» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
viffer
Master
 Bericht 
NOS schreef:
De snelwegpolitie zegt dat vandaag een "zorgwekkend record" is gevestigd. Bij elkaar werden bij Amsterdam ongeveer 150 wegpiraten bekeurd.

Vanochtend werd de Zeeburgertunnel tijdelijk afgesloten omdat er in de tunnel een auto met aanhanger over de kop was geslagen. Tientallen bestuurders trokken zich niets van de afsluiting aan en reden over de vluchtstrook. De politie bekeurde 119 automobilisten.

Drie bestuurders besloten om te keren op de snelweg, maar ook die spookrijders werden gepakt. Hun rijbewijs werd ingenomen.

Later gebeurde er een ongeluk bij de aansluiting van de A10 op de A1 bij Amsterdam-Amstelland. Dat ongeluk gebeurde in de 'frituurbocht', die zo wordt genoemd sinds er in 2001 een vrachtwagen met frituurvet kantelde.

370 euro boete

Na het ongeluk van vandaag gingen er rode kruisen boven de snelweg branden, maar volgens de politie reden 28 wegpiraten gewoon door. Zij kregen een boete van 237 euro. Ook daar werd op de vluchtstrook een automobilist bekeurd. Die moest net als de vluchtstrookrijders bij de Zeeburgertunnel 370 euro betalen.

119 bestuurders die zich niet beseffen dat een afgesloten tunnel ook voor hen afgesloten is en maar over de vluchtstrook gaan rijden :loco:

basjuh1981
Master
 Bericht 
viffer
Master
 Bericht 
Ah, ik lees niet alle topics, vandaar.

Spook
Master
 Bericht 
Verkeerd beladen? Te hard gereden? Uitwijkactie?

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Verkeerd beladen? Te hard gereden? Uitwijkactie?

Nee, rode kruisen gezien, naar rechts gestuurd en weg vervolgen. Of bedoel je dat niet?

Christafari
Master
 Bericht 
Tsja, dat wordt wel bestraft in Amsterdam. Kun je beter gaan rellen in een binnenstad met een groepje rifapen.

no justice
Master
 Bericht 
’Wegpiraten van A1’ willen eerherstel

De automobilisten die zondag na de afslag van de A10 naar de A1 massaal werden bekeurd omdat zij twee matrixborden met een rood kruis boven de snelweg hadden genegeerd, hebben besloten collectief bezwaar te maken tegen de bekeuringen. Ze zijn furieus over de politie die hen als ’wegpiraten’ heeft weggezet, aldus Anita Boots uit Castricum.

De weg was geheel afgezet nadat in de zogenoemde ’frituurbocht’ - zo genoemd sinds daar in 2001 een vrachtwagen met frituurvet kantelde - een ongeluk was gebeurd. De politie meldde in een persbericht: ’Ook al hingen er rode kruizen boven de weg, toch reden er 28 wegpiraten door. Zij konden rekenen op een boete van 237 euro’.

Het groepje ’wegpiraten’ heeft zich verenigd onder leiding van Anita Boots uit Castricum. Zij reed vanaf de A10 de A1 op richting Amersfoort. ,,Ik zag plotseling die rode kruizen. Ik was verrast en schrok. Moest ik in één keer op de rem trappen? Achter me reden ook mensen. Dus remde ik voorzichtig af en ben stapvoets doorgereden. Er was niets te zien op de weg. Verderop zag ik politie staan. Ik dacht: daar ga ik heen. Ik deed het raampje open en kreeg te horen dat ik een wegcrimineel ben. Stond even later ook op teletekst. Ik was verbouwereerd. Dat waren de andere gedupeerden ook. Van zeventien mensen heb ik de adressen. Daaronder ook een advocaat. We gaan samen beroep aantekenen. Het is niet alleen het geldbedrag dat steekt, vooral het feit dat we zijn uitgemaakt voor een stel criminelen.’’

Bron: https://www.noordhollandsdagblad.nl/ken ... eerherstel

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
vooral het feit dat we zijn uitgemaakt voor een stel criminelen.’’

Tja ik zou niet weten wat daar feitwlijk fout aan is. Je krijgt een strafblad, ma Dalton.

no justice
Master
 Bericht 
Strafblad? Lijkt me sterk....

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Is geen Muldertje meer, maar strafrecht.

Pita
Master
 Bericht 

Waarom zijn die agenten niet het verkeer gaan regelen, schijnbaar konden de mensen er wel langs ?

no justice
Master
 Bericht 
Ok maar alsof dat zo erg is ??? Rode kruis genegeerd, aantekening en je krijgt gewoon een VOG hoor....

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maakt je niet minder crimineel.

no justice
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Maakt je niet minder crimineel.

Dat is jouw mening. Ik vind een aantekening van het negeren van een rood kruis niet crimineel. COVOG denkt daar ook zo over want je krijgt gewoon een VOG.

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Ik vind een aantekening van het negeren van een rood kruis niet crimineel.

Wat is jouw definitie van crimineel? En doe misdadiger er oon nog meer even bij.

no justice
Master
 Bericht 
Dit soort onzin dingen maakt een mens niet een crimineel. Een crimineel ben je wat mij betreft als je opzettelijk een misdrijf pleegt waar tenminste 2 jaar op staat. Wanneer ben je volgens jou een crimineel dan? Als je 4 km te hard rijdt ?

wellproc
Master
 Bericht 
Anita Boots uit Castricum. Zij reed vanaf de A10 de A1 op richting Amersfoort. ,,Ik zag plotseling die rode kruizen. Ik was verrast en schrok.

Ze bewijst het gelijk van de politie en dat de term wegpiraten juist is gebruikt.
Ze heeft nl. de pijlen gemist, niet vooruit gekeken en geen idee gehad wat ze aan het doen was. :loco:
Die kunnen we missen op de weg hoor. Ga maar lekker met de trein voortaan. Hoef je ook niet meer te schrikken :aai: :D

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Wanneer ben je volgens jou een crimineel dan?

Ik ben van de brilbeer overtuiging

Vroeg op
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Rode kruis genegeerd, aantekening en je krijgt gewoon een VOG hoor....

Ja en? Verkeersovertredingen zijn niet echt reeël om geen VOG te krijgen.

snovvdog
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Dit soort onzin dingen maakt een mens niet een crimineel. Een crimineel ben je wat mij betreft als je opzettelijk een misdrijf pleegt waar tenminste 2 jaar op staat. Wanneer ben je volgens jou een crimineel dan? Als je 4 km te hard rijdt ?

Tuurlijk, dieven zijn geen criminelen ? :[

Oma die een rookworst jatte is gewoon een crimineel hoor.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Daar staat maximaal 4jaar voor dus valt onder no justice's definitie.
Iemand doodrijden is slechts max 3 jaar en iemand levenslang invalide botsen komt met 18 maanden onder zijn 'crimineelgrens'.
Drankrijden is slechts 3 maanden dus dat zijn helemaal lievertjes.

no justice
Master
 Bericht 
Het gaat mij om het negeren van rode kruizen. Poeh poeh. Als je dat 1 keer doet maakt je dat geen crimineel.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik vind een strafblad een mooie indicatie voor crimineel of niet.
Misdrijf of overtreding kan me dan niet zoveel schelen.

Ik denk dat je een beetje teveel waarde hecht aan een slecht gedefinieerd begrip.
Mevrouw uit de OP doet dat zelfs aan de term wegpiraat.
Wellicht vindt ze zoals joj dat het opzettelijk moet gebeuren. Maar daar staat tegenover dat het niet opletten net zo of misschien nog wel gevaarlijker is.

Scaniafan
Master
 Bericht 
no justice schreef:
. Als je dat 1 keer doet maakt je dat geen crimineel.

Naar jouw maatstaven. En die van velen met jou. Maar puur feitelijk gezien valt het onder strafrecht, en iemand die een strafbaar feit heeft gepleegd is crimineel.

Citaat:
cri·mi·neel (de; m,v; meervoud: criminelen)
1
misdadiger

Citaat:
mis·da·di·ger (de; m,v; meervoud: misdadigers)
1
pleger van misdaden

Citaat:
mis·daad (de; v(m); meervoud: misdaden)
1
strafbaar feit; = delict: een misdaad plegen

Citaat:
straf·baar (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: strafbaarder, overtreffende trap: strafbaarst)
1
straf verdienend: een strafbaar feit waarop een straf staat

Citaat:
straf (de; v(m); meervoud: straffen)
1
maatregel tegen iem. als vergelding voor een onrechtmatige daad, een verzuim of overtreding: op straffe van een boete met een boete als straf

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Waarom zijn die agenten niet het verkeer gaan regelen, schijnbaar konden de mensen er wel langs ?

Die konden er niet langs want hoe kan die beste dame dan contact hebben gehad met 17 lotgenoten?

zadkine
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Ze bewijst het gelijk van de politie en dat de term wegpiraten juist is gebruikt.
Ze heeft nl. de pijlen gemist, niet vooruit gekeken en geen idee gehad wat ze aan het doen was.

Dat valt te bezien.
En wel op basis van hoelang die kruisen er al stonden .

Want ze kunnen ook, zonder pijl als voorwaarschuwing , enkele meters voor je neus op rood gezet worden....of zelfs achter je neus en dan behandelt de politie je gegarandeerd ook als crimineel. (Wederom een pleidooi voor gebruik dashcam uiteraard , want dan kun je bewijzen dat je geen keus had....)

viffer
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Dat valt te bezien.
En wel op basis van hoelang die kruisen er al stonden

Uit de comments op het artikel van het Noordhollands Dagblad:

Citaat:
Ik Reed zelf ook op de A10 op dat moment, en zag minimaal een auto of 5 achter mij door rijden na dat ik de kruizen al duidelijk van te voren gezien had. (ik ging wel gewoon netjes een baan naar links, ondanks dat ik ook die kant op moest.)
De kruizen stonden dus al aangegeven.
(Niet dat ze op eens aan sprongen)
Dat ik naar links ging en vlak voor ik onder het viaduct door reed stond er een auto of 5 hooguit achter de schuingeparkeerde politie auto.

Citaat:
Pure grote onzin ineens één roodkruis, u hebt gewoon niet goed opgelet. Daarvoor zijner 2 witte verwijzingspijlen gepasseerd die aangeven dat u deze rijstrook snel en veilig moet verlaten. Flink daarvoor zijner ook al snelheidsbeperking van kracht: 90 naar 70 en/-of 50 km/u aangeeft. Het is allemaal netjes aangegeven door RWS

zadkine
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Pure grote onzin ineens één roodkruis, u hebt gewoon niet goed opgelet. Daarvoor zijner 2 witte verwijzingspijlen gepasseerd die aangeven dat u deze rijstrook snel en veilig moet verlaten. Flink daarvoor zijner ook al snelheidsbeperking van kracht: 90 naar 70 en/-of 50 km/u aangeeft. Het is allemaal netjes aangegeven door RWS

Ja hoor, als er werkelijk wegens een ongeval een weg wordt afgesloten gaan ze eerst 2 km daarvoor beginnen met pijlen....en pas nadat de auto's die dichterbij waren dan die 2 km het af te sluiten deel op gereden zijn gaan daar de kruisen aan.......

Dit citaat geldt pas minimaal 3 tot 5 minuten NADAT de zaak door RWS is aangezet.

viffer
Master
 Bericht 
Je hebt de eerste ook gelezen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
no justice schreef:
Het gaat mij om het negeren van rode kruizen. Poeh poeh. Als je dat 1 keer doet maakt je dat geen crimineel.

Wat jij vindt doet niet terzake, volgens de wet pleeg je een misdrijf.

Feitelijk
Master
 Bericht 
:nee:
Overtreding onder strafrecht.

no justice
Master
 Bericht 
Precies. Het is slechts een overtreding geen misdrijf. Maakt dat je direct een crimineel?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je krijgt een strafblad, dus wmb wel.

keokiracer
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Ja hoor, als er werkelijk wegens een ongeval een weg wordt afgesloten gaan ze eerst 2 km daarvoor beginnen met pijlen....en pas nadat de auto's die dichterbij waren dan die 2 km het af te sluiten deel op gereden zijn gaan daar de kruisen aan.......

Helemaal niet, dat is v.z.i.w alleen het geval bij brugopeningen, bij incidenten zoals hier wordt de hele maatregel in één keer op de matrixborden gegooid.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik vind het verschil tussen misdrijf of overtredingen wel een mooie leidraad.

Meeste overtredingen zijn niet interessant, en vind de overtreders geen criminelen/misdadigers.

Misdrijven wel.

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
, bij incidenten zoals hier wordt de hele maatregel in één keer op de matrixborden gegooid.

In een keer ja? O:)
Link

Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ]