» Openbaar » Media » Politie   

Postingstijd interval gedetecteerd van 120.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 98 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Kan iemand even normaal doen definiëren?

Opzij gaan als je iemand op de stoep tegen komt.

no justice
Master
 Bericht 
Wat gek. Mijn definitie van normaal doen is heel anders dan die van jou.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Joh! :lol:

Kwibus
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Kan iemand even normaal doen definiëren?
Dat wordt meestal aangeduid als de missionarispositie of missionarishouding.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat wordt meestal aangeduid als de missionarispositie of missionarishouding.

Nu snap ik wat mijn vrouw dus bedoeld met normaal doen :lol:

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Heeft niks met bukken te maken. Maar gewoon normaal fatsoen.

Ja...inderdaad, maar daar kunnen ze bij de politie ook nog wat van bijschaven. De laatste keer dat ik aan de kant werd gezet kreeg ik onmiddellijk een scheldkanonnade van zo'n puistenkop die nog nat achter zijn oren was. Gezien ik niet bij dit opgewonden standje in de klas gezeten heb kan hij me op z'n minst in de "U" vorm uitfoeteren. De inhoud wil ik al helemaal niet op ingaan want die was te zot voor woorden. Pas na melding door mij dat de dashcam nog steeds liep en ook zijn orale waterval opgenomen werd bond meneer pas in. Navraag bij een maat van me die een collega van deze dictator in spee is, leerde dat zijn collega's ook niet erg blij zijn met de opstelling van deze persoon tijdens zijn werk.

Het is heel eenvoudig: De klant is koning als hij zich koninklijk gedraagt. Helaas moest en zou de politie een afspiegeling van de maatschappij worden.....en dat is dan ook prima gelukt. Verhuftering is ook bij de politie troef.

A4 schreef:
Precies. Ik heb een keertje extreem dicht tegen een EMG aan gezeten. Ik denk dat mijn nette houding en een hoop "ja + amen en sorry, ik zat fout" me gered hebben.

Jij houdt dus niet alleen van bukken maar ook nog van slikken?

Tuinkabouter1 schreef:
Winnen bij de rechter wil niet altijd zeggen dat de boete onterecht is geweest.

En nog vaker: Verliezen bij de rechter wil niet zeggen dat de boete terecht is geweest

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Boeit allemaal niet zoveel hoe de politie zich gedraagt. Het gaat erom wat jij belangrijk vindt voor jezelf, je ego in je eigen ogen redden of voor jezelf de schade beperkt te houden. Je bent niet echt in een positie om een mening over de politie te hebben en je wordt er zelf nooit beter van door die mening te uiten. Dus waarom zou je?

Kwibus
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
De klant is koning als hij zich koninklijk keizerlijk gedraagt.
FTFY

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Familie van overleden arrestant Bertus wil onderste steen boven

Afbeelding

Familie en vrienden van de overleden arrestant Bertus de Man willen opheldering over het optreden van de politie. Volgens hen hebben de agenten grof geweld gebruikt.

De 30-jarige Nijkerker werd in de nacht van zondag op maandag aangehouden in de Langestraat na een achtervolging. Volgens de politie verzette hij zich hevig. Later die nacht overleed Bertus nadat hij onwel was geworden in het cellencomplex van Houten.

De Nijkerker was een jonge vader. Hij gebruikte volgens zijn familie geen alcohol of drugs en was kerngezond. Bertus woonde op een woonwagenkamp. Volgens zijn familie had de politie het op hem gemunt.

MISMAAKT
Moeder Grietje van der Zouw is ervan overtuigd dat de politie haar zoon heeft gewurgd en geslagen. "Hij is helemaal mismaakt. Zijn eigen kind herkent hem niet meer." Ook is ze ervan overtuigd dat Bertus zich niet heeft verzet. "Hij was als de dood voor de politie. Hij zou zich zo overgeven."

Ook een broer van Bertus weet zeker dat de politie fouten heeft gemaakt bij de arrestatie. Hij en zijn moeder hopen dat getuigen opstaan die kunnen bevestigen dat de agenten grof geweld gebruikten.

"De verwondingen kunnen ook veroorzaakt zijn door de reanimatie", benadrukte Jet Hoogendijk, Hoofdofficier van Justitie in Midden-Nederland, woensdag op RTV Utrecht.

POLITIEVERKLARING
Volgens de politie is de arrestatie van Bertus volgens de regels verlopen. Autopsie heeft geen exacte doodsoorzaak aan het licht gebracht. Er wordt nog wel onderzoek gedaan naar afwijkende bloedwaarden. De uitslag daarvan volgt binnenkort.

Vrijdagavond is er een stille tocht voor Bertus.

Blaataap
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
"Hij is helemaal mismaakt. Zijn eigen kind herkent hem niet meer.

Ja lieve dame, mensen gaan er heel anders uitzien als ze dood zijn. Dat ziet er inderdaad niet prettig uit.

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Citaat:
Bertus de Man (30) uit Nijkerk is niet door verstikking, een gebroken nek of hartfalen om het leven gekomen. Het Openbaar Ministerie meldt op grond van de autopsie op het stoffelijk overschot en eerder medisch onderzoek, dat die doodsoorzaken zijn uitgesloten.

Nabestaanden zeggen na de vrijgave van het lichaam te zien dat de nek van Bertus door het politiegeweld bij zijn arrestatie is verstikt of gebroken. De oorzaak van de dood van Bertus de Man, die maandag overleed na een heftige arrestatie door de politie in Amersfoort, is volgens justitie nog niet vastgesteld. De rijksrecherche doet onderzoek naar het optreden van de politie bij de arrestatie.

Buitensporig geweld
De familie is ervan overtuigd dat de Nijkerker om het leven is gekomen als gevolg van buitensporig politiegeweld. De familie bezweert dat de waarheid omtrent de dood van Bertus de Man boven water zal komen.

Nabestaanden constateerden dinsdag na de vrijgave van het stoffelijk overschot dat de Nijkerker bij zijn arrestatie ernstig is toegetakeld door de politie.

Het OM ontkent bij monde van woordvoerder Mary Hallebeek ten stelligste dat er sprake is van een nekbreuk. ,,Als de schouwarts dat zou hebben vastgesteld, hadden we de doodsoorzaak al geweten, en waren we een heel stuk verder. Uit de voorlopige resultaten van de autopsie blijkt van een nekbreuk niets. Hij is ook niet door het verstikking om het leven gekomen, want er zijn in zijn nek geen puntbloedingen zichtbaar. En ook hartfalen door zuurstoftekort kan worden uitgesloten.''

Toxicologisch onderzoek naar mogelijk schadelijke stoffen, zoals drugs of alcohol kan volgens justitie meer licht op de zaak werpen.

Stille tocht
Voor morgenavond organiseert de familie een stille tocht ter nagedachtenis aan Bertus de Man. Die start om zes uur bij het politiebureau in Amersfoort. ,,De tocht voert naar de Langestraat waar hij om het leven is gebracht,'' laat zijn broer Cornelis weten.

http://www.ad.nl/amersfoort/om-bertus-d ... ~a19b846e/

Feitelijk
Master
 Bericht 
Citaat:
De laatste keer dat ik aan de kant werd gezet kreeg ik onmiddellijk een scheldkanonnade van zo'n puistenkop die nog nat achter zijn oren was. Gezien ik niet bij dit opgewonden standje in de klas gezeten heb kan hij me op z'n minst in de "U" vorm uitfoeteren. De inhoud wil ik al helemaal niet op ingaan want die was te zot voor woorden. Pas na melding door mij dat de dashcam nog steeds liep en ook zijn orale waterval opgenomen werd bond meneer pas in.

juist een moment om kalm te blijven en meneer achteraf aan te pakken.
Citaat:
Helaas moest en zou de politie een afspiegeling van de maatschappij worden.....en dat is dan ook prima gelukt.

Ja? Er werken dus zo'n 15% academici bij de politie?
als ik jouw reacties hier zo lees schat ik in dat de match overigens niet zo slecht is.

jack19
Master
 Bericht 
Excited delirium syndrom wellicht?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
De familie is ervan overtuigd

Afbeelding

Kwibus
Master
 Bericht 
Zei hij vol zelfvertrouwen :lol:

Suggestief
Pro
 Bericht 

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik wil ook graag een stille tocht houden. Voor de brute verkrachting van de Nederlandse taal in geschreven wijze :cry:

En nou maar hopen dat deze niet ook het loodje legt vannacht. Ook zo'n lieve jongen die zich netjes aan de regels houdt en keurig doet wat van 'm wordt gevraagd...

A4
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Jij houdt dus niet alleen van bukken maar ook nog van slikken?

Nee, af en toe je verstand gebruiken. Het heeft me een hoop ellende bespaard. Een EMG had namelijk best gekund. Een grote bek en ik had hem ook gekregen dat weet ik zeker.

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En je zou natuurlijk eens kunnen beginnen met het er voor te zorgen dat je überhaupt geen bekeuring hoeft te krijgen.

Wat dus niet wil zeggen dat je ook daadwerkelijk geen bekeuringen zult krijgen.

Overigens nooit onbeleefd geweest jegens bekeurders...wel eens beleefd gezegd dat ik hun bon voor de rechter zou brengen trouwens.

de OVJ heeft het zelfs niet tot de rechter laten komen O:),
dus
Citaat:
Winnen bij de rechter wil niet altijd zeggen dat de boete onterecht is geweest.
was hier niet van toepassing.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Suggestief schreef:

Smoelenboek herkent Bertus dood als Dave uit Den Haag. Dan heeft de politie het wel heel bont gemaakt!

R
Master
 Bericht 
:lol: Plastische chirurgie zal nog groot worden met mensen die niets meer met smoelenboeks te maken willen hebben

Kenji
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Smoelenboek herkent Bertus dood als Dave uit Den Haag.

Dan is Dave niet moeder's mooiste....

*edit: niet gericht op jou, Dave. (*probeert wanhopig een ban te voorkomen....) :oops:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maakt niet uit hoe je eruit ziet als man hoor, een anabolenkuurtje doet genoeg

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
OM: Arrestant overleed door cocaïnevergiftiging

De 30-jarige Bertus de Man uit Nijkerk die afgelopen weekend overleed na zijn aanhouding, is gestorven door cocaïnevergiftiging. Dat is de conclusie van de forensisch patholoog na toxicologisch onderzoek, meldt het Openbaar Ministerie.

De forensisch patholoog oordeelde dat de dood van de man goed kan worden verklaard door de hoge concentratie drugs in zijn bloed. Een tweede doodsoorzaak door ziekte wordt nog onderzocht.

Wat is toxicologisch onderzoek?
Bij toxicologisch onderzoek wordt gekeken naar de aanwezigheid van giftige stoffen in het lichaam.

De man werd in de nacht van zondag op maandag gearresteerd in Amersfoort voor verdacht rijgedrag. Hij ging ervandoor maar werd na een achtervolging ingerekend, waarbij hij zich verzette.

De Nijkerker werd onwel in het cellencomplex in Houten. Hij werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later die nacht overleed.

Buitensporig geweld
De familie van de Nijkerker zei eerder te vermoeden dat de politie buitensporig geweld gebruikte bij zijn arrestatie, maar in het onderzoek is tot nu toe niet gebleken dat hij daardoor is overleden. Volgens RTV Utrecht hebben de nabestaanden forensisch patholoog Frank van de Goot ingeschakeld voor een eigen onderzoek.

Morgenavond wordt in Amersfoort een stille tocht voor de man gehouden. De tocht begint om 18.00 uur bij het politiebureau en gaat in de richting van de Langestraat, waar de Nijkerker zondagavond werd gearresteerd.

Een stille tocht voor een cocaïne verslaafde. Moet niet gekker worden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
verslaafde

Waar haal je dat nou weer vandaan?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
cocaïne staat inderdaad bekend als een recreatief middel.

Kwibus
Master
 Bericht 
En nu maar even wachten op de resultaten van de contra-expertise. Toch mooi dat dit 1e onderzoeksresultaat nog voor de stille tocht komt. Loop je in ieder geval niet voor lul mee in die optocht (alhoewel je natuurlijk altijd voor lul meeloopt in zo'n optocht).

Kwibus schreef:
Voor hetzelfde geld was de automobilist onder invloed van drugs, was dat de reden van zijn vlucht en heeft een bad trip zijn voortijdige einde ingeluid.
Applausje voor mezelf :applaus: :respect:

Pomeon
Nieuwkomer
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
De 30-jarige Bertus de Man uit Nijkerk die afgelopen weekend overleed na zijn aanhouding, is gestorven door cocaïnevergiftiging.

Kan niet. Volgens de familie gebruikte hij geen drugs. ;)

Kenji
Master
 Bericht 
En de familie is natuurlijk uiterst betrouwbaar.

Blaataap
Master
 Bericht 

Suggestief schreef:
Let op. Foto van de dode man.

Een toonbeeld van gezondheid die jongen.

Kenji
Master
 Bericht 
Het schijnt dat doodgaan inderdaad best slecht is voor je gezondheid.

Blaataap
Master
 Bericht 

Kenji schreef:

Jij snapt het :lol: :lol: :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kenji schreef:

Doodgaan is wel het laatste wat ik doe...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Kenji schreef:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kenji schreef:

De mensen die het gedaan hebben hoor ik anders nooit meer klagen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Arrestant overleden door cocaïne én aanhouding

Bertus de Man is overleden door een combinatie van overmatig cocaïne-gebruik en het tumult dat is ontstaan bij zijn aanhouding. Daardoor kreeg hij problemen met zijn hart en is de 30-jarige Nijkerker overleden. Dat stelt patholoog Frank van de Goot die is ingeschakeld door de familie.

Familie De Man had nog veel vragen over de dood van Bertus en schakelde daarom zelf de patholoog in. De conclusie van het OM, dat Bertus zou zijn overleden door een cocaïnevergifting, klopte volgens de nabestaanden niet. De uitslag van de contra-expertise lijkt dit te onderschrijven, schrijft de advocaat van de familie in een verklaring.

VOORBARIG
Volgens advocaat Arjan Syrier zijn de uitlatingen van het OM over de doodsoorzaak van Bertus de Man te voorbarig en te stellig geweest. "De conclusies dat het overlijden wordt verklaard door een overdosis cocaïne en dat bij de aanhouding toegepast geweld niet van invloed is geweest op de dood, blijken onjuist te zijn", aldus Syrier.

De familie wacht nu af wat het onderzoek van de Rijksrecherche gaat opleveren. "En dan gaan we kijken hoe de bevindingen van Frank van de Goot zijn te rijmen met wat er in het dossier van de Rijksrecherche komt te staan", aldus Syrier.

Als het OM niemand gaat vervolgen, zou het volgens Syrier denkbaar kunnen zijn dat de familie een klacht gaat indienen bij het Gerechtshof.

bert65
Master
 Bericht 
Zoals ik het lees, komt uit beide onderzoeken het zelfde resultaat. Overmatig cocaïnegebruik waardoor hartproblemen ontstonden. Toevallig werd het slachtoffer aangehouden maar hij had ook bij tumult in een kroeg betrokken kunnen raken.

Walker
Master
 Bericht 
Voor mij is het best wel duidelijk: Als Bertus de Man geen cocaïne had gebruikt, dan had hij nu nog geleefd. En de advocaat preekt voor eigen parochie portemonnee.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Uiteraard. Dat doen ze toch allemaal?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
De familie voegt er de dimensie geweld aan toe, maar verzuimt te vermelden dat dat geweld noodzakelijk was door het gedrag van Bertus als gevolg van de cocaïne. Het standpunt van de familie was juist dat meneer absoluut geen drugs gebruikte en ze zouden zelfs een nekbreuk hebben geconstateerd.

Nu blijkt dus uit beide onderzoeken dat cocaïne gebruik een bepalende factor was. Dossier kan dus dicht, net als de grote bek van de familie.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Definitief rapport: arrestant dood door coke

Een 30-jarige man die begin dit jaar overleed na zijn aanhouding, stierf door cocaïnevergiftiging. Dat blijkt uit het definitieve sectierapport van het NFI, meldt het Openbaar Ministerie donderdag. De familie van de man uit Nijkerk had eerder vraagtekens bij die doodsoorzaak gezet. Volgens hen is de man overleden door politiegeweld.

De man werd half januari gearresteerd in Amersfoort voor verdacht rijgedrag. Hij ging ervandoor maar werd na een achtervolging ingerekend, waarbij hij zich verzette. In het cellencomplex in Houten, waar de Nijkerker naartoe was gebracht, werd hij onwel. Hij is gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later die nacht overleed.

Uit een eerste onderzoek kwam geen doodsoorzaak naar voren. Wel werd een hoge concentratie cocaïne in zijn bloed gevonden. Het definitieve rapport bevestigt dat de dood van de man hierdoor is veroorzaakt. Het is volgens het NFI niet waarschijnlijk dat het optreden van de politie, zoals het in bedwang houden van de verdachte, een rol heeft gespeeld bij het overlijden. Het OM concludeert daarom dat de politie „proportioneel en rechtmatig” heeft gehandeld en dat er geen aanwijzingen zijn voor strafbare feiten.

Op verzoek van de familie van de overleden man wordt er nog onderzoek gedaan door een andere patholoog. „De procedures hiervoor zijn in gang gezet en de officier van justitie wacht de resultaten van dit onderzoek af”, laat het OM weten.

To be continued.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Hij gebruikte volgens zijn familie geen alcohol of drugs en was http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1569963/.
Hoeveel onderzoeken willen ze nog (waarschijnlijk niet op hun eigen kosten) doen voordat het doordringt: zoon/broer was wel een junk!

NoCashCow
Master
 Bericht 

In ieder geval een gebruiker en zonder de suiker...
Maar ik vraag me wel af als ze iemand uit de auto vissen die compleet waus is, niet beter meteen medische hulp kan krijgen.

bert65
Master
 Bericht 
Wat zou hulp kunnen doen bij iemand die zich hevig verzet? Probeer daar maar eens een infuus of waaknaald in te krijgen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Je kunt wel zo iemand arresteren en daarna naar het ziekenhuis vervoeren. Dan is de overlevingskans wat hoger. Aan de andere kant, politiemensen zijn geen medici.

Signum
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
politiemensen zijn geen medici.

Als je ziet hoeveel er komen opdraven bij een reanimatie zou je toch anders denken..

zadkine
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Als je ziet hoeveel er komen opdraven bij een reanimatie zou je toch anders denken..

Dat is een andere cursus....met aed gebruik tegenwoordig.
Verplicht voor sommige beroepsgroepen, vrijwillig door iedereen te doen.

jack19
Master
 Bericht 
Je moet maar net ruiken of en wat ie gebruikt heeft

Pagina 2 van 2 [ 98 berichten ]