» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
NOS schreef:
Hoofdagent chanteerde homo's via hun kentekens

Een hoofdagent heeft 37 brieven verstuurd naar eigenaren van auto's die op een homo-ontmoetingsplaats langs de A1 of de A27 stonden. De man uit Wijk bij Duurstede dreigde de foto's van hun kentekens openbaar te maken. Ze moesten 1000 euro betalen om dat te voorkomen.

Dat bleek vanochtend tijdens een rechtszaak tegen de chanterende agent. Hij wordt verdacht van afpersing van vier personen. De verdachte gebruikte het account van een collega om gegevens over de autobezitters in het systeem op te vragen. Hij deed dat bij 80 kentekens, schrijft RTV Utrecht.

Het Openbaar Ministerie eist twee jaar celstraf, waarvan zes maanden voorwaardelijk.
Twintig aangiften

In mei 2015 kreeg de politie steeds meer meldingen binnen van mannen die werden afgeperst vanwege hun bezoek aan een homo-ontmoetingsplek. De politie deed toen een oproep om aangifte te doen van deze chantage. Twintig mannen hebben dat gedaan.

Uit het onderzoek naar de dreigbrieven kwam de 36-jarige politiemedewerker naar voren als verdachte. Hij werd in maart 2016 opgepakt. Hij werd geschorst, lopende het onderzoek.

Er was slechts één slachtoffer in de rechtszaal; volgens de officier van justitie illustreert dat de gevoeligheid van de zaak. Het slachtoffer vertelde dat in de brief stond: "Wij zijn u gevolgd". Hij zei dat dit diepe indruk heeft gemaakt. "We hebben thuis de sloten vervangen."
Spijt

De hoofdagent heeft spijt van zijn daden, verklaarde hij. "Ik heb de impact niet overzien." Ook walgt hij naar eigen zeggen van zichzelf, omdat hij de afpersingsbrieven heeft verstuurd

Groetjes,
de Teun heeft deze gemist service (f)

maarten28
Master
 Bericht 

Hoofdagent ook nog. Ik neem aan dat die 1 hersencel meer heeft dan een gewone agent. En dan nog doen. En dan pas als hij op zijn vingers getikt wordt inzien dat het verkeerd is.
Tja. Boeven vang je met boeven.

no justice
Master
 Bericht 
Maar deze man heeft spijt en functioneert verder toch prima? Incidentje mensen. Gewoon doorlopen....

TommyGun
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Boeven vang je met boeven.

QFT

bruintje beer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De hoofdagent heeft spijt van zijn daden, verklaarde hij.
Dat heten dan krokodillentranen. Meneer heeft spijt dat 'ie gepakt is, niets anders :[

cocodee
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
omdat hij de afpersingsbrieven heeft verstuurd

Die worden toch automatisch aangemaakt? :roll:

basjuh1981
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Meneer heeft spijt dat 'ie gepakt is

Feitelijk schreef:
op een homo-ontmoetingsplaats langs de A1 of de A27

:[

Signum
Master
 Bericht 
De hoofdagent zit zelf nog in de kast zeker.

Spook
Master
 Bericht 
Ik ben wel benieuwd naar zijn motivatie. Geldnood? Geloof? Vies? Jaloers?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Voor dit soort walgelijke agenten heb ik geen goed woord over. Van mij mag hij de zwaarst mogelijke straf krijgen en een beurt van een heel grote neger. :boos:

Signum
Master
 Bericht 
Spook schreef:
zijn motivatie

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

no justice
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
heel grote neger

waarom een neger ? Het is nooit aangetoond dat negers langere tollies hebben dan blanken.

Spook
Master
 Bericht 
Omdat die beter zijn in negeren?

Kwibus
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Het is nooit aangetoond dat negers langere tollies hebben dan blanken.
Mijn ervaring bij het aanschouwen van blanke vs donkere mannen - in zwembaden, sportscholen, sauna's en andere gelegenheden waarbij mannen zonder seksuele bedoelingen zich (kort) naakt aan elkaar vertonen - is toch dat negers over het algemeen een veel grotere lul hebben.

Marokkanen hebben dan juist weer kleine pikkies. Hetgeen ze vooral proberen te verbergen door bermuda's te dragen en in onderbroek te douchen :loco:

ceriadwen
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Die worden toch automatisch aangemaakt? :roll:

en bedankt he, thee over mijn toetsenbord :D

Signum
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
is toch dat negers over het algemeen een veel grotere lul hebben

Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
Misschien hebben ze wel vleeslullen, ipv bloedlullen. Met een slappe schwanz kun je niet zoveel, dus de vergelijking moet in parate toestand gemaakt worden. Wellicht even de ontmoetingsplaats bezoeken.

Kwibus
Master
 Bericht 
Goed idee! Laat je ons even weten wat je ervaringen waren?

P.S.: vergeet niet je kenteken af te plakken.

basjuh1981
Master
 Bericht 
^^ Dat kunnen Feitelijk en/of Pietert toch doen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ja hoor ik heb wel een rol tape voor spook's kenteken

Kwibus
Master
 Bericht 
*ineens een ander beeld heeft bij de optie cruise control

Feitelijk
Master
 Bericht 
Amerikaanse politiewagens heten toch ook cruisers?

Kwibus
Master
 Bericht 
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat agenten vaak met homo worden aangesproken, maar ik mis de correlatie nog even :huh:

Spook
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
je ervaringen waren?

Ik ging de hond uitlaten maar ze bedoelen daar toch wat anders met dogging.

Spook
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
homo

Omdat ze in hun binnenspiegel kijken:

Afbeelding

boersma
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
. Ik weet wel dat agenten vaak met homo worden aangesproken

Heb inderdaad wel eens een korte achtervolging (rennend) door een plantsoen gedaan omdat twee 14 jarigen het leuk vonden om te schelden.
Vervolgens hun moeders gebeld waarna hun visavondje voor straf niet meer doorging.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vreselijk. Weer zo'n bedorven ei bij de politie :loco:

boersma
Master
 Bericht 
Signum schreef:
(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Zo ging dat vroeger.
En in sommige landen nog steeds volgens mij.
Er is overigens wel verschil in de geaardheid (waar je niks aan kunt doen) en aan het praktiseren ervan (wat volgens bovenstaande tekst verboden is).
Je hebt overigens wel een heel oude vertaling ;-)
Ik ken hem zo:

"Wie met een man een bed deelt zoals met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten."
Staat nog veel meer in (o.a. met dieren etc): https://bijbel.eo.nl/bijbel/leviticus/20

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Oud-politieagent krijgt celstraf voor dreigen met foto's homo-ontmoetingsplek

De rechtbank Midden-Nederland veroordeelt een 37-jarige man uit Wijk bij Duurstede tot een gevangenisstraf van 9 maanden, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, voor afdreiging, schending van zijn ambtsgeheim en computervredebreuk.

Dreigen
De verdachte, die werkzaam was als politieagent, noteerde op homo-ontmoetingsplaatsen de kentekens van geparkeerde auto’s. Met de inloggegevens van een collega zocht hij in de polititiesystemen de eigenaren van de betreffende auto’s op. Hij stuurde in totaal 29 slachtoffers een brief waarin hij dreigde foto’s van hun activiteiten op de homo-ontmoetingsplaats openbaar te maken, tenzij het slachtoffer 1000 euro aan bitcoins zou betalen. Op deze wijze heeft verdachte geprobeerd een groot aantal personen af te dreigen.

Slachtoffers
Verdachte heeft door zijn handelen ernstig inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van kwetsbare slachtoffers. Diverse slachtoffers hebben bij de politie verklaard dat zij in de veronderstelling verkeerden dat er daadwerkelijk foto’s waren gemaakt en dat deze foto’s openbaar zouden worden gemaakt als zij niet zouden betalen. Bovendien bestond bij sommigen de indruk dat zij naar hun huis waren gevolgd.

Verminderd toerekeningsvatbaar
Deskundigen hebben een persoonlijkheidsstoornis bij de verdachte vastgesteld en achten hem verminderd toerekeningsvatbaar. De rechtbank ziet daarom aanleiding om de door de officier van justitie geëiste gevangenisstraf aanzienlijk te matigen. Hierbij neemt de rechtbank in aanmerking dat een gevangenisstraf voor deze verdachte mede gezien het feit dat hij werkzaam is geweest als politieagent, extra zwaar zal wegen.

Behandeling
De rechtbank is van oordeel dat het van groot belang is dat de verdachte wordt behandeld. Om die reden wordt een gedeelte van de gevangenisstraf voorwaardelijk opgelegd en worden hier bijzondere voorwaarden aan verbonden als reclasseringstoezicht en een behandeling.

Daarnaast moet de verdachte aan drie slachtoffers schadevergoedingen betalen van in totaal 3618 euro.

Feitelijk schreef:
Het Openbaar Ministerie eist twee jaar celstraf, waarvan zes maanden voorwaardelijk.

Citaat:
Hierbij neemt de rechtbank in aanmerking dat een gevangenisstraf voor deze verdachte mede gezien het feit dat hij werkzaam is geweest als politieagent, extra zwaar zal wegen.

Wat een slappe zak die rechter. :boos: :boos:

VFred
Master
 Bericht 

Persoonlijkheidsstoornis???
Nu door deskundigen bevestigd :lol: :lol: :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
persoonlijkheidsstoornis

Maar geen collega die dat gemerkt heeft natuurlijk, laat staan dat ze er dan ook wat van zeggen. Als het al niet bij de opleiding naar voren had kunnen komen. Tssk.

En als je als agent problemen ondervindt in de gevangenis, moet je jezelf maar een aan een hogere standaard houden of de gevolgen voor lief nemen.

zandbak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De hoofdagent heeft spijt van zijn daden, verklaarde hij. "

Maserati Teun schreef:
Deskundigen hebben een persoonlijkheidsstoornis bij de verdachte vastgesteld en achten hem verminderd toerekeningsvatbaar.

En dan tot hoofdagent kunnen komen?

Signum
Master
 Bericht 
Ik vind het nog veel merkwaardiger dat iemand de diagnose persoonlijkheidsstoornis opgeplakt krijgt terwijl er eerder gezegd werd dat hij spijt had van zijn daden :roll:

Pagina 1 van 1 [ 33 berichten ]