» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
RobinNL
Respect
 Bericht 

De Koninklijke Marechaussee heeft maandagavond een 21-jarige verwarde man uit Veldhoven aangehouden op verdenking van diefstal, joyriding met een militair voertuig en vernieling. De man wist de kazerne in Oirschot op te komen met een gestolen toegangspas van een militair. Hij had eerder op de dag een rugzak gestolen van oefenende militairen op de Oirschotse Heide.

De man wist ongezien het terrein van de Generaal Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne af te komen door een poort kapot te rijden. Hierna heeft hij enkele uren in de omgeving van Eindhoven rond gereden. Waar de man in de tussenliggende periode precies is geweest, wordt onderzocht. Wel heeft de Marechaussee inmiddels melding ontvangen dat er schade is aangericht door een militair voertuig in een park in Eindhoven. Verder is duidelijk dat er tijdens de rit enkele auto’s zijn beschadigd. Een eigenaar heeft inmiddels aangifte gedaan.

Uiteindelijk is de man weer teruggekeerd naar de kazerne. Daar kon hij door de Koninklijke Marechaussee worden aangehouden. Zijn eigen auto stond in een greppel geparkeerd. De man is in verzekering gesteld en wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

RobinNL
Respect
 Bericht 

Dus het lukte hem om een toegangspas en een rugtas te stelen, ongemerkt een basis op te komen, vervolgens er met een voertuig vandoor te gaan. Tijdens de rit maakte hij schade maar niemand had iets door, en hij kon pas worden gepakt toen hij zelf weer bij de basis aankwam. Zegt wel veel over de fantastische beveiliging...

Spook
Master
 Bericht 
Alberto Stegeman copycat.

djee
Master
 Bericht 
Lijkt mij ook wel vet O:)

Christafari
Master
 Bericht 
GTA 6?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Goed beveiligd kuch

bert65
Master
 Bericht 
Typisch weer overheid.
Als ik de batch van mijn werkgever kwijt raak, dat meld, dan kan binnen 5 minuten niemand op ons terrein gebruik maken ban mijn verloren batch. Ik kan het niet begrijpen dat je ben Defensie dus zo het terrein op kan.
Op de [urlhttp://www.telegraaf.nl/binnenland/28393399/__Joyrijden_met_truck_Defensie__.html]de site van deze krant[/url] lees ik ook nog dat een universele sleutel is gebruikt :fp: Anno 2017, met kans op terreur (ook van binnen de gelederen) loopt defensie nog met universele sleutels. Sorry hoor maar dan kan je ook het origineel in het contact laten zitten...

liquid_force
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
ees ik ook nog dat een universele sleutel is gebruikt :fp:

alle legervoertuigen maken (maakten?) gebruik van een "massa-pik" ... zodat in geval van gevaar elk voertuig direct te rijden is.

TommyGun
Master
 Bericht 
Hoe is dit mogelijk :fp:

A4
Master
 Bericht 
Ja gaat lekker bij defensie qua beveiliging.
Wachten tot het een keer goed fout gaat (aanslag o.i.d.) en dan is het weer janken met z'n allen.

boersma
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Als ik de batch van mijn werkgever kwijt raak, dat meld, dan kan binnen 5 minuten

Moet je er wel eerst achterkomen. Voor hetzelfde merk je het pas bij het naar huis gaan.
En die universele sleutels: dat is ook zo bij werkvoertuigen (shovels, dumpers) ook allemaal dezelfde moedersleutel.
Daarom worden die ook zoveel van bouwplaatsen gejat. En ja, alarm zit er op, maar werkt op gps dat algemeen bekend is dat de ontvanger in de zwaailamp zit.
Dus: zie je een shovel op een dieplader, meestal zonder belettering, waarvan de zwaailamp kapot gemaakt is, is tie gejat ;-)
Zo zijn er wel meer herkenningspunten qua gestolen voertuigen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
boersma schreef:
En ja, alarm zit er op, maar werkt op gps dat algemeen bekend is dat de ontvanger in de zwaailamp zit.
Eeeeeeh, zwaailamp? Weet je dat heel zeker? Di dingen zijn nl gewoon van Hella of Britax of eender wat merk. Lijkt me sterk dat daar de GPS in zit. En ik zie bij ons heel veel zwaailampen voorbij komen, daar zit echt geen GPS of alarm in.

boersma
Master
 Bericht 
De GPS ontvanger zit daar in gebouwt.
Misschien achteraf gedaan. Heb ze bij mijn vorige werk zat gezien.
En bij diefstal wordt dat ding er eerst afgesloopt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
boersma schreef:
De GPS ontvanger zit daar in gebouwt.

Stegeman kwam er ook gewoon mee weg. Auto heeft dagen ergens gestaan.

boersma
Master
 Bericht 
Dat was geen shovel ;-) waar ik het over had.
Die militaire voertuigen hebben geen alarm.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]