» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 3 van 4  [ 165 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
maar hij blijft ook bewust voor die bus staan', reageerde een politiewoordvoerder na het incident

Wordt in de rug aangereden door een bus die je niet op een fietspad verwacht en al helemaal niet op een stoep.

Blijft bewust staan; wat een volidioot die woordvoerder. Waarom geen namen? :|

Citaat:
Ja, hij wordt bewust aangereden,

Dank. Dat was mijn conclusie al bij de titel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
AD.nl schreef:

Toen de hele Coolsingel zondagmiddag na afloop van de door Feyenoord verloren wedstrijd door de ME werd schoongeveegd, maakte Thom zich niet snel genoeg uit de voeten. Een busje van de ME stuurde de stoep op en reed daarbij over het been van de Feyenoord-supporter. Het leverde hem een dubbele beenbreuk op. ,,Mijn enkel en scheenbeen zijn gebroken", vertelt Thom vanuit het ziekenhuis.

Hij was vanuit het café waar hij de wedstrijd had gekeken onderweg naar de plek waar hij door zijn vriendin zou worden opgehaald. ,,Ik was mijn maten kwijtgeraakt en zocht die om me heen. Toen zag ik die bus aan komen rijden en op me af sturen." Hij is ervan overtuigd dat hij bewust is aangereden.

Op de videobeelden, die al snel via internet opdoken, is te zien dat het busje eerst het fietspad op rijdt en net bij de Poeldijker de stoep op gaat. Na de aanrijding gaat het voertuig terug het fietspad op om vervolgens te keren en terug te rijden over de Coolsingel. ,,Ze moeten gezien hebben dat ze me geraakt hebben. Er stonden ook allemaal mensen te schreeuwen naar de bus en te wijzen om hun aandacht te trekken."

Pinnen

Eenmaal in het ziekenhuis moest de Westlander direct onder het mes. ,,Er zijn zes pinnen in mijn been gezet en er zit een hele stellage omheen. Die moet er drie weken omheen blijven. Daarna gaan ze kijken of het allemaal goed aan elkaar gegroeid is. Ik ben sowieso zes weken bezig."

Als zzp'er zit hij nu een aantal weken zonder inkomen. ,,Ik werk in de kassenbouw, beglazing en onderhoud. Ik denk niet dat de verzekering dit soort ongelukken dekt, dus moet ik bij de politie zijn." Zijn vriendin is inmiddels naar het politiebureau gegaan om een klacht in te dienen.

Bewust

De Rotterdamse politie laat in een reactie weten: ,,Het is een heel naar incident, heel naar dat hij zo gewond is geraakt. Op de vraag 'wordt hij bewust aangereden?': Ja, hij wordt bewust aangereden, maar hij blijft ook bewust voor die bus staan", zo luidt de verklaring. ,,Wij zijn daar op dat moment bezig met een actie naar aanleiding van schermutselingen. De bestuurder probeert hem voorzichtig met de bus uit de weg te duwen, daarbij komt hij ongelukkig terecht onder het voorwiel van de auto en breekt hij zijn been."

Volgens de woordvoerder worden bestuurders van de ME erop getraind om in menigtes te rijden en mensen voorzichtig opzij te krijgen met de bus. ,,Hij had het eenvoudig kunnen voorkomen door een stap opzij te doen. Laten we niet doen alsof hij vanuit het niets is aangereden, dat zou een verkeerde voorstelling van zaken zijn. Je ziet dat hij omkijkt en bewust voor de bus blijft lopen."

Ondanks de ingediende klacht, is de politie niet van plan een onderzoek naar de bestuurder van de bus in te stellen. ,,De klacht die is ingediend wordt gewoon in behandeling genomen. Het incident lijkt me klip en klaar. Er is geen enkele sprake van opzet om hem te verwonden."

ZZP'er dus, geen verzekering, geen uitkering.. Niets meer.

Allemaal vanwege een klootzak in een politiebus.

---
Dat gelul over hij had het makkelijk kunnen voorkomen door een stap opzij te doen kan me echt laaiend maken. Ik zal een volgende keer ook vol op een politieagent inrijden die me probeert staande te houden. Niet komen zeiken bij een rechter over doodslag dan hoor. Of wacht misschien issie wel dood dan.. Nouja, kan ook gebeuren toch...

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Volgens de woordvoerder worden bestuurders van de ME erop getraind om in menigtes te rijden en mensen voorzichtig opzij te krijgen met de bus.

Dus ze worden getraind om bewust art 5 en 6 van de wvw te overtreden.

Aangifte tegen de bewuste agent/bestuurder. (die zonder moeite al via art 185 aansprakelijk is) Die moet vervolgd worden voor overtreden art 5 en 6 wvw en mogelijk ook poging tot doodslag. (En nee hij heeft geen ontheffing voor de wvw en volgens mij staat er in de geweldsintrstuctie - als die al van toepassing zou zijn - niet dat er met een motorvoertuig op mensen ingereden mag worden)
-> betalen, brommen, aantekening VOG, oneervol ontslag, melding CBR.

En aangezien ze zo getraind schijnen te worden, ben benieuwd wat voor een medeplichtigheid de organisatie, trainers en collega's nog ten laste gelegd kan worden.

Ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit strafrechtelijk een zeer ernstige zaak is.

wellproc
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Nee hoor, in Eindhoven ook meegemaakt dat de ME met de bus door Stratumseind moest rijden.
Straat was bomvol supporters die een biertje aan het drinken waren, er was totaal niets maar dan ook niets aan de hand, maar ff omrijden was teveel.
Lekker provoceren ook nog, die blauwe smurfen.

Lekker hoor, als je zoveel hersencellen hebt dat je bij het zien van een ME-bus gaat rellen.
Als je dat al provocatie noemt dan is er toch echt wat mis.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
Ondanks de ingediende klacht, is de politie niet van plan een onderzoek naar de bestuurder van de bus in te stellen. ,,De klacht die is ingediend wordt gewoon in behandeling genomen. Het incident lijkt me klip en klaar. Er is geen enkele sprake van opzet om hem te verwonden."

Voor klachten hebben ze daar het ronde archief. :loco: :loco:

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
ZZP'er dus, geen verzekering, geen uitkering.. Niets meer.
Hoezo? Als-ie zich daar niet tegen heeft verzekerd, is dat heel dom van 'm.

zandbak
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:

Tsja ze worden er ook op getraind om mensen neer te knuppelen en hun honden op mensen af te sturen.
Iets met niet willen luisteren en dan maar moeten voelen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Tsja ze worden er ook op getraind om mensen neer te knuppelen en hun honden op mensen af te sturen.

Dat valt (als het goed is) binnen proportioneel geweld wat als het nodig is toegestaan is binnen de uitvoering van de taak. Mensen die geen gevaar vormen met een busje aanrijden is excessief niet proportioneel geweld en volgens mij staat het inzetten van een busjes als aanvalswapen ook niet in de geweldsinstructie.

zandbak schreef:
Iets met niet willen luisteren en dan maar moeten voelen.

Volgens mij was het vooral de ME die niet wilde luisteren maar meteen op alles wat bewoog stond te meppen. Er zijn zat filmpjes waarin mensen best onschuldig die agenten aanspraken maar meteen klappen van die eencelligen kregen.
De slogan van de politie is "waakzaam en dienstbaar". Dus je mag verwachten dat je ze aan mag spreken. Natuurlijk is het anders als een kudde relschoppers alle aandacht opeisen. Maar de filmpjes die ik zag waren het enkele niet agressieve aanwezigen die tegenover een overmacht aan ME stonden. Dan mag je je wel wat meer inhoud van het begrip dienstbaar verwachten.

Maar ik heb begrepen dat de politie de relschoppers morgen bekend wil maken. Dan maken ze dus de namen van die ME'ers bekend.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik zag een overmacht aan rellend tuig staan tegenover een tweetal ME busjes dat rondjes reed op een plein en bekogeld werden met allerhande materiaal tot rotsblokjes aan toe.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat heb je goed geconstateerd. En nu? Conclusie, het is een goed idee om in zo'n situatie willekeurig over omstanders heen te gaan rijden? Zoiets?

zandbak
Master
 Bericht 
Soort Carmageddon :x

JBHC
Master
 Bericht 

Dave schreef:

Staat dit er nou echt? :o

Pita
Master
 Bericht 

Wat ga je daar dan ook zoeken, 1 enkele hersencel moet al voldoende zijn je te bewegen daar die dag niet te zijn.

Boralis
Master
 Bericht 

WNS2.0D schreef:

Aangifte tegen de bewuste agent/bestuurder. (die zonder moeite al via art 185 aansprakelijk is) Die moet vervolgd worden voor overtreden art 5 en 6 wvw en mogelijk ook poging tot doodslag. (En nee hij heeft geen ontheffing voor de wvw en volgens mij staat er in de geweldsintrstuctie - als die al van toepassing zou zijn - niet dat er met een motorvoertuig op mensen ingereden mag worden)
-> betalen, brommen, aantekening VOG, oneervol ontslag, melding CBR.

Inderdaad. Laat 'em zelf maar eens voelen hoe 't CBR traject werkt. Die aansprakelijkheid lijkt me ook niet zo moeilijk aan te tonen (oftwel: die is er al en van ook maar een deel eigen schuld zie ik niets). Maar met een beetje pech ben je wel al lang failliet voor je dat geld eindelijk binnen hebt.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Dat valt (als het goed is) binnen proportioneel geweld wat als het nodig is toegestaan is binnen de uitvoering van de taak. Mensen die geen gevaar vormen met een busje aanrijden is excessief niet proportioneel geweld en volgens mij staat het inzetten van een busjes als aanvalswapen ook niet in de geweldsinstructie.
Volgens mij kan je in 99 van de 100 gevallen beter een tik van een stapvoets rijdend busje krijgen dan een hond in je been hebben...

JBHC
Master
 Bericht 

Doorrijden na een ongeval is toch strafbaar?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Pita schreef:
Wat ga je daar dan ook zoeken, 1 enkele hersencel moet al voldoende zijn je te bewegen daar die dag niet te zijn.

Nederlanders zijn massavolk, dat zie je terug op de camping, mega muziekfestivals, races georganiseerd op een circuit of in een stad, sail... En ... De IKEA.

Ik kan dat gedrag ook niet helemaal vatten... Overigens slaat dit gedrag ook over naar de buren is me al een aantal keer opgevallen. Oud en nieuw vieren bij treinstation Keulen bijvoorbeeld. Ga je ook tegen die vrouwen zeggen dat ze daar dan maar niet hadden moeten zijn?

Zo makkelijk om te zeggen, blijf maar thuis dan overkomt je niets. Ja.. DOH.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Zo makkelijk om te zeggen, blijf maar thuis dan overkomt je niets. Ja.. DOH.

Scheelt wel verkeersdoden O:) ;)

Kwibus
Master
 Bericht 
Je vergeet vliegtuigen die op huizen neerstorten 8)

Spook
Master
 Bericht 
Geslachtsverskeerslachtoffers.

boersma
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ze snappen al niet dat het zichtbaar stoer imponerend aanwezig zijn van de ME olie op het vuur is en bepaald niet de-escalerend werkt, ze snappen nog minder dat die actie van afgelopen zondag een uitnodiging voor ongewenst publiek komende zondag is.

Niet onderbouwde aannames. Tuurlijk weet men wat het effect is van de aanwezigheid van de ME.
Maar buiten beeld blijven heeft bij dit tuig geen zin. Ze gaan sowieso rellen en dan kun je er maar beter kort opzitten.
Ik hoop dat ze dan nog harder optreden en niks toleren qua vernielingen wat gewoon plegen van misdrijven is.
Zet de stad maar vol ME, goed zichtbaar op elke hoek van de straat. Overkill!

Kami
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
post4358896.html#p4358896 schreef: Nee hoor, in Eindhoven ook meegemaakt dat de ME met de bus door Stratumseind moest rijden.
Straat was bomvol supporters die een biertje aan het drinken waren, er was totaal niets maar dan ook niets aan de hand, maar ff omrijden was teveel.
Lekker provoceren ook nog, die blauwe smurfen.
Lekker hoor, als je zoveel hersencellen hebt dat je bij het zien van een ME-bus gaat rellen.
Als je dat al provocatie noemt dan is er toch echt wat mis.

Heb je me verkeerd begrepen.
Er werd door het publiek juist niets gedaan, ook niet bij het zien van de ME-bus, was wat lastig om aan de kant te gaan voor een grote bestelbus in een smalle straat met zoveel mensen. En daar werden ze pissig over binnen in die bus.

A4
Master
 Bericht 
Pita schreef:

Dat dus. Pleur op daar. Die ME komt echt niet ineens vanuit het niets. Je hebt heus wel in de gaten dat ze bezig zijn een plein of straat schoon te vegen. Zelfde als die keurige dame een tijd terug die een knuppel kreeg. Ga. Gewoon. Weg.
De ME gaat niet met je in discussie, gaat jou niet diep in de ogen aankijken om te zien hoe je pupillen in je ogen staan. Nee, dis hebben een opdracht welke ze uitvoeren.
Je kon op je klompen aanvoelen dat dit uit de hand zou gaan lopen, dan moet je daar niet zijn. Zo simpel.
Maar goed, die doorgesnoven tokkies met capuchonnetjes op en stoer schreeuwend snappen dat niet. Echt, ik word zo moe van die zielige verhalen van zogenaamd keurige onschuldige mensen die geheel onterecht klappen hebben gehad. Hou toch op.

Tommie
Master
 Bericht 

A4 schreef:
. Ga. Gewoon. Weg.

Rechtvaardigt dat een zware mishandeling cq poging tot doodslag?

(dat is in dit soort gevallen de standaard tenlastelegging)

Verbazingwekkend dat er geen onderzoek komt, dat er een misdrijf door de chauffeur is gepleegd staat buiten kijf.

zandbak
Master
 Bericht 
Leuk als je op je werk komt en je foto hangt er
Afbeelding

https://www.politie.nl/mijn-buurt/gezoc ... singe.html

basjuh1981
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Als je stratenmaker bent...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Deze aanpak bevalt me meer.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Hij ziet er in ieder geval uit als iemand zonder zonden...

zandbak
Master
 Bericht 
Er staan er toch wel een aantal zeer duidelijk op. Kwestie van tijd

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Je verbaast je dat het niet al bekenden van de politie zijn. Of het plakboek was gewoon nog niet compleet :lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Als er een ding met zekerheid te zeggen is is dat die GEEN feyenoord supporter is. Geloof me, er is op een wedstrijddag echt geen supporter te vinden zonder zichtbare clubkleuren.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Vraag me toch wel af hoe het juridisch zit met het tonen van die foto. Kan de getoonde geen beroep doen op portretrecht? Of zelfs smaad, je wordt immers in verband gebracht met iets waarvoor je (nog) niet veroordeeld bent.

Het lijkt mij niet dat iemand gedwongen kan worden zichzelf te melden bij de politie. Je bent immers niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.

zandbak
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Als er een ding met zekerheid te zeggen is is dat die GEEN feyenoord supporter is.

Die gozer met die stoeptegel wordt heus wel aangegeven door deze of gene. Vaak melden ze zich zelf en dan gaat hun tronie van internet.
Deze beter?
Afbeelding

Kwibus
Master
 Bericht 
Ha, 17 van die raddraaiers komen niet eerder dan dinsdag vrij. Dus als het echte fans zijn, missen ze de wedstrijd, de afterparty en de huldiging. En als het geen echte fans zijn, missen ze de relpartij van deze eeuw. Want die gaat vast komen. Jammer dat het er maar 17 zijn.

zandbak
Master
 Bericht 
Het is altijd opmerkelijk bij dat soort dingen dat ze maar anderhalve kip en een paardenkop weten op te pakken.
In andere landen pakken ze gewoon iedereen op en smijten ze de cel in.

sjakuuse
Nieuwkomer
 Bericht 

Nu met een bus een vermeende holigan met opzet aanrijden. Moet 'ie maar luisteren, moet 'ie daar maar niet zijn , etc. De volgende keer zo'n holigan gewoon neerschieten. Moet 'ie maar luisteren, moet 'ie daar maar niet zijn, etc.
Een aantal van die gasten hier die menen dat het blauw niet volgens de regeltjes hoeft te functioneren hebben niet echt staan voor te dringen toen onze lieve Heer begon met het uitdelen van hersenen. Ik zou ze daarom adviseren : ga solliciteren bij het blauw, je maakt een goeie kans. :loco:

Kwibus
Master
 Bericht 
J'accuse...! is vast ook een voetbalfan. Hij komt er meteen met gestrekt been in 8)

zandbak
Master
 Bericht 
Rubberen kogels zijn trouwens ook prima geschikt voor dit soort dingen. Al dat slappe gedoe met fluwelen handschoentjes hier in Nederland dwingt geen respect af.

snovvdog
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het is altijd opmerkelijk bij dat soort dingen dat ze maar anderhalve kip en een paardenkop weten op te pakken.
In andere landen pakken ze gewoon iedereen op en smijten ze de cel in.

Ja, in die landen zijn de handhavers psychisch gestoord.

Net zoals die actie dat ze bij de kuip een tijd geleden een grote groep mensen insloten, iedereen oppakten, en mensen met hun ID op de foto moesten.

Sorry, als je vind dat een hele groep gestraft moet worden voor de acties van een minderheid binnen die groep, ben je niet goed bij je hoofd.

Zullen we jou ook gelijk in de cel gooien als je bv. met een familielid zou lopen die wat flikt, puur omdat je er bij bent? Of op de verkeerde plek op de verkeerde tijd?

zandbak
Master
 Bericht 
Als er rellen zijn tussen de ME en de hooligans ben je niet toevallig op de verkeerde plek en tijd als je daar tussen loopt...dan maak je wel dat je weg komt van dat gebied. En anders moet je niet huilen na afloop.

A4
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Leuk als je op je werk komt

Werk? :lol: Die zit vandaag gewoon weer in de voortuin bier te drinken hoor. Maak je geen illusies.

snovvdog schreef:
puur omdat je er bij bent? Of op de verkeerde plek op de verkeerde tijd?

Je bent niet 'toevallig' op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Dat die knuppel daar van z'n sokken is gereden heeft ie aan zichzelf te danken.

Spook
Master
 Bericht 
Er is echter niet zoiets als vogelvrij.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het vliegt moeilijk weg met zo'n busje op je been ja.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Het vliegt moeilijk weg met zo'n busje op je been ja.

Neem je een tatoe.

boersma
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
tatoe

Zoals die oude man een keer zei tegen een grote motorclub kerel:
"Ben je op 'n kleurplaat in slaap 'e valln' mien jong?"

wellproc
Master
 Bericht 
sjakuuse schreef:
Ik zou ze daarom adviseren : ga solliciteren bij het blauw, je maakt een goeie kans. :loco:

Uiteraard, maar ik heb geen zin om tegenover het grootste tuig van de wereld te moeten staan.
Blijf liever op afstand. Dat hadden er meer moeten doen :kniktja:

boersma schreef:
Zoals die oude man een keer zei tegen een grote motorclub kerel:
"Ben je op 'n kleurplaat in slaap 'e valln' mien jong?"

:roflol: :lol:

Tommie
Master
 Bericht 

Kwibus schreef:
Ha, 17 van die raddraaiers komen niet eerder dan dinsdag vrij

Interessant. Een kindermisbruiker was laatst na twee dagen vrij. Laat wel iets zien over prioriteiten.

Was het niet zo dat er een dringende reden moest zijn om iemand vast te houden?

Kami
Master
 Bericht 
Misschien zeggen ze maar wat als afschrikking, kan me niet voorstellen dat een advocaat deze mensen niet vrij kan krijgen.

Pita
Master
 Bericht 

Komende zondag ben ik in ieder geval niet in Rotjeknor !

Tommie
Master
 Bericht 

@Kami: de rechter commissaris heeft volgens rechtspraak.nl besloten dat ze tot de 16e in hechtenis blijven.

Pagina 3 van 4 [ 165 berichten ]