» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 2 van 2  [ 69 berichten ]
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
net zolang tot hij meewerkt.
of niet meer mee/tegen kán werken

Tommie
Master
 Bericht 

De politie zet zelf ook graag mensen te kijk op YouTube en het om veegt zijn bips af met klachten procedures.

Dit zijn smoesjes om het eigen falen te verbloemen.

RobinNL
Respect
 Bericht 

Ze kunnen het soms ook wél goed: http://www.dumpert.nl/mediabase/7151453 ... vrouw.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Meteen een paar kogels door die knieschijven jassen..

Feitelijk
Master
 Bericht 
Verbaast het je niet dat het Brabanders zijn, Dave?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Als je je als 3 volwassenen laat meppen / aftroeven door een lulletje van 14 dan ben je die politiepenning niet waard. Simpel.

Als dat lulletje een beetje altletisch gebouwd is en kennis heeft van vechtsporten dan is het niet zo vreemd dat een paar volwassenen hun handen er vol aan hebben, zeker aangezien het om vrouwen gaat.

RobinNL schreef:
De recherche in Leiden onderzoekt de zaak. Omdat er tijdens de aanhouding veel omstanders waren die het incident gefilmd hebben, roept de recherche deze op de gemaakte beelden met de politie te delen in verband met het onderzoek.

Dat vind ik dan weer vreemd. Juist de politie wil nooit dat er een camera op ze gericht wordt als ze aan het werk zijn. Moet je achteraf niet de beelden willen hebben als ze er een keer voordeel van kunnen hebben. Misschien kinderachtig van mij, maar als je A zegt moet je ook B accepteren.

RobinNL schreef:
Alle drie de agenten zullen aangifte doen van mishandeling," aldus de dienstdoende officier van dienst van de politie.

Dat triggert mij eigenlijk wel. Laten we wel wezen, ik heb niet het idee dat dat jochie een verrijking voor de samenleving is. Maar is het verboden om weerstand te bieden als je met geweld onder controle gebracht wordt? Die agenten beginnen met agressie, dat mogen ze, maar dan moeten ze ook accepteren dat er terug gevochten wordt. (en ja, een stukje meer training zou best wenselijk kunnen zijn. Als je met zijn tweeen bent en enkele controle technieken beheerst heb je de meeste mensen wel te pakken - zoveel zwarte banden lopen er niet op straat te treiteren)

Tommie
Master
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Maar is het verboden om weerstand te bieden als je met geweld onder controle gebracht wordt?

Ja.

udo
Master
 Bericht 

Wordt in een context als uit het nieuwsbericht de definitie van 'gepast geweld' dan ook aangepast?
Ofwel: waarom kon het zover komen en was de 14-jarige niet gewond?

Tommie
Master
 Bericht 

Volgens het artikel was de 14-jarige niet gewond.

Raymond
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
zoveel zwarte banden lopen er niet op straat te treiteren)

Deze knulletjes zijn ook geen zwarte banders. Ze doen aan 2e rangs kickboksen/MMA en goed in hun sport zullen ze nooit worden. Jammer genoeg kunnen ze net genoeg om gevaarlijk te zijn. Bij echte vechtsporten moet er jaren lang bikkelhard getraind worden, daar hebben die etters helemaal het geduld en de beheersing niet voor. Bovendien zal geen enkele serieuze trainer agressief gedrag tolereren. Bij ons in de ploeg is ooit de politie op bezoek geweest. Er waren herhaaldelijke vechtpartijen in een lokale discotheek en de knokpartijen zagen er iets te vakkundig uit. We kregen allemaal ingeprent dat als iemand van ons betrokken was geraakt bij een vechtpartij je geschorst werd bij de club, je wedstrijdpaspoort werd ingenomen en je ook door de bond geschorst werd, waardoor trainen bij een andere school ook niet meer mogelijk was. Het werd niet getolereerd, ook al was het zelfverdediging. Je rent maar weg bij trammelant.

WimLex
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
We kregen allemaal ingeprent dat als iemand van ons betrokken was geraakt bij een vechtpartij je geschorst werd bij de club, je wedstrijdpaspoort werd ingenomen en je ook door de bond geschorst werd, waardoor trainen bij een andere school ook niet meer mogelijk was.

:respect: :respect: :respect:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Deze knulletjes zijn ook geen zwarte banders. Ze doen aan 2e rangs kickboksen/MMA en goed in hun sport zullen ze nooit worden.

Dat is mijn punt ook. Daar is tegenaan te trainen. Als die agenten een beetje serieus en gericht trainen moeten ze, zeker als ze met een numeriek overwicht zijn, die knulletjes kunnen controleren. Van een zwarte bander kan je verwachten dat die twee of drie redelijk getrainde agenten bezig kan houden en dat is geen schande. Maar dat is de probleemgroep niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Verbaast het je niet dat het Brabanders zijn, Dave?

Nee, dat verbaast me niets, Weert ligt op de grens..

-Joske-
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Als die agenten een beetje serieus en gericht trainen moeten ze, zeker als ze met een numeriek overwicht zijn, die knulletjes kunnen controleren.

Agent moet gewoon 80 kilo wegen en leren hoe je ze tegen de grond werkt.. Ze kunnen wel leren vechten, maar dat mag je toch niet gebruiken. En daarbij gebruiken ze ook vaak pepperspray bij agressief volk. Ga je echt met elkaar in gevecht dan loop je gewoon een 50 / 50 risico.

Ik had vroeger 2 vrienden die wat betreft hun lichaam ook zo 2 of 3 jaar ouder leken. Waren van die lompe figuren wat je zo niet omver zou lopen, dus daar heb je je handen vol aan als agente.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
-Joske- schreef:
agente

-Joske- schreef:
80 kilo

Dat zijn wel weer walrus getallen :nothanks:

djee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat zijn wel weer walrus getallen

Afhankelijk van de lengte (f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Snap ik maar 1m90 komt niet zo vaak voor.

boersma
Master
 Bericht 
Ik ben ook blij met mij 15 jaar taekwondo vooraf gegaan door 5 jaar judo en jaartje karate.
Geeft je een stuk zelfvertrouwen en je houding en reflexen zijn anders.
Met ibt merk ik het verschil: afweren van stoten etcetera gaat redelijk vanzelf en meteen terug reageren gaat sneller en effectiever.
Bij worstelen is een houdgreep of armklem snel gedaan.
Maar... het moet in proportie. Heb eens een man van 82 jaar onder controle moeten brengen (moesten zijn autosleutels afpakken omdat hij niet mocht rijden) maar hadden daar wel hulp van 2 anderen voor nodig.
Loeisterk die kerel en juist om hem geen blauwe plekken op de polsen (van vasthouden) te bezorgen moet je wel weten wat je doet.
Een man van 82 leg je niet met een zwaai op de grond wat ik bij een 14 jarige wel zou kunnen doen.

VFred
Master
 Bericht 

Zo leuk waren die tijden ook niet altijd hoor. Je werd inderdaad van je brommer afgetrapt als je niet luisterde en in principe vind ik dat nog steeds prima. Maar bij een vage kennis uit de Betuwe van mijn vriendengroepje van toen liep het niet zo goed af. Hij werd niet van z'n brommer getrapt, maar busje kwam ernaast rijden en mikte een vuilniszak voor z'n helm. Hij klapte toen op een lantaarnpaal en was behoorlijk gewond.

Pagina 2 van 2 [ 69 berichten ]