomaar voor schrijven.

Dat kan ik wel volgen. Dus als ik op een driebaans weg 10 kmpu over de max 120 iemand inhaal rechts die op de derde baan links rijd, dan ga jij mij daar niet voor bekeuren, maar doe ik dat spits a13 met 90 kmpu dan krijg ik hem wel? (overigens zeer, zeer terecht dan :) )

Ik heb het een keer gehad op een zondag vroeg, moest ik een paard van Ypenburg naar zeeuws vlaanderen brengen........ laden top, liep er zo op, stond rustig. Ik ga rijden, nah ook niks aan het handje, fijn stabiel paard. Kom ik bij de stoplichten richting A13 stoplichten gaan op rood, dus ik rem af............ gaat die kutknol toch van kiet toen ik 5 seconden stil stond!!! Niet normaal, mijn Longbody Pajero begon gewoon op de plaats te staan dansen... niemand te zien behalve een politieauto in de verte. Dus ik geef gas en rij door rood verder...... die bok weer mak.... gewoon zorgen dat ik niet stil kom te staan dus, ik had nog twee stoplichten en dan was het alleen maar grote weg, kans op file zondagochtend 9 uur is nihil, dus karren maar... rijdend naar het volgende stoplicht gaat die op rood, die politiewagen zat nog 100 meter achter me. kenniestoppenie, maar als ik aangehouden wordt dan kan ik ook niet stoppen niet...... dan maar de gok wagen en doorrijden, tot twee keer toe!! Eenmaal op de grote weg hebben ze nog een tijd achter me gezeten, maar waren ze op een gegeven moment weg..... nooit meer wat van gehoord :)

Wat had jij gedaan in zo een situatie in functie, in die auto die me drie keer door rood heeft zien rijden binnen 2 kilometer? :)

boersma
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Wat had jij gedaan in zo een situatie in functie, in die auto die me drie keer door rood heeft zien rijden binnen 2 kilometer? :)

Klinkt niet als heel veilig een paard vervoeren.
ik weet het niet wat ik zou doen. Moet je erbij zijn om in te schatten.
Dat is eigenlijk met elke situatie.

cocodee
Master
 Bericht 
boersma schreef:
ik weet het niet wat ik zou doen.

Goh, ben je ook een forumcop, al die tijd undercover geweest? 8)

boersma
Master
 Bericht 
Nog steeds, ssst niet doorvertellen hoor!

cocodee
Master
 Bericht 
Dat heb je al die tijd knap verborgen kunnen houden, wellicht zou je echt undercover kunnen gaan?
PS, heb jij wel eens een flitsauto van binnen gezien?

boersma
Master
 Bericht 
Duhhh in mijn oude tijd heb ik een stuk of 40 repos gemaakt.

Pagina 1 van 2 [ 56 berichten ]