» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 2  [ 98 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Een 30-jarige man uit Nijkerk is in de nacht van zondag op maandag overleden nadat hij door de politie was aangehouden wegens zijn rijgedrag. De man verzette zich bij zijn arrestatie.

Volgens de politie ging de man ervandoor tijdens een verkeerscontrole in Amersfoort. Agenten zetten de achtervolging in en konden de man uiteindelijk langs de kant zetten, waarna hij zich verzette tijdens zijn arrestatie. In het cellencomplex in Houten werd de man vervolgens onwel, waarna hij naar het ziekenhuis werd gebracht. Daar overleed hij in de loop van de nacht.

De Rijksrecherche doet onderzoek naar de zaak.

Hoge prijs voor het verzetten tegen de politie. Maar moet je dat maar niet doen, toch?

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Dave schreef:
Hoge prijs voor het verzetten tegen de politie. Maar moet je dat maar niet doen, toch?

Is er dan een verband tussen aanhouding en overlijden ? Weet jij meer ?

no justice
Master
 Bericht 
zal ik dan maar de alhier favoriete dooddoener erin gooien: gegokt en verloren. next.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Tuinkabouter1 schreef:
Is er dan een verband tussen aanhouding en overlijden ? Weet jij meer ?

Of is er een relatie tussen de oorzaak van het gedrag dat aanleiding gaf tot de aanhouding en het overlijden? Misschien kon meneer gewoon niet zo goed tegen de pilletjes.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tuinkabouter1 schreef:
Weet jij meer ?

Ja ik weet wie jij bent ja.

Kwibus
Master
 Bericht 
Beetje voorbarig niet? Wie weet wat er is gebeurd? Voor hetzelfde geld was de automobilist onder invloed van drugs, was dat de reden van zijn vlucht en heeft een bad trip zijn voortijdige einde ingeluid. Zonder nadere details valt er vrij weinig zinnigs te zeggen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Wie weet wat er is gebeurd?

Nou, je wordt niet snel in een cel gezet vanwege rijgedrag, dat is wat ik oók weet.

Signum
Master
 Bericht 
Het slechtste type crimineel wat je in NL kunt zijn is verkeerscrimineel.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nou, je wordt niet snel in een cel gezet vanwege rijgedrag, dat is wat ik oók weet.
Als-ie aan het flippen is op drugs, dan wordt-ie niet ineens rustig nadat je hem hebt klemgereden. Dan ga je even mee en maf je afkoelen/doorflippen terwijl ze op de arts wachten. En de beste man moest wel worden achtervolgd, dat doe je na vangst niet af met een :nono:

JBHC
Master
 Bericht 

Het kan ook suikerziekte zijn....

WNS2.0D
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Het kan ook suikerziekte zijn....

Als dat bekend was en dergelijke invloed op zijn (rij)gedrag heeft, dan had hij dat bij het cbr moeten melden en had hij nooit een geldig rbw kunnen hebben.

no justice
Master
 Bericht 
misschien was de man wel psychotisch..... tja dan helpt een politiecel ook niet echt.

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Kwibus schreef:
Zonder nadere details valt er vrij weinig zinnigs te zeggen.

+1

Kwibus
Master
 Bericht 
Da's niet helemaal waar trouwens. Het woordje "over" ontbreekt :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Het slechtste type crimineel wat je in NL kunt zijn is verkeerscrimineel.

Nu hebben ze pech, van deze persoon kunnen ze geen geld meer uit de zak kloppen..

jack19
Master
 Bericht 

Excited delirium syndrom wellicht?

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

Citaat:
De rijksrecherche stelt een onderzoek in naar de dood van de 30-jarige Bertus de Man uit Nijkerk. Hij overleed vannacht nadat de politie hem in de binnenstad van Amersfoort had gearresteerd. De familie van de man is er van overtuigd dat hij door politiegeweld om het leven is gekomen.

Volgens de politie werd de arrestant onwel in het cellencomplex in Houten, waarna hij later die nacht overleed in het ziekenhuis. Het Openbaar Ministerie laat weten dat de rijksrecherche onderzoek doet naar de doodsoorzaak en de toedracht. ,,Over de uitkomsten kunnen we nog niets zeggen.''

De nabestaanden zijn er echter van overtuigd dat de arrestant door politiegeweld om het leven is gekomen. Zij willen de onderste steen boven en hebben een advocaat ingeschakeld.

Omdat de Nijkerker volgens de politie gisteren rond middernacht verdacht over het Amersfoortse bedrijventerrein Calveen  reed, wilden surveillerende agenten hem aanhouden. De bestuurder ging er vandoor, waarop de politie de achtervolging inzette. Die voerde naar de binnenstad waar de auto van de Nijkerker werd klemgereden.

Geschreeuw
Bas Heuvelink hoorde om kwart voor één vanuit zijn bovenwoning aan de Langestraat geschreeuw op straat dat ''door merg en been ging'. Hij was getuige van een worsteling tussen de arrestant en agenten, en maakte er opnamen van. ,,Het zag er erg heftig uit. Agenten moesten erg veel kracht gebruiken om hem in bedwang te houden, en tilden hem in een arrestantenbusje.'' Volgens de ooggetuige maakte de arrestant op dat moment de indruk dat hij nog bij zijn positieven was.

De familie gelooft niets van de lezing van de politie. Een ambulance die na de arrestatie uitrukte naar de Langestraat, kwam daar volgens de familie heen voor reanimatie van Bertus de Man. ,,Hij is daar al onwel geworden of overleden,'' zegt zijn broer. ,,Ik heb hier een hele nare smaak van in mijn mond. Mijn broertje was doodsbang voor de politie, en zal er nooit mee vechten. Hij heeft ooit eens gezeten voor een diefstalletje. Ze hebben hem bang gemaakt, en hij is in paniek geraakt. Hij is met veel te grof geschut aangepakt, dat kan niet anders. Hij was zo gezond als een vis. De politie heeft gewoon de pik op ons omdat we van het woonwagenkamp komen.''

http://www.ad.nl/amersfoort/familie-ber ... ~a87c347d/

Oh, hij ging er alleen vandoor omdat hij bang was voor de politie. ;)

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
door politiegeweld

Zo te horen heeft hij geen aanleiding gegeven tot dit geweld

Pomeon schreef:
omdat we van het woonwagenkamp komen

Woonwagenkampbewoners geven ook geen aanleiding dat de politie ze wat extra aandacht geeft

Nee, zelfreflectie van het eigen gedrag is weer ver te zoeken.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
De politie heeft gewoon de pik op ons omdat we van het woonwagenkamp komen.''

Stond onlangs een oma te klagen dat ze een parkeerboete kreeg, "alleen maar omdat we van het kamp komen".

Daar zou Quinsy Gario nou eens wat aan moeten doen!

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Daar zou Quinsy Gario nou eens wat aan moeten doen!

Die zou dan alle campings willen verbieden.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Stond onlangs een oma te klagen

Van 27 lentes? :-x

Kami
Master
 Bericht 
Die omaatjes zijn zo braaf niet hoor.
We sluiten ze zelfs op in Nederland.

https://twitter.com/OmroepGLD/status/82 ... wsrc%5Etfw

De titel van de Gelderlander klopt niet van die tweet, de rollator staat buiten de cel.

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
Pomeon schreef:
verdacht over het Amersfoortse bedrijventerrein Calveen reed, wilden surveillerende agenten hem aanhouden. De bestuurder ging er vandoor, waarop de politie de achtervolging inzette.

Pomeon schreef:
De politie heeft gewoon de pik op ons omdat we van het woonwagenkamp komen.''

:x :x

Ducantoni
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
De familie gelooft niets van de lezing van de politie.

Is dit nu een pro of een contra aangaande de bodycam?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Pomeon schreef:
Hij is met veel te grof geschut aangepakt, dat kan niet anders.
Precies. Hullie hebben het verkeerd gedaan. Zelf doen we geen vlieg kwaad. We staan er op het kamp immers om bekend dat we noeste, eerlijke arbeid verrichten en altijd behulpzaam zijn naar de rest van de samenleving. Oh, en de politie is altijd welkom voor een kop koffie, uiteraard.

Het doet overigens niets af aan het feit dat het triest is dat iemand van 30 zonder duidelijke aanwijzing overlijdt, maar zonder meer informatie is het vrij treurig om dan maar naar de politie te wijzen. Wel makkelijk slachtoffer natuurlijk, want 'de politie' is makkelijk te bashen.

Kenji
Master
 Bericht 
Vreemd, ik heb nog nooit bij een verkeerscontrole gehad dat ze me fysiek onder controle moesten krijgen.

Dat zal toch iets met fatsoensnormen te maken hebben denk ik....

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Het doet overigens niets af aan het feit dat het triest is dat iemand van 30 zonder duidelijke aanwijzing overlijdt, maar zonder meer informatie is het vrij treurig om dan maar naar de politie te wijzen. Wel makkelijk slachtoffer natuurlijk, want 'de politie' is makkelijk te bashen.

Triest is het zeker, maar het verhaal wordt wel anders zo. Hij zou (al claxonnerend) nog een aantal rondjes op het plein hebben gereden, tijdens de achtervolging.
Volgens getuigen verzette hij zich flink bij zijn aanhouding. Iemand heeft de aanhouding ook gefilmd, maar op de video is -behalve veel agenten- niet heel veel te zien. Ook geen ambulance trouwens, dus of de ambulance waar de familie het over heeft voor hem was bedoeld blijft ook onduidelijk.

Ik lees nu dat bij de eerste sectie (nog) geen doodsoorzaak naar voren is gekomen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik gok op een hartstilstand O:)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik gok op een hartstilstand O:)

"Klopt."
"Klopt niet!"

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Vreemd, ik heb nog nooit bij een verkeerscontrole gehad dat ze me fysiek onder controle moesten krijgen.

Dat zal toch iets met fatsoensnormen te maken hebben denk ik....

Of de een bukt wat eerder dan de ander.....je weet het niet hè

no justice
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Of de een bukt wat eerder dan de ander.....je weet het niet hè

:lol: Ja meneer, nee meneer, natuurlijk meneer.

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
:lol: Ja meneer, nee meneer, natuurlijk meneer.

Precies! Vriendelijk blijven, meewerken. Waarom zou je dat niet doen?

no justice
Master
 Bericht 
Ik maak zelf wel uit of ik vriendelijk ben of niet. Als ik een belachelijk hoge boete krijg aangesmeerd dan kun je bij mij niet op een bedankje rekenen. Als ik word aangehouden is het de toon die de muziek maakt en of de aanhouding terecht is of niet.

Superkoe
Master
 Bericht 
Zolang jij geen jank-topic maakt dat je ten onrechte aangehouden en vast gezet bent, zal het dus wel loslopen. :dag:

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Ik maak zelf wel uit of ik vriendelijk ben of niet. Als ik een belachelijk hoge boete krijg aangesmeerd dan kun je bij mij niet op een bedankje rekenen.

Bij mij wel hoor! Ik ben niet zo sterk in "caveman"
Link

Je weet dat je er niets mee opschiet als je moeilijk gaat lopen doen. Veel beter en verstandiger om soepel en vlot daar weer vanaf te zijn.

no justice
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Zolang jij geen jank-topic maakt dat je ten onrechte aangehouden en vast gezet bent, zal het dus wel loslopen.

ahhh onze "super"koe bemoeit zich er weer mee. :applaus: :dag:

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Bij mij wel hoor! Ik ben niet zo sterk in "caveman"

Voor welke boete was dat? Heeft die boete ook een topic? :honger:

R
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
als je moeilijk gaat lopen doen.

Dus u vraagt niet om mijn ID
Nee en weet u waarom, omdat ik u nu verzoek te vertrekken.

Hij zal thuis wel meer tegengas krijgen. :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Voor welke boete was dat? Heeft die boete ook een topic? :honger:

:lol:

Pietert
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Heeft die boete ook een topic?

Van de dwangsomopbrengsten heeft ie een nieuwe motor in die groene sigaar kunnen lepelen :)

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
:lol:

Is dat een ja of een nee? :[

A4
Master
 Bericht 
Dave schreef:
waarna hij zich verzette tijdens zijn arrestatie

Pomeon schreef:
De politie heeft gewoon de pik op ons omdat we van het woonwagenkamp komen

Boehoe :cry:
Gewoon meewerken, is er niets aan de hand. Lijkt me niet een pareltje die we heel erg gaan missen in de maatschappij.
En door...

Kenji
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Of de een bukt wat eerder dan de ander

Heeft niks met bukken te maken. Maar gewoon normaal fatsoen.

Ik heb inmiddels ook wel bekeuringen gehad waar ik niet blij mee was. Heeft het zin om je als een aso te gedragen als je langs de weg staat? Nee, je maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf. Een grote bek opzetten en/of tegen gaan werken werkt uiteindelijk alleen maar in je nadeel.
Kost je minimaal extra tijd, maar kan uitlopen op extra bekeuringen (je weet wel, dat flutdingetje waar je eerst een waarschuwing voor zou krijgen) of nog extremere dingen.

keokiracer
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Is dat een ja of een nee?

Laat maar, al gevonden. :honger: Zoekfunctie is handig :kniktja:
off-topic/r397j-buiten-de-vakken-maar-niet-op-een-parkeergelegenheid-t73865.html?hilit=dwangsom

Kwibus
Master
 Bericht 
En je zou natuurlijk eens kunnen beginnen met het er voor te zorgen dat je überhaupt geen bekeuring hoeft te krijgen.

A4
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Ik heb inmiddels ook wel bekeuringen gehad waar ik niet blij mee was. Heeft het zin om je als een aso te gedragen als je langs de weg staat? Nee, je maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf. Een grote bek opzetten en/of tegen gaan werken werkt uiteindelijk alleen maar in je nadeel.
Kost je minimaal extra tijd, maar kan uitlopen op extra bekeuringen (je weet wel, dat flutdingetje waar je eerst een waarschuwing voor zou krijgen) of nog extremere dingen.

Precies. Ik heb een keertje extreem dicht tegen een EMG aan gezeten. Ik denk dat mijn nette houding en een hoop "ja + amen en sorry, ik zat fout" me gered hebben.
Toen ze doorhadden dat ik me bewust was van mijn fout en dat ook durfde te erkennen bleef het bij een flinke prent.

Een grote bek had me heel wat anders opgeleverd, dat weet ik gewoon zeker.

keokiracer
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En je zou natuurlijk eens kunnen beginnen met het er voor te zorgen dat je überhaupt geen bekeuring hoeft te krijgen.

Mwah, er komen hier op het forum ook genoeg mensen langs die onterechte boetes krijgen (als in; die winnen bij de rechter, niet 'ik vind dit niet terecht want <slap irrelevant excuus>'), blijkbaar kun je daar niet altijd voor zorgen dus ;)
Maar gewoon normaal doen inderdaad.

Tuinkabouter1
Nieuwkomer
 Bericht 
keokiracer schreef:
Mwah, er komen hier op het forum ook genoeg mensen langs die onterechte boetes krijgen (als in; die winnen bij de rechter

Winnen bij de rechter wil niet altijd zeggen dat de boete onterecht is geweest.

no justice
Master
 Bericht 
Kan iemand even normaal doen definiëren?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:fp:

Pagina 1 van 2 [ 98 berichten ]