» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Klagen over mensen die te hard rijden, hondenpoep, rondslingerend afval of los liggende stoeptegels. Normaal doen we dat tegen elkaar, maar in Oosterhout kunnen mensen hun problemen nu direct bij de politie neerleggen. Met de actie 'Rent a Cop' verzamelt de wijkagent alle klachten, en trekt hij er een aantal dagen per maand voor uit om ze ook aan te pakken. Dinsdag stond er een gevaarlijke kruising op de agenda.

Volgens Jacqueline Boot van het buurtpreventieteam is het hard nodig dat er eens goed gekeken wordt naar het kruispunt van de Burgemeester Schiedonlaan met de Max Havelaardreef. Daar zouden veel te veel mensen te hard rijden, en ze rijden ook nog eens door rood. "Er moet wat aan gedaan worden voordat er iemand straks geschept wordt", zegt ze.

Hondenpoep, vuilnis
Wijkagent Gré van der Vorst vindt het een mooi project. "Het is fijn om zo contact te hebben met de mensen en hun problemen op te kunnen lossen, daar heb je normaal geen tijd voor", zegt hij. "We krijgen natuurlijk allerlei klachten. Bijvoorbeeld over hondepoep of rondsligerend vuilnis, maar de klachten die gaan over veiligheid pakken we wel het meest op."

Zo ook dus het probleem van het kruispunt. Met een agent die achter een boom het stoplicht en de auto's in de gaten houdt, en een agente die de snelheid meet zijn ze druk bezig met het registreren van de problemen. Maar op deze dinsdagmiddag gaan er maar weinig automobilisten de fout in. Twee rijden er te hard, niet één rijdt er door rood. Dat kan volgens wijkagent Gré liggen aan het feit dat het geen spits is.

Uit de wijken rondom het kruispunt komen volgens Boot veel klachten over de verkeerssituatie. Buurtbewoners telden zelf het aantal auto's dat door rood of te hard reed. "Dat waren er 16 in een kwartier. En toen was de brug zelfs open waardoor er veel minder verkeer is", legt Boot uit. Wijkagent Gré belooft nog eens terug te komen als het spits is.

Buurt wil flitspaal
Het buurtpreventieteam probeert de problemen aan te kaarten te stellen bij de gemeente, maar dat proces is volgens Boot stroperig. "Ik hoop dat we met de telling van de wijkagent van vandaag en onze eigen telling een sterker verhaal hebben. Ik hoop dat we zo sneller de flitspaal krijgen die we graag willen, om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren."

Het gaat over dit, met verkeerslichten beveiligd, kruispunt.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
. Ik hoop dat we zo sneller de flitspaal krijgen die we graag willen

heeft geen nut. fietsen hebben geen kenteken...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

R
Master
 Bericht 
Alleen voor auto's zijn al acht flitspalen nodig op die kruising.
Daarnaast nog 12 fte agenten en twee motoren voor constatering roodfietsen en die fietsen zonder kenteken aan te pakken.
Dan hebben we de dekselse voetgangers nog niet eens in het plan meegenomen.

Moet in plaats van dat hele circus die ingehuurde wijkagent dat mens op een zondagochtend niet eens goed hard aanpakken?

no justice
Master
 Bericht 
Rent a cop voor al uw feesten en partijtjes. Bel 0900 tuig

Spook
Master
 Bericht 
Ik beschouw het merendeel al sinds mensenheugenis als rent-a-cops. Op basis van hun uitstraling en gedrag.

basjuh1981
Master
 Bericht 
^^ Een soort van rent-a-corpse :[

RobinNL
Respect
 Bericht 

Bewoners hebben ergens last van en klagen bij de politie --> politie bekijkt de klachten en onderneemt indien nodig actie. Zo hoort het toch te gaan...?

R
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
ergens last van en klagen bij de politie --> politie bekijkt de klachten en onderneemt indien nodig actie. Zo hoort het toch te gaan...?

Heb je het door, is tegenwoordig bijzonder.
Probeer eens een aangifte te doen waar gevolg aan gegeven wordt.

RobinNL
Respect
 Bericht 

R schreef:
Heb je het door, is tegenwoordig bijzonder.
Probeer eens een aangifte te doen waar gevolg aan gegeven wordt.

Been there done that. Tegen een agent nog wel, iedere agent die iets inhoudelijks doet/zou moeten doen probeert me van de aangifte af te praten.

snovvdog
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Klagen over mensen die te hard rijden, hondenpoep, rondslingerend afval of los liggende stoeptegels

Mensen die over dat soort zaken klagen zijn zwakzinnige derpies. Veelal figuren zonder nuttig werk en die graag uit het raam staren om te klagen over andere mensen.
Los liggende tegels maak je toch zelf zo in orde, en de rest, stelletje zeikerds die schjijnbaar geen echte problemen hebben in hun leven dat ze zich met dit soort derderangs onzin gaan bezig houden.

Spook
Master
 Bericht 
Mensen die hun hond midden op de stoep laten schijten, bijvoorbeeld voor je deur, zijn evengoed derpies en zouden gedwongen moeten worden het zelf schoon te likken. En hoe moeilijk is het nou helemaal om je rommel in een afvalbak te gooien of mee te nemen naar huis. Allemaal kansloos gedrag.

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Mensen die over dat soort zaken klagen zijn zwakzinnige derpies.

:dag:
Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
en de rest, stelletje zeikerds

Hondenschijt vind ik ook niet erg fijn als dat zo overal ligt. Fijn als je kinderen gewoon lopen te spelen. Ken stukken waar men gewoon honden in het gras van speeltuinen laten schijten...nou lekker. Afval op straat gooien doe je ook gewoon niet.

RobinNL
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:
:dag:

Dan nog is er een verschil tussen mensen die gelijk de politie bellen en mensen als jij die wél in staat zijn om mensen normaal aan te spreken.

wellproc
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Dan nog is er een verschil tussen mensen die gelijk de politie bellen en mensen als jij die wél in staat zijn om mensen normaal aan te spreken.

De eerste categorie heeft al een keer (of wat) een grote bek of een hoop stront naar zich toe gekregen, de tweede categorie nog niet O:) ;)

snovvdog
Master
 Bericht 
Oké ik kan me misschien wel ergeren aan stront op straat, maar alsnog, om er over te gaan klagen, Nederlanders zijn sowieso meer netheidsverslaafd heb ik het idee. Alles moet netjes en geordend. Ugh...

RobinNL
Respect
 Bericht 

snovvdog schreef:
Oké ik kan me misschien wel ergeren aan stront op straat, maar alsnog, om er over te gaan klagen, Nederlanders zijn sowieso meer netheidsverslaafd heb ik het idee. Alles moet netjes en geordend. Ugh...

Als erover klagen de enige manier is om van het ongemak af te komen is het wel begrijpelijk.

Spook
Master
 Bericht 
Alles moet niet netjes. Maar als er afval ligt, is er dus iemand gewoon asociaal bezig. Want iemand anders moet het alsnog opruimen, anders blijft het liggen en opstapelen. Met alle problemen van dien. Dan kun je je bek houden of je kunt klagen. En dan kom jij langs en noemt iedereen gelijk zwakzinnig omdat ze die troep niet slikken. Dat slaat nergens op.

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Je klaagt behoorlijk. Je lijkt wel een Nederlander :x :x :duh: :nothanks:

snovvdog
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Je klaagt behoorlijk. Je lijkt wel een Nederlander :x :x :duh: :nothanks:

Dat dan weer wel :lol: .

Spook schreef:
Want iemand anders moet het alsnog opruimen

Moet?

Spook schreef:
En dan kom jij langs en noemt iedereen gelijk zwakzinnig omdat ze die troep niet slikken. Dat slaat nergens op.

Oké, je hebt gelijk, maar mensen die wat beters te doen hebben, die zien de troep niet eens.

Typisch op werk ook, 1 collega die netheidsverslaafd is, zit altijd te zeuren dat het kantoor netter moet. Of waarom ik niks doe aan X en Y die daar al weken ligt. Ik zie die ''troep'' niet eens, heb een crapfilter omdat ik met belangrijkere zaken bezig ben dan dat.
Je kan bij mij in mn kamer wat troep in de hoek knikkeren en grote kans dat ik het pas na maanden door heb.

Spook
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Moet?

Moet ja. Straatafval trekt ongedierte aan. Laat het liggen en je hebt een rattenplaag en ziektes. Dat het hier geen Mumbai is komt omdat we de straten niet laten vervallen tot vuilnisbelten. Voor elke lul die een halve Big Mac op de grond gooit is er ook iemand de lul die het mag gaan oprapen.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Herkenbaar, Feitelijk! Mijn slaapkamer kijkt uit op een groenstrook waar ook een opruimplicht geldt. Helaas wil niet elke hondenbezitter hier aan.

Een man aangesproken of hij de boel wilde opruimen.
Vent: "Maar hij poept in de bosjes, dus daar loopt niemand!"
Ik: En wat denkt u van de stank??
Daar had de goede man nog niet over nagedacht :fp: Na zich hiervoor verontschuldigd te hebben, ruimde hij de boel op! :thumb:

Een dame die ik al vaker op "niet opruimen" betrapt heb voor mijn huis vond dat ik haar met "JA! :boos: , Wilt u zo vriendelijk zijn de boel op te ruimen?!" onheus bejegende en liep dus gepikeerd door. Ik heb de drol toen maar bij haar in het perkje voor gedumpt.
"Ik betaal toch hondenbelasting?!" was een vorige keer haar argument.
Ik overweeg bijna om zelf voor haar voordeur een bolus te draaien.... want ik betaal toch rioolheffing??

Ik vind het zo asociaal om de rotzooi maar van je af te gooien. Het ziet er niet uit, stinkt, trekt ongedierte aan, plastic verstikt dieren etc etc. Maar blijkbaar is het "stoer" om alles uit je handen / uit je auto te flikkeren, ook als er op 1 meter afstand een prullenbak staat.
Ik ben dus blijkbaar niet stoer. Zwakzinnig zelfs, volgens kenners. :| :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
"Ik betaal toch hondenbelasting?!" was een vorige keer haar argument.

Ja dat was dus niet voor het opruimen van stront, op plekken waar je ze niet mag laten schijten. En hij is bij ons in de gemeente ook nog eens opgeheven.

Marten320TD schreef:
Ik ben dus blijkbaar niet stoer. Zwakzinnig zelfs

Jup.
Afbeelding

Marten320TD
Master
 Bericht 
:D :o
Bureau Feitelijk...... nu ook voor uw DSM5 classificaties op afstand!

Maar idd.... een prima foto van het soort dat zijn/ haar bende overal neertieft. :boos:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
BN DeStem schreef:
39 bekeuringen uitgeschreven tijdens Rent-a-Cop actie Oosterhout

Bewoners van de wijk Vrachelen 1 en 2 en de wijk Oud-West konden dinsdag 30 mei de politie aansturen via het evenement Rent a Cop.

Na het succes van de eerste ronde gaven veel buurtbewoners aandachtspunten mee voor deze tweede controle.

Reacties
De wijkbewoners hadden via e-mail, twitter of persoonlijk aangegeven wat ze gecontroleerd wilden hebben in de wijk. Uit de vele reacties is gekozen voor snelheidscontroles, door rood licht rijden en andere verkeersoverlast, controle bij de voetgangersoversteekplaatsen bij scholen, parkeeroverlast en hondenpoep.

Er vonden dinsdag controles plaats door handhavers van de gemeente, politie studenten, politievrijwilligers en agenten van het basisteam bij onder meer bij de basisscholen tussen 14.00 en 21.00 uur.

39 bekeuringen
In totaal werden er 39 processen verbaal uitgereikt voor het rijden onder invloed, rijden zonder rijbewijs en voor de wet ID (het niet kunnen tonen van een geldig identiteitsbewijs). Er werd ook een gebruikershoeveelheid drugs in beslag genomen.

Bij de basisschool De Pionier viel op dat veel ouders met hun kinderen het verkeerslicht bij de oversteekplaats negeerden en door het rode licht liepen.

Initiatief
In juni volgen soortgelijke acties in de wijk Dommelbergen in Oosterhout. Bewoners kunnen aan wijkagente Sandra Seghers hun aandachtspunten mailen of twitteren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Uit de vele reacties is gekozen voor snelheidscontroles, door rood licht rijden en andere verkeersoverlast, controle bij de voetgangersoversteekplaatsen bij scholen, parkeeroverlast en hondenpoep.

Mooi, en waar is nou voor geschreven?

Maserati Teun schreef:
In totaal werden er 39 processen verbaal uitgereikt voor het rijden onder invloed, rijden zonder rijbewijs en voor de wet ID

Lekker gewerkt!

RobinNL
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:

Mooi, en waar is nou voor geschreven?

Lekker gewerkt!

:lol: :lol: :lol: :roflol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Bij de basisschool De Pionier viel op dat veel ouders met hun kinderen het verkeerslicht bij de oversteekplaats negeerden en door het rode licht liepen.

Hier is dus niet voor geschreven. Anders had het wel in het stukje prozagestaan. Het zijn weer stakkers die huuragentjes...

Pagina 1 van 1 [ 29 berichten ]